• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysokie faktury za prąd, choć mieszkanie puste

Dagmara
30 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd. Ojciec naszej czytelniczki nie mieszka w swoim mieszkaniu od niemal roku. Mimo to otrzymał horrendalną fakturę za prąd.

Faktura na sumę ponad 460 zł za zużycie prądu w mieszkaniu, w którym nikt od dawna nie mieszka - taka sytuacja przydarzyła się schorowanemu ojcu naszej czytelniczki, pani Dagmary. Poniżej publikujemy jej list, w którym opowiada o próbie wyjaśnienia tej sprawy z dostawcą prądu.



Od czerwca 2015 r. mam kłopoty z firmą Energa i rozliczeniem faktur mojego ojca. Ojciec jest w bardzo zaawansowanym wieku - ma 93 lata - i nie może samodzielnie funkcjonować. W związku z tym, od roku mieszka u mnie.

W czerwcu ubiegłego roku mój ojciec trafił do szpitala. W tym czasie kontroler błędnie odczytał stan należącego do ojca licznika elektrycznego i naliczył mu opłatę w wysokości 467,09 zł. Warto zaznaczyć, że ojciec zawsze otrzymywał rachunki nieprzekraczające 100 zł.

Po otrzymaniu faktury ze znacznie zawyżoną kwotą, natychmiast (tj. 29 czerwca 2016 r.) złożyłam reklamację za pośrednictwem infolinii telefonicznej. Reklamacja została przyjęta i byłam pewna, że sprawa zostanie szybko załatwiona.

Oczekując na korektę faktury, kilkakrotnie kontaktowałam się przez infolinię z pracownikiem Energi i byłam przez niego zapewniana, że sprawa zostanie pozytywnie rozpatrzona. Tymczasem ojciec otrzymał wezwanie do zapłaty i opłatę za wezwanie w kwocie 34,39 zł. Wysłałam więc pismo listem poleconym i otrzymałam odpowiedz, że... nie jestem stroną w sprawie. Potem wysłałam kolejne pismo, na które do tej pory nie dostałam odpowiedzi.

Od listopada 2015 r. mój ojciec mieszka u mnie, a jego mieszkanie pozostaje niezamieszkałe. W lutym odczyt licznika wynosił 35 kWh, ale na fakturze figuruje 121 kWh oraz zadłużenie w kwocie 35,15 zł plus odsetki za nieterminowe wpłaty. Jest to tym bardziej dziwne, że w dalszych miesiącach zużycie prądu wynosiło... 3 kWh. Zużycia prądu praktycznie nie ma, a na fakturach jest kwota podana z "sufitu".

12 września 2016 r. byłam osobiście w charakterze pełnomocnika mojego ojca w firmie Energa, aby przepisać licznik na nazwisko osoby, która wynajmuje należące do niego mieszkanie. Moje notarialne pełnomocnictwo zostało skserowane i załączone do akt, a licznik został przepisany na nazwisko najemcy.

Po tej wizycie uregulowałam całą należność, aby mieć już "święty spokój" z fakturami ojca. Na próżno. 20 października 2016 r. mój ojciec otrzymał kolejną fakturę za okres od czerwca do października na kwotę 156,54 zł plus odsetki za nieterminową wpłatę.

Natychmiast interweniowałam na infolinii, powołując się na złożone przeze mnie pełnomocnictwo notarialne. Po chwili dowiedziałam się, że mojego pełnomocnictwa nie ma i w związku z tym nie mogą mi udzielić żadnych informacji. To skandal. Mój ojciec mieszka w Gdańsku od 1946 r. i nigdy nie zalegał z żadnymi opłatami. Kolejną ciekawą sprawą jest to, że z nieznanych mi przyczyn zmieniono mi nr klienta.

*imię zostało zmienione

Komentarz Jakuba Duszy z biura prasowego Grupy Energa:

Przede wszystkim przepraszamy klientkę i jej ojca, że wyjaśnienia dotyczące płatności nie były zrozumiałe, a niektóre działania ze strony naszej firmy przedłużyły się.

Sprawa była skomplikowana, ponieważ nałożyło się w niej kilka nietypowych czynników, jednak klientka miała prawo oczekiwać od naszej firmy spójnych i wyczerpujących wyjaśnień. Zapewniam, że analiza tego przypadku pozwoli nam uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

Nasz pracownik skontaktował się dziś z klientką, aby dokładnie wytłumaczyć całą sytuację. Po tej rozmowie analizujemy jeszcze końcowe rozliczenie klientki.

Sprawa była skomplikowana. W stosunkowo niedługim okresie przed zamknięciem umowy, firma rozpatrywała dwie reklamacje klientki, w międzyczasie okazało się także, że odczyty podawane przez inkasenta nie były odczytami rzeczywistymi. Inkasent nie pracuje już dla naszej firmy. Został zwolniony za nierzetelną pracę.

Reklamacje złożone w czerwcu 2015 roku i w kwietniu 2016 roku dotyczyły dwóch różnych rozliczeń. Obie zostały rozpatrzone pozytywnie, a faktury odpowiednio skorygowane. W takim przypadku, klient otrzymuje informacje o przyjęciu zgłoszenia, a następnie skorygowany rachunek (bez dodatkowych wyjaśnień). Opłata za wezwanie do zapłaty i odsetki związane z tymi zgłoszeniami zostały anulowane.

Przepisanie umowy na innego odbiorcę zostało dokonane dopiero kilka dni temu. W związku z tym klienci zostali obciążeni kosztami za ostatni okres obowiązywania umowy (tj. do dnia 13 października 2016 roku). Koszty obejmują nie tylko opłatę za dostarczoną energię, ale także opłaty handlowe i dystrybucyjne, niezależne od wolumenu zużytej energii. Kwota pozostała do zapłaty w ramach tej zamkniętej umowy jest jeszcze weryfikowana po dzisiejszej rozmowie z klientką.

Odsłuchaliśmy również rozmowy klientki z naszymi konsultantami. Nie było sytuacji, w której klientce nie udzielono odpowiedzi ze względu na brak pełnomocnictwa. Klientka otrzymała informacje, jako domownik, związany z osobą będącą formalnie stroną umowy.

Zmiana numeru klienta objęła wszystkich klientów firmy, a klienci byli o niej informowani (m.in. osobnym pismem do klienta oraz za pośrednictwem mediów).
Dagmara

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • Kto wie na jaka inna firme można zmienic - by to sie opłacało? (3)

    zuzywam mało prądu

    • 9 1

    • Niestety to chyba monopolista. (2)

      • 4 3

      • co ty piep**ysz, mozna sobie zmienic na kogokolwiek (1)

        pytanie tylko na ile to sie opłaca

        • 2 2

        • sam piep..... za dystrybucje i tak będziesz musiał płacić Enerdze bo to ich infrastruktura.

          Dwie faktury wtedy przychodzą

          • 2 0

  • (2)

    potrzeba piniendzy na sponsorowanie stadionu to czeszą ciemne owieczki

    • 10 3

    • (1)

      500+ Damy rade.

      • 2 2

      • Nie pisz bzdur,

        ta sytuacja trwa od lat!

        • 1 1

  • Mam podobną sytuację

    Przez infolinie nic nie można załatwić osobiście tez nie najwyżej podpisać umowę. Mają skandaliczne podejście do klientów. Mi naliczją na jeden punkt poboru dwa razy opłatę za dystrybucje. Rok bezskutecznie próbuje to wyjaśnić to jest jakiś obłęd.

    • 13 0

  • Enegra- nierzetelna firma. opowieśc o naciągaczach prawie jak na wnuczka.

    To nic nowego... moja niedosłysząca i niedowidzaca kuzynka /79lat/ została "nawiedzona" w lipcu przez 2 pracownikow Energii, ktorzy szybko wymienili jej licznik i podsuneli do podpisu pismo, ktore po dokładnym przeczytaniu okazało sie "nowa umową". Miala uzywać pradu w wyznaczonych godzinach /głównie nocnych! :)? bo wtedy byłoby tanio a w pozostałych 2 razy drożej czyli w tych kiedy starsi ludzie normalnie zyją. Nastepnego dnia po tej wizycie sama pojechała do Energii by to odkrecic, złozyła rezygnacje z ww umowy. Mimo zapewnień pracowników, żeby sie nie martwiła, bo nie dostanie wyzszego rach. a umowe anuluja i zaloża stary licznik, cała "operacja" trwała pół roku. W tym czasie przyszedł wysoki rach. a kuzynka bała sie prać, słuchac radia i telewizji. Po wielokrotnych pismach i telefonach, w koncu postraszeniem rzecznikiem praw konsumenta i mediami sprawe załatwiono... ;(

    • 16 0

  • (2)

    warto sprawdzić czy w mieszkaniu pracuje licznik jeśli tam nikt nie mieszka. mnie się zdarzyło , że mieszkanie było puste a licznik pracował. później się okazało, ze to lodówka tak ciągnęła prąd, a oskarżenia poszły na pracownika bez podstawnie.

    • 2 13

    • To nie wiedziales ze lodowka jest wlaczona? Skoro kabel jest w gniazdku elektrycznym tzn. Ze jest pobor pradu. Myslisz ze twoje maslo, mleko, sery chlodza sie za darmo!? Gratuluje IQ

      • 6 0

    • albo pracownik energi albo kompletny debil :)

      • 3 0

  • Energa super nierzetelna firma!!! Co na to p. Jakub Dusza??? (1)

    Po raz kolejny spotyka mnie taka sytuacja, że opłacając fakturę poprzez płatności elektroniczne zostają naliczone odsetki pomimo regulowania rachunku dzień przed terminem płatności. To co prawda tylko trzy grosze, ale chodzi o fakt. Pytałem firmę-operatora płatności i jak było do przewidzenia pieniądze są po kilku minutach na rachunku Energi. Ale z tego wynika, że albo mają wszystkich gdzieś tylko księgują jak im wygodnie, lub stosowany program jest wyjątkowo nieudolny. Oczywiście każdorazowo składałem reklamację, otrzymywałem potwierdzenie mailowe tego faktu, po czym odpowiedzi brak do dziś, a zgłoszenie w panelu klienta figuruje jako zamknięte. Pamiętamy jak była zawierucha w momencie wprowadzania przez Energę swego czasu nowego oprogramowania-bałagan na rachunkach i woda w dziób. Pamiętamy też jacy byli zapobiegliwi sprzedając gwarancję ceny energii. A w tak prostej sprawie nie chcą lub nie potrafią zrobić nic.

    • 11 1

    • Popieram

      w całości !!!!

      • 2 0

  • Energa

    to super złodzieje kasują ludzi jak leci czy to normalne w tym "państwie prawa"
    'chyba tak !!!!!!!

    • 8 1

  • energa

    Miałem podobna sytuacje. Przy sprzedaży mieszkania naliczane mi jeszcze rachunki 6 misie cy po sprzedaży. Dodam tylko ze formalnie z mojej strony wszystkich było jak najbardziej ok .Energa zwyczajnie przepisał liczniki 6 miesięcy po sprzedaży. Mija rok od sprzedaży mieszkania i dopiero po dwóch reklamacja pismach Energa przesłała przeprosiny z rozdzieleniem rachunku

    • 5 1

  • czy to czas na zmianę dostawcy? (1)

    Tu na forum już wcześniej padło pytanie o innego dostawcę energii elektrycznej. Ja się do niego dołączam. Może znacie Państwo/korzystacie Państwo/Państwa znajomi korzystają z dostaw energii elektrycznej przez innego dostawce. Możecie Państwo kogoś zaproponować. Z góry dziękuję.

    • 6 0

    • polenergia, ale przeliczyć dokładnie ile wyjdzie ci za przesyłanie jej na kablach energi, to ma największe znaczenie, bo u nas jest tak, że jak zmieniasz dostawcę to ten musi opłacić "kable" właściciela którymi płynie prąd do ciebie, w tym przypadku każdy operator musi zapłacić enerdze za to ze do ciebie dostarcza prąd, a to ty dostajesz to an rachunku, Jednym słowem, idź do konkurencji i wydobądź na piśmie jak będą wyglądały twoje rachunki, jeśli do nich przyjdziesz, nie same kilowaty ale wszystkie ukryte opłaty, w tym za użyczenie kabli.

      • 0 0

  • Sponsorują (2)

    Różne dziadostwa typu Lechia to skąś muszą mieć pieniądze,trzeba by przeciw nim złożyć pozew zbiorowy innego
    wyjścia nie widzę.

    • 10 2

    • (1)

      Sponsorują Lolku ale 500+mieszkanie + wczesniejsze emerytury+

      • 0 2

      • Nie mieszałbym

        Do tego polityki bo ta firma dawała juz d...y zanim do władzy doszedł PIS a obsadzanie spółek z udziałem skarbu państwa "swojakami" to norma i nie tylko w wykonaniu PIS.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane