- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (122 opinie)
- 2 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (185 opinii)
- 3 Podpalacz i morderca w rękach policji (90 opinii)
- 4 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (116 opinii)
- 5 Ten punkt może uratować twoje wakacje (20 opinii)
- 6 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (76 opinii)
A1 pojedziemy już jesienią?
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/26/300x0/26527__kr.webp)
O tym, jak wyglądają postępy przy budowie autostrady A1, mieszkańcy Pomorza mogą się przekonać tylko przy kilku okazjach - ślady robót zobaczymy np. przejeżdżając skrajem obwodnicy Trójmiasta i drogą krajową nr 1 w okolicach Nowego i Warlubia. To jednak tylko drobne wycinki z wielkiej budowy, która równolegle prowadzona jest na długości 90 kilometrów i - jak twierdzi firma Gdańsk Transport Company - jest już w połowie ukończona. Inwestycję najlepiej oglądać z lotu ptaka - dlatego GTC zaprezentowała dziennikarzom efekty swoich prac podczas podróży samolotem.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/138/200x0/138364.webp)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/138/200x0/138364.webp)
Gdański odcinek (Rusocin - Swarożyn k. Tczewa) jest jednym z bardziej zaawansowanych - a to dobra wiadomość dla zmotoryzowanych. GTC chce oddać go do użytku jeszcze jesienią tego roku. To by oznaczało, że czas przejazdu z Gdańska do Tczewa, który dziś zajmuje około godziny, skróci się o połowę. Nadal nie wiadomo, od kiedy i ile będziemy musieli za niego płacić.
- Ustalenie stawek za podróż autostradą, a także terminu, od którego będą pobierane, to sprawy leżące w wyłącznej gestii ministra transportu - mówi Aleksander Kozłowski, członek rady nadzorczej GTC. Jerzy Polaczek, szef resortu transportu (PiS), odpowiedział jednak ostatnio, że o cenach nic nie wie i zapyta o to wykonawcę.
Kozłowski: - Doświadczenie specjalistów wskazuje, że w pierwszym okresie przejazd powinien być bardzo tani lub nawet bezpłatny, bo to promuje wśród kierowców korzystanie z autostrady. Jeśli minister nas zapyta, właśnie takiej odpowiedzi mu udzielimy.
Gdyby przyjąć maksymalny obowiązujący w Polsce poziom opłat, to za przejechanie odcinka Rusocin - Swarożyn zapłacilibyśmy 6 zł, a całej trasy z Rusocina do Nowych Marz w województwie kujawsko-pomorskim - prawie 21 zł.
|
Opinie (212) ponad 20 zablokowanych
-
2007-05-31 09:37
przecież ciołki nie wierzycie, że GTC byłoby w stanie budować, poniżej realnych kosztów tych faktycznie ponoszonych, to nie jest instytucja charytatywna
przecież każda umowa ma zawartą możliwość jej renegocjacji ze względu na ceny
normalne, że w momencie wejścia na plac budowy od razu chcieliby zmiany ceny- 0 0
-
2007-05-31 09:38
napisz do naczelnego "Jamayca Sun", że sie staramy....
- 0 0
-
2007-05-31 09:41
a teraz coś na zgage:-)
"Tuż po wakacjach rząd przyjmie uchwałę zmieniającą dotychczasowy program budowy dróg i autostrad. Kończą się konsultacje międzyresortowe nowego projektu. Zakłada on, że do końca 2011 roku zostanie wybudowanych 700 km nowych autostrad i 1900 km nowych dróg ekspresowych.
Oznacza to, że część inwestycji zaplanowanych do roku 2015 zostanie ukończona 4 lata wcześniej. Wartość inwestycji związanych z Euro szacowana jest na 41 mld zł, z czego 22,6 mld zł zostanie wydanych na nowe przedsięwzięcia, których wcześniej nie ujęto w programie."- 0 0
-
2007-05-31 09:42
Tja.
To ja tyle. Pa, kochani.
- 0 0
-
2007-05-31 09:43
Droga ta autostrada...
Ten kraj to jest jednak lipa i tyle.Teraz jeszcze mamy takich dwoch co to ukradli ksiezyc...ehh...
- 0 0
-
2007-05-31 09:44
pa, i nie zapomnij o łopacie:-) wszystkie ręce na A-1:-)
- 0 0
-
2007-05-31 09:45
Gallux
ale pewnosci nie masz.oczywiscie w góre poszło wszystko: materiały, robocizna, ceny paliwa, sprzetu, koszty podwykonawców.
ale tak czy siak, bardziej opłaca sie renegocjować ceny z obecnym wykonawcą, który juz wie co robi, co ma robic, mam ustalony biznes plan, organizacje pracy, sprzet, ludzi itp itd.
niz zaczynac na nowo z GDDKIA- najpierw roboty papierowo-przetargowe, potem projektowe, potem szukanie wykonawców, podwykonawców, organizacja pracy z kopalniami,pozwolenia na stawianie wytwórni mas bitumicznych, zakup wytwórni mas bitumicznych, umowy z rafineriami na dostawe asfaltu i masa masa masa innych.
GTC juz to wszystko ma wiec jezli nawet podniesie ceny adekwatne do cen na rynku to i tak bedzie taniej i szybciej niz tworzenie wszystkiego od podstaw.
na logike biorąc , kto cos wie o tym jak to sie kręci nie widzi tu zadnej logiki.
a Pan Minister pierwszy to wszystko wiedziec powinien.- 0 0
-
2007-05-31 09:49
a skąd ty to wiesz?
- 0 0
-
2007-05-31 09:52
z " Jamayca Sun "
- 0 0
-
2007-05-31 09:55
Czarna Żmija
Wiesz co kobieto z toba sie dyskutuje jak ze scianą , ty naprawde nie analizujesz ty wyłącznie czytasz i nie rozumiesz co sie pisze , co ty dziewczyno robiłas na logice ????? spałaś czy cuś :)))) Szkoda czasu na debate :)))z toba. Przerwij narazie pisanie i zajmij sie czytaniem i analizą bo sie osmieszasz. Teraz wiem czemu dajesz wiare gazecie w... bo jestes łatwy łup do odbioru , nie odrózniasz realu od fikcji .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.