• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

69 fotoradarów na trasie z Trójmiasta do Krakowa

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radny walczy o fotoradary na Grunwaldzkiej w Oliwie

Niefrasobliwi kierowcy powinni trzymać się za portfele. Jadąc z Trójmiasta na południe Polski, kierujący pojazdami napotkają fotoradar średnio co 10 kilometrów.



Maszt na fotoradar. Jadąc z Trójmiasta do Poznania, takie urządzenie można napotkać średnio co siódmy kilometr. Maszt na fotoradar. Jadąc z Trójmiasta do Poznania, takie urządzenie można napotkać średnio co siódmy kilometr.
Ciekawej analizie poddano trasy z Trójmiasta do czterech największych miast z centralnej i południowej Polski - Warszawy, Poznania, Wrocławia i Krakowa. Serwis internetowy korkowo.pl sprawdził wspomniane odcinki pod kątem liczby ustawionych fotoradarów.

Jak można było przewidzieć, najwięcej fotoradarów, bo 69, znajduje się na trasie Gdańsk - Kraków, która liczy niespełna 600 kilometrów. Zbadany odcinek obejmuje przejazd autostradą A1 do Torunia, krajową "jedynką" do Łodzi i "gierkówką" do Mysłowic, a stamtąd autostradą A4 do Krakowa.

Jednak największe zagęszczenie fotoradarów występuje na odcinku Gdańsk - Poznań. Maszty rozmieszczone są średnio co siedem kilometrów, jadąc autostradą A1 i potem drogą krajową nr 5. W najbardziej komfortowej sytuacji są kierowcy jadący do Warszawy. Po drodze, jadąc krajową "siódemką", mijają średnio 20 masztów.

Czy dostałeś kiedykolwiek mandat za przekroczenie prędkości zarejestrowane fotoradarem?

Podróżując do Wrocławia, kierowcy mijają również 44 fotoradary, co daje przy 440-kilometrowej trasie jeden fotoradar na 10 km.

Fotoradarów na wspomnianych trasach z pewnością przybędzie. - Od policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przejęliśmy 90 fotoradarów, aktualnie jesteśmy w trakcie umieszczania 240 urządzeń nowego typu. Do końca marca 2013 fotoradary staną jeszcze w 60 lokalizacjach - mówi Jan Mróz, rzecznik prasowy z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Władze GITD tłumaczą to tym, że wciąż mamy bardzo wiele wypadków drogowych, w których ginie wiele osób - w 2011 r. było ich w sumie 4189.

Kierowcy powinni być świadomi nieprzyjemności, które mogą ich spotkać w przypadku przekroczenia prędkości. Obecnie za przekroczenie prędkości do 10 km/h grozi mandat do 50 złotych i 1 punkt karny. Przekroczenie prędkości w granicach 11-20 km/h oznacza mandat opiewający na sumę między 50 a 100 zł i 2 punkty karne. W końcu przekroczenie dozwolonej szybkości o ponad 51 km/h może kosztować kierowców nawet 500 zł i 10 punktów karnych.

Opinie (301) 3 zablokowane

  • fotoradarów przybywa

    po co taryfikatory od 50-100 zł jak i tak zawsze dają górną granice. robienie ludzi w wała

    • 0 0

  • Jakoś muszą nas dodatkowo legalnie okradać

    To Jest Bagno Nastawione Na Dojenie Obywatela Do Granic Możliwości I Ciut Więcej!

    • 3 1

  • Po przeczytaniu tytulu myslalem, ze tyle radarow PRZENIESIONO z Trojmiasta do Krakowa...

    • 2 0

  • Toruń - Włocławek (1)

    wysyp fotoradarów. Na oznaczonym odcinku dwa jeden po drugim.

    • 1 1

    • No patrz...

      mobylkom już nadałeś że tam som ?

      • 0 1

  • Śmieszą mnie typki z ITD

    Zawsze podaję obcokrajowca! Mam kilka listów z ITD i Straży Miejskich od kumpla z Anglii któego podaję jak przyślą fotkę. Boki zrywać Jak piszą do Anglika że ma mandat w PL płącić.

    • 3 0

  • Fotoradary - pewna śmierć

    Te fotoradary to pewna śmierć. Prosty przykład...

    Jedzie dziadek , wyprzedza Tira, nagle zauważa fotoradar i zaczyna gwałtownie zwalniać. Tirowiec łamie się w połowie drogi i mamy karambol.

    Kolejna sprawa - Premedytacja.

    Wiekszość tych urzadzeń jest stawiana w miejscu gdzie nagle z 90 jest 70 lub z 70 50 lub 40. Ktoś gada przez komórkę i jest to samo co wyżej. Dodatkowo mendy ze straży miejskiej, ci działają bez zasad - liczy sie wynik.

    Takie metody to zakrywanie dziury w budżecie.

    Dodatkowo policja ma laserowe suszarki, działa z premedytacją. Nie da się normalnie żyć, bo zasady są dziwne.

    • 7 0

  • nie ma co trzeba nauczyć się jeździć przepisowo z zasady, góra 5 km przekroczenie, a nie tylko gdy ktoś mrugnie światłami lub gdy stoi niebieska tablica fotoradar, bo Skarb Państwa i co niektóre samorządy (szczególnie znane w okolicach Słupska) chcą sobie zasilać budżet naszym kosztem. Jedyny plus to poprawa bezpieczeństwa, ale jedyne o co powinniśmy walczyć to dostosowanie ograniczenia prędkości do rzeczywistej bezpiecznej prędkości dla danego miejsca.

    • 3 1

  • czy promieniowanie z fotoradarów nie jest szkodliwe?

    Policjanci podobno noszą ołowiane majtki żeby chronić klejnoty, a co z kierowcami?

    • 0 0

  • Mnie zastanawia kto i kiedy będzie miał czas na obsługę tych wszystkich foto radarów.

    p...y

    • 2 0

  • Wystarczy zwolnić jak znak pokazuje, a nie przeżywać jak Paula 16 urodziny.

    Ale widać to problem narodowy.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane