• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

  • Urzędnicy pozostali nieugięci (3)

    My też będziemy przy urnie wyborczej nieugięci !
    Pozdrowienia dla byłej Pani Prezydent i radnych z WDG.

    • 9 5

    • Dokładnie żegnamy ozięble !

      • 2 2

    • Kolejny z Żukowa co myśli że może głosować w Gdańsku (1)

      • 2 1

      • Gdyby chociaż z Żukowa. Z Warszawy pewnie, z centrali.

        • 1 0

  • Jaworzno

    miasto ma być do mieszkania, a nie do jeżdżenia

    • 5 4

  • Gdansk

    Trzeba urzędników pogonić, tylko bzdury robią. Jest ich za dużo i się nudzą.

    • 11 3

  • Z tą ulicą mam związane wspomnienia, chodziłem tam do Tbo Conradinum w pięknych latach 90

    • 3 1

  • Rowerzysta przed każdym przejazdem powinien się zatrzymać, aby kierowcy mogli go zauważyć, a nie (6)

    wpada na przejazd zza płotu na pełnej prędkości.

    • 10 10

    • (3)

      Biedaku nie ogarniasz roweru jadącego 20 na godzinę? To wypad zza kierownicy

      • 6 4

      • Rowerowczyku (2)

        nie potrafisz zwolnic na rowerze aby się rozglądnąć i bezpiecznie przejechać? To popuść gumę w obcisłych kalesonach bo już widać, że mocno główkę uwiera!

        Ps. A jak masz przyspawaną kierownicę tylko do jazdy na wprost i nie potrafisz człowieka ani auta wyminąć na przejściu i przejeździe to podjedź szybko do jakiegoś mechanika rowerowego, niech ci naprawi ;)
        Ps. 2 Nie zapomnij o światełkach aby mieć włączone po zmroku bo prawie nigdy nie masz!

        • 3 8

        • Nie masz pojęcia d..pku co ja potrafię a co nie. Doświadczenie mnie nauczyło że wy samochodowe gł..pki nie umiecie nic nie umiecie myśleć nie znacie podstawowych zasad i sto razy bym był potrącony gdybym za was nie pomyślał gadaj zdrów sobie

          • 5 2

        • Wymijanie id..to to przejezdzanie obok pojazdu jadącego w przeciwnym kierunku nie znasz podstawowych pojęć i się bierzesz za dyskutowanie

          • 1 2

    • Kierowca przed każdym skrzyżowaniem powinien się zatrzymać.

      Przed nie oznacza na środku przejazdu rowerowego lub przejścia dla pieszych, chociaż obserwując mistrzów kierownicy można odnieść takie wrażenie

      • 2 3

    • kierowca przed kazdym przejazdem i przejściem powinien sie zatrzymać jak nie widzi

      • 3 1

  • Wiadomo że beton urzędniczy zawsze (1)

    wie lepiej - tak (nie)działa ZDiZ w Gdańsku!

    • 5 3

    • Eko brednie o zielonym mieście

      jak widać umieją tylko blokować ruch w mieście co przekłada się na olbrzymi smog w mieście i skażenie środowiska. Auta stojące w korkach produkują o wiele więcej substancji toksycznych niż swobodnie jadące. Udowodnione dawno i naukowo. Polecam kanał Discovery.

      • 3 2

  • Zajmijcie się Matuszewskiego

    • 1 2

  • Ehh (2)

    Te 16% głosów z ankiety za pozostawieniem tego, co jest teraz to ludzie bez samochodów, którzy chcą zrobić innym na złość... Jedna z głupszych zmian organizacji ruchu jakie widziałem.

    • 10 6

    • samochody to nie pępek świata. zrozum to (1)

      • 3 1

      • Dlatego nie jeżdżą po Długiej. Rowery to też nie pępek świata a jeżdżą

        Rowery stanowią mniejszość, a cierpi przez nie większość. Tak jakby to rowery były pępkiem świata

        • 0 0

  • Główny zainteresowny.

    A może by tak zapytać ludzi którzy tam mieszkają? Czy chcą żeby im pod oknami samochody jeździły bo w korku im się stać nie chce

    • 2 4

  • popieram zmianę

    skrzyżowanie jest bezpieczniejsze, a dominacja transportu prywatnego musi kiedyś zostać ograniczona. po Gdańsku jeździ się coraz trudniej ze względu na korki i ilość samochodów. Jedyny mankament to nasz słabiutki transport publiczny i tu wyczekuje zmian! rewolucji! dramat i zla organizacja. A czy część kierowców nie przesiadłoby się na transport publiczny gdyby tylko lepiej spełniał swoje zadanie? na pewno. także ja jestem zdania ze tu trzeba szukać rozwiązania dla Hallera, a nie w Piramowicza..

    • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane