• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

  • Korki siegają za wiadukt Hallera? (1)

    A przed zmianami to niby gdzie sięgały? Może napiszcie, że nie było w ogóle korków.

    • 11 4

    • do Mickiewicza

      • 1 1

  • Lodzińska na Prezydenta (3)

    • 9 6

    • jestem za

      • 3 1

    • Ta jasne blondi na prezydenta hahah (1)

      • 0 3

      • a co ciemna?

        • 1 0

  • (3)

    Chyba Emili musi pochwalić się jakimś nowym zamówieniem na projekty w Biurze ;-)))

    • 6 2

    • błąd (2)

      nie pracuje już w biurze projektów!

      • 0 1

      • Pracuje (1)

        • 0 0

        • nie pracuje

          nie pracuje

          • 0 0

  • będziemy pamiętać przy najbliższych wyborach (2)

    Proponuję zapamiętać ten i**otyzm przy najblizszych wyborach i głosując wreszcie odciąć obecną ekipę "myślicieli" z ZDiZ od koryta i decydowania o takich rozwiązaniach jak ta obecna Piramowicza

    • 15 4

    • dokłądnie, Lodzińska jest skończona!

      • 1 5

    • Za tę mianę i wiele innych

      obecna ekipa ma mój głos w następnych wyborach.

      • 2 2

  • według mnie rządzą Naszym Miastem pasożyty (1)

    Wstyd mi, że w moim Kochanym Gdańsku, za nasze pieniądze, pasożyty robią co chcą - bezkarnie.

    • 10 6

    • pasożyt to kierowca

      truje, niszczy, paraliżuje i za nic nie płaci

      • 3 4

  • Gdyby ankiety na portalu trójmiasto miały byc wyznacznikiem to po pierwsze obecna władza nigdy nie wygrała by wyborów!! (3)

    A jest zupełnie inaczej !!!Głosowanie na portalu niema wiele wspólnego z rzeczywistością.Wystarczy sobie poczytac jaki kolwiek temat dotyczący kierowców to ogromna wiekszosc jest przeciwko jakim kol wiek zmianom.Gdańsk a wogle całe trójmiasto słynie z największej ilości wypadków w Polsce!!
    Manipulacja faktami jest tutaj żenująca .80% w tej ankiecie to własnie kierowcy to ze jest ich więcej niz rowerzystów to naturalne jeszcze w zaściankowym trójmieście .I oni zawsze głosuja przeciwko wysdtarczy poczytac o jakimkolwiek temacie to zawsze wiekszosc jest przeciwko zmianom na lepsze bo oni chca tak jak było kiedys .Bezxkarnosc za parkowanie gdzie kolwiek i bezkarnosc za tysiace wypadków które powodują dziennie!
    Codziennie jade autem tą trasą i własnie rano i popołudniu i te bzdury o korkach mozna sprawdzic ze niamaj nic wspólnego z faktami !!Są takie kolejki jak były zawsze nic sie nie zwiekszyły Ani razu nie widziałem by blokowały tramwaj!
    I jeszce jedno tam jest zaledwie garstka mieszkanców.

    • 8 8

    • bo tu najwięcej do powiedzenia ma tranzyt z Banina

      • 2 2

    • do czasu do czasu jeszcze dalej niech Ola oku* mieszkańców jej koniec jako prezydent jest bliski. sprawa jest oczywista? rowerzyści nie biorą udział w ankietach bo w tym czasie pedałują do domu? Prawda?

      • 1 2

    • To, że Ola wygrała, nie znaczy, że mieszkańcom podoba się korkowanie miasta

      Ola przyszła jako następca Pawła, o której prawie nic nie wiedzieliśmy więc zagłosowaliśmy (szczególnie że nie miała prawdziwej konkurencji). Paweł nie niszczył miasta aż tak bardzo jak Ola. Przed Olą nie wiedzieliśmy że w ogóle da się zniszczyć tak bardzo miasto w trakcie jednej kadencji. Teraz to już wiemy i Oli podziękujemy.

      • 0 1

  • organizacja ruchu, budowa rond i infrastruktury drogowej w Gdańsku to porażka Pani Prezydent

    • 7 2

  • a może na tym było nie było trefnym skrzyżowaniu ustawić jakąś instalację ostrzegawczą zarówno dla aut jak i dla rowerów?

    • 4 1

  • Może gdyby przesunąć drogę rowerową (4)

    bliżej jezdni, to kierowcy bardziej by uważali na jej użytkowników. A to, co było - zawijasy, barierki - jeszcze bardziej upewniało kierowców w błędnym mniemaniu, że mają pierwszeństwo

    • 3 8

    • tak jasne i maja sie truć spalinami by kierowcom było wygodniej? (1)

      • 1 2

      • no następny indeligent halooo jedziesz wzdłuż drogi wąchasz spaliny od początku Hallera czopku.

        • 2 1

    • tak się robi w cywilizowanym swiecie

      ale u nas esy floresy muszą być. Takie dobro narodowe. Produkt regionalny. Chyba jako jedyni na świecie praktykujemy takie patologiczne rozwiązanie.

      Z punktu widzenia kierowcy jak i rowerzysty lepiej jak by trasa była prowadzona prosto przy samej krawędzi jezdni.

      • 2 1

    • Problem w tym że kierowcy patrzą tylko w lewo i tylko na jezdnię.

      • 1 0

  • obiecuję, że już nie zagłosuję na tą panią D (1)

    żadnych inwestycji drogowych w Gdańsku, tylko utrudnienia

    • 6 5

    • przecież wiesz, że kłamiesz

      W Gdańsku obecnie poszerza się przedłużenie Kartuskiej w stronę Leźna a także buduje się połączenie tramwajowe i rowerowe wzdłuż Nowej Warszawskiej. To tylko niektóre z inwestycji drogowych/transportowych realizowanych w Gdańsku. Utrudnienia dla kierowców generują w największym stopniu sami kierowcy wybierając ten terenochłonny środek transportu nawet na małe odległości.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane