- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (127 opinii)
- 2 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (63 opinie)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (225 opinii)
- 4 Podpalacz i morderca w rękach policji (97 opinii)
- 5 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (95 opinii)
- 6 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (132 opinie)
A1 pojedziemy już jesienią?
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/26/300x0/26527__kr.webp)
O tym, jak wyglądają postępy przy budowie autostrady A1, mieszkańcy Pomorza mogą się przekonać tylko przy kilku okazjach - ślady robót zobaczymy np. przejeżdżając skrajem obwodnicy Trójmiasta i drogą krajową nr 1 w okolicach Nowego i Warlubia. To jednak tylko drobne wycinki z wielkiej budowy, która równolegle prowadzona jest na długości 90 kilometrów i - jak twierdzi firma Gdańsk Transport Company - jest już w połowie ukończona. Inwestycję najlepiej oglądać z lotu ptaka - dlatego GTC zaprezentowała dziennikarzom efekty swoich prac podczas podróży samolotem.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/138/200x0/138364.webp)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/138/200x0/138364.webp)
Gdański odcinek (Rusocin - Swarożyn k. Tczewa) jest jednym z bardziej zaawansowanych - a to dobra wiadomość dla zmotoryzowanych. GTC chce oddać go do użytku jeszcze jesienią tego roku. To by oznaczało, że czas przejazdu z Gdańska do Tczewa, który dziś zajmuje około godziny, skróci się o połowę. Nadal nie wiadomo, od kiedy i ile będziemy musieli za niego płacić.
- Ustalenie stawek za podróż autostradą, a także terminu, od którego będą pobierane, to sprawy leżące w wyłącznej gestii ministra transportu - mówi Aleksander Kozłowski, członek rady nadzorczej GTC. Jerzy Polaczek, szef resortu transportu (PiS), odpowiedział jednak ostatnio, że o cenach nic nie wie i zapyta o to wykonawcę.
Kozłowski: - Doświadczenie specjalistów wskazuje, że w pierwszym okresie przejazd powinien być bardzo tani lub nawet bezpłatny, bo to promuje wśród kierowców korzystanie z autostrady. Jeśli minister nas zapyta, właśnie takiej odpowiedzi mu udzielimy.
Gdyby przyjąć maksymalny obowiązujący w Polsce poziom opłat, to za przejechanie odcinka Rusocin - Swarożyn zapłacilibyśmy 6 zł, a całej trasy z Rusocina do Nowych Marz w województwie kujawsko-pomorskim - prawie 21 zł.
|
Opinie (212) ponad 20 zablokowanych
-
2007-05-31 10:16
"- roboty papierowo przetargowo projektowe już zostały raz przygotowane, może wymagają korekty"
Właścicielem projektów jest konsorcjum GTC, rząd NIE MA projektów, będą musiały być na nowo przygotowane.
Przetarg trzeba będzie rozpisać nowy.
Kruszywa faktycznie na rynku po prostu NIE MA, trzeba je zamawiać z gigantycznym wyprzedzeniem. Wytwórnie mas bitumicznych faktycznie, tak jak pisze jana, należą do wykonawców.
Ogólnie, nie wygląda to dobrze, ale nie sądzę żeby zwolennicy pisiorów cokolwiek zobaczyli przez zamydlone oczy. I tradycyjnie będzie pobudka z ręką w nocniku.- 0 0
-
2007-05-31 10:17
to co piszesz świaddczy tylko o tym, że na terenie kraju tyle sie buduje, że zaczyna brakować wielu rzeczy lub trzeba czekać
to chyba dobrze? rynek nie zna słowa "nie można"
nie dociera to do główki??- 0 0
-
2007-05-31 10:18
z A-1 nie zyje. mało tego w zyciu nie byłam na placu budowy.
staram Ci sie tylko wytłumaczyc na czym to wszystko polega.
chociaz przyblizyc, ze nie jest to takie proste i oczywiste jak mówi Polaczek
przecietnie ludzie którzy nie maja z tym nic wspólnego nie widzą , bo i skąd?
polityka natomiast nie powinna przysłaniac człowiekowi rozumu.- 0 0
-
2007-05-31 10:19
tak samo jak niechęć nie skłania do obiektywnego spojrzenia na sprawe:-P
- 0 0
-
2007-05-31 10:19
Ale mna sopocka mafia zakrecila !
Sam juz nie wiem .
Jestem echem GW , czyli łatwym łupem do odbioru , czy wyrobionym czytelnikiem "The Jamayca Sunday Morning Star" ?- 0 0
-
2007-05-31 10:20
Sopocianko
Kasandra jest expertem wszelkich branż, od lotnictwa po budowę A1 poprzez udowodniony dobroczynny wpływ pornografii na przyrost naturalny w kraju.
- 0 0
-
2007-05-31 10:21
Gallux
bardzo dobrze.
ze sie buduje,
ale wydajnośc np kopalni które nie były modernizowane przez lata, kiedy drogownictwo było rozłozone na łopatki ma swoje ograniczenia.
mozna oczywiscie sprowadzac kruszywo czy asfalt z zagranicy, ale to dopiero podwyzsza koszty, a i kruszywa musza miec odp. swiadectwa jakości, więc nie każde się nadają.- 0 0
-
2007-05-31 10:22
przecież tu miał być dolar po 6 zł, zachodnie kapitały w ucieczce, krach na giełdzie, skok na kase zwykłych prostych ludzi z ulicy itd itp
nic z tych rzeczy jakos sie nam nie przytrafiło i już to świadczy jakie macie podstawy i kompetencje żeby wam dawać wiarę i traktowac was poważnie:-)
coraz cieniej pierdzicie:-)- 0 0
-
2007-05-31 10:25
obiektywnie? mówisz.
obiektywne spojrzenie na sprawe.
sugeruje to ,ze twoje jest obiektywne?
to czystej wody hipokryzja.
moje jest inne, twoje jest inne, zadne nie jest obiektywne.
patrzymy przez pryzmaty róznych rzeczy.
ale wymieniajac poglądy mozemy sie czegos od siebie nauczyc i moze wypracowac wspólne bardziej obiektywne spojrzenie.- 0 0
-
2007-05-31 10:25
Gallux, życzę tobie, sobie i wszystkim nam, żeby to co mówisz było prawdą.
Ludzie z branży jednak mówią co innego.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.