• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Andrzejrysuje turystom, jak nie zachowywać się w Gdańsku

Ewa Palińska
21 lipca 2024, godz. 09:00 
Opinie (151)
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu. Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

"Kultura uliczna po gdańsku" to tytuł nowej akcji, za pomocą której miasto prezentuje turystom zasady miejskiej etykiety. Materiały są efektem współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje i przygotowane zostały w języku polskim oraz angielskim.





Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie



Czy ulotki to dobry sposób na przekazanie turystom zasad etykiety?

Mieszkańcy Gdańska, w szczególności historycznego śródmieścia, nieustannie skarżą się na niedogodności związane z niestosownym zachowaniem turystów.

I choć często upominani są, że gdańszczanie też dopuszczają się mniejszych lub większych wykroczeń, zakłócając ciszę nocną, śmiecąc czy hałasując po spożyciu alkoholu bądź innych substancji, to z obwinianiem przyjezdnych raczej nie zamierzają skończyć.

Kampania jest wynikiem współpracy ze znanym rysownikiem Andrzejem Milewskim, posługującym się pseudonimem andrzejrysuje. Kampania jest wynikiem współpracy ze znanym rysownikiem Andrzejem Milewskim, posługującym się pseudonimem andrzejrysuje.
Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto

Miasto uczy kultury... turystów



Magistrat w zakresie tego, że za nieobyczajnymi wybrykami stoją głównie przyjezdni, najwyraźniej zgadza się z mieszkańcami, bo najnowszą kampanię adresuje do konkretnego grona odbiorców.

- Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej - informuje Urząd Miasta Gdańska. - Prosimy m.in. o nieśmiecenie, o nie nazbyt swobodne rezygnowanie z odzieży w czasie upału, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Ponieważ wszystkim nam zdarzają się gafy lub wpadki, kampania dzięki zabawnym grafikom przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.

andrzejrysuje na plakatach i w internecie



Autorem grafik jest popularny rysownik Andrzej Milewski, znany jako andrzejrysuje.

- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę - mówi Andrzej Milewski - Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów. Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

"Kultura uliczna po gdańsku" to mini kampania w ramach miejskiej akcji "Gdańsk. Miasto, które działa" przewidzianej na dwa lata.



Całkowity koszt kampanii "Kultura uliczna po gdańsku", adresowanej do turystów, to 34 081 zł brutto. Prowadzona jest i będzie przede wszystkim miejskimi kanałami promocyjnymi. W pierwszej odsłonie, od 1 lipca, realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

Kampania "Gdańsk. Miasto, które działa" adresowana jest do mieszkańców i przewidziana jest na dwa lata. To kampania informacyjna, dotycząca czterech obszarów: środowiska, spraw społecznych, przedsiębiorczości oraz urzędu i urzędników. Jej dotychczas poniesiony koszt to 45 446 zł brutto.

Miejsca

Opinie (151) 6 zablokowanych

  • Proponuję miastu kampanię (1)

    Jak nie wstydzić się przed turystami i mieszkańcami. Zilustrować to bazarem przy locie, terenem wypoczynkowym dla meneli na przeciwko dworca, ekskluzywnym szmateksem w tunelu, scenografią z fimów Barei czyli dworzec PKS, oraz troską o zabytki czyli Złotą Bramą.
    To miasto na nic nie ma kasy i pomysłu poza robieniem dobrze znajomym i rodzinie.
    Serdeczności

    • 20 1

    • I jeszcze smród z Szadółek

      co czyni Gdańsk najbardziej śmierdzącym miastem w UE

      • 3 0

  • nie gub psa i kota ani nie wyrzucaj ich na obwodnicy gdy jedziesz na wakacje

    • 7 0

  • Tlumaczenie PL-EN w klimacie Szklanej Pulapki

    • 5 0

  • Najbardziej hałasują dmuchawy

    w które UM uzbroił gdańskich sprzątaczy

    • 8 0

  • w lato komunikacja gryzie az sie plakac chce,gryzie po oczach od smrodu spoconych wspolpasazerow.

    • 5 2

  • Kultura z domu

    Kulturę wynosi się z domu! Ale nie zaszkodzi że szkoła i inne akcje uczą kulturalnych zachowań.

    • 6 1

  • Jeszcze powinno się pokazywać jak wkładać maskę przeciwgazową

    gdy zacznie się codzienny smród z Szadółek.

    • 10 0

  • no to andrzej jest do przodu ma pare tysiecy, gratki

    dobrze miec kumpli w magistracie

    • 16 0

  • Dla chamstwa to żadne ulotki nie pomogą,cham brudas chamem i brudasem zostanie

    • 7 3

  • Turysto, nie podlewaj krzaczków (2)

    Na darmowe i łatwo dostępne toalety również nie licz, bo tego nasza trójmiejska etykieta także nie zakłada, więc najlepiej omijaj Gdańsk z daleka.

    • 14 1

    • W każdej knajpie jest toaleta. (1)

      Jak ktoś kupuje piwo, to może też skorzystać z toalety w knajpie. Wiem, chodzi o tych co kupują paka z dyskontu i paradują z piwskiem, ale to tak nie działa.

      • 0 3

      • No patrz, jakie to wszystko proste

        Jak już ogarniesz swoje alkoholowe fobie, to napisz jeszcze, co mają zrobić te osoby, które idą na spacer w upalny dzień ze zwykłą półtoralitrową butelką wody mineralnej z Biedry i nie mają ochoty zostawić swojej wypłaty w gdańskich knajpach.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane