• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Akcja antyreklamowa

AMB
17 listopada 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
W niedzielę 16 listopada - w 8 miastach Polski (Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Wrocław, Białystok) - odbyła się równocześnie akcja pod kryptonimem "i chuj". Na wielu billboardach przy głównych trasach komunikacyjnych tych miast pojawiły się plakaty wielkości A2 z tym właśnie napisem.

Napis "i chuj" dodawany przez nas do haseł reklamowych stanowi dla nich komentarz, lecz jednocześnie wchodzi z nimi w dyskurs - niwelując reklamową funkcję przekazu. Niejednokrotnie oba napisy - hasło reklamowe i dodatek - zestawione ze sobą tworzą nowe i ciekawe konteksty ich wspólnego odczytania (interesujące z semantycznego punktu widzenia), obnażając przy tym retorykę i stylistykę języka reklamy.- twierdzą organizatorzy akcji.

Czy taki napis na billboardzie to zwykły wandalizm? Anonimowi autorzy twierdzą, że ich celem jest swoisty happenning, mający na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na indoktrynację reklamową, której są biernie poddawani codziennie na ulicach. Interesują ich szczególnie: interakcja pomiędzy treścią billboardu i napisem oraz reakcje ich odbiorców.

Akcja ma charakter spontaniczny i oddolny, nie jest skierowana przeciwko konkretnej firmie reklamowej czy jednostkowemu reklamodawcy.

same plakaty - powstało ich na potrzeby akcji około 1000 - wydrukowane są ręcznym sitodrukiem na papierze z recyklingu.

Zdjęcia billbordów oklejonych w Trójmiescie - www.ichuj.org
AMB

Opinie (188) ponad 100 zablokowanych

  • na pewno nie tylko:)
    ja tam nie widze nic oprócz fajnego loga
    alex widzi zapewne niepokojacą zieleń tła, tajemniczy usmiech modela, i te niedopowiedzenia:)))

    • 0 0

  • Re: Alex/La donna mobile?

    "2. Nigdzie nie napisałam że każdy wulgaryzm jest prostactwem - w literaturze często się pojawia i wcale nie zawsze obniża wartość utworu - ale w tym miejscu to jest poprostu wandalizm i wyraz niskiego poziomu "nadawcy komunikatu"
    oraz
    reklama Reserved na tym bilboardzie jest na wysokim poziomie i uwierz mi, że to nie tylko moje zdanie!
    Autor: alex"
    Cos tu nie gra zdecydowac sie trzeba:krytyka badz pochwala!?

    • 0 0

  • Dla mnie jednak ta akcja jest totalnym nonsensem. A co mnie obchodzi, że jakiś matołów denerwują reklamy? Mnie też denerwują urzedasy w Urzędzie Miasta i jakoś nie jadę tam i nie pisze "I ch.." na samym Urzędzie i na tabliczkach kierunkowych do niego. Powtarzam, ktoś tu po prostu chciał wywołać niezły skandal. I to mu się udało.

    • 0 0

  • jest to naruszenie dobrego obyczaju
    nie każdy zgadza się na natykanie sie na słowo kojarzące sie jednoznacznie z wulgaryzmem
    i to trzeba uwzględnić
    to próba przekroczenia granic obyczajowych w ich dotyczczasowym kształcie, że w towarzystwie nie używamy języka "wozaków węgla," jak mówiła babcia
    ale ja osobiście nic nie mam do takiego "podkrecenia" reklamy
    może to chwyt reklamowy??

    • 0 0

  • Przed wojna...
    No wlasnie przed wojna lepszy efekt zostal wywolany tytulem, antyortograficznym, a mianowicie "Nuz w bzohu".
    Kto zgadnie kto to napisal?
    We wszystkim w spoleczenstwie chodzi o to, by kogos, badz czyic uczuc nie obrazac!!!
    To cos nazywa sie kultura, czego autorom tej swoistem manifestacji, ZABRAKLO

    • 0 0

  • Maciek alex widziala niebieski w tle a nie zielen

    • 0 0

  • i c***

    A mi się tam podoba,bo chociaż oko przyciąga. I c***.

    • 0 0

  • I c*** k**** ślepy. Jesteś pierdolniętym p****siem-plastusiem, więc w********aj stąd z*******y karakanie. c*** ci w odbyt cwelu! Ty psi k****** ty.

    • 0 0

  • Żenujące

    Uważam że to głupie,zamysł osmieszenia reklam a i owszem,ale słówko kretyńskie,poniżej poziomu,nie no.................... kultura prostacza........bez sensu.

    • 0 0

  • chyba kogos niezle powalilo
    idzcie sie leczyc!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane