- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (107 opinii)
- 2 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (40 opinii)
- 3 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (53 opinie)
- 4 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (72 opinie)
- 5 Co kryje piasek sopockiej plaży? (79 opinii)
- 6 Sami złapali złodzieja katalizatorów (135 opinii)
Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku
Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.
Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.
Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.
Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.
Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące
Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.
- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.
Budowa lewoskrętu w 2021 roku
Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.
- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.
Opinie (174) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-02 21:45
Prawoskret (1)
Powinien już się zaczynać na wysokości netto. Co to da jeśli wszyscy stają na światłach wcześniejszych a tam dalej jest wasko
- 8 6
-
2020-03-02 22:22
taa najlepiej od pętli Świętokrzyska.
- 4 0
-
2020-03-02 21:46
(1)
A tramwaj dalej będzie stał 5 minut czekając na zielone?
- 16 2
-
2020-03-02 22:06
oj tam, 200 osób w wagonie może poczekać sobie na każdych swiatłach, przepustowość aut, to ma priorytet
za chwile będzie ponad 1000 samochodów na 1000 mieszkańców jeżeli to się nie zmieni
- 9 1
-
2020-03-02 21:49
Oni zawsze tak od d*py strony (2)
Należy zacząć od przestawienia cyklu świateł na tym skrzyzowaniu, bo jak jedzie WZ to w obie strony, a jak jedzie lostowicka to Havla stoi bo zielone jest na wylocie z wilanowskiej, potem włącza się czerwo na skrzyżowaniu z WZ i stoją auta na Havla i te na łączniku z wilanowskiej do WZ. Wystarczy zapalić zielone dla obu kierunków Lostowicka i Havla w tym samym czasie a zielone na wilanowskiej włączać z Zielonym na WZ. W ten czas kiedy na na WZ jest zielone auta z wilanowskiej mogą wjeżdżać na łącznik a kiedy WZ dostanie sygnał czerwony puścić cała nitkę Havla Łostowicka.
Lewoskręt to powinni zrobić ale z WZ do Havla... To moja subiektywna ocena. Mam nadzieję że coś z niej zrozumieliscie- 25 2
-
2020-03-02 22:47
Popieram, czemu jak jedzie Łostowicka to Havla ma czerwone
- 6 0
-
2020-03-02 23:57
Prawda
To jest szczera prawda ja jeżdżę tam parę lat i widzę to tak samo pozdrawiam
- 4 0
-
2020-03-02 21:51
A wystarczyło by zrobić estakadę nad ciągiem Havla i Łostowickiej..... (4)
Po co rozbudowywać skrzyżowanie o kolejne lewo i prawo skręty. Stworzy to kolejne większe prawdopodobieństwo kolizji.
- 24 14
-
2020-03-02 21:52
Rydwan następny raczej dokupić (2)
- 4 6
-
2020-03-02 22:08
masz obsesję, ale to się leczy (1)
- 3 7
-
2020-03-03 08:37
Sam się lecz...polszewiku
- 1 3
-
2020-03-02 22:34
Estakada to polepszy głównie ludziom spoza Gdańska
Havla zaś to rozbudowa dla ludzi tu mieszkających.
- 1 6
-
2020-03-02 21:51
Wiadukt nad skrzyżowaniem w 2199 roku... (1)
- 23 3
-
2020-03-02 21:53
Nasypy gotowe od 30 lat, a polszewiki za naszą kasę komplikują życie jak mogą..
- 6 3
-
2020-03-02 22:02
Drugi pas lewoskrętu przydałby się także z drugiej strony od Łostowickiej w stronę Armii Krajowej.
- 6 2
-
2020-03-02 22:11
Najpierw skończcie z Nową bulonska i Al. Mieszkaniowa(budynia) a potem obiecujcie.
- 9 7
-
2020-03-02 22:19
Prawoskręt, lewoskręt migiem budowane
a windy na przystanki kilka lat.To własnie cały Gdańsk. Kierowcy są najważniejsi.
- 9 6
-
2020-03-02 22:21
A kiedy ktoś wreszcie usunie przystanek autobusowy? Autobusy nie mogą się dostać na przystanek Wilanowska, a potem nie mogą z niego wyjechać bo są blokowane przez auta czekające na skręt w prawo.
- 14 6
-
2020-03-02 22:37
Co z przystankiem autobusowym? Teraz autobusy beda zastawione przez dwa rzedy osobowek skrecajacych w prawo?
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.