- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (132 opinie)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (159 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (304 opinie)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (72 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (51 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (145 opinii)
9 firm chce projektować Drogę Czerwoną
Dziewięć firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji dla Drogi Czerwonej w Gdyni. Po rozstrzygnięciu przetargu zwycięzca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie koncepcji programowej jednego z trzech odcinków planowanej trasy oraz studium dwóch kolejnych odcinków.
Najniższą złożyły Mosty Katowice - opiewa ona na niespełna 8 mln zł, a najwyższą Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - ona z kolei wynosi przeszło 18,3 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w "widełkach", o których wcześniej mówiono, bo wcześniej mówiono aż o 20 mln zł z budżetu centralnego przeznaczonych na przygotowanie studium inwestycji.
Oferty w przetargu na stworzenie dokumentacji:
- Mosty Katowice - 7 999 920 zł
- Databout - 8 413 200 zł
- Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
- S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
- Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
- Trakt - 14 407 605 zł
- Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
- Highway - 16 658 505 zł
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł
Droga Czerwona: informacje o inwestycji
Droga Czerwona: powstaną trzy kolejne odcinki
Projektant wyłoniony w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej, która zostanie podzielona na trzy odcinki, o łącznej długości ok. 9 km.
- węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.
Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.
Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).
Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.
Czym ma być Droga Czerwona?
Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Przy okazji także odciąży samą Trasę Kwiatkowskiego i ułatwi dostęp do północnych dzielnic Gdyni.
Według aktualnych założeń, Droga Czerwona ma być tzw. drogą przyśpieszoną.
Władze centralne zapowiadają, że powinna ona powstać do 2029 roku.
Opinie (146) 1 zablokowana
-
2022-07-22 13:22
(1)
Już raz planowali
- 1 1
-
2022-07-22 17:33
raz?
żeby tylko...
- 1 0
-
2022-07-22 13:30
Taka ciekawostka - drugi odcinek (1)
Czyli węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
Jadąc od centrum do estakady na większości tego odcinak obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h, natomiast w stronę przeciwną już jedynie 50 km/h.
Ciekawe dlaczego, ktoś coś... ?- 5 0
-
2022-07-22 13:55
tak się zachęca do nieodwiedzania "centrum"
w teorii pomysłodawców powinno się szybciej opróżniać...
- 1 0
-
2022-07-22 14:15
węzeł hutnicza
wg mnie powinien być jeszcze węzeł hutnicza co umożliwi likwidację przejazdów kolejowych w tym rejonie
- 7 0
-
2022-07-22 15:50
Ja wam to zrobię za miliard.
W końcu to budżet państwowy, po ui się hamować?
- 1 1
-
2022-07-22 15:52
dlaczego prace nie obejmują wiaduktu kolejowego na Hutniczej
i połączenia "czerwonej" z Hutniczą?
Czy każda rzecz, jak u "strasznych mieszczan" musi być osobno?!- 6 0
-
2022-07-22 17:08
Ale tam musi być siano w puli do wygrania,
że tylu chetnych na robotę... You know what i mean...
- 1 0
-
2022-07-22 17:48
Ta droga powinna być budowana kilkanaście lat temu zamiast Trasy Kwiatkowskiego na estakadach przez las, ale urzędnicy gdyńscy wiedzieli lepiej i zbudowali trasę która się teraz sypie, a obiecywali wtedy że Trasa Kwiatkowskiego rozwiąże wszystkie problemy transportu z portu. Trasa Kwiatkowskiego jest na utrzymaniu miasta a nie państwa i muszą płacić za naprawy zrobili złoty interes.
- 6 0
-
2022-07-22 21:27
my ze szwagrem za 3mln zrobimy
- 2 0
-
2022-07-23 09:12
Pogorzanin
Z tego co widać na wstępnym planie droga będzie przebiegać w miejscu obecnie istniejącej...jeżeli tak to szykujcie się na totalny paraliż północnej, a kto wie może i całej Gdyni!
- 3 0
-
2022-07-23 17:52
Droga
Oby nie ta firma która wymyśliła dojazd do portu i parkingu zero poprzez zwężenie pod ulicą...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.