- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (110 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (18 opinii)
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się
Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.
- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.
Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.
Miejsca
Opinie (574) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-28 16:44
to konsorcjum z Irlandii mi sie bardziej podoba, tzn to co zaproponowali. 10 % rowerow wspomaganych elektrycznie i reszta zwyklych i wszystko przy nizszej cenie o 5 mln! to by bylo cos... a ze nie przetlumaczono na jezyk polski... hmmm przeciez po angielsku kazdy sie porozumie jestesmy z UE ! tylko troche szkoda ze wadium nie wniesli... Ale nawet gdyby to watpie zeby wygrali ten przetarg... bo sfiksowali sie wszyscy na tych elektrycznych rowerach .... :(
- 14 4
-
2019-04-28 16:53
Nie działa ale kasę przelali, złodzieje kombinatorzy
- 13 3
-
2019-04-28 16:54
Acha przelew poszedł Jk nie działa.
.. Natychmiast CBA powinna wkroczyć!!!!- 17 3
-
2019-04-28 16:56
Aha
Nie dało się sprawdzić i przewidzieć......
A może pani poda jakieś szczegóły? Kwestia serwisu i baterii wyszalby przy nawet biednie zrobionej analizie ryzyka.
A oprogramowanie da się przetestować choćby za pomocą botów. Tylko trzeba chcieć to wszystko zrobić. I mieć trochę rozumku.
Wypowiedź tej pani i przebieg uruchomienia udowadnia że ktoś kto ma na koncie projekt jakim jest zrobienie chodnika czy odmalowanie linii na ulicy nie powinien podchodzić do tak trudnego zadania- 17 1
-
2019-04-28 16:57
Kto miał zarobić
To zarobił, po co drążyć temat
- 17 1
-
2019-04-28 17:04
"Nie wszytko da się sprawdzić np. baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze "
Kłamstwo.
Takie twierdzenie świadczy o tym, że projekt prowadzą ludzie niekompetentni lub wręcz głupi - nieumiejący prawidłowo określic obszarów ryzyka i zaplanować dla nich testów.- 28 0
-
2019-04-28 17:21
Uczymy się
W pierwszym roku operator ma prawo się uczyć. Może ładowac do 500 baterii na dobe, wstrzymywac płatności i moze utrzymywac w gotowosci ok. 500 rowerów.
Było małym druczkiem.- 9 1
-
2019-04-28 17:24
Umowa obowiązuje. Ale kto ją tak sformułował by z $$ zamawiającego finansować CAPEX wykonawcy?
- 10 1
-
2019-04-28 17:31
Obsługę klienta, serwis, dostępność - wszystko można sparametryzować. Ale trzeba chcieć... (1)
- 21 0
-
2019-04-28 18:16
trzeba przede wszystkim myśleć (potrafić) i pracować (a nie obijać się)
- 0 1
-
2019-04-28 17:42
czy nastąpi likwidacja rowerów ?
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.