- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (281 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się
Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.
- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.
Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.
Miejsca
Opinie (574) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-28 17:43
Ja mam nową zabawę
Na gdziejestmevo co jakis czas sprawdzam ile mam do najbliższego roweru (w linii prostej). Aktualnie mam 4895m. Ale to nie jest rekord.
- 13 1
-
2019-04-28 17:48
Przecież system jeszcze nie wystartował, prowadzone są testy na grupie testerów - hobbystów.
Jak to przelali??- 18 1
-
2019-04-28 18:15
Kogo to obchodzi ?
Ktos wybral ta firme i pozwolil zrobic to co zrobili :)
- 8 1
-
2019-04-28 18:17
W GD wszystko co robią to przekręt;)
Mała Sycylia na mapie Polski z nawiedzonymi lemingami zawzięcie twierdzącymi, że choć pada deszcz dla nich świeci słońce;) Rowery to tylko kolejna wizerunkowa wpadka... W sumie ciężko stwierdzić co jest sukcesem;) Chyba tylko żelazny elektorat:)
- 17 1
-
2019-04-28 18:18
chyba jakie jaja? powinni odstąpić od umowy.
- 14 1
-
2019-04-28 18:19
Czyli w Gdańsku???
Czy nikt nie słyszał o parent company guarantee??? Jeżeli spółka ma kapitał 5 tys a dostaje kontrakt na 40 mln to ktoś w urzędzie w końcu powinien za to beknac...
- 30 1
-
2019-04-28 18:29
Gdańsk
miasto przekrętów.
- 18 1
-
2019-04-28 18:32
(2)
Nie wiem jakim cudem, ale jechałam już kilkanaście razy, zawsze w ciągu dnia w różnych rejonach Trójmiasta. Jako regularny codzienny środek transportu nie zdaje egzaminu, ale za taką cenę nie ma co narzekać. Wspomaganie elektryczne też oceniam na plus, bez wysiłku można pokonać każdy podjazd (wjazd na Morenę to bajka w porównaniu do zwykłego roweru).
- 2 12
-
2019-04-28 18:37
(1)
40 milionów to rzeczywiście niedrogo.
- 6 0
-
2019-04-28 18:40
Mówię o koszcie jaki ponoszę z własnej kieszeni, nie wirtualnych 40 milionach, o których rozdysponowaniu i tak w żaden sposób nie decyduję, chyba, że w snach.
- 1 2
-
2019-04-28 18:44
Obawa
To teraz można wyprowadzić pieniądze ze spółki i ogłosić upadłość projektu.
- 11 1
-
2019-04-28 18:52
Sobieszewo (1)
A most Sobieszewski to działa ??
- 5 2
-
2019-04-28 22:25
Super działa!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.