• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Nowa nawierzchnia jezdni w stronę Sopotu

Krzysztof Koprowski
30 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Inwestycja jest na etapie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. Inwestycja jest na etapie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.

Kolejny odcinek al. Grunwaldzkiej doczeka się remontu. Gdańsk szuka wykonawcy, który podejmie się poprawy stanu nawierzchni jezdni w kierunku Sopotu pomiędzy ulicami KołobrzeskąMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie. Na realizację robót przewidziano 13 tygodni od dnia podpisania umowy.



Które ulice należy remontować w pierwszej kolejności?

Pracami budowlanymi na al. Grunwaldzkiej będzie objęta cała szerokość jezdni w Oliwie w kierunku Sopotu, ze wszystkimi pasami ruchu, zjazdami, zatokami postojowymi oraz korektą wpustów kanalizacji deszczowej.

Drogowcy dokonają sfrezowania (zerwania wierzchniej warstwy) istniejącej nawierzchni i zastąpienia jej nową na specjalnej siatce wzmacniającej pomiędzy ulicami Kołobrzeską a Derdowskiego z wyjątkiem krótkiego wcześniej wyremontowanego odcinka na wysokości skrzyżowania z tzw. ul. Nową SudeckąMapka i kompleksu Olivia Business Centre.


Pracami drogowymi objęta będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej w stronę Sopotu. Pracami drogowymi objęta będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej w stronę Sopotu.

13 tygodni dla wykonawcy wyłonionego w przetargu



Prace będą prowadzone też na krótkim fragmencie alei na wysokości przystanku autobusowego Biblioteka Główna UG 01Mapka (przy biurowcach Alchemia).

Na wykonanie robót przewidziano 13 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

O jego wyborze zdecydują w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji (40 proc.).

Czytaj też:

Wizja zmian Grunwaldzkiej. Centra handlowe i biurowce odchodzą do lamusa



Miejsca

Opinie (159) 9 zablokowanych

  • a dla reszty dalej będzie dziurawy wąski współdzielony chodniczek (6)

    • 29 15

    • Na Wita Stwosza jest piękna droga rowerowa kosztem pasa ruchu (5)

      A ruchu jakoś nie widać... Zacznijcie korzystać z tego co macie...

      • 11 20

      • A na Obwodnicy Południowej taka ładna nawierzchnia. Po co się pchasz na Grunwaldzką?

        • 16 7

      • najbliższy czynny taras widokowy we Wrocławiu :D

        chłopie nikt nie będzie jeździł na około...

        druga sprawa że jest tam tez jezdnia dla samochodów. To może grunwaldzką zamknijmy dla samochodów? Niech kierowcy korzystają z tego co mają :D

        poza tym na wita stowsza nie ma żadnej drogi rowerowej. Są co najwyżej pasy ruchu dla rowerów. doucz się przepisów i wstydu kierowcom nie przynoś.

        • 5 4

      • A lotnisko jest w Berlinie.

        • 2 1

      • ruchu nie widać, bo rowerzyści nie stoją w korku (1)

        wielkość ruchu rowerów notowane są przy pomocy liczników rowerowych (pętli indukcyjnych umieszczonych w nawierzchni jezdni). Brak ciągłości drogi dla rowerów (pasa rowerowego) od ulicy Derdowskiego do ulicy Opata Rybińskiego powoduje, że spójność inrastruktury rowerowej w tym rejonie miasta pozostawia wiele do życzenia: stąd ruch rowerzystów po ulicy Wita Stwosza jest umiarkowanie intensywny.

        • 0 1

        • Te liczniki rowerowe cennych danych dostarczają

          Np. takich, że wzdłuż głównej arterii Trójmiasta przejeżdża w ciągu kwartału tylu rowerzystów, co pojazdów przez średnio uczęszczane skrzyżowanie w ciągu doby.

          • 0 0

  • W Gdyni taki remont etapami nie do pomyślenia (2)

    W Gdańsku remontują etapami, co roku fragment a w Gdyni nie do pomyślenia takie cuda bo władze wolą planować duże remonty i na planowaniu się kończy.

    • 39 6

    • A szczytem zenady to jest lesny idcinek sopockiej-gdzie jest ja sie pytam iswietlenie,chodnik i sciezka rowerowa!!?to nadaje

      Sie do prokuratury!!bo miasto naraza rowerzystow i pieszych na ryzyko utraty zdrowia albo zycia!!!

      • 4 2

    • Dopiero co płakałeś, że korki bez przerwy, bo Gdynia remontuje etapami zamiast zrobić duży remont ;d

      • 0 0

  • (6)

    Gdyby miasto nie spełniało funkcji slużalczych wobec deweloperów i kapitału(standard- zysk prywatny, koszty publiczne), a zamiast tego dawalo wymóg partycypacji w wypracowanych zyskach każdego stawianego obiektu(np 10 proc), to nie byłoby problemu z dziurawymi drogami.

    • 18 16

    • ustaw sie w przetargu,wylicytuj za zeta i gra muzyka,jestes gdanszczaninem przejezdnym?!.

      • 10 2

    • A teraz podaj podstawę prawną partycypacji (1)

      Jak miasto ma czerpać zyski i pożytki z prywatnej własności nie będąc współwłaścicielem. Co innego partnerstwo pp

      • 10 3

      • Ustaea drogowa

        W jej mysl dev musi budowac ujl drogowy na swoj koszt. Tzn musi ale nie w gda

        • 1 0

    • To nie Caritas!

      • 1 1

    • Zgłoś swój postulat do rządu i parlamentu aby uchwalili takie prawo

      Bo na razie to tylko Twoja imaginacja

      • 2 1

    • Jest ustawa drogowa

      Ale zdiz jej nie stosuje bo ... wiadomo dlaczego

      • 1 0

  • Dulkiewicz znowu coś zwężasz? (12)

    Już w Oliwie jest kocioł od Pomorskiej do tego i**otycznego zwężenia... Zlikwidować te miejsca postojowe, tam mieszkańcy mają swoje podwórka jak chcą swoich petentów to niech zrobią im parking, a nie kosztem całego miasta. OBC ma swoje parkingi, rampy po drugiej stronie również, dlaczego naszym kosztem faworyzuje się te kilka kamienic? Ciekawostka .

    • 58 27

    • poparcie (3)

      W pełni popieram. To zwężenie to jakiś pomysł chorego człowieka, no chyba, że w jedne z tych kamienic mieszka ktoś specjalnej urzędniczej troski.

      • 16 4

      • (2)

        To samo przed CH Manhattan w stronę centrum lub na ul. Konopnickiej - kompletna bezmyślność.

        • 1 4

        • Jakie tam masz niby zwezenie, przed tym CH Manhattan w strone centrum albo i w odwrotna? (1)

          • 7 0

          • Jakiś czas temu były tam 4 pasy - jeden dla szukających miejsca parkingowego, co wg mnie było rozsądne. Teraz na tym pasie urządzono parking i samochody jadące Grunwaldzką czasem nagle hamują bo ktoś przed nimi mocno zwalnia szukając sobie miejsca - kolizyjne rozwiązanie jak diabli.

            • 0 1

    • ciężej Ci się jeździ po wąskiej drodze? (3)

      to może pora na powrót na kurs?

      • 10 14

      • (2)

        Jeździ się tak samo po jednym pasie ale przepustowość drogi zmalała o połowę dekielku ty jeden. Wiesz co to są wieczne korki i jaki mają wpływ na środowisko/ekologię?

        • 10 4

        • Korki były, korki są. (1)

          Wpływ na ekologię się nie zmienia od tego, że korek jest krótszy i szerszy.

          • 5 5

          • uspokojenie i redukcja skali ruchu dzięki poprawie warunków jazdy rowerem oraz/lub chodzenia pieszo

            mogą skłonić część kierowców do wyboru mniej terenochłonnego sposobu poruszania się po mieście z korzyścią dla wszystkich.

            • 0 1

    • bo tam szwagier mieszka

      nie czepiaj się.

      • 8 2

    • Kotłem nazywasz konieczność zwolnienia by zmienić pas?

      Biedni kierowcy co muszą zwolnić.
      Ojej

      • 2 6

    • Nie likwidować miejsc postojowych (1)

      Gdzie ludzie mają parkować przecież muszom i to za darmo bo się należy

      • 1 3

      • Przy rivierze

        Tak mówi marek kucyk

        • 0 1

  • (6)

    Po co ogłaszać przetarg, skoro zgłosi się MTM, które wygra i jak zwykle zrobi na odwal, że po dwóch miesiącach będą takie same dziury, ale na nowym asfalcie? Jakby nie było studzienek kanalizacyjnych, to może by lepiej zrobili

    • 134 21

    • (2)

      Zamówienia publiczne tego wymagają

      • 7 2

      • Zgadza się, wygrywa najtańsza oferta więc siłą rzeczy jest często fuszerka.

        • 4 1

      • Jest kilka trybow, zeby to obejsc, ale po co zmieniac dzialajacy patent.

        Jeszcze by sie jakis uczciwy wykonawca przypaletal i klopotow narobil.

        • 9 1

    • Załóż firmę i daj do przetargu najniższą cenę a MTM przegra (1)

      • 10 3

      • poczytaj warunki przetargu

        potem coś napisz

        • 8 1

    • Kto by nie robił,

      jeszcze nikt w Polsce nie nauczył się obsadzać studzienek tak, żeby się nie zapadły po roku-dwóch. Świetnym przykładem jest tu Jedności Robotniczej dla kamuflażu zwane też Traktem Św. Wojciecha. Cały wyremontowany, nie ma od dawna ani jednej równej studzienki. Nawet te już naprawiane są znowu zapadnięte.

      • 11 1

  • Ta droga jest przeskalowana. Przy okazji powinna być zwężona i wybudowana droga rowerowa (25)

    rowerki to nasza przyszłość

    • 61 241

    • W Gdańsku jest kilka przeskalowanych dróg (1)

      Na przykład większość Hallera czy Rzeczypospolitej. Natomiast Grunwaldzka na pewno przeskalowana nie jest

      • 20 26

      • Rzeczypospolitej

        Jak była zwężona na kilku metrach do jednego pasa, to 40 minut stałem w korku. Także na pewno nie jest za szeroka.

        • 27 3

    • Bzdura (1)

      Grunwaldzka nie jest przeskalowana. Droga rowerowa wzdłuż ulicy już jest po jednej stronie a po drugiej dużo miejsca na kolejną. Przywrócić trzeci pas od pętli do OBC

      • 57 16

      • druga jezdnia obok tej jezdni też jest! można spokojnie jedną zlikwidować!

        • 3 20

    • (5)

      Widać że pisze to ktoś kto nie ma pojęcia - tam jest droga rowerowa .....

      • 32 9

      • to napisał jakiś frustrat co pewnie nigdy tam nie był ani rowerem ani samochodem (1)

        Dwa pasy ulicy w stronę centrum jakoś w tym miejscu wystarczają więc nie jest źle. Patrząc na te budynki mieszkalne przy ulicy uważam, że to zwężenie jest całkiem sensowne - mieszkańcy mają ruch kilka metrów dalej , mogą parkować i jednocześnie mają dość szeroki chodnik. W drugą stronę jednak ze względu na korek do lewoskrętu dobrze że są 3 pasy. Ze wszystkim dobrze mieć umiar i nie popadać w skrajności. A co do drogi rowerowej - owszem, przydałaby się nie tylko po jednej stronie ale po dwóch, ruch jest tak duży, że to ma sens. Wiadomo jednak, że i inne drogi rowerowe są w mieście potrzebne, ta może poczekać.

        • 16 13

        • Pewnie, ze moze, za kolejne 3 lata znowu beda wymieniac tu nawierzchnie, to sie wtedy zrobi.

          • 0 0

      • jest śmieszny pasek poprowadzony slalomem na chodniku i tylko z jednej strony. drogi rowerowej żadnej nie ma

        • 8 15

      • Nie, nie ma. Niby gdzie jest tam droga dla rowerow? (1)

        • 2 5

        • Nawet na zdjeciu powyzej widac, ze po zadnej stronie nie ma drogi dla rowerow. A malpy dalej swoje :)

          • 0 2

    • Chyba Twoja przyszłość.

      • 7 3

    • Dobrze, że paliwo drogie to więcej ludzi na rowerkach

      • 1 8

    • droga rowerowa już jest (2)

      i to całkiem porządna, tylko po złej stronie ulicy.

      • 5 7

      • chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem to nie droga rowerowa.

        i do tego po drugiej stronie. po tej nie ma nawet tego

        • 8 12

      • To jest droga dla pieszych i rowerow.

        Czyli chodnik, po ktorym warunkowo moze poruszac sie rower, ale to pieszy ma pierwszenstwo na calej jego szerokosci. Kolor chodnika nie gra roli.

        • 4 0

    • ja bym dał drogi rowerowe po dwie w każdą stronę lol (2)

      • 7 1

      • i tylko dla zaszczepionych

        • 13 1

      • No widzisz, a WdG nie chce dac nawet jednej po ktorejkolwiek stronie.

        • 1 1

    • Słaba

      Prowokacja

      • 1 6

    • Zlikwidować Grunwaldzką całkowicie

      Zaorać i rzepak posiać, zakaz wstępu dla pieszych i rowerzystów pod groźbą rozstrzelania.

      • 6 3

    • po dzisiejszym dniu widać ile warta jest komunikacja rowerowa (2)

      trochę deszczu i już większość przesiada się na samochód

      • 8 1

      • Chyba to normalne. (1)

        • 2 3

        • Jak to normalne?

          Wg jajościsków rower jest optymalnym środkiem komunikacji w każdych warunkach, także w ulewie przy 150 m pod górę do pokonania.

          • 0 0

    • Chyba masz rozum przeskalowany

      • 1 2

    • Obcisle gacie zatamowaly ci przeplyw krwi do mozgi

      • 1 0

  • Jadąc główną trójmiejską arterią najgorzej jest w Gdyni, tarka, wyboje dziury.... kiedy remonty? (1)

    Dobrze, że chociaż w Gdańsku dbają o drogi.

    • 21 3

    • jak arka wejdzie do Ekstraklasy czyli nigdy ha ha ha ha

      • 0 0

  • Aż się boję czy z 3 pasów nie zostanie 1, reszta to buspasy i ścieżki rowerowe (1)

    Jak zpiep. Na hallera. Z resztą po przeciwnej stronie też zabrali niepotrzebnie 1 pas.

    • 36 12

    • Tak powinno byc

      • 1 3

  • ciekawe kiedy Rzeczypospolitej doczeka się remontu... (2)

    • 22 2

    • Dulkiewicz (1)

      Nigdy-tam bedzie sciezka rowerowa i bus pas dla hulajnog

      • 6 1

      • Marzenie...

        Niestety wszędzie tylko osobowe szroty. Nawet bułki do sklepu nie mogą dojechać, bo każdy Janusz musi sam swoim bolidem jechać 2km do pracy...

        • 2 5

  • Śmieszne remony (4)

    skrzyżowanie Grnwaldzka / Kołobrzeska - pas wężykiem, a można było dać pas na wprost i lewoskręt . Mózgi jak orzeszki piniowe mają w tym mieście.

    • 18 8

    • To się wyprowadż do swojego Pierdziszewa Górnego

      • 3 5

    • Oczywiście, jak chodzi o pieszych to już problemu nie ma, co? (2)

      Ci mogą sobie lawirować po tunelach i jest ok.

      • 2 4

      • Tysiące razy wolę tunel, albo kładkę (1)

        niż przejście naziemne

        • 2 2

        • Wolisz kładki ale założę się, że jak wysiadasz z samochodu to przechodzisz od razu ulicę nawet nie patrząc czy przejście nie jest o kilka metrów od Ciebie.

          • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane