• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Andrzejrysuje turystom, jak nie zachowywać się w Gdańsku

Ewa Palińska
21 lipca 2024, godz. 09:00 
Opinie (153)
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu. Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

"Kultura uliczna po gdańsku" to tytuł nowej akcji, za pomocą której miasto prezentuje turystom zasady miejskiej etykiety. Materiały są efektem współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje i przygotowane zostały w języku polskim oraz angielskim.





Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie



Czy ulotki to dobry sposób na przekazanie turystom zasad etykiety?

Mieszkańcy Gdańska, w szczególności historycznego śródmieścia, nieustannie skarżą się na niedogodności związane z niestosownym zachowaniem turystów.

I choć często upominani są, że gdańszczanie też dopuszczają się mniejszych lub większych wykroczeń, zakłócając ciszę nocną, śmiecąc czy hałasując po spożyciu alkoholu bądź innych substancji, to z obwinianiem przyjezdnych raczej nie zamierzają skończyć.

Kampania jest wynikiem współpracy ze znanym rysownikiem Andrzejem Milewskim, posługującym się pseudonimem andrzejrysuje. Kampania jest wynikiem współpracy ze znanym rysownikiem Andrzejem Milewskim, posługującym się pseudonimem andrzejrysuje.
Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto

Miasto uczy kultury... turystów



Magistrat w zakresie tego, że za nieobyczajnymi wybrykami stoją głównie przyjezdni, najwyraźniej zgadza się z mieszkańcami, bo najnowszą kampanię adresuje do konkretnego grona odbiorców.

- Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej - informuje Urząd Miasta Gdańska. - Prosimy m.in. o nieśmiecenie, o nie nazbyt swobodne rezygnowanie z odzieży w czasie upału, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Ponieważ wszystkim nam zdarzają się gafy lub wpadki, kampania dzięki zabawnym grafikom przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.

andrzejrysuje na plakatach i w internecie



Autorem grafik jest popularny rysownik Andrzej Milewski, znany jako andrzejrysuje.

- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę - mówi Andrzej Milewski - Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów. Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

"Kultura uliczna po gdańsku" to mini kampania w ramach miejskiej akcji "Gdańsk. Miasto, które działa" przewidzianej na dwa lata.



Całkowity koszt kampanii "Kultura uliczna po gdańsku", adresowanej do turystów, to 34 081 zł brutto. Prowadzona jest i będzie przede wszystkim miejskimi kanałami promocyjnymi. W pierwszej odsłonie, od 1 lipca, realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

Kampania "Gdańsk. Miasto, które działa" adresowana jest do mieszkańców i przewidziana jest na dwa lata. To kampania informacyjna, dotycząca czterech obszarów: środowiska, spraw społecznych, przedsiębiorczości oraz urzędu i urzędników. Jej dotychczas poniesiony koszt to 45 446 zł brutto.

Miejsca

Opinie (153) 6 zablokowanych

  • Pregierz

    Wyszedł by taniej i na pewno trafiłby do turystow

    • 10 0

  • (1)

    Strofowanie, karanie, non stop tworzenie przekazu na NIE. Trochę słabe.

    • 2 6

    • Żadne karanie! Jak ktoś ma kulturę osobistą, to obojętnie czy będzie turystą czy lokalnym, będzie umiał się zachować.

      • 1 0

  • Gdańsk, czyli władze Gdańska uczą kultury. Co za obłuda!!! Zaczną uczyć wulgaryzmów, zdziczenia seksualności, czy może złodziejstwa ? Ludziom lewicowym wodę z mózgu już zrobili.

    • 8 4

  • Mowisz pani Ola, wiesz jak nie nalezy sie zachowywac

    • 11 0

  • Gdansk bez plastiku, tymczasem Gdansk - ulotki XD

    #miasto które działa

    • 11 0

  • słabe bez polotu

    • 14 0

  • Po wczorajszych imprezach

    Wspaniali imprezowicze zdewastowali skrzynki zabezpieczające zawory gazowe, oraz skrzynkę rozdzielcza od prądu na budynku przy ul. Jana z Kolna. Wszędzie pełno rozbitego szkła po alkoholu, kto to posprząta i naprawi szkody? Właściciele imprezowni na stoczni czy ci co wydali pozwolenia na takie przybytki?

    • 18 0

  • Miasto lubi kroić kasę (2)

    na turystach kosztem mieszkańców, tak samo Gdańsk, jak i Gdynia, niestety. Zasad jest dużo, ale nie ma straży miejskiej, która pilnowala by żeby je przestrzegano, to przecież by kosztowało. Nie ma tu co się oszukiwać, masa ludzi to zwykła trzoda, która nawet na te dziecinne malunki nie zerknie :). Co, nie wiedzą, że korzysta się z toalety, zamiast robić w krzach 50 metrów dalej, nie parkuje auta na chodniku w miejscu niewyznaczonym, nie załatwia psa na plaży, gdzie dodatkowo jest zakaz? Robią to nieumyślnie? :)

    • 94 9

    • A wystarczu sfinansować SM z mandatów jakie wystawi. (1)

      Wystarczy patrol z aparatem fotograficznym i w jeden dzień zarobią na swoją miesięczną pensję wypisując mandaty za nieprawidłowe parkowanie i łamanie zakazów ruchu. No, ale turyści by się obrazili więc festyniara tego nie zrobi.

      • 1 0

      • Mandaty?

        Oni najpierw patrzą jakiej marki to samochód, jeśli tzw. drogi, to co najwyżej czapki z głów i łeb do chodnika skłonią.
        Zaczynam się zastanawiać, czy kupując jakieś kAudi czy innego szrota premium, nie wykupuje się od razu immunitetu u drogówki i w straży miejskiej.

        • 0 0

  • Zabawne grafiki? Przecież ludzie i tak będą mieli to gdzieś. Po dobroci nic się nie załatwi bo nasz naród bez bicza nad głową nie potrafi bawić się w kulturę. Chyba że wyjadą za granicę, tam potrafią przestrzegać wszelkich zasad.

    • 11 3

  • Ograniczyc ruch turystyczny

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane