• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

69 fotoradarów na trasie z Trójmiasta do Krakowa

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radny walczy o fotoradary na Grunwaldzkiej w Oliwie

Niefrasobliwi kierowcy powinni trzymać się za portfele. Jadąc z Trójmiasta na południe Polski, kierujący pojazdami napotkają fotoradar średnio co 10 kilometrów.



Maszt na fotoradar. Jadąc z Trójmiasta do Poznania, takie urządzenie można napotkać średnio co siódmy kilometr. Maszt na fotoradar. Jadąc z Trójmiasta do Poznania, takie urządzenie można napotkać średnio co siódmy kilometr.
Ciekawej analizie poddano trasy z Trójmiasta do czterech największych miast z centralnej i południowej Polski - Warszawy, Poznania, Wrocławia i Krakowa. Serwis internetowy korkowo.pl sprawdził wspomniane odcinki pod kątem liczby ustawionych fotoradarów.

Jak można było przewidzieć, najwięcej fotoradarów, bo 69, znajduje się na trasie Gdańsk - Kraków, która liczy niespełna 600 kilometrów. Zbadany odcinek obejmuje przejazd autostradą A1 do Torunia, krajową "jedynką" do Łodzi i "gierkówką" do Mysłowic, a stamtąd autostradą A4 do Krakowa.

Jednak największe zagęszczenie fotoradarów występuje na odcinku Gdańsk - Poznań. Maszty rozmieszczone są średnio co siedem kilometrów, jadąc autostradą A1 i potem drogą krajową nr 5. W najbardziej komfortowej sytuacji są kierowcy jadący do Warszawy. Po drodze, jadąc krajową "siódemką", mijają średnio 20 masztów.

Czy dostałeś kiedykolwiek mandat za przekroczenie prędkości zarejestrowane fotoradarem?

Podróżując do Wrocławia, kierowcy mijają również 44 fotoradary, co daje przy 440-kilometrowej trasie jeden fotoradar na 10 km.

Fotoradarów na wspomnianych trasach z pewnością przybędzie. - Od policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przejęliśmy 90 fotoradarów, aktualnie jesteśmy w trakcie umieszczania 240 urządzeń nowego typu. Do końca marca 2013 fotoradary staną jeszcze w 60 lokalizacjach - mówi Jan Mróz, rzecznik prasowy z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Władze GITD tłumaczą to tym, że wciąż mamy bardzo wiele wypadków drogowych, w których ginie wiele osób - w 2011 r. było ich w sumie 4189.

Kierowcy powinni być świadomi nieprzyjemności, które mogą ich spotkać w przypadku przekroczenia prędkości. Obecnie za przekroczenie prędkości do 10 km/h grozi mandat do 50 złotych i 1 punkt karny. Przekroczenie prędkości w granicach 11-20 km/h oznacza mandat opiewający na sumę między 50 a 100 zł i 2 punkty karne. W końcu przekroczenie dozwolonej szybkości o ponad 51 km/h może kosztować kierowców nawet 500 zł i 10 punktów karnych.

Opinie (301) 3 zablokowane

  • a pamiętacie jak to tusk i jego ziomale z platformy glośno "protestowali" jak za Kaczyńskiego postawiono kilka fotoradarów na krzyż?
    jak to się wyśmiewano że je stawia bo niema prawa jazdy?
    no to teraz macie zieloną wyspę również dla kierowców
    począwszy od radarów a na cenach paliwa skończywszy

    by zylo się lepiej!

    • 26 6

  • kasa dla mafii (2)

    tylko to się liczy...

    Ciekawe kiedy społeczeństwo sie zorganizuje na tyle żeby zaczac niszczyc te fotoradary.

    Jak sama Policja mawia - za mafią trzeba twardo

    • 18 5

    • Proponuje się zorganizować

      I na złość urzędasom nie przekraczać przepisów a wtedy zaplanowane wpływy z mandatów nie sprawdzą się

      • 2 0

    • I wtedy zarzucić urzędasom niegospodarność i wyrzucenie kasy w błoto

      • 1 0

  • (2)

    Tak stawiamy radary bo jest dużo wypadków... kochana ITD jak ona o nas dba. Tylko nikt nie widzi że to kolejny wytwór naszego chorego rządu mający na celu wyciągnięcie pieniędzy z kieszeni kierowcy dokładnie tak samo jak dzielna Straż Miejska z radarami chowanymi po krzakach i najlepiej 10m za znakiem "obszar zabudowany"
    Przykład Focus kombi w Bydgoszczy - stoi namiętnie na wylotówce w stronę Poznania. Droga dwupasmowa 70 km/h nie ma tam ani przejścia dla pieszych ani szkoły NIC czemu jadący samochód mógłby zagrozić. no ale robota wykonana.
    Przed Gnieznem również sterczą na odcinku drogi gdzie spokojnie można jechać np. 90 km/h.

    • 12 2

    • Jak to - nikt nie widzi? (1)

      Wszyscy widzą, tylko ci, co to ustalają, łżą w żywe oczy, a reszta narzeka, ale przy wyborach nadal popełnia te same błędy.

      • 3 0

      • A co do tego mają wybory? Nie ma znaczenia jaka ekipa będzie u władzy, wszyscy chętnie wyciągną łapy po łatwe pieniądze z mandatów. Nie zarzyna się kury niosącej złote jajka.

        • 1 1

  • uwielbiam komentarze zwolenników fotoradarów i kontroli drogowych (3)

    99% z nich to osoby bez prawa jazdy ewentualnie leśne dziadki które poza miastem na 90 jadą 50

    • 34 8

    • ty za to pewnie jesteś przepisowy inaczej

      • 5 2

    • jestem zwolennikiem fotoradarow (1)

      jezdze ponad 90 km/h poza miastem. Na autostradach ponad 160 i co? Uwazam, ze fotoradarow powinno byc jeszcze wiecej.

      • 5 9

      • czyli jesteś piratem drogowym i potencjalnym mordercą
        bo 160 km na godzinę to predkoś nie znana w polskim kodeksie o ruchu drogowym
        nie znana słusznie bo "Polskie" drogi nie są do takich prędkości dostosowane

        • 2 0

  • Fotoradary ? (19)

    Zacznijmy może od tego, żeby KAŻDY rower po zmroku był właściwie oświetlony. Codziennie widzę potencjalne ofiary na drodze, jadace w ciemnych strojach na ciemnych rowerach. NIC nie można z tym zrobić ??

    • 25 5

    • mozna rozdawać światła po spisaniu nieoświetlonych rowerzystów (16)

      zadanie dla policji i rady bezpieczeństwa ruchu drogowego, która jak na razie koncentruje się na myśleniu jak zwiększyć przepustowość dróg nie zmniejszając bezpieczeństwa kierujących pojazdami, a nie jak zwiększyć bezpieczeństwo wszystkim, a przede wszystkim niechronionym uczestnikom ruchu.

      • 2 4

      • Dlaczego rozdawać ? (15)

        Lampki mają być obowiązkowe i ich brak ma być karany mandatem tak samo, jak w przypadku kierujacych innymi pojazdami. Ostatnio jeden cymbał na rowerze tłumaczył mi, że na ścieżce rowerowej, to on świateł nie potrzebuje. Tylko, że ja na przejeździe przez ulicę, go nie zauważyłem...Niewiele brakło.

        • 10 1

        • za szybko jechales, nie zachowales nalezytej uwagi, chciales wymusic pierwszenstwo (14)

          tobie nalezy sie zatem mandat

          pieszy tez przechodza przez jezdnie i lampek nie maja, durniu ty

          • 2 9

          • Ubogi cyklisto (6)

            Sam sobie wystawiłeś komentarz i miano durnia.

            • 6 0

            • Jednak dobrze, że tych fotoradarów przybywa :) (5)

              dostanie raz taki bęcwał mendacik to odechce się mu jeździć i szkalować pieszych/cyklistów :)

              • 4 6

              • (4)

                Jakim ograniczonym tępakiem trzeba być żeby tutaj polemizować. Jeździsz rowerem bez oświetlenia jesteś kretyn tyle w temacie. Lampka kosztuje 50 zł a zwiększa bezpieczeństwo. Ale ty wiesz lepiej cyklisto od siedmu boleści. Brak słów.

                • 3 3

              • Sam polemizujesz burku bez szkoły ;D (2)

                Widzę, że logika też w lesie...

                • 1 4

              • (1)

                Bez mema nie możesz skleić żadnej wypowiedzi. Życzę szczęścia na drodzę bo rozumu brak.

                • 2 3

              • Doszkól się z ortografii...

                • 2 2

              • jakim zakompleksionym durniem trzeba byc aby sadzic, ze ktos jest cyklista

                • 0 2

          • w ogóle mandaty są zbyt niskie

            ja to bym takiemu kozakowi na drodze wlepił z 1000-2000 PLN za przekroczenie prędkości

            • 3 2

          • Częściowo racja... (2)

            ... ale jest to jednak błędna postawa. Rower MUSI być wyposażony w światła, bez względu czy porusza się po drodze rowerowej czy po jezdni. Jestem zapalonym cyklistą ale z ubolewaniem stwierdzam ze duża część rowerzystów lekceważy ten istotny przepis prawny. Koszt oświetlenia nie jest olbrzymi więc skąd ten opór przed montowaniem lamp?

            • 3 0

            • lampa zwiększa masę roweru (1)

              w rowerach szosowych ma to duże znaczenie

              • 0 5

              • Połamane nogi też mają znaczenie ale mniejsze niż lampa.

                • 3 1

          • co za głupi tekst (1)

            jesteś w wielkim błędzie, bo pieszy porusza się wolno i przez to łatwiej go zauważyć dojeżdżając do skrzyżowania. Niestety nieoświetlony rowerzysta pojawia się nagle znikąd i to jest wielkie zagrożenie i wielka jego głupota. Prawdopodobnie sam nie jeździsz samochodem, więc nie wiesz o czym mówię.

            • 1 1

            • to ze porusza sie wolniej tym bardziej pogarsza sprawe

              bo znajduje sie przez dluzszy okres czasu na jezdni i ma wieksza bezwladnosc
              a jak kierowca go zauwazy to juz nic nie moze zrobic ;-/

              • 1 0

          • ale z ciebie gigant

            ale nie zapieprza 40 na godzine

            • 0 1

    • aa...no tak.. to przez nieoświetlonych rowerzystów ginie rocznie 5000 osób w Polsce na drodze

      Masz absolutną rację, odczepmy się od biednych, jeżdżących prawie przepisowo kierowców, przecież to wszystko wina cyklistów.
      I pamiętaj, jak zgwałcili, to przez to, że miała krótką sukienkę.

      • 4 7

    • Chcą być pełnoprawnymi uczestnikami ruchu ?

      Niech przestrzegają przepisów. Wiekszość ma z tym problem (np przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych). Niech stosują oświetlenie. Uważam także, że powinni mieć wykupione obowiazkowwe OC !!! Czas to zmienić. Może tym zajmą się ustawodawcy, SM i Policja.

      • 7 5

  • Nie fotoradary (1)

    Większośc to są atrapy, ale że by było co czytać to redaktorek sieje panike o fotoradarach!

    • 5 6

    • śmiało do Krakowa możesz grzać ile fabryka daje

      Zobaczymy, czy redaktorek sieje panikę. Przejedź sie i zobacz co dzieje się na drogach.

      • 4 0

  • ciekawe dlaczego polaki kozaczki cwaniaczki (2)

    np w Norwegii jezdżą przepisowo...

    • 8 13

    • Trochę też dlatego, że jak mnie np. boli głowa i nie mogłem wstać , to dzwonię i mówię, że się spóźnię
      i jadę bez obaw, że będę na dywaniku u dyrektora za przybycie 5 min po czasie.

      Tam nie ma powodów, żeby się spieszyć.

      • 6 0

    • bo tam

      bo tam ograniczenia mają jakiś sens a u nas co wioska to 40 na godzinę a jak już zrobią dwupasmówkę to w wiekszości przypadków od razu ograniczenie do 50. Zaczyna to przypominać dawne NRD gdzie na autostradach milicja stawiała ni z gruchy ni z pietruchy na prostym odcinku ograniczenia do 50. i kasowała - a jak się dyżur skończył zwijali znaki i wracali do domu. Plan wykonano. Tak jak u nas teraz...

      • 1 0

  • i tak wiekszosc fotoradarow nie dziala lub sa to atrapy

    Np Gdynia na obwodnicy, Gdynia Wielkopolska...

    • 5 1

  • Szkolenie

    W większości przypadków radary to kasa do budżetu , moim zdaniem przyczyna leży w kwestii szkolenia.Przecież wprowadzono jazdę na światłach i CO?? liczba wypadków spadła.???podniesiono próg zawartości alkoholu we krwi i CO ??? Nietrzeźwych kierowców jest mniej????.Podczas kursu na prawo jazy powinno się więcej uwagi zwracać na świadomość uczestników ruchu drogowego ze nie są sami na drodze ,że ulica to nie tor wyścigowy ,ze twoje auto nie jest najszybszy a reszta to frajerzy .Pogadanka s psychologiem powinna być zastąpiona durnymi manewrami na placu , bo przecież nie jest najważniejsze czy ja potrafię cofać między tyczkami.Przypuszczam ze teraz te nowe egzaminy też nic nie wniosą i będzie to tylko w dalszym ciągu wyłudzenie kasy za następny kurs czy egzamin.Zastanawiam się dlaczego jest tworzona jakaś Polska nowa myśl dotycząca egzaminów a są kraje gdzie niema takich obostrzeń co do egzaminów i jednak jeździ się tam normalnie , ale wiadomo my zawsze musimy wyważać otwarte drzwi

    • 9 1

  • Przestańcie pisac głupoty! (3)

    Na samej ul Słowackiego są atrapy 3 fotoradarów! codziennie jeżdżę tą drogą, tam gdzie jest 70, jadę 90, a tam gdzie jest 50 to jedzże 70-80 i NIGDY jeszcze nie widziałem żeby cos błysneło. A niecierpie z kolei imbecyli, którzy jak Tylko ujrzą maszt to wciskają hamujec maxymalnie! JAK MASZ JAJA ŻEBY JEŹDZIĆ PONAD DOZWOLONA PRĘDKOŚC, TO MIEJ JAJA ŻEBY PRZEJECHAC OBOK MASZTU Z TAKĄ SAMĄ PRĘDKOŚCIĄ!

    • 17 16

    • Ale art. jest o Trasie Trójmiasto - Kraków

      Żebyś się nie zdziwił na tej słowackiego wariacie jeden.

      • 4 4

    • (1)

      Ośle jeden, to nie są atrapy tylko puste puszki, do której z każdej z nich można wsadzić fotoradar.
      Odcinek Słowackiego w dół można przejechać przepisowao i "ZA DARMO". Rozpędzacie sie do 70km/hm, wrzucacie 5 bieg i z przepisową prędkością toczycie na sam dół.

      • 9 2

      • Mi cykneło tam kiedyś jak miałem 80 wiec uważajcie lepiej bo czasem coś wsadzają.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane