• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 firm chce projektować Drogę Czerwoną

Piotr Weltrowski
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Droga Czerwona, która ma być prowadzącym do portu przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, powstać ma do 2029 roku. Na razie bliski rozstrzygnięcia jest przetarg na stworzenie dokumentacji trasy. Droga Czerwona, która ma być prowadzącym do portu przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, powstać ma do 2029 roku. Na razie bliski rozstrzygnięcia jest przetarg na stworzenie dokumentacji trasy.

Dziewięć firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji dla Drogi Czerwonej w Gdyni. Po rozstrzygnięciu przetargu zwycięzca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie koncepcji programowej jednego z trzech odcinków planowanej trasy oraz studium dwóch kolejnych odcinków.



Sądzisz, że Droga Czerwona faktycznie powstanie jeszcze w tej dekadzie?

Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury programu inwestycji, podpisaniu porozumienia o finansowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny i ogłoszeniu przetargu na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych nowej drogi, w końcu poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców.

Najniższą złożyły Mosty Katowice - opiewa ona na niespełna 8 mln zł, a najwyższą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - ona z kolei wynosi przeszło 18,3 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w "widełkach", o których wcześniej mówiono, bo wcześniej mówiono aż o 20 mln zł z budżetu centralnego przeznaczonych na przygotowanie studium inwestycji.

Oferty w przetargu na stworzenie dokumentacji:
  • Mosty Katowice - 7 999 920 zł
  • Databout - 8 413 200 zł
  • Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
  • S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
  • Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
  • Trakt - 14 407 605 zł
  • Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
  • Highway - 16 658 505 zł
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł

Droga Czerwona: informacje o inwestycji

Droga Czerwona: powstaną trzy kolejne odcinki



Taki przebieg ma mieć Droga Czerwona. Taki przebieg ma mieć Droga Czerwona.
Projektant wyłoniony w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej, która zostanie podzielona na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km.

  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.

Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.

Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).

Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.

Czym ma być Droga Czerwona?



Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od portu do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą Trójmiasta.

Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Przy okazji także odciąży samą Trasę Kwiatkowskiego i ułatwi dostęp do północnych dzielnic Gdyni.

Według aktualnych założeń, Droga Czerwona ma być tzw. drogą przyśpieszoną.

Władze centralne zapowiadają, że powinna ona powstać do 2029 roku.

Opinie (146) 1 zablokowana

  • Finansowanie budowy Drogi Czerwonej przez CPK... (1)

    To CPK ma jakieś własne dochody, skoro zamierza finansować budowę nowej drogi ? Do tej pory byłem przekonany, że CPK wyłącznie utylizuje kasę z budżetu centralnego, a tu proszę, niespodzianka.

    • 5 3

    • Ma rozchody (stratę) dosyć sporą. Było nawet w Tv ostatnio jak to się Horała tłumaczył z wyników finansowych.

      • 1 2

  • Tyle milionow za zrobienie rysunkow i opisu - smiech na sali (6)

    No masakra, jak za tyle milionow robia rysunki to potem sie nie dziwta, ze nie ma kasy w budzecie.
    Po co tyle pieniedzy na to placic, dajcie mi 2 miliony to ja w 3 lata tak sie tego naucze, zatrudnie sobie ludzi i mi zrobia caly projekt. Taka kasa za cos takiego smiech na sali. Myslalme, najpierw ze to za budowe tyle chca zaplacic ale to widze, ze za rysunki tyle chca dac kasiory, niezle... A ty czlowieku tyraj za te 2800 tys u prywaciarza...

    • 5 5

    • No to załóż jak to takie proste

      Na szczęście mamy w miarę wolny rynek. Ale z tego co widzę nawet nie umiesz napisać kwoty pensji poprawnie, więc gdzie Tobie do takiej pracy inżynierskiej.

      • 2 2

    • Dokladnie tak jest a to dlatego ze to kasa publiczna gdyby projekt miał byc prywatny to oni wiedza ze nikt yle nie zapłaci (1)

      Powinno sie stworzyć miejskie biura projektowe zatrudnić ludzi i było by o 80% taniej!!

      • 1 1

      • Miejskie biura projektowe

        Czyli najslabsi inżynierowie na stałej pensji? Nie będzie ani taniej ani lepiej.

        • 0 0

    • Załóz firmę i projektuj, kto ci broni (1)

      • 2 0

      • to nie problem w firmie...

        ...w projektowaniu tym bardziej...
        Problem jest w sponsorze...

        • 0 0

    • To sie naucz

      Ale to trwa cirka 8 lat do asystenta.

      • 2 0

  • jak tej inwestycji nie będzie koordynował pan prezydent Szczurek, to może się udać.

    katastrofa w przypadku przeprowadzenia tego zadania przez Urząd Miasta Gdynia.

    • 11 0

  • Tyle milionów za taki projekt to wiadomo ze wielu chętnych!! Bo w koncu pieniadze publiczne to kasa niczyja co?

    I wiadomo warszawka najwiekszy kosmiczny odlot!

    • 3 2

  • Projektowanie (4)

    drogi bez finansowania jej budowy to wyrzucone pieniądze. Projekt powinien być realizowany w konwencji zaprojektuj i wybuduj i to daje gwarancję na jego realizacje. Projektowanie drogi bez jej realizacji to działania pozorowane by ktoś kasę przytulił.

    • 66 7

    • I właśnie o to chodzi.

      • 4 1

    • Projektowanie

      Wręcz przeciwnie.
      Najlepszy projekt należy wyłonić zgodnie z zapotrzebowaniem miasta/powiatu.
      Wykonawca ma zapewnić tanie wykonanie potrzeb zamawiajacego.
      Ogon rusza psem?

      • 2 0

    • Bzdura

      Nawet do ogłoszenia zamówienia ZiZ potrzebna jest określona dokumentacja i właśnie po to jest ten etap. Niestety najwyraźniej brakuje Ci wiedzy o procesie inwestycyjnym.

      • 11 0

    • Widać, że nie znasz się , ale się wypowiadasz

      Przetarg jest na opracowanie koncepcji programowej. Na podstawie koncepcji dopiero można rozpisać przetarg w formule projektuj i buduj. Można też zlecic projekt budowlany i potem ogłosić przetarg na budowę, ale i tak wcześniej musi być etap KP.
      Tak to już działa mędrcu.

      • 3 0

  • Pożyjemy zobaczymy.

    Wszystko pięknie, plany, plany, plany- poczekajmy na konkrety czyli robotnicy na budowie, a potem czy natężenie ruchu wytrzyma ta "nasza" biedna i stara obwodnica.

    • 4 0

  • Projekt musi przewidywać ekologiczne rozwiązania, zatem droga powinna posiadać nawierzchnię biologicznie czynną, wykonaną z gruntu lub trawy - wszak UE tego oczekuje byśmy byli eko, poprawiali retencję wód opadowych, etc... to zróbmy to skoro już w tej UE jesteśmy i tak bardzo pro unijni się czujemy...

    • 3 4

  • najwięcej jest ofert

    w przedziale 11 do 15 mln zł. Firma która zaproponowała 7,9 mln to albo do końca nie wie o co chodzi w tym przetargu, albo mają coś źle policzone.

    • 4 0

  • Tylko jak? (1)

    Jak chcą zbudować drogę na wielkie ilości ciężarówek na Janka Wiśniewskiego + niedawno planowany buspas na tej drodze?
    jak to wszystko chcą tam pomieśćić?

    • 3 0

    • zajmując część terenów przemysłowych

      Korzystając z głębokiej orki terenów kolejowych można było redefiniować ich przeznaczenie.
      Ale do tego trzeba myśleć całościowo a nie kryteriami pojedynczego podmiotu gospodarczego...

      Możliwa była też budowa Węglowej ale miasto położyło rękę na terenie "międzytorza" i promuje tam... mieszkaniówkę...
      Dopełnić powinny to estakady na Chrzanowskiego i przebudowa Portowej, Wendy i Jana z Kolna... Obwodnica Witomina...

      Obecnie miasto postawiło dla ciężarówek tam zakaz.

      • 2 0

  • Nie ma się co podniecać. (2)

    Tej drogi nie będzie, dopóki nie znajdzie się inwestor Portu Zewnętrznego. A że Chińczycy nie zostaną wpuszczeni, bo naprzeciw tego portu jest baza morska NATO, a innych chętnych brak, to nie ma się co podniecać.

    • 9 0

    • przenieść do "kolebki"

      Czyli do Pucka...

      • 1 0

    • To dlaczego port wojenny NATO się nie rozwija ?

      Sami nic nie robią i innym nie pozwalają. To jest amerykańskie Liberum Veto na gdyńskiej ziemi !

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane