- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (447 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (443 opinie)
50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy
Przejazd 9-kilometrowym odcinkiem al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
w obu kierunkach wystarczył, by przekonać się, że obowiązujące od soboty ograniczenie prędkości do 50 km/h na głównej arterii miasta - jak na razie - jest fikcją. Wielu kierowców jeździ trzypasmową trasą z wyższą prędkością. Do poprawki są też światła. Zielona fala funkcjonuje tylko na jezdni do centrum Gdańska.
W poniedziałek, a więc w pierwszym "pracującym" dniu z nową - szeroko komentowaną i przeważnie krytykowaną - organizacją ruchu, postanowiliśmy sprawdzić, ilu kierowców zdążyło przestawić się na wolniejszą jazdę, a ile osób z przyzwyczajenia porusza się po Grunwaldzkiej i Zwycięstwa z dotychczasową prędkością między 50 a 70 km/h.
Nasz reporter wyposażony w wideorejestrator pokonał cały odcinek między Drogą Zieloną na granicy Gdańska i Sopotu do pl. Zebrań Ludowych w obu kierunkach. Jadąc, starał się nie przekraczać maksymalnej dopuszczalnej prędkości, a więc 50 km/h. Efekt?
Łącznie naszego dziennikarza wyprzedziło 45 pojazdów (19 w stronę centrum Gdańska i 26 w kierunku Sopotu). Czas przejazdu był podobny. Dojazd do Błędnika zajął mu niecały kwadrans, a droga powrotna do Drogi Zielonej trwała trzy minuty dłużej.
Zielona fala działa, ale tylko w jednym kierunku
Przed zdjęciem znaków ograniczających prędkość do 70 km/h urzędnicy zapowiadali, że zmniejszenie prędkości nie odbije się kosztem płynności ruchu i przepustowości skrzyżowań.
Jak jest w praktyce?
Nasz reporter na odcinku Droga Zielona-Błędnik na czerwonym świetle zatrzymał się zaledwie dwukrotnie: najpierw przy Galerii Bałtyckiej
W przeciwnym kierunku, a więc w stronę Sopotu, z zieloną falą było już zdecydowanie gorzej. Przymusowych postojów na czerwonym świetle naliczyliśmy aż osiem: najpierw przy Traugutta
W tym przypadku drogowcy zdecydowanie muszą poprawić koordynację świateł, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że nasz test przeprowadzaliśmy w południe, gdy na drogach ruch jest umiarkowany i jazda zgodna z przepisami powinna być zdecydowanie płynniejsza.
Prędkość kierowców na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa interesowała nie tylko nas. W poniedziałek na głównej arterii miasta pracowali też funkcjonariusze z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku (widoczni na filmie w 1:30 min.). Jak jednak usłyszeliśmy, działania policjantów były rutynowe i nie miały związku z wprowadzeniem nowego ograniczenia.
Kontrole prędkości na Grunwaldzkiej (36 opinii)
Pilnujcie się!
Pilnujcie się!
Opinie (858) ponad 20 zablokowanych
-
2021-03-16 10:34
"Zielona fala funkcjonuje tylko na jezdni do centrum Gdańska."
Tristar kosztował ok. 160 mln złotych. Korki jak były, tak są (a jedyną ulgę na drogach mamy paradokslanie dzięki pandemii), odcinkowych pomiarów prędkości nie ma, zarządzanie ruchem kuleje. Skrajna niekompetencja albo świadoma niegospodarność. Ktoś zmarnował nasze 160 mln złotych i fajnie jakby za to odpowiedział.
- 11 0
-
2021-03-16 10:35
Fikcja ta 50 (1)
Żona jadąc wczoraj się śmiała ze wszyscy nas wyprzedzają.....
A na chłopskiej 70! A tylko 2 pasy ruchu- 5 1
-
2021-03-16 18:54
na chłopskiej jest 70? gdzie masz prawko z czipsów?
- 0 0
-
2021-03-16 10:39
Ha ha
- 2 0
-
2021-03-16 10:40
euro kołchoz
Jak widać jedna małpka za dużo w ratuszu zaćmiła zdrowy rozsądek. Obniżnie szybkości do 50 spowoduje zatkanie się przepustowości głównej arterii Trójmiasta.
- 5 0
-
2021-03-16 10:41
Żenada
trzy pasy i 50km/hwiec gratuluje bezmyslnego zmieniania znaków; dla urzedników wykazanie się, a dla kierowców tworzenie fikcji i miejsc dla milicjantów wyrabiających swoją mandatową normę...
A wszystko to dla dobra obywateli oczywiście...- 3 1
-
2021-03-16 10:48
Ograniczenia
proponuje jeszcze wprowadzić ograniczenie do 40 na obwodnicy i na AK na calej długości zając prawy pas na ścieżkę rowerowa a lewy na ścieżkę dla pieszych
- 3 0
-
2021-03-16 10:50
Prawo jazdy w tym kraju to również fikcja
- 2 2
-
2021-03-16 10:52
Wpadliśmy w spiralę populizmu...
...której nie da się już zatrzymać. Na początku zawsze są dobre intencje i sens, potem, gdy każdy następny koniecznie chce się wykazać, zaczyna się przymus, wypaczenie pierwotnego sensu, robienie rzeczy na siłę, wbrew coraz większej części społeczeństwa i dochodzi do rządów autorytarnych.
I tak każą "dla dobra nas wszystkich" jechać wolno także tam, gdzie nieco szybciej jest O.K., w ramach tzw. ekologii na spotkaniu w tym temacie rozdają uczestnikom drewniane ołówki do notowania, które składają się z drewna ze ściętych drzew i grafitu z kopalni węgla itd.- 5 1
-
2021-03-16 10:53
Gdansk
Rowerzyści jeżdżą szybciej.
- 4 1
-
2021-03-16 10:53
jedyne wyjście to zielona fala - na okreslonej czestotliwosci :O)
co prawda zawsze znajdzie się ktoś, kto i tak będzie przyspieszał, hamował i czekał na czerwonym, ale 90% przystosuje się, bo jednak ludzie potrafią sie uczyć
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.