• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Nowa nawierzchnia jezdni w stronę Sopotu

Krzysztof Koprowski
30 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Inwestycja jest na etapie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. Inwestycja jest na etapie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.

Kolejny odcinek al. Grunwaldzkiej doczeka się remontu. Gdańsk szuka wykonawcy, który podejmie się poprawy stanu nawierzchni jezdni w kierunku Sopotu pomiędzy ulicami KołobrzeskąMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie. Na realizację robót przewidziano 13 tygodni od dnia podpisania umowy.



Które ulice należy remontować w pierwszej kolejności?

Pracami budowlanymi na al. Grunwaldzkiej będzie objęta cała szerokość jezdni w Oliwie w kierunku Sopotu, ze wszystkimi pasami ruchu, zjazdami, zatokami postojowymi oraz korektą wpustów kanalizacji deszczowej.

Drogowcy dokonają sfrezowania (zerwania wierzchniej warstwy) istniejącej nawierzchni i zastąpienia jej nową na specjalnej siatce wzmacniającej pomiędzy ulicami Kołobrzeską a Derdowskiego z wyjątkiem krótkiego wcześniej wyremontowanego odcinka na wysokości skrzyżowania z tzw. ul. Nową SudeckąMapka i kompleksu Olivia Business Centre.


Pracami drogowymi objęta będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej w stronę Sopotu. Pracami drogowymi objęta będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej w stronę Sopotu.

13 tygodni dla wykonawcy wyłonionego w przetargu



Prace będą prowadzone też na krótkim fragmencie alei na wysokości przystanku autobusowego Biblioteka Główna UG 01Mapka (przy biurowcach Alchemia).

Na wykonanie robót przewidziano 13 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

O jego wyborze zdecydują w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego trzyletniego okresu gwarancji (40 proc.).

Czytaj też:

Wizja zmian Grunwaldzkiej. Centra handlowe i biurowce odchodzą do lamusa



Miejsca

Opinie (159) 9 zablokowanych

  • Kto ustala priorytety remontow drog w Gdansku???? (3)

    Kobieta bez mozgu i bez czasu dla Gdanszczan czyli nasza prezydentka??

    • 5 5

    • Ha, ha (1)

      Naprawdę sądzisz, ze prezydent miasta ustala kolejność remontów? To nie sołtys.

      • 2 0

      • Racja

        Soltys mialby ojores. A tu jest ono

        • 0 1

    • całe szczęście, że nie Nowogrodzka.

      • 1 0

  • Remont można wykorzystać do zwężenia pasów ruchu samochodów

    aby ten ruch uspokoić i paradoksalnie zwiększyć przepustowość tej ulicy dla pojazdów. Stworzenie dzięki temu możliwości poszerzenia chodnika i zapewnienie ciągłości drogi dla rowerów byłoby korzystnym sposobem poprawienia jakości tego fragmentu przestrzeni miejskiej. O korzyściach z tytułu ograniczenia hałasu nie wspomnę. Być może dałoby się tam także poprawić jakość zieleni miejskiej. Zwężenie szerokości każdej arterii ruchu drogowego poprawia także komfort i bezpieczeństwo chodzenia pieszych przez takie arterie. Amerykanie piszą, że "ludzkość nauczyła się latać na Księżyc, ale coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy". Warto jakość życia w mieście poprawiać uspokajając ruch przez m.in lekkie zwężanie pasów do jazdy samochodami.

    • 4 7

  • dziura poza zakresem remontu (2)

    W lutym zniszczyłem oponę i felgę na odcinku bliżej pętli tramwajowej, jest tam na prawym pasie wielokrotnie łatane miejsce. Cikawe, że nie jest objęte temontem. GDZiZ odmówiłeo mi wypłaty odszkodowania, ale sprawa rozwojowa, bo nie odpuszczę.

    • 3 1

    • (1)

      Między Derdowskiego a pętlą od parudziesięciu lat unikam prawego pasa. Kiedyś tam było wiele stłuczek z samochodami cofającymi się z miejsc parkingowych. I może dlatego nie kojarzę tej dziury. W którym to dokładnie miejscu?

      • 2 0

      • tam dawno nic nie było robione

        • 0 0

  • Mam nadzieje ze poszerzą do 16 pasów bo coś za łatwo przejść przez (5)

    Trzyetapowe, dziewieciopasmowe przejście dla pieszych na tej autostradzie zwanej dla niepoznaki ulicą.

    • 41 30

    • Nie ma gorszych swiatel niz tez przy alchemii i macdonladzie. Trzeba byc mistrzem olimpijskim w sprincie zeby je za jednym razem przejsc

      • 8 6

    • Ależ skąd, trzeba zrobić przejścia dla pieszych co 20 metrów i garby zwalniające do 15km/h (3)

      I koniecznie jeszcze dodać świateł z czerwoną falą. No i obowiązkowo zwęzić do jednego pasa w każdą stronę, a dwa pozostałe pasy zamienić na deptak i ścieżkę rowerową, żeby koledzy w obcisłych gatkach mieli gdzie rozwijać swoje pasje. Myślę, że tak będzie najlepiej.

      • 10 5

      • Trzeba przede wszystkim informować o tym, że uspokajanie ruchu paradoksalnie zwiększa przepustowość (2)

        pasa ruchu drogowego dla pojazdów. Jest to nieintuicyjne, ale prawdziwe: droga dla pojazdów ma największą przepustowość wtedy, gdy te pojazdy poruszają się z prędkością mieszczącą się w przedziale od 30 do 40 km/h

        • 3 9

        • Tak. W Gdańsku jest jeszcze taki problem, że po prostu nie ma siatki dróg.

          Są dwie główne arterie - Grunwaldzka/Zwycięstwa i Obwodnica Zachodnia i parę upośledzonych wylotówek na tę obwodnicę. I to wszystko. Na półmilionową aglomerację. W XXI wieku.
          Kurtyna.

          • 4 0

        • Na rowerze sobie jeździj 30 km/h.

          • 3 1

  • Przejscia co 5m poprosze

    I ograniczcie jezdnie do pol pasa

    • 2 0

  • Przydałaby się droga rowerowa, którą można jechać (2)

    bez zmian stron co chwilę. 6 pasów dla aut w mieście to jakieś nieporozumienie.

    • 5 3

    • Dokładnie. (1)

      Najżywsza pora wprowadzić więcej równowagi do naszego miasta. Obecnie to bardziej przypomina obwodnicę. Jeden pas dla jednośladów, hulajnogi , rowery a chodniki dla pieszych.

      • 2 1

      • przecież na tym zdjęciu widać mnóstwo miejsca na wydzielony ddr oddzielony od jezdni i chodnika nie trzeba niczego zwężać ani czegokolwiek zabierać.Przy bimecie zrobić jezdnię serwisową i to wszystko

        • 1 0

  • czy nie można tego zrobić raz a dobrze, przecież niedawno ta droga była remontowana. (1)

    • 1 1

    • Ten odcinek nie.

      • 0 0

  • Skończmy już z tą nadreprezentacją samochodów w Gdańsku.

    Ścieżki rowerowe i hulajnogi zabierają przestrzeń pieszym. Powinien być jeden pas odseparowany dla jednośladów. Takie są kierunki rozwoju nowoczesnych miast

    • 2 2

  • Dobrze by było jakby zlikwidowali zielone strzałki na skrzyżowaniu z Kołobrzeską. I porządnie odmalowali pas na Kołobrzeskiej w stronę Grunwaldzkiej, zaraz po wyjeździe spod wiaduktu kolejowego - większość kierowców z lewego pasa nie widzi linii i jedzie prosto w bok aut po prawej.

    • 18 4

  • Dzis jechalem przez Wrzeszcz glowny- od Studzienki w strone Oliwy..

    Wrzeszcze jest zapyzialy, brzydki , zero sladow jakis remontow, sypiace sie elewacje pamietajace lata 60-te az wstyd zeby wladze lokalne tak te czesc miasta zaniedbywaly.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane