- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
90 mln zł na przebudowę drogi po 30 latach
Lada dzień miasto zamierza ogłosić przetarg na przebudowę głównej arterii Osowej - ul. Kielnieńskiej. Prace mają potrwać dwa lata i kosztować ok. 90 mln zł. W ramach inwestycji powstanie też 500-metrowy zielony bulwar na tzw. Nowej Koziorożca.
Projekt przebudowy jest już gotowy. Przetarg na prace budowlane ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Sama budowa ma potrwać 26 miesięcy. Urzędnicy zakładają, że umowę z wykonawcą uda się podpisać na przełomie sierpnia i września, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to pierwsi kierowcy z nowej drogi skorzystają jesienią 2024 r.
Do tego czasu mieszkańców Osowej czekać będą duże utrudnienia w ruchu.
- Zdajemy sobie sprawę, że jest to główna arteria dzielnicy. Wyzwaniem będzie przebudowa sieci podziemnych. To trochę podobna sytuacja do tej, z jaką mieliśmy do czynienia niedawno na Stogach, a więc środek tkanki miejskiej i gęsta zabudowa. Miejscami ze względu na brak miejsca będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy. Liczymy w tym zakresie na zrozumienie i współpracę z mieszkańcami i radnymi dzielnicy - dodaje Aleksandrowicz.
Po jednym pasie w obu kierunkach
W ramach inwestycji powstaną w sumie 3 km nowych dróg, tj. główna jezdnia Kielnieńskiej o przekroju 2 x 3,5 metra (po jednym pasie w każdym kierunku) wraz z drogą rowerową i chodnikami, a na środkowym odcinku między Barniewicką a Koziorożca - drogą serwisową służącą wjazdom na posesje.
Nieco inaczej będzie wyglądać Nowa Koziorożca. 500-metrowy odcinek stanie się meandrującym, zielonym bulwarem z dużą ilością zieleni, drzew, ogrodów deszczowych i łąk kwietnych. Spora liczba zakrętów i zwężenie drogi ma na celu uspokojenie tam ruchu samochodowego i nadanie priorytetu dla pieszych i rowerzystów.
W pierwszym etapie ma być realizowany środkowy odcinek Kielnieńskiej, gdzie na czas robót, w celu zachowania dwóch kierunków jazdy, zostaną ułożone betonowe płyty. W drugim etapie prace będą realizowane na skrajnych odcinkach do ul. Barniewickiej (od strony wiaduktu kolejowego) oraz między pętlą autobusową przy ul. Galaktycznej do ul. Koziorożca.
Remontu nie było od 30 lat
- Chciałoby się powiedzieć: wreszcie w Osowej będzie XXI wiek. To najważniejsza i najbardziej strategiczna inwestycja z perspektywy dzielnicy - cieszy się Jan Perucki, radny miasta. - Cieszę się też z powstania meandrującego, zielonego bulwaru na Nowej Koziorożca, przyjaznej przestrzeni zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów, a tej właśnie infrastruktury w dzielnicy brakowało najbardziej.
Jak zauważył Karol Ważny, inny z radnych, ulica Kielnieńska na poważny remont czeka od 30 lat.
- Cieszymy się, że wreszcie to nastąpi, bo inwestycja odmieni oblicze tej dzielnicy i poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zaplanowano też budowę dwóch nowych rond, co zwiększy i poprawi przepustowość.
Co dalej z Nową Kielnieńską i buspasami na Spacerowej?
Czy remont Kielnieńskiej oznacza, że miasto zarzuciło pomysł budowy Nowej Kielnieńskiej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta z węzłem Chwaszczyno powstałym w ramach Trasy Kaszubskiej?
- Absolutnie nie - zastrzega Alan Aleksandrowicz. - Nowa Kielnieńska miała powstać w ramach większego projektu budowy tunelu pod Pachołkiem, który na razie musieliśmy odłożyć do szuflady. Obecnie pracujemy nad znalezieniem finansowania dla tej inwestycji, być może w ramach programu TEN-T, w ramach którego ubiegaliśmy się przed kilkoma laty o wsparcie rozbudowy ul. Kartuskiej. Problem w tym, że warunki tego programu nie są jasne i problem z ich wyjaśnieniem ma nawet ministerstwo. Z pewnością jednak nie rezygnujemy z tego projektu i mamy nadzieję, że w przyszłości uda się go zrealizować.
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
Poza remontem Kielnieńskiej i planową budową Nowej Kielnieńskiej miasto chce też poprawić efektywność komunikacji miejskiej na ul. Spacerowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami powstania tam buspasów. Ważą się losy, czy mają tam powstać dwa czy jeden buspas. Od tego też zależy koszt budowy oraz zakres ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy (poszerzenie drogi wiązać się będzie z wycinką części drzew rosnących wzdłuż trasy). Analiza wielowariantowa, którą przygotowuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma się zakończyć do końca roku.
Miejsca
Opinie (244) 3 zablokowane
-
2022-04-21 15:57
Czy ktoś mądry mi wyjaśni (1)
dlaczego w ogóle miasto Gdańsk zajmuje się remontem drogi wojewódzkiej 218? Przecież ta droga podlega Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Cały odcinek od Wejherowa do Chwaszczyna został w ostatnich latach wyremontowany przez tą właśnie instytucję, więc dlaczego odcinek biegnący przez Gdańsk ma robić miasto a nie w całości ZDW?
- 8 2
-
2022-04-21 22:05
Pewnie urzednicy i kolesie będą mieć z tego profity
- 1 0
-
2022-04-21 16:02
Dekle najpierw to wezcie te wiesniackie plyty na kąncu wodnika do ronda wymienncie bo to zalosne (1)
- 4 2
-
2022-04-21 21:32
osowiaki nie chciały asfaltu
protestowały to teraz mają płyty
- 2 1
-
2022-04-21 16:04
I co to daa?skoro dalek ulica bedzie miec po 2 pasy a nie 4.podstawowego problemu czyli korkow nie rozwiaze.bezsensu.
- 3 2
-
2022-04-21 16:09
Tylko droga od oliwy 2x2 pasy a po srodku tramwaj do osowej ma sens!!! Reszta to glupiego robota.tak jak z tą refulacją plazy (3)
- 7 5
-
2022-04-21 20:40
Oprotestowaliscie
- 1 0
-
2022-04-21 21:06
tak milordzie
dla ciebie abyś przyspawany mógl wozic się. Najpierw jaka tania działka za miastem a teraz krzyk aby wybudować im drogi. Oczywiście z kasy gdańskiej a nie żukowa
- 1 0
-
2022-04-22 11:51
Tylko wiesz, trzeb aby wyburzyć kawał oliwy pod to
Ale psowiecimy nasze zabytki, by dumni mieszkańcy pól wokół miasta mieli wygodny dojazd do roboty
A nie, czekaj, nie ma takiej opcji- 0 0
-
2022-04-21 16:20
TEN-T
Zasady są proste. Dofinansowanie mogą dostać projekty dla dróg należących do sieci TEN-T czyli transeuropejskiej sieci transportowej. Generalnie są to drogi krajowe (i to tylko część), więc Nowa Kielnieńska nie dostanie dofinansowania z tego programu.
- 2 2
-
2022-04-21 16:45
A co z ul.Nowy Świat do przejazdu kolejowego?
Dziura przy dziurze.Dramat.Raatza nowa droga która po chwili łączy się z serem szwajcarskim.A czy ktos z UM byl na odcinku Barniewickiej od kapliczki do końca tej ulicy? Serio? Nie baliście się? Dziury,krzaki,dziki i ciemność.
- 7 1
-
2022-04-21 17:01
(2)
3km drogi za 90mln? Ze złota będzie?
- 4 4
-
2022-04-21 18:01
Ze złota z pewnością nie, ale kilka porządnych domów zostanie zbudowanych przy okazji
- 3 1
-
2022-04-22 05:20
wartosc zlotego!, za donalda to by kosztowalo cyrka 60
- 1 0
-
2022-04-21 17:05
W Gdańsku powinno się poruszać tylko rydwanami
- 4 4
-
2022-04-21 17:44
Nie tylko droga. (1)
Najbardziej zaniedbana dzielnica peryferyjna Gdańska i taka droga to razem wielki obciach mieszkać w Osowej.
- 5 4
-
2022-04-21 21:33
osowiaki same są sobie winne
wszystko oprotestowali a teraz narzekają
- 2 4
-
2022-04-21 18:09
(2)
A co z Nową Świętokrzyską? Mieli ogłosić wyniki polskiego ładu na przełomie marca i kwietnia
- 6 1
-
2022-04-21 18:46
Pewnie ziemię sprzedali dawno dewelop.
Budyniowych lodów ciąg dalszy
- 1 0
-
2022-04-21 22:08
Co ma do tego Polski Ład. Budyń łgał co roku z nową ul. Świętokrzyską
Po drugie Totalni donosiciele z totalnej opozycji głosowali przeciwko KPO
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.