- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (284 opinie)
- 2 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (128 opinii)
- 3 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (151 opinii)
- 4 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (840 opinii)
- 5 50 lat pracuje w jednym zakładzie (250 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Andrzejrysuje turystom, jak nie zachowywać się w Gdańsku
"Kultura uliczna po gdańsku" to tytuł nowej akcji, za pomocą której miasto prezentuje turystom zasady miejskiej etykiety. Materiały są efektem współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje i przygotowane zostały w języku polskim oraz angielskim.
- Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie
- Miasto uczy kultury... turystów
- andrzejrysuje na plakatach i w internecie
Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie
I choć często upominani są, że gdańszczanie też dopuszczają się mniejszych lub większych wykroczeń, zakłócając ciszę nocną, śmiecąc czy hałasując po spożyciu alkoholu bądź innych substancji, to z obwinianiem przyjezdnych raczej nie zamierzają skończyć.
![Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3424/150x100/3424665__c_0_223_754_527__kr.webp)
Miasto uczy kultury... turystów
Magistrat w zakresie tego, że za nieobyczajnymi wybrykami stoją głównie przyjezdni, najwyraźniej zgadza się z mieszkańcami, bo najnowszą kampanię adresuje do konkretnego grona odbiorców.
- Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej - informuje Urząd Miasta Gdańska. - Prosimy m.in. o nieśmiecenie, o nie nazbyt swobodne rezygnowanie z odzieży w czasie upału, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Ponieważ wszystkim nam zdarzają się gafy lub wpadki, kampania dzięki zabawnym grafikom przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.
andrzejrysuje na plakatach i w internecie
Autorem grafik jest popularny rysownik Andrzej Milewski, znany jako andrzejrysuje.
- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę - mówi Andrzej Milewski - Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów. Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.
"Kultura uliczna po gdańsku" to mini kampania w ramach miejskiej akcji "Gdańsk. Miasto, które działa" przewidzianej na dwa lata.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na gdańskim Śródmieściu - sprzedaż i wynajem
Kampania "Gdańsk. Miasto, które działa" adresowana jest do mieszkańców i przewidziana jest na dwa lata. To kampania informacyjna, dotycząca czterech obszarów: środowiska, spraw społecznych, przedsiębiorczości oraz urzędu i urzędników. Jej dotychczas poniesiony koszt to 45 446 zł brutto.
Miejsca
Opinie (151) 6 zablokowanych
-
5 godz.
Proponuję miastu kampanię (1)
Jak nie wstydzić się przed turystami i mieszkańcami. Zilustrować to bazarem przy locie, terenem wypoczynkowym dla meneli na przeciwko dworca, ekskluzywnym szmateksem w tunelu, scenografią z fimów Barei czyli dworzec PKS, oraz troską o zabytki czyli Złotą Bramą.
To miasto na nic nie ma kasy i pomysłu poza robieniem dobrze znajomym i rodzinie.
Serdeczności- 20 1
-
3 godz.
I jeszcze smród z Szadółek
co czyni Gdańsk najbardziej śmierdzącym miastem w UE
- 3 0
-
5 godz.
nie gub psa i kota ani nie wyrzucaj ich na obwodnicy gdy jedziesz na wakacje
- 7 0
-
5 godz.
Tlumaczenie PL-EN w klimacie Szklanej Pulapki
- 5 0
-
5 godz.
Najbardziej hałasują dmuchawy
w które UM uzbroił gdańskich sprzątaczy
- 8 0
-
5 godz.
w lato komunikacja gryzie az sie plakac chce,gryzie po oczach od smrodu spoconych wspolpasazerow.
- 5 2
-
5 godz.
Kultura z domu
Kulturę wynosi się z domu! Ale nie zaszkodzi że szkoła i inne akcje uczą kulturalnych zachowań.
- 6 1
-
5 godz.
Jeszcze powinno się pokazywać jak wkładać maskę przeciwgazową
gdy zacznie się codzienny smród z Szadółek.
- 10 0
-
5 godz.
no to andrzej jest do przodu ma pare tysiecy, gratki
dobrze miec kumpli w magistracie
- 16 0
-
5 godz.
Dla chamstwa to żadne ulotki nie pomogą,cham brudas chamem i brudasem zostanie
- 7 3
-
5 godz.
Turysto, nie podlewaj krzaczków (2)
Na darmowe i łatwo dostępne toalety również nie licz, bo tego nasza trójmiejska etykieta także nie zakłada, więc najlepiej omijaj Gdańsk z daleka.
- 14 1
-
4 godz.
W każdej knajpie jest toaleta. (1)
Jak ktoś kupuje piwo, to może też skorzystać z toalety w knajpie. Wiem, chodzi o tych co kupują paka z dyskontu i paradują z piwskiem, ale to tak nie działa.
- 0 3
-
3 godz.
No patrz, jakie to wszystko proste
Jak już ogarniesz swoje alkoholowe fobie, to napisz jeszcze, co mają zrobić te osoby, które idą na spacer w upalny dzień ze zwykłą półtoralitrową butelką wody mineralnej z Biedry i nie mają ochoty zostawić swojej wypłaty w gdańskich knajpach.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.