• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Akcja antyreklamowa

AMB
17 listopada 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
W niedzielę 16 listopada - w 8 miastach Polski (Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Wrocław, Białystok) - odbyła się równocześnie akcja pod kryptonimem "i chuj". Na wielu billboardach przy głównych trasach komunikacyjnych tych miast pojawiły się plakaty wielkości A2 z tym właśnie napisem.

Napis "i chuj" dodawany przez nas do haseł reklamowych stanowi dla nich komentarz, lecz jednocześnie wchodzi z nimi w dyskurs - niwelując reklamową funkcję przekazu. Niejednokrotnie oba napisy - hasło reklamowe i dodatek - zestawione ze sobą tworzą nowe i ciekawe konteksty ich wspólnego odczytania (interesujące z semantycznego punktu widzenia), obnażając przy tym retorykę i stylistykę języka reklamy.- twierdzą organizatorzy akcji.

Czy taki napis na billboardzie to zwykły wandalizm? Anonimowi autorzy twierdzą, że ich celem jest swoisty happenning, mający na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na indoktrynację reklamową, której są biernie poddawani codziennie na ulicach. Interesują ich szczególnie: interakcja pomiędzy treścią billboardu i napisem oraz reakcje ich odbiorców.

Akcja ma charakter spontaniczny i oddolny, nie jest skierowana przeciwko konkretnej firmie reklamowej czy jednostkowemu reklamodawcy.

same plakaty - powstało ich na potrzeby akcji około 1000 - wydrukowane są ręcznym sitodrukiem na papierze z recyklingu.

Zdjęcia billbordów oklejonych w Trójmiescie - www.ichuj.org
AMB

Opinie (188) ponad 100 zablokowanych

  • bardzo dobra akcja

    bardzo dobra akcja artystyczna o charakterze społecznym
    świetna grupa- radykalna byleby nie sprzedali się jakiejś agencji reklamowej

    • 0 0

  • grisza

    jak spotkasz tuse`go to pokaż mu dokładnie gdzie ma sobie malować wszystkie swoje pomysły graficiarskie
    tam jest właśnie najlepsze miejsce na "dzieła" takich "artystów", których nie stać na płótno i sztalugi

    a co do kosumpcjonizmu, reklamy itd - odsyłam do wpisu alexa - spod klawiatury wyjął mi to co ja chciałam napisać

    • 0 0

  • alex - nikt nie twierdzi, ze ta akcja ma byc nieszkodliwa - ona ma byc szkodliwa

    pod logo? a co mowi ta reklama? - ubieraj sie w to i w to, jedz to i to, to modne, to dobre, to fajne itd a ten napis niszczy ten przekaz, totalnie - i moim zdaniem dobrze

    czy chcesz powiedziec, ze ulegasz konsumpcjonizmowi? wierzysz reklamie itd? slaby spec z Ciebie jesli tak, nie wykorzystujesz potencjalu reklamy jesli w nia wierzysz - to zawod dla cynikow

    • 0 0

  • kryska - warsztat grafficiarza jest kosztowniejszy od farb, plotna i sztalugi, tuse to student ASP i studiuje wlasnie graffiti (tzn nie ma takiego kierunku, ale swoje prace przedstawia na uczelni) ma swietny warsztat i talent, nic mu nie przekaze bo go osobiscie nie znam. zreszta mam do niego (a scisclej rzecz biorac do ekipy dsc) pretensje, ze przeszli "na druga strone" tzn w swoich graffiti reklamuja swoj sklep

    • 0 0

  • pretensje to za duzo slowo - po prostu przestali byc wiarygodni.

    poza tym nie miej pretensji do tuse'go - to co napisalem to moja interpretacja tego napisu, moze to Ty masz racje

    • 0 0

  • grisza

    ty chyba nic nie rozumiesz z tego, co czytasz?
    głosy słyszysz??? bilboard mówi do ciebie?! to mu odpowiedz "dzięki, wolę inną markę".
    Akurat te reklamy reserved uważam za ładne i nienachalne, poprostu niemal informacyjne. Ja z nich odczytałam że jest nowa kolekcja na jesień i tyle. I tak nie pójde popatrzeć, bo za drogo.
    Nie wiem o co ci chodzi z tym cynikiem?
    Pewnie że jestem konsumetem, ty tez jesteś, każdy jest!
    Czy popieram "konsumpcyjny tryb życia?" - uważam że to jakieś głupie okreslenie wymyślone przez tych, co kasy nie mają i nie zależy im na niej, ale raz na jakiś czas zazdroszczą typowi w mercedesie, wracającemu z fitnessa do swej posesji z basenem.

    BTW http://www.ichuj.org/modules.php?set_albumName=album04&id=gdansk72&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php
    jak ci to "dyskursuje"?

    • 0 0

  • uważam, że słowo "c***" jest... fajnym i wieloznaczącym słowem:)

    • 0 0

  • oczywiście nie wszedł link
    reklama o haśle "otwórz serce, podaj rękę"
    i ...

    • 0 0

  • alex

    może wklejenie tego hasła na plakacie Polskiej Akcji Humanitarnej było protestem przeciwko konsumpcyjnemu wyciąganiu ręki po pomoc ;)
    Na stronie organizacji znalazłam między innymi zdjęcia jednego z autorów pokazujacego jak się nakleja, robi klej itd. Otórz z tego co widzę na zdjęciach ten człowiek ma na sobie modne jeszcze spodnie bojówki. Tak sobie myślę, czy takie uleganie na modę nie jest czasem przejawem konsumpcyjnego stylu życia?
    ;))

    • 0 0

  • po co te reklamy !!!!

    pisac tak WIECEJ I c***

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane