• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Andrzejrysuje turystom, jak nie zachowywać się w Gdańsku

Ewa Palińska
21 lipca 2024, godz. 09:00 
Opinie (160)
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu. Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

"Kultura uliczna po gdańsku" to tytuł nowej akcji, za pomocą której miasto prezentuje turystom zasady miejskiej etykiety. Materiały są efektem współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje i przygotowane zostały w języku polskim oraz angielskim.





Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie



Czy ulotki to dobry sposób na przekazanie turystom zasad etykiety?

Mieszkańcy Gdańska, w szczególności historycznego śródmieścia, nieustannie skarżą się na niedogodności związane z niestosownym zachowaniem turystów.

I choć często upominani są, że gdańszczanie też dopuszczają się mniejszych lub większych wykroczeń, zakłócając ciszę nocną, śmiecąc czy hałasując po spożyciu alkoholu bądź innych substancji, to z obwinianiem przyjezdnych raczej nie zamierzają skończyć.

Kampania jest wynikiem współpracy ze znanym rysownikiem Andrzejem Milewskim, posługującym się pseudonimem andrzejrysuje. Kampania jest wynikiem współpracy ze znanym rysownikiem Andrzejem Milewskim, posługującym się pseudonimem andrzejrysuje.
Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto

Miasto uczy kultury... turystów



Magistrat w zakresie tego, że za nieobyczajnymi wybrykami stoją głównie przyjezdni, najwyraźniej zgadza się z mieszkańcami, bo najnowszą kampanię adresuje do konkretnego grona odbiorców.

- Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej - informuje Urząd Miasta Gdańska. - Prosimy m.in. o nieśmiecenie, o nie nazbyt swobodne rezygnowanie z odzieży w czasie upału, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Ponieważ wszystkim nam zdarzają się gafy lub wpadki, kampania dzięki zabawnym grafikom przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.

andrzejrysuje na plakatach i w internecie



Autorem grafik jest popularny rysownik Andrzej Milewski, znany jako andrzejrysuje.

- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę - mówi Andrzej Milewski - Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów. Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

"Kultura uliczna po gdańsku" to mini kampania w ramach miejskiej akcji "Gdańsk. Miasto, które działa" przewidzianej na dwa lata.



Całkowity koszt kampanii "Kultura uliczna po gdańsku", adresowanej do turystów, to 34 081 zł brutto. Prowadzona jest i będzie przede wszystkim miejskimi kanałami promocyjnymi. W pierwszej odsłonie, od 1 lipca, realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

Kampania "Gdańsk. Miasto, które działa" adresowana jest do mieszkańców i przewidziana jest na dwa lata. To kampania informacyjna, dotycząca czterech obszarów: środowiska, spraw społecznych, przedsiębiorczości oraz urzędu i urzędników. Jej dotychczas poniesiony koszt to 45 446 zł brutto.

Miejsca

Opinie (160) 6 zablokowanych

  • Tak tak, super (2)

    Nie sikaj w plenerze. Zrób to za 10 zł w płatnej toalecie. Nie masz 10 zł? Nie sikaj w plenerze!!!
    Tak samo z piwem. Jedno Piwo że sklepu za 5 zł złe, 10 piw w knajpie po 25 zł każde dobre i kulturalne. Czego nie rozumiecie w tym uśmiechniętym mieście?

    • 2 2

    • (1)

      Nie stac to niech nie przyjezdzaja

      • 0 1

      • Tak? A co z mieszkańcami?

        Zresztą taki tekst jak Twój tylko swiadczy o biedzie. Jakoś w bogatych europejskich miastach piwo w ręku na ulicy nikogo nie gorszy. My jak zwykle musimy udawać bogatszych niż jesteśmy. To załosne

        • 1 0

  • Kto dzisiaj czyta słupy ogłoszeniowe.

    • 4 0

  • Gdańsk - Miasto które działa

    hahahahahahahahaha!

    • 6 0

  • co to da skoro mamy 27 893 dzien od rzezi na Wolyniu a pomnika na Ukrainie jak nie ma tak nie ma.

    • 1 2

  • Patrzac na ulice to przeciętny turysta nie potrafi nawet czytac

    • 5 0

  • Hordy przybyły.

    Dowcip Andrzeja jest niezrozumiały dla Dumnego Polskiego Narodu.
    Tylko mandaty i kary za nieobyczajne zachowanie i łamanie prawa poskutkują !!!
    No inaczej sie nie da .

    • 3 0

  • Picie w plenerze jest tańsze niż w knajpie. Policja nie reaguje na meneli chyba że ci odleją się im na maskę samochodu.

    • 1 0

  • O nauce jakiej kultury mówimy jak osoby , które kupiły w Gdańsku mieszkania na krótki najem same mieszkają w Bartoszycach , Suwałkach , Niemczech a wynajują bydłu z całego świata i mają w głębokim poważaniu stałych mieszkańców . Najpierw niech zmienią prawo broniące mieszkańców a nie każdy cham robi co mu się podoba

    • 3 0

  • (1)

    A mi się podoba.

    • 1 2

    • A mnie się nie podoba, bo raz, że kosztuje

      dwa - nie odmieni nikogo, kto zasad dobrego wychowania nie wyniósł z domu. Na takich działają jedynie kary finansowe, a nie choćby i najdowcipniejsze rysunki!

      • 0 0

  • "Gdańsk. Miasto, które nie działa" czyli brud, smród i festyny

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane