• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"7" znaczy korek

Agnieszka Karczewska
20 lipca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
Z powodu remontów na drodze krajowej nr 7, z Warszawy do Gdańska, korki ciągnęły się na długości około 20 kilometrów - informowało w niedzielę Radio Gdańsk. Ostatnio na trasie tej poważnemu wypadkowi samochodowemu uległ Janusz Śniadek, przewodniczący NSZZ Solidarność. Most w Kiezmarku, oddano do użytku, choć prace remontowe ciągle trwają. Pytanie brzmi: kiedy się to wszystko skończy?

Prace remontowe realizowane są z funduszy unijnych. Obecnie roboty trwają w trzech miejscach.

Na drodze wyjazdowej z Gdańska, w Przejazdowie dla ruchu zamknięto odcinek drogi na długości około 2,5 kilometra. Zbudowano objazd z płyt i rondo na skrzyżowaniu z drogą nr 501 w kierunku do Wiślinki i Krynicy Morskiej.

Wymieniana jest też nawierzchnia na skrzyżowaniu z ulicą Benzynową przy Makro. W związku z prowadzonymi pracami uruchomiony został około 300-metrowy dodatkowy odcinek drogi tymczasowej ułożony z płyt drogowych równoległy do drogi krajowej nr 7. Na skrzyżowaniu ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną.

Od 8 czerwca obowiązuje objazd na 9-kilometrowym odcinku Wocławy-Cedry Małe. Na przebudowywanej trasie zostanie wzmocniona nawierzchnia, przebudowane zostaną wszystkie przepusty i obiekty mostowe, a także zostaną wybudowane zatoki autobusowe, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu w Cedrach Małych, oraz liczne lewoskręty. Prace na tym odcinku powinny się zakończyć do 15 października. Objazd prowadzi przez Miłocin, drogą wojewódzką i powiatową bardzo dobrej jakości. Jest jednak bardzo kręta, dlatego też należy zachować szczególną ostrożność. Obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę , ale mało kto go przestrzega.

W dalszym ciągu trwają też prace na moście w Kiezmarku, gdzie montowane są bariery chodnikowe, oraz układana nawierzchnia. Most jest też malowany. W związku z tym przejazd zawężony jest do szerokości po 3,25 metra dla każdego pasa ruchu. Miejsce robót wygrodzone jest betonowymi barierami. Planowany czas ukończenia robót wyznaczony jest na 15 października 2004 roku.

Odcinek "siódemki" od Gdańska do Kiezmarka ma być w całości gotowy w tym roku. Nie jest to jednak koniec atrakcji. W przyszłym roku czekają nas roboty pomiędzy Stróżą a Elblągiem.
Głos WybrzeżaAgnieszka Karczewska

Zobacz także

Opinie (63)

  • Gonti

    masz rację, budowa WSZELKIEGO RODZAJU DRÓG jest niezbedna , dobra i konieczna.
    problem w tym, że forsa na autostardy JEST i od 10 lat nie rozpoczyna się budowy.
    .
    A inwestowanie TYLKO I WYŁĄCZNIE w drogi typu Płońsk/W/wa to tak jak próba gonienia świata komputerów i internetu kupując i inwestując w komputery sprzed 10 lat ! Po prostu się nie da !

    • 0 0

  • Wyobraź sobie....

    mija dzisiaj właśnie 10 lat od rozpoczęcia budowy, mamy sieć autrostad, mamy nowe inwsetycje zagraniczne, mamy miejsca pracy, mamy nowe technologie....TERAZ, DZIŚ ....ROZUMIESZ ????
    To mnie boli.

    • 0 0

  • Porciak

    Również się zgadzam, że trzeba budować autostrady, bo te drogi, o któych mówię w końcu przestaną wytarczyć. Forsa być może jest, być może jej nie ma, ale jest jeszcze jedna kwestia: czy jest jej odpowiednio dużo by wybudować drogę numer 1,2,3 (przecież Szczecin też walczy o połączenie Północ-Południe),4,8 i najlepiej 5,6 i 9. Pewnie, że chciałbym, aby za kilka lat one wszystkie (i jeszcze jakieś inne) były autostradami, ale to jest fizycznie niemożliwe. Bądźmy dobrej myśli a może cud się stanie i politycy się za to wezmą.

    • 0 0

  • To byłoby cudowne

    Mam nadzieję, że dożyję czasu gdy chociaż dwie autostrady w Polsce będą kompletne czego i Tobie życzę...

    • 0 0

  • Gonti

    Jest mi po prostu żal tych straconych lat, straconych możliwości w czasie MOJEGO I TWOJEGO ŻYCIA.
    .
    Za to obwiniam polityków i Państwo Polskie.

    • 0 0

  • Czemu nie budują autostrad?Bo pieniądze które dostaliśmy od UE na ich budowę zostały najzwyczajniej rozkradzione.Utworzono za nie Agencje Budowy Dróg i Autostrad oraz dano wyższe pensje politykom.Zamiast budować nowe drogi wciąż remontujemy stare a to nie ma sensu.I dalej będzie tak jak jest.

    • 0 0

  • a czemu remont jest w czasie sezonu?

    i to wtedy kiedy troche słońca się pokazało? mam wrażenie że stoją za tym górale

    • 0 0

  • trzeba zacząć latać!

    Ciągłe remonty na odcinku Kiezmark - Gdansk spowodowały, że do kochanego 3miasta latam już tylko samolotem lub korzystam z PKP (koszt niewielki a czas dotarcia przewidywalny). Do auta wsiadam tylko wtedy, gdy wieczorem napadnie mnie nieodparta chęć pospacerowania po Skwerze Kościuszki. Wtedy korkow brak...

    • 0 0

  • Gdzie są środki z UE ? Będąc na pewnej budowie w 3mieście- okolice świat B.N. Miejsce akcji pawilon dla dyrekcji oraz kierownictwa -I co widzę ano jest dekorator do strojenia choinki ,kanapki na kolację wigilijną z hotelu Heweliusz i wiele innych cudowności.Zadając pytanie ile to mogło kosztować i kto za to płacił otrzymałem odpowiedz iż zostały jeszcze środki z UE i trzeba je jakoś wykorzystać bo PRZEPADNĄ .
    I co wy na to?!

    • 0 0

  • VIP....świetne !

    Przecież żywcem przeniesiona to scena z budowy w .......serialu "Czterdziestolatek".
    Popatrz jak się niewiele zmieniło....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane