• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Akcja antyreklamowa

AMB
17 listopada 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
W niedzielę 16 listopada - w 8 miastach Polski (Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Wrocław, Białystok) - odbyła się równocześnie akcja pod kryptonimem "i chuj". Na wielu billboardach przy głównych trasach komunikacyjnych tych miast pojawiły się plakaty wielkości A2 z tym właśnie napisem.

Napis "i chuj" dodawany przez nas do haseł reklamowych stanowi dla nich komentarz, lecz jednocześnie wchodzi z nimi w dyskurs - niwelując reklamową funkcję przekazu. Niejednokrotnie oba napisy - hasło reklamowe i dodatek - zestawione ze sobą tworzą nowe i ciekawe konteksty ich wspólnego odczytania (interesujące z semantycznego punktu widzenia), obnażając przy tym retorykę i stylistykę języka reklamy.- twierdzą organizatorzy akcji.

Czy taki napis na billboardzie to zwykły wandalizm? Anonimowi autorzy twierdzą, że ich celem jest swoisty happenning, mający na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na indoktrynację reklamową, której są biernie poddawani codziennie na ulicach. Interesują ich szczególnie: interakcja pomiędzy treścią billboardu i napisem oraz reakcje ich odbiorców.

Akcja ma charakter spontaniczny i oddolny, nie jest skierowana przeciwko konkretnej firmie reklamowej czy jednostkowemu reklamodawcy.

same plakaty - powstało ich na potrzeby akcji około 1000 - wydrukowane są ręcznym sitodrukiem na papierze z recyklingu.

Zdjęcia billbordów oklejonych w Trójmiescie - www.ichuj.org
AMB

Opinie (188) ponad 100 zablokowanych

  • w gdyni

    plakaty w gdyni sa kolo redłowa i klifu oraz w chyloni (kolo starego tosu)

    • 0 0

  • "Niejednokrotnie oba napisy - hasło reklamowe i dodatek - zestawione ze sobą tworzą nowe i ciekawe konteksty ich wspólnego odczytania (interesujące z semantycznego punktu widzenia), obnażając przy tym retorykę i stylistykę języka reklamy".

    Bardzo proszę o odpowiedź kogokolwiek, kto dopatrzył się w tym zestawieniu nowych i ciekawych kontekstów, interesujących pod względem semantycznym.

    Jedyne, co taka akcja moim zdaniem obnaża, to rozpaczliwą chęć kontestacji oraz zaistnienia w mediach.

    • 0 0

  • otoz - mamo, jestem daleki od "popierania swoich", macie bezwzgledna racje krytykujac wulgaryzm - to chybione. natomiast sama idea akcji jest dobra, ma szanse stworzyc nowa jakosc, poczekamy zobaczymy.

    lili - akurat chce zaistnienia w mediach nie gra w tym wilekiej roli - to temat dla mediow niewygodny - raz bo wulgaryzm, dwa bo firmy opisane w artkule moga sie czepiac gazety o rozpowszechnianie akcji. i tu uznanie za odwage dla portalu.

    • 0 0

  • niech jeszcze wykorzystaja w kampanii wyborczej "c*** i p***a to Twoja ojczyzna" i tyle do tego bełkotu "ideowego", wyjaśniającego powyższą akcję

    • 0 0

  • no to cały czas mówię ze idea to jeszcze w porządku, ale wykonanie wszystko rozłożyło...

    • 0 0

  • Mam!

    Oto fotka: http://www.fotopress.friko.pl/1291.jpg

    Więcej zdjęć na: www.FotoPress.friko.pl

    • 0 0

  • :)

    wiatm!

    bardzo ciekawa akcja. sam chcialbym sie do takiej przylaczyc otwarcie, jednak narazie musze w ukryciu ;)

    pojawil sie ostatnio taki plakat pani ciagnacej balwanka za.. szalik... ale jej juz ktos przykleil na twarz reklame areobiku...

    tak sie zastanawialem czy z tego papieru moglibyscie wykonac taki bardziej ksztaltny model, zeby bylo jasne o co chodzi, jak ktos nie dowidzi literek...

    mamo, gratuluje dziecka! dziecka ktore jest kolorowe, a nawet fantastyczne - tak inne od calej reszty. to cieszy :)

    pozdrawiam :)

    • 0 0

  • ... a chuj z i chuj!

    komuś się naprawdę nudzi... może powinien udać się do psychiatry albo zająćsię normalną pracą... :)

    • 0 0

  • mama jak zwykle ma racje?

    tak mysle i mysle, ze moze mama ma racje... przeciez juz od przedszkola widuje na scianach wyraz calkiem zblizony, ale jakze inny, nie bedacy wulgaryzmem - chodzi o pewien neologizm, a mianowicie "h**".



    zastosowanie wyzej wymienionego wyrazu, kazdemu z reszta dobrze znanego, podkresliloby nie-tylko-dewastacyjny cel akcji - to tak jak rozwieszanie w kiblach postualtu "TYLKO TWARDZIELE PIERDZĄ PRZY SIKANIU!"...



    swoja droga pojawily sie jakis czas temu plakaty reklamujace bielizne, z bardzo ale to bardzo ladnymi kobietami (zwlaszcza taka fajna opalona blondyneczka w czarnych majteczkach). chcialbym wiec nawolac do oszczedzania tych jakze przepieknych kobiet, ktore choc na moment pozwalaja mi zapomniec o tych setkach szarych i brudnych twarzy otaczajacyh mnie na codzien, o nieznosnie glosnych telewizorach, o plujacych sie w nich politykach, o pospiechu, o rywalizacji, o bezsensie istnienia... ;]



    jeszzce raz goraco pozdrawiam i gratuluje pomyslu a mamom dzieci :)

    • 0 0

  • i c***...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane