- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Atak piratów na statek M/S Port Gdynia
W poniedziałek około godz. 6 rano doszło do ataku piratów na kontenerowiec M/S Port Gdynia na wodach Zatoki Gwinejskiej. Pływająca pod maltańską banderą jednostka zmierzała do portu Bata w Gwinei Równikowej. Dzięki postawie załogi, napaść została udaremniona i nikt nie ucierpiał.
Próbujący przejąć statek, wiedząc, że nie uda im się przejąć nad nim kontroli, ostrzelali mostek, niszcząc część jego wyposażenia, po czym opuścili kontenerowiec.
- Na szczęście nikomu nic się nie stało. Marynarze zachowali się bardzo odważnie. Z uwagi na śledztwo na razie nie możemy zdradzać szczegółów zajścia - powiedziała Dorota Arciszewska-Mielewczyk prezes Polskich Linii Oceanicznych, do których należy jednostka.
W sprawie został zorganizowany zespół zarządzania kryzysowego z udziałem premiera Mateusza Morawickiego i wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego.
Kontenerowiec M/S Port Gdynia stoi teraz w porcie Bata w Gwinei Równikowej. Okoliczności zajścia wyjaśni śledztwo.
Miejsca
Opinie (433) ponad 20 zablokowanych
-
2020-12-22 05:38
Opinia wyróżniona
Pewnie moja opinia nie bedzie miala przebicia bo bedzie na ostatnich stronach no ale sprobuje (72)
Też jestem marynarzem (obecnie płyniemy do chin)
Znam strach pracy w tych rejonach - nie będę oszukiwał to jest dzicz. Oczywiście sa dodatki za pracę w HRA (high risk area) ale nic nie zwróci strachu spędzonego na statku, żadne pieniądze. Te wcześniej wspomniane dodatki to też kwestia armatora, firmy, czarteru itp.
Chciałbym jeszczeTeż jestem marynarzem (obecnie płyniemy do chin)
Znam strach pracy w tych rejonach - nie będę oszukiwał to jest dzicz. Oczywiście sa dodatki za pracę w HRA (high risk area) ale nic nie zwróci strachu spędzonego na statku, żadne pieniądze. Te wcześniej wspomniane dodatki to też kwestia armatora, firmy, czarteru itp.
Chciałbym jeszcze przypomnieć, że marynarze jako jedyna grupa zawodowa nigdy nie strajkowali (nie mylić z rybakami) jak np górnicy.
Wielu moich kolegów przez COVID siedziało na statku prawie dwa kontrakty (np. 6mc i więcej)
Druga część moich znajomych nie mogła wyjechać do pracy przez zamknięte granice - koło się zamyka.
Zawód marynarza strasznie się stoczył - w latach 70, 80 pracowali naprawdę wykształceni ludzie, ścisła czołówka. Teraz biorą każdego kto popadnie. Polska flota nie istnieje, tak samo jak stocznie. Mieliśmy tylku monterów kadlubow, spawaczy itp.
Praca dla Polaków szczególnie dla załogi szeregowej jest już praktycznie nieoplacalna. Jesteśmy wypierani przez filipincow, hindusow, Ukraińców z kupionymi papierami bez znajomości angielskiego.
Nawet nie ma żadnej ustawy, która gwarantowała by pracę polskim marynarzom na projektach na Bałtyku.
Od polskiego rządu nie dostaje nic - nic też nie wymagam. (Ubezpieczenia, pakiety medyczne, świadczenia emerytalne mam z firmy)
Ulga abolicyjna uwalona.
Spędzam na statku 7mc w roku, daleko od rodziny, przywoze do kraju żywa gotówkę w postaci waluty, która tutaj wydaje - rząd chce jeszcze żebym od tego płacił podatek dochodowy. Powiem szczerze - nie ujawniam się przed US. Jak mnie kiedyś będą chcieli dojechać to po prostu wyprowadze się z Polski np do Azji. Nie chce tego robić. Tutaj mam rodzinę, znajomych, tutaj się urodziłem.
Żadnen z rządów - nie ważne czy to PIS czy po, sld, no nie zrobił nic aby wspomóc tą branżę.
Takich jak ja są setki, tysiące..
Tak, to jest głos żalu, smutku, rozpaczy.- 651 32
-
2023-12-21 12:11
biedny, marynarz z przymusu....
Nikt za Ciebie nie wybrał tego zawodu, sam zdecydowałeś się na taką drogę w życiu, więc przestań lać smuty i weź się do pracy.
Naprawdę uważasz że politycy powinni stworzyć ustawę chroniącą Twój zawód? Może jeszcze dołożyć z moich podatków, bo przecież Ty nie zamierzasz ich płacić...przykre to- 0 0
-
2020-12-24 10:30
Zgadzam się z Panem w 100%
Mój tata tez pływa, zdarzało mu się spędzać wiele miesięcy w HRA, jak byłam dzieckiem pływał na kontrakty 9- miesięczne, wiec wspomnień z dzieciństwa z nim za wiele nie mam
Ale nikt o tym nie myśli, jakie to trudne musi być dla człowieka wyjechać od rodziny na długie, samotne miesiące... Teraz jeszcze RządZgadzam się z Panem w 100%
Mój tata tez pływa, zdarzało mu się spędzać wiele miesięcy w HRA, jak byłam dzieckiem pływał na kontrakty 9- miesięczne, wiec wspomnień z dzieciństwa z nim za wiele nie mam
Ale nikt o tym nie myśli, jakie to trudne musi być dla człowieka wyjechać od rodziny na długie, samotne miesiące... Teraz jeszcze Rząd zniósł ulgę, a przecież pieniądze wydajemy tutaj w Polsce.
Namawiam rodziców na przeprowadzkę, moja specjalizacja na studiach pozwola mi na prace na całym świecie, naprawdę nie chce tu mieszkać- 1 0
-
2020-12-23 22:46
Xxx
Mój tato jest marynarzem i potwierdzam wszystko, o czym jest tu mowa. Pozdrawiam
- 1 0
-
2020-12-23 09:44
"Zawód marynarza strasznie się stoczył - w latach 70, 80 pracowali naprawdę wykształceni ludzie, ścisła czołówka."
Wydaje mi się że mówisz o sobie i pomyliłes czasy, w których sie znalazłeś. zafajdany marynarzu! W tamtych czasach na morzu pracowali tylko ci, którzy mieli znajomości albo konfidenci partyjni ówczesnej jedynie słusznej PZPR . Zejdz na ziemię człowieku!!!- 1 0
-
2020-12-23 02:58
OK ale nie wciągaj w to Polskich Stoczni...
...co do zawodu marynarza masz w większości rację...po za tym że sam się zdecydowałeś pracować w raju podatkowym...bo tak maja marynarze. Co do Polskich Stoczni...to chyba zupełnie nie jesteś w temacie. Polskie stocznie mają się świetnie. Nigdy nie przestały pracować i nadal są w czołówce światowych stoczni. Jedyne co się poprawiło po komunie (nie zmieniło jeszcze ale poprawiło) to to, że jest zdecydowanie mniej obiboków.
- 2 0
-
2020-12-23 00:10
Myślę, że z ulgą abolicyjną nie będzie tak źle. Poczyta Pan trochę w googlach i na pewno znajdzie kogoś, kto Panu pomoże. Trzymam kciuki!
- 1 0
-
2020-12-22 21:41
Dobrze mowisz
- 1 1
-
2020-12-22 21:02
momento bo nie rozumiem masz tu rodzine, rodzina zyje tu i korzysta z tego a ty z powodu ze pracujesz zagranica nie chcesz placic podatkow?
Rozumowanie slabe, bardzo ...- 0 2
-
2020-12-22 19:47
(1)
znamy to z autopsji niestety ale tylko brac marynarska to rozumie...
- 3 0
-
2020-12-24 13:22
nie tylko Iwa, nie tylko,
( pozdrów Jarka, jeśli jesteś TĄ Iwą )
także ex-okrętowe łapiduchy to rozumieją
a szczurstwo lądowe nawet nie wie, że maryniarz nie ma czegoś takiego jak urlop albo emerytura... ubezpieczenie zdrowotne w domu...
zrozumienie polityków, zrozumienie ludności? rotfl- 1 0
-
2020-12-22 18:17
komentarz
Ten marynarz powiedzial Prawdę! Byliśmy potęgą światową w budowie statków (\4 tą i 2 -ga w statkach rybackich!~Rozpieprzono wszystko! Wydaslem wspopmnmienia ze Stoczni Gdańskiej - 2 wersje- praca zbiorowa i indywidualna !~spis spraw , ktore poruszylem!W krzyku rozpaczy -Budownictwo okrętowe- wrzesień 1996 r. *1
U-Booty ze Stoczni GdańskiejTen marynarz powiedzial Prawdę! Byliśmy potęgą światową w budowie statków (\4 tą i 2 -ga w statkach rybackich!~Rozpieprzono wszystko! Wydaslem wspopmnmienia ze Stoczni Gdańskiej - 2 wersje- praca zbiorowa i indywidualna !~spis spraw , ktore poruszylem!W krzyku rozpaczy -Budownictwo okrętowe- wrzesień 1996 r. *1
U-Booty ze Stoczni Gdańskiej (Kworum) * 2
"Odchudzałem statki 23-24 05. 2009 r. *3
"Racjonalizator wciąż potrzebny" Wiadomości stoczniowe 20.03.2000 r. [ dla Stoczni Gdańskiej SA i Stoczni Gdynia SA.*4
"historia stoczni gdańskiej oraz statki w niej zbudowane od 1990 R".*5
"Udział skarbu państwa w likwidacji w 1988 r. oraz upadłości w 1996r. Stoczni Gdańskiej SA*6
"Polityczna historia upadku Stoczni Gdańskiej" -Nasz Dziennik14.09.1998r.*7
"Likwidacja Stoczni Gdańskiej "z lancetem w dłoni" walka młodych nr 46 13.11.1988 r.*8
:"To był początek końca kolebki polskiej demokracji"70 *9
" 231-Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej" z dnia 26 listopada 1989 r. w sprawie niektórych aspektów działalności Rządu Mieczysława Rakowskiego*10
"O tym, jak Barbara Piasecka-Johnson stoczni nie kupiła." newsweek polska:13.04.2013, *11
"Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej" z dnia 3 września 1996 r w sprawie upadłości Stoczni Gdańskiej (M.P. z dnia 26 lipca 1990 r.) *12
Prawomocny Wyrok Sądu Wojewódzkiego- unieważnienie Uchwały o upadłości Stoczni Gdańskiej S.A. sygn.
akt I X GC 1128/96 *13- 1 1
-
2020-12-22 18:07
Janusz
Cześć Staszku wspaniała historia zawsze mnie potrafisz zadziwić od 50lat jako stróż a tu taka fantazja. Pozdrawiam Janusz z nocnej zmiany.
- 4 0
-
2020-12-22 16:20
noale sprubowales
- 0 2
-
2020-12-22 15:36
1. Marynarz zarabia kokosy (1)
2. Marynarz ma dużo urlopu.
3. Dawniejsi spawacze i mobyłrzy są na emeryturze a stocznie były nierentowne - komunizm wróci ale to zło.
4. Monterów się szuka na gwałt - praca jest.
To może głos rozpaczy ale księżniczki na ziarnku grochu. Sprzątaczki też nie strajkowały nigdy a zarabiają śmjeszne pieniądze- 5 4
-
2020-12-24 13:05
za gupiś
marynarz nie ma w ogóle urlopu
nil nada zero niente
jak jest w domu to jest niezatrudniony, nieubezpieczony
czeka na następny kontrakt
à propos, marynarz nie tylko nie ma urlopu, ale też emerytury.
(jego emerytura to jego oszczędności, do woli, w skarpecie, w banku,
albo w programie emerytalnym,marynarz nie ma w ogóle urlopu
nil nada zero niente
jak jest w domu to jest niezatrudniony, nieubezpieczony
czeka na następny kontrakt
à propos, marynarz nie tylko nie ma urlopu, ale też emerytury.
(jego emerytura to jego oszczędności, do woli, w skarpecie, w banku,
albo w programie emerytalnym, który jest okrakiem w kilku krajach,
by zabezpieczyć przed lepkimi łapka i polityków, oraz plebsu, takiego
jak ty, co to mu się należy)
tx- 1 0
-
2020-12-22 15:36
Piractwo
Mój narzeczony pracuje w ochronie statków, nie jest to łatwy kawałek chleba. Najgorsze są rejony w których jest ochrona ale nie uzbrojona. Faktycznie, potwierdzam te kraje to dzicz
- 3 0
-
2020-12-22 14:23
Dziwi mnie Pana wypowiedź, (1)
Mój kolega l.46 ,,pływa" jako szeregowy (niestety, jie pamiętam pod jaką banderą) , i mówi, że mu się to opłaca, utrzymuje 4 osobową rodzinę 9żona nie pracuje), kupili mieszkanie ( 1/3 w kredycie), wcześniej mieszkali u teściów, oszczędzali z jego zarobków- fakt, są bardzo gospodarni. Pływał ostatnio gdzieś w okolicy wschodniego wybrzeża Afryki,
Mój kolega l.46 ,,pływa" jako szeregowy (niestety, jie pamiętam pod jaką banderą) , i mówi, że mu się to opłaca, utrzymuje 4 osobową rodzinę 9żona nie pracuje), kupili mieszkanie ( 1/3 w kredycie), wcześniej mieszkali u teściów, oszczędzali z jego zarobków- fakt, są bardzo gospodarni. Pływał ostatnio gdzieś w okolicy wschodniego wybrzeża Afryki, okolice Półwyspu Arabskiego. Mówi, że, mimo niebezpieczeństw na morzu, nie che i nie jest w stanie (mentalnie) pracować na lądzie i nie zarobi tu więcej. Ja prowadzę działalność, także której rząd nie wspiera, podatki płacę, dużo pracuję. Gotuję, sprzątam, wychowałam 3 dzieci. Spłacam kredyt hipoteczny w CHF. Nigdy nie strajkowałam. Oboje- i Pan i ja, doceńmy co mamy, bez narzekania.
- 14 3
-
2020-12-22 15:13
W końcu jakiś głos rozsądku. Buziak dla Pani Beaty! :-*
- 7 2
-
2020-12-22 13:13
Plywalem wiele razy W tych rejonach i w czasach gdy piractwo szerzylo się na Zatoce Adenskiej obok Somalii i w cieśnine Malaka i w Zachodniej Afryce gdzie jest obecnie najgorzej, nigdy przenigdy nie dostałem żadnego dodatku za pracę w HRA, nikt nigdy nie zszedł ze statku zanim plynelismy W te rejony i szczerze mówiąc nigdy się nie balem, jakoś
Plywalem wiele razy W tych rejonach i w czasach gdy piractwo szerzylo się na Zatoce Adenskiej obok Somalii i w cieśnine Malaka i w Zachodniej Afryce gdzie jest obecnie najgorzej, nigdy przenigdy nie dostałem żadnego dodatku za pracę w HRA, nikt nigdy nie zszedł ze statku zanim plynelismy W te rejony i szczerze mówiąc nigdy się nie balem, jakoś specjalnie nie myślałem o tym ani się nie stresowalem ogólnie miałem W to mocno wywalone co ma być to bedzie, już bardziej uciążliwe były te alarmy pirackie, zbieganie na czas do cytadeli, przygotowawywanie statku, wahty pirackie itp a miałem bardzo nieprzyjemna sytuację raz w Nigerii właśnie ze strony tych p**ów na łodziach, Jeszce to do.mnie czasami mimochodem wraca po latach
- 5 0
-
2020-12-22 13:03
(5)
Mój kuzyn jest marynarzem oficerem mechanikiem na statku dla texaco.
Zarabia 25 000 euro miesięcznie.
Jak odchodzil z BP 2 lata temu to otr:ymal odorawę 500 000 zł. Rzeczywiście biedni Ci marynarze.- 6 5
-
2020-12-23 05:52
chyba rocznie
- 0 1
-
2020-12-22 23:39
Obudz sie
I powiedz kuzynowi, zeby przestal Ci bajki opowiadac, bo bedzie spal na podlodze nastepnym razem!
- 3 0
-
2020-12-22 20:01
z tej zazdrości az Ci się rece trzęsą i naciskasz nie te literki:)
- 2 0
-
2020-12-22 14:40
Ot, zawistnik.Kuzynowi zazdrościsz? (1)
Trzeba było zostać oficerem-mechanikiem dla Texaco. Podejrzewam, że dla nich pracują prawdziwi specjaliści a do tego branża PETRO zawsze bogata, więc nie dziwota że dobrze zarabiają...
- 5 1
-
2020-12-23 09:40
Masz Pan problemy z rozumieniem tekstu. Kuzyn jest osoba wyjsztalcona i zarabia tyle ile jego praca jest warta. Nie zazdroszcze mu a gratuluje. Moj komentarz to odpowiedz do postu ktory komentuję.
- 1 0
-
2020-12-22 11:15
As
Dzięki za ten komentarz. Stopy wody pod kilem.
- 4 1
-
2020-12-22 11:14
Polską flote zniszczyli komunisci z Pokowcami podobnie jak stocznie to co sie dziwisz.
- 6 4
-
2020-12-22 10:05
Dziękuję (2)
Dziękuję za ten komentarz. To 100% prawdy. Znam to z autopsji, jestem/byłam córką marynarza. Mój Tata pływał całe swoje życie, aż do śmierci. Nie zdążył już cieszyć się odpoczynkiem na emeryturze. To praca tak ciężka, że wykańcza człowieka fizycznie i psychicznie. Poświęca się swoje życie i rodzinę. To służba, której ludzie nie doceniają i nie
Dziękuję za ten komentarz. To 100% prawdy. Znam to z autopsji, jestem/byłam córką marynarza. Mój Tata pływał całe swoje życie, aż do śmierci. Nie zdążył już cieszyć się odpoczynkiem na emeryturze. To praca tak ciężka, że wykańcza człowieka fizycznie i psychicznie. Poświęca się swoje życie i rodzinę. To służba, której ludzie nie doceniają i nie rozumieją jej wagi. Przecież to transport - dzięki niemu wszyscy egzystujemy. A najgorszy jest stres towarzyszący tej pracy. Pamiętam sytuacje z piratami, gdy mój Tata w zasadzie żegnał się wtedy z życiem. A dla mnie osobiście, najgorsze było gdy powtarzał, że zawsze jest gotów oddać swoje życie, aby ochronić załogę, bo jako kapitan jest za nich odpowiedzialny.... Koszmar. Trzymajcie się chłopaki! Ściskamy Was gorąco.
- 15 5
-
2020-12-22 15:43
Ale siła go zmusili do bycia marynarzem? (1)
I rodzinę ma w d...e.
- 3 7
-
2020-12-24 13:00
znowu pisior nic nie zrozumiał
ale on nie skarży się, że jest marynarzem
on się skarży, że jest polskim marynarzem
widzisz teraz różnicę- 1 0
-
2020-12-22 09:24
Jak ci tak źle to nie pływaj więcej.
- 4 10
-
2020-12-22 09:23
Skoro tak jak napisałeś polska flota nie istnieje to czemu polski rząd miał by wspierać obcy kapitał? (7)
Nie mamy floty pracujesz u zagranicznego armatora i porównujesz się do górnika pracującego w kraju? To tak jak by polski rząd miał wspierać emigrantów z UK bo na święta wracają do Polski i kupują polską wódkę...
- 4 15
-
2020-12-22 13:32
(3)
Troszkę Ci się pomieszało, Zacznijmy od tego po co ludzie studiują, zdobywają kwalifikacje , podnoszą poziom wiedzy? Według Ciebie dla dobra ojczyzny. Czyżby? Bo według mnie dla samych siebie, bo to jest związane z poziomem życia , mówiąc wprost z zarobkami.Oczywiscoe w dalszej perspektywie ma to przełożenie na wpływy do budżetu poprzez podatki ,
Troszkę Ci się pomieszało, Zacznijmy od tego po co ludzie studiują, zdobywają kwalifikacje , podnoszą poziom wiedzy? Według Ciebie dla dobra ojczyzny. Czyżby? Bo według mnie dla samych siebie, bo to jest związane z poziomem życia , mówiąc wprost z zarobkami.Oczywiscoe w dalszej perspektywie ma to przełożenie na wpływy do budżetu poprzez podatki , inwestycje , itd, itp. Taki marynarz przywozi walutę i co z nią robi? Ano wydaje , w cenach jest zawarty podatek, śmiem twierdzić ze wydaje wszystko co zarobi.Jesli państwo zniechęci takiego marynarza i zmusi go do emigracji, co wcale nie jest w dzisiejszych czasach żadnym science fiction, to śmiem twierdzić ze państwo na tym straci.Oczywiscie to moje prywatne zdanie i nie wykluczam ze się mylę, ale jak dla mnie podatek , jakiej wysokości by nie był, od niczego zawsze da okrągłe zero.
- 7 1
-
2020-12-22 20:58
No ale to dotyczy każdego młodego, mającego perspektywy znalezienia pracy na Zachodzie, że wyemigruje. Jakoś nie widać, by państwu zależało, by ich zatrzymywać w kraju, wręcz przeciwnie.
- 2 0
-
2020-12-22 17:37
(1)
Z tym ,że jeśli wemigruje, to z rodziną. Nie zapłaci żadnego podatku, jednocześnie RP nie łoży na edukację jego dzieci, nie zapewnia im opieki zdrowotnej.. Nie twierdzę, że to lepsze rozwiązanie, jednak absolutnie nie rozumiem czemu nie miałby płacić podatków jak każdy inny polak którego centrum życiowe jest właśnie w polsce?
- 3 2
-
2020-12-22 20:00
sie uparłeś na te centrum życia. placi się podatki ta. gdzie się zarabia. czego w tym nie rozumiesz. nie jestem marynarzem, nie znam ich nawet i nawet nie wiedziałem że jest dla nich taki wyjątek od.PIT ale to zupełnie zrozumiale. jeżeli jeździsz zbierać truskawki za granicę to płacisz podatki TAM i jeszcze moze zwrot dostaniesz do domu. bo to nie
sie uparłeś na te centrum życia. placi się podatki ta. gdzie się zarabia. czego w tym nie rozumiesz. nie jestem marynarzem, nie znam ich nawet i nawet nie wiedziałem że jest dla nich taki wyjątek od.PIT ale to zupełnie zrozumiale. jeżeli jeździsz zbierać truskawki za granicę to płacisz podatki TAM i jeszcze moze zwrot dostaniesz do domu. bo to nie miejsce życia a miejsce zarobkowania decyduje gdzie płacisz podatki. a skoro placi im armator z innego kraju to problem podatku jest tam gdzie była wypłata.. rozumujesz ze podatek od używania infrastruktury (czyli bezrobotni powinni dorzucać tez do budzetu)?), a podatek to "marza" od tego ze dzieki infraksturze państwa mogłeś zarobić. zupełnie osobny temat to koszt studiów które z góry wiadomo ze w Polsce sie nie przydadzą...
- 2 0
-
2020-12-22 13:19
(1)
Tylko że do marynarza nikt nie dopłaca, a do górnika i owszem - nie dość, że musmy płacić za drogi węgiel zamiast kupować go taniej za granicą, to jeszcze ciągle trzeba do nich dokładać... 13-tki, 14-tki, dej, dej... w kółko to samo.
- 12 0
-
2020-12-23 05:46
PiS zrobił czary mary i jest dwa w jednym
i drogi krajowy węgiel którego nikt nie chce, i tani wieziony milionami ton z zagarniętego przez ruSSkich Donbasu. Żyć nie umierać - tekturowe państwo wg PiS !
- 1 0
-
2020-12-22 12:59
No to skoro...
Pracuje zagranicą to dlaczego tu ma podatki płacić?
- 9 0
-
2020-12-22 07:53
piękne słowa i popieram
Dla takich ludzi będę walczył w Warszawie
- 8 5
-
2020-12-22 06:46
Ulga abolicyjna (14)
A jak to jest że marynarz nie musi płacić podatku ja zarabiający i pracujący i wydający też pieniądze w Polsce muszę płacić niemałe podatki. Nigdy tego nie rozumiałem bo jest to niewytłumaczalne. Wyjeżdżasz za granice z własnej woli nikt cię nie zmusza siłą. Piszesz że nie opłaca się pływać to po co pływasz tak wiem po to żeby nie płacić
A jak to jest że marynarz nie musi płacić podatku ja zarabiający i pracujący i wydający też pieniądze w Polsce muszę płacić niemałe podatki. Nigdy tego nie rozumiałem bo jest to niewytłumaczalne. Wyjeżdżasz za granice z własnej woli nikt cię nie zmusza siłą. Piszesz że nie opłaca się pływać to po co pływasz tak wiem po to żeby nie płacić podatków.
"Wasze" dzieci też chodzą tutaj do szkół przedszkoli korzystacie z dróg publicznych i wszystkich innych dobrodziejstw za pieniądze ludzi pracujących w Polsce.
Uprzedzę to, że kupując w PL płacisz podatek VAT ale to każdy płaci nawet zagraniczny turysta. Mowa jest o podatku dochodowym.- 35 21
-
2020-12-22 06:55
(13)
A ja uważam, że jeśli ktoś nie pracuje w Polsce, to nie musi tutaj płacić podatku (oczywiście mowa o PIT). Skoro inny kraj daje mu zarabiać godne pieniądze, to wara nam od tego. Przecież przywozi tu żywą gotówkę i wydając ją, sprawia że pracę mają inni. Skoro państwo tak czycha na jego pieniądze, to niech sprawi żeby mógł godnie zarabiać w polskiej (najlepiej "narodowej" ha ha) flocie - nie potrafiło utrzymać floty i przemysłu morskiego? To na drzewo!!!
- 31 10
-
2020-12-22 09:31
(1)
Dziękuję Pan Marynarz za wszelkie dobro i pracę, gdyby nie Pan Marynarz, to ja zwykły szczur lądowy nie miałbym z czego żyć. W anusach wam się poprzewracało od tego słońca na morzu. Z jednej strony gorzki żale jak to wam źle i mało płacą, a z drugiej przywożę wam do kraju pieniądze, bez których nie wyżylibyście; ale PITu nie zapłacę, bo tak.
- 8 18
-
2020-12-22 09:39
PIT zapłaci, ale tam gdzie pracuje, a nie tam gdzie tylko potrafią brać ("dej, bo masz,a ja nie...") a przy tym nie potrafią zapewnić godnych zarobków..
- 12 3
-
2020-12-22 07:56
Tak o ile płaci podatek dochodowy w innym kraju w tym którym pracuje.
- 8 0
-
2020-12-22 07:47
(9)
Jeśli mieszka w Polsce, to korzysta z polskiej infrastruktury. Powinien płacić.
- 14 15
-
2020-12-23 13:18
O jakiej infrastrukturze klepiesz? O politykach czy może jezdniach, drogach ? Zastanów się zanim coś pieprzniesz bezmyślnie.
- 1 0
-
2020-12-22 13:24
Kiedy z niej korzystał. Pozatym rozłąka, jej koszty są ogromne dla rodziny. Znam to.
- 6 2
-
2020-12-22 11:33
(1)
placi caly czas w vacie!!!!!!!!!!! jesli ja ide do sklepu i kupuje buty za 500 zl a ktos kto siedzi na d*pie w polsce bo mu sie nie chce wyjezdzac z domu i zarabia 3000zl msc i on kupuje buty za 200 zl bo na takie go akurat stac, to kto daje wiecej pieniedzy do budzetu ???????? no wlasnie, ale brakuje kasy na swiadczenia dla ludzi to sie wyciaga lapy po kase od ludzi co poswiecaja zycie zeby miec chocby troche lepiej..
- 7 9
-
2020-12-22 20:08
A ja to co VAT-u nie płacę?
W Polsce jak myślisz ,to też możesz zarobić na buty za 5 stówek a pit-a lub cit-a musisz zapłacić
- 2 1
-
2020-12-22 08:39
(4)
Przecież płaci VAT, który jest zawarty w cenie każdego produktu, który kupuje. Płaci podatek od nieruchomości za swój dom, będzie płacić podatek cukrowy od niemal każdego napoju, płaci podatek bankowy (bo chyba nikt rozsądny nie uważa że banki go nie przerzuciły na klientów), płaci akcyzę za paliwo, alkohol, papierosy... Mało? Chłopi pańszczyźniani płacili mniej, a niby tacy biedni byli...
- 21 3
-
2020-12-24 12:11
płacili dziesięcinę. czyli 10%.
ile płacim my?- 0 1
-
2020-12-22 15:41
To dlaczego ja muszępłacić pit?
Podatkowo jesteś zatem turystą :)
- 2 1
-
2020-12-22 09:27
(1)
Ale nie płaci PITu, a stały adres i centrum interesów życiowych ma tutaj. W tym kraju nie ma praktycznie klasy średniej, ale mam żałować kolesia, który zarabia gruby hajs - chyba się szaleju objadłeś.
- 6 18
-
2020-12-22 09:37
Ale PIT powinno płacić się temu, kto daje ci pracę - dlaczego mam płacić Polsce, skoro ta nie dała mi godnej pracy?
- 21 0
-
2020-12-22 06:53
Popieram!
Dobrze napisane.
Mój ojciec spędził 33 lata na morzu, mam.wielu znajomych którzy wykonują ten arcy trudny zawód. Marynarz teraz pozostawiony jest sam sobie. Kiedyś było plo pzb które jako tako ale dbały o swoich ludzi. Za tych co na morzu!- 24 2
-
2020-12-22 06:14
Ciag dalszy (5)
permanentną dbałość o kondycję statku wartego też grube miliony dolarów. Ogromna wiedza i jeszcze większa odpowiedzialność. Nierozumienie powyższego przez ludzi z lądu skutkuje finalnie chęcią odebrania im części ciężko zarobionych pieniędzy tylko dlatego że brakuje kasy w budżecie. To przestępstwo wobec ich wiedzy, ciężkiej pracy i ogromnych
permanentną dbałość o kondycję statku wartego też grube miliony dolarów. Ogromna wiedza i jeszcze większa odpowiedzialność. Nierozumienie powyższego przez ludzi z lądu skutkuje finalnie chęcią odebrania im części ciężko zarobionych pieniędzy tylko dlatego że brakuje kasy w budżecie. To przestępstwo wobec ich wiedzy, ciężkiej pracy i ogromnych osobistych wyrzeczeń. Dlatego też pozwolę sobie dla tzw. rządzących przesłać krótką radę w formie przysłowia: " nikt przy zdrowych zmysłach i minimum inteligencji nie zabija kury znoszącej złote jajka". Ahoj!️
* * *
Dziękuję i pozdrawiam!- 31 3
-
2020-12-22 06:56
(4)
Pływam/pracuję na statku wiertniczym z różnymi ludźmi z całego świata i większość płaci podatki - mówię tu cywilizowanych krajach jak US, Kanada, UK, Włosi i to jest największy problem u nas że my jako Polacy otrzymujemy realnie więcej zapłaty za tą samą pracę gdyż nie musimy płacić podatku dochodowego. I jak to się ma teraz do tego, że zaraz Polakowi nie będzie się opłacać a przywołani wyżej koledzy pracują nie "narzekają" żyją nie wyprowadzają się z kraju?
- 16 18
-
2020-12-23 13:16
Zapominasz o kwotach jakie ci ludzie dostaja za tę samą pracę; Filipińczycy choćby a o tych Kanadyjczykach, Amerykanach Brytyjczykach czy Włochach nie wspominaj bo gwarantuję że twoja pensja to w porywach połowa tego co oni zarabiają więc i podatki mogą płacić. Poza tym jeśli wydaje ci się że oni nie kombinują żeby ich nie płacić to oznacza że jesteś niekumaty gamoń.
- 1 1
-
2020-12-22 08:58
Nie prawda! (2)
Co za bzdury. Tez plywam z oficerami z UK. Nikt z nich nie placi podatku bo sa zwolnieni jesli przebywaja poza krajem ponad 165 dni w roku. Zaznaczam: poza UK, czyli nawet jak jada na wakacje to tez im sie to wlicza.
- 13 1
-
2020-12-22 13:17
(1)
U nas też tak chyba jest, ponad pół roku poza krajem nie trzeba płacić podatku, to się chyba nie zmienia, chyba że ten przepis tez uwalili teraz niewiem
- 4 2
-
2020-12-22 23:33
Przepis nie istnieje od ponad 20 lub 25 lat
Wiec nie teraz.
- 2 0
-
2020-12-22 06:13
Jeszcze zacytuje Pana Kapitana (9)
Post autorstwa Kapitana Mirka Janikowskiego.
***
Jeśli rzeczywiście ulga abolicyjna zostanie zniesiona, to marynarzom pozostanie do wyboru tylko emigracja. Państwo zostanie pozbawione wysoko wykwalifikowanej kadry, darmowej dostawy walut, zapaści szkolnictwa morskiego, a w zamian sprezentuje sobie tragedie rodzinne i kolejną grupęPost autorstwa Kapitana Mirka Janikowskiego.
***
Jeśli rzeczywiście ulga abolicyjna zostanie zniesiona, to marynarzom pozostanie do wyboru tylko emigracja. Państwo zostanie pozbawione wysoko wykwalifikowanej kadry, darmowej dostawy walut, zapaści szkolnictwa morskiego, a w zamian sprezentuje sobie tragedie rodzinne i kolejną grupę bezrobotnych, pozbawionych możliwości wykonywania zawodu. Zawodu który jest w czołowej trójce najbardziej niebezpiecznych zawodów na świecie, zawodu, który w innych krajach jest albo całkowicie zwolniony z opodatkowania, albo właśnie z tytułu trwałego zagrożenia zdrowia i życia zwolniony z części opłat podatkowych. Zawodu, który wymaga permanentnego podwyższania swoich kwalifikacji, zdobywania doświadczenia morskiego na burcie i dogłębnej wiedzy z tylu przedmiotów, że żaden inny zawód nie jest w stanie konkurować z wiedzą Oficera Marynarki Handlowej. Dla niezorientowanych: matematyka wyższa, fizyka, chemia organiczna, budowa maszyn i turbin oraz ich eksploatacja, automatyka, elektronika, informatyka, meteorologia, hydrografia i hydrologia, nawigacja terestryczna, locja, astronomia, procedury zarządzania, finanse, szeroko pojęta międzynarodowa logistyka, geografia, konstrukcja i szczelność kadłuba, stateczność, podstawy medycyny i udzielanie pierwszej pomocy, ekologia w rozumieniu konwencji marpol,międzynarodowe konwencje morskie, wewnętrzne regulacje portowe każdego portu zawinięcia, regulacje emigracyjne, operacje ładunkowe, zasady transportu morskiego różnorakich ładunkach, języki obce, w tym angielski fluence, radiokomunikację, psychologia tłumu, ratownictwo morskie, itp. Wymieniłem tylko część zagadnień i przedmiotów które MUSZĄ być opanowane i zastosowane w praktyce. Do tego dochodzi stres, rozłąka z najbliższą rodziną, współpraca i praca w międzynarodowych składach załogowych, odpowiedzialność za ładunki warte czasami miliardy dolarów- 48 4
-
2020-12-22 15:46
Jejku, jejku (1)
Proszę Pana jeśli ma Pan stały kontakt z nauką, a zawód Panu nie odpowiadają, może Pan go zmienić. Marynarz to zawsze była praca dla facetów nie dla płaczków. Pozrdawiam Płaczek.
- 3 5
-
2020-12-24 12:08
płaczku, jesteś milicjantem, czy księdzem?
- 1 0
-
2020-12-22 15:38
Ciekawe.
Kapitan którego znam takiej wiedzy nie ma i nie potrzebuje. Co najwyżej jak rozpoznać rzerzączkę :/ bez ściemy - marynarze to mają przede wszystkim przerost ego
- 4 11
-
2020-12-22 13:54
Radiokomunikacja?
Kolego od tego byli kiedyś radiooficerowie, teraz łączność radiowa ze statkiem jest w pełni automatyczna. To tak jak z telefonami komórkowymi, nie trzeba specjalnej filizofii żeby z nich korzystać.
- 8 7
-
2020-12-22 09:24
Gorzkie żale
- 5 28
-
2020-12-22 08:40
polska nie ma już statków ... na których można pływać (3)
wiec na cholerę nam ci marynarze?
- 6 47
-
2020-12-24 12:08
Polskie statki jeszcze istnieją: statki należące do polskich armatorów pływają pod banderami Cypru, Malty... i tak dobrze, że to UE... a nie Liberia, Bahamy itp
Bo tamtejszym posłom chciało się wyjąć palec z ... i zrobić jako-takie prawo.
Najpierw była ucieczka floty od polskich ubezpieczeń morskich, bandyckich,
potem byłaPolskie statki jeszcze istnieją: statki należące do polskich armatorów pływają pod banderami Cypru, Malty... i tak dobrze, że to UE... a nie Liberia, Bahamy itp
Bo tamtejszym posłom chciało się wyjąć palec z ... i zrobić jako-takie prawo.
Najpierw była ucieczka floty od polskich ubezpieczeń morskich, bandyckich,
potem była ucieczka statków pod obce bandery, bo polskie prawo jest OKD...
Co dalej?
Ucieczka załóg jeszcze nie nastąpiła, Polaków na morzach jest niewiele mniej
niż za Gierka, ale staneli do konkurencji z Filipińczykami, którzych rząd nie
opodatkowuje w ogóle pracy na morzu, nawet nie muszą jej zgłaszać, Polacy
przetrwali tylko dzięki temu, że awansowali. Jest ich teraz mniej niż za Gerka,
ale teraz to oficerowie, a jeśli załoga, to bosmani, fitterzy, specjaliści. Zarabiają
sporo więcej niż za Gierka, ale Polska ma z tego ewentualnie VAT jak rodzina
wydaje w kraju, bo posłom się nie chce wyjąć ... itd.
Posłowie nie rozumieją, że w gospodarce morskiej zmiana flagi statku, ale też załogi,
jest na drugim końcu polaczenia telefonicznego, że obcym opłaca się podkupować
nasze kadry, zamiast je kształcić, Jak do tego dodać wszawy posli socjal, denne szkoły
dla dzieci, ponury żart ze służby zdrowia, a ostatnio owe powody, dla których kobiety
wyszły masowo demonstrować, to posły wykopią z kraju kolejną grupę "wykształciuchów".
Jeszcze trochę i sami będą musieli zarabiać na swoje pensje, nauczyć się coś r-o-b-i-ć, bo księży przecież nie oskubią.- 2 0
-
2020-12-23 13:11
Niepotrzebni więc do kosza! - a co byś powiedział o sobie- jak na życie zarabiasz? Mam wątpliwości że zarabiasz , raczej na zasiłkach (plusach) jedziesz doopku.
- 1 1
-
2020-12-22 22:34
No coś Ty, ma ...
W Gdańsku wzdłuż Motławy stoją : Elżbieta, Onyx, Krystyna i kilka tramwajów wodnych ...
- 1 1
-
2020-12-21 22:07
Opinia wyróżniona
Polacy naoglądali się Piratów z Karaibów i zagubili się w rzeczywistości. (19)
Na statkach nie może być broni z wyjątkiem rac świetlnych. Burty statku są zabezpieczone przez rozwinięty drut kolczasty. Dodatkowo ustawione są węże p.pożarowe. Drzwi do nadbudówki są zaryglowywane od środka. W maszynowni , przeważnie w pomieszczeniu rufowym skąd można sterować sterem , zrobiona jest tzw. cytadela. Z cytadeli jest łączność
Na statkach nie może być broni z wyjątkiem rac świetlnych. Burty statku są zabezpieczone przez rozwinięty drut kolczasty. Dodatkowo ustawione są węże p.pożarowe. Drzwi do nadbudówki są zaryglowywane od środka. W maszynowni , przeważnie w pomieszczeniu rufowym skąd można sterować sterem , zrobiona jest tzw. cytadela. Z cytadeli jest łączność satelitarna i możliwość sterowania silnikiem głównym i wyłączeniem oświetlenia na statku. Są tam koce , woda i suchy prowiant na kilka dni. Okazało się to skutecznym zablokowania przed atakiem dzikusów.
- 212 17
-
2020-12-23 16:57
No i nie masz racji
Ta wypowiedź jest tyle warta co zesłoroczny śnieg. Brak nie tylko wiedzy teoretycznej ale także praktycznej. Polecam przestudiowanie przepisów w tym zakresie a nie wprowadzanie ludzi w błąd ignorancie
- 0 1
-
2020-12-23 11:33
Czego się naoglądali???
"Pancerna" cytadela, dokładnie tak samo jak drut kolczasty, są formą defensywną i mają za zadanie zniechęcić piratów, a nie walczyć z nimi (co jest oczywiście odradzane, bo potęguje agresję i naraża życie załogi).
Jedyne, co bym jeszcze zmienił, to wstawił na mostku szyby pancerne, aby na przyszłość ograniczyć straty w sprzęcie, LOL.- 1 0
-
2020-12-22 15:25
Mój brat pływa na gazowcu w rejonie Zatoki Perskiej. (1)
Armator zagraniczny zatrudnia uzbrojonych ochroniarzy. Więc jednak na statku może być broń.
- 5 0
-
2020-12-22 16:20
Kto w polin zakazuje posiadania broni ? Dlaczego jude sie tak boi ?
- 1 1
-
2020-12-22 11:46
Gdyby flota handlowa miała broń, to byłoby problematyczne
Z resztą marynarze nie są do jakiejś szaleńszej obrony statku, jeśli mają ryzykować życie.
- 1 2
-
2020-12-22 11:28
to ciekawe... (1)
Skoro nie można mieć broni to jakim cudem Pieczonka broni statków z kałachem?
- 2 0
-
2020-12-24 13:58
Majami z atrapą
- 0 0
-
2020-12-22 05:18
Doradca (1)
Te wszystkie cytadele w siłowni to wielka ściema. Jeżeli "piraci" byliby kumaci, wystarczy otworzyć kabinet do uruchomiania systemu CO2 w maszynowni i cała załoga od razu potulnie wychodzi.
- 6 2
-
2020-12-22 08:56
Gdyby pirat był kumaty
to co do zasady nie byłby piratem.
- 22 1
-
2020-12-21 23:25
W cytadeli jest też magazyn broni, ale załoga nieprzeszkolona (3)
A chłopaki z GROMU wola pracować dla Blackwater, a nie dla PLO
- 6 7
-
2020-12-22 15:28
Byli żołnierze Gromu. (1)
- 1 2
-
2020-12-22 16:19
Czy to Te i im podobne ci Balbinie pampers zmieniają ?
- 4 0
-
2020-12-22 07:33
Chyba Academy...
- 1 1
-
2020-12-21 22:55
Kapitan
Tylko kapitan może mieć broń, ale ogólnie masz rację
- 5 1
-
2020-12-21 22:25
Ja tam się naoglądałem po prostu filmów na youtubie rosyjskie statki handlowe vs piraci somalijscy. (4)
- 32 1
-
2020-12-22 08:47
pod koniec lat 50tych Rosyjskie statki miały na pokładach i kilkanaście AK47 i nawet RPG (3)
był skandal i wielkie dochodzenie w sprawie... gdy odkryto na morzu postrzelany kuter ze zwłokami piratów filipińskich
okazało się, że zaatakowali statek Radziecki ...
po tym zdarzeniu - już nikt takiego statku z czerwonym sztandarem nigdzie nie atakował... nie było więcej takich piratów, aż tak zabójczo odważnych- 23 1
-
2020-12-22 09:45
Ale dzisiejsze pokolenie hipsterów rurkowców, (2)
nie potrafi przykręcić śróbki a co dopiero obsłużyć broń która co do zasady swoją ergonomią przypomina używanie wiartarki, chwytasz, ładujesz, odbezpieczasz, celujesz i strzelasz.
- 10 17
-
2020-12-22 11:45
Ty broń widziałeś na filmach
- 5 1
-
2020-12-22 10:42
Nie wiem czy wiesz, ale pokolenie przed tobą miało taką samą opinię o twoim pokoleniu, a pokolenie wcześniejsze o tym przed tobą. Tak więc przestań jęczeć i skup się na swoim życiu i idź wkręcać śrubki albo coś.
- 19 5
-
2020-12-21 21:09
Opinia wyróżniona
Dochodzenie w sprawie zajścia (11)
Sam jestem marynarzem i niejednokrotnie pracowałem na tych wodach. Ostatnie tygodnie to wzmożone ataki lokalnych porywaczy na statki z białymi na burcie. Cytadela to pomieszczenie na statku ryglowane od środka najczęściej z systemem łacznosci satelitarnej, suchym prowiantem i wodą jak również możliwością w mniejszy lub większy sposób ingerowania w
Sam jestem marynarzem i niejednokrotnie pracowałem na tych wodach. Ostatnie tygodnie to wzmożone ataki lokalnych porywaczy na statki z białymi na burcie. Cytadela to pomieszczenie na statku ryglowane od środka najczęściej z systemem łacznosci satelitarnej, suchym prowiantem i wodą jak również możliwością w mniejszy lub większy sposób ingerowania w napęd i zasilanie elektryczne statku. Czy zejscie do cytadeli to postawa bohaterska? Powiedziałbym raczej, ze to standardowa procedura. Większą uwagę śledztwa przykułbym za to do zapisów w kontrakcie marynarskim. Czy aby na pewno PLO zapytało na piśmie każdego z członków załogi o to czy godzi się na pływanie w rejonie niebezpiecznym i jeśli tak czy zostało wypłacone za to dodatkowe świadczenie. Oba pytania wywodzą się z konwencji MLC (Maritime Labour Convention) i tam marynarze powinni doszukiwać się swoich praw.
- 299 10
-
2020-12-23 12:14
Po pierwsze,
Takie zgody są wymagane jedynie w obszarze ogarniętym konfliktem zbrojnym - tzw. strefa wojny. Po drugie, zgoda marynarza na takie wpłynięcie do strefy wojennej, nie upoważnia go automatycznie do wyższego wynagrodzenia. W kontrakcie może mieć po prostu zapis, że jeśli się nie zgodzi, to ma prawo wrócić do domu, a jak się zgodzi, to po prostu
Takie zgody są wymagane jedynie w obszarze ogarniętym konfliktem zbrojnym - tzw. strefa wojny. Po drugie, zgoda marynarza na takie wpłynięcie do strefy wojennej, nie upoważnia go automatycznie do wyższego wynagrodzenia. W kontrakcie może mieć po prostu zapis, że jeśli się nie zgodzi, to ma prawo wrócić do domu, a jak się zgodzi, to po prostu dostanie swoją pensję. Jeśli się nie zgodzi i wróci do domu, to niby okej, ale pracy u tego armatora może już więcej nie dostać. Konwencja konwencją, a życie życiem...
- 2 0
-
2020-12-22 10:12
Ale z taką komisją to drżyjcie piraci
- 7 0
-
2020-12-21 22:27
dodatkowe wynagrodzenie za rejony niebezpieczne
Ale zdaje Pan sobie sprawę z tego, że to nie PLO a instytucje miedzynarodowe placa marynarzom za plywanie w dokladnie okreslinych rejonach swiata- ze wspolrzednymi punktow skad/dokad placona jest dodatkowa czesc. Jak to jest z marynarzami i agencjami tez kazdy marynarz wie- agencja nie mowi dokad statek plynie bo czesto trasy zmieniane sa juz w
Ale zdaje Pan sobie sprawę z tego, że to nie PLO a instytucje miedzynarodowe placa marynarzom za plywanie w dokladnie okreslinych rejonach swiata- ze wspolrzednymi punktow skad/dokad placona jest dodatkowa czesc. Jak to jest z marynarzami i agencjami tez kazdy marynarz wie- agencja nie mowi dokad statek plynie bo czesto trasy zmieniane sa juz w trakcie kontraktu. I owszem, mozna powiedziec ze "nie chce tam plynac"- armator ma obowiazek zeslac takiego czlowieka przed wejsciem w niebezpieczna czesc swiata do domu, ale... jak to sie skonczy???? Wiadomo, prawda?
- 6 1
-
2020-12-21 21:24
Jako że byli tam Polacy, to trzeba napisać, iż bohatersko uciekli, (5)
patriotycznie się poddali, lub mężnie schowali.
- 35 10
-
2020-12-21 23:47
Szkodzicie marynarzom a nie artystom słowa tym udawaniem światowców mistrzów cięcia i riposty
- 11 2
-
2020-12-21 22:32
Musi być też romantyzm.
Niezłomnie sterowali statkiem z tzw. cytadeli. Byli jak stal szlachetna ich statku wobec niecnych piratów.
- 13 3
-
2020-12-21 21:46
Narodowo
- 12 3
-
2020-12-21 21:40
Nie uciekli , tylko z godnością wycofali się na z góry (1)
upatrzone pozycje.
- 30 2
-
2020-12-22 08:49
wot - marynarze wyklęci
???
- 3 6
-
2020-12-21 21:17
Takie zgody sa wymagane tylko w (1)
strefach objętych działaniami wojennymi. Więc nie wysilaj się, bo wody Zatoki Gwinejskiej nie są za takowe uznane. W przeciwnym razie równie dobrze można by uznać , że Morze Śródziemne jest tym rejonem , bo przypływają przez nie terroryści z Panstwa Islamskiego.
- 5 24
-
2020-12-21 21:23
Akurat terroryści to co najwyżej organizują te przerzuty dla naiwnych.
Sami nie ryzykują bujania się starym pontonem przez Śródziemne. Podróżują samolotami, samochodami, z paszportami.
- 28 0
Wszystkie opinie
-
2020-12-21 19:58
takie bogate miasto (21)
a rejestrują jednostkę u bambusów....
- 134 86
-
2020-12-21 20:08
Klasyka,pod polską banderą się nie kalkuluje-podatki,tak robi większość światowych armatorów.
- 49 3
-
2020-12-21 20:10
"Pływająca pod maltańską banderą" (1)
to niezłe bambusy tam na Malcie
- 51 5
-
2020-12-22 08:51
w latach 90tych łączność satelitarna ... Statek PLO - ląd Polska
łączność satelitarna i telefon do Polski - przez Australię ... była ponad 4x tańsza niż przez polskie Psary
- 4 0
-
2020-12-21 20:10
Przecież to nie jest własność miasta :D (1)
"Port Gdynia" to tylko nazwa, zresztą słaba jak dla statku.
- 43 7
-
2020-12-21 20:29
Gdynia miała mieć lotnisko i samlot pewnie dwupłatowiec o nazwie Gdynia ale sprawa nieaktualna
- 11 17
-
2020-12-21 20:16
Czy piraci byli szczepieni przeciwko covid19?
Jak nie to strach
- 20 7
-
2020-12-21 20:19
wszystko rozchodzi się o podatki :)
- 15 0
-
2020-12-21 20:37
Jeśli Malta to dla Ciebie bambusy (7)
to już czas wyjść z tego zaścianka, w którym się kisisz. :P
- 46 1
-
2020-12-21 20:48
(6)
Dla niego wszystko co na południu to "bambusy".
- 27 1
-
2020-12-21 22:02
(2)
Górale też?
- 20 0
-
2020-12-22 01:53
Tak
A maltańscy szczególnie.
- 12 0
-
2020-12-22 09:54
Akurat z Góralami to się z nim zgadzam XD
- 2 0
-
2020-12-22 08:25
Gdzie się zaczyna Afryka według Niemców z północy
Pracowałem z Maltańczyka mi - ludzie w porządku. A co do bambusów, to kiedy pływałem z Niemcami to wielu z północy mówiło, że Afryka zaczyna się na południe od ziemi Men. Zastrzegam, że to nie moja opinia - powtarzam to co usłyszałem.
- 3 1
-
2020-12-22 08:27
Korekta (1)
Miało być "rzeki Men" - autokorekta
- 2 0
-
2020-12-22 10:25
I tak lepiej niże Yankesi, dla których Afryka to kraj, w którym żyją smoki...
- 3 0
-
2020-12-21 20:54
Malta to nie bambusy
- 16 1
-
2020-12-21 21:26
Jeśli wg ciebie Maltańczycy są bambusami,
to Polacy są w takim razie niżej niż małpy.
- 23 6
-
2020-12-21 21:49
Malta jest w EU , NIE u "bambusów"
- 12 1
-
2020-12-21 22:22
Hehe widać że g*wno wiesz w tym temacie
- 1 1
-
2020-12-22 11:05
Takie bogate państwo raczej.
To nie koga gdańska tylko państwowy statek towarowy :) Ciesz się że Sasin nie rejestrował bo by statek zgubił.
- 4 1
-
2020-12-22 14:38
Ale ty jesteś głupi.
- 1 0
-
2020-12-21 19:59
"Dorota Arciszewska-Mielewczyk prezes Polskich Linii Oceanicznych" (34)
mistrzostwo świata.
- 502 28
-
2020-12-21 20:10
Lepsze to niz (7)
Minister zegarek, co robił doktorat na UG
- 34 142
-
2020-12-21 20:18
to od niczego nie może być lepsze...
bo tego nie można już odzobaczyć
- 65 0
-
2020-12-21 21:08
tok myślenia wyborcy pis (4)
jak tamci mogli to ci tez
- 95 13
-
2020-12-21 21:29
Na tym polega dobra zmiana
"ważne, że teraz kradniemy my, a nie oni"
- 113 10
-
2020-12-21 23:11
to prawda.
- 19 6
-
2020-12-22 01:30
Ale co ci w tym konkretnym przypadku robią Le?
- 6 3
-
2020-12-22 10:42
Weź pod uwagę, że tok myślenia typowego wyborcy PO jest taki, że skoro PO kradło a teraz PiS też kradnie, to PO można usprawiedliwić... To jest dopiero fikołek :D
- 7 24
-
2020-12-23 16:42
Ale Sławek dostał zegarek, a ona ukradła 20 mln zł.
Mała różnica. Ale przy rodzinie mgr Zero to faktycznie aniołek.
- 5 1
-
2020-12-21 20:44
Może wreszcie odda dłużnikom bo (8)
Łączna kwota jej zobowiązań to niespełna 20 milionów złotych...
Zegarek to igła w stogu siana..- 125 4
-
2020-12-21 21:03
Widzisz
tam złodziej wspiera złodzieja, a durny naród na nich głosuje
- 66 2
-
2020-12-21 21:23
a ile długów zabrał mąż nieboszczyk ze sobą... (2)
- 55 1
-
2020-12-21 22:07
Zadnych. Dlugi odziedziczyla zona.
- 14 10
-
2020-12-22 12:56
Sprawozdanie finansowe
Wystarczy wyjsć na gov.pl tam sprawdzić wpisując KRS , by sprawozdanie finansowe z Polskie Północne Pierze i Puch i już wiemy ile zysku miała
- 5 0
-
2020-12-22 01:31
To jej prywatne długi (3)
A PLO chodzi jak zegarek
- 3 36
-
2020-12-22 01:54
Hahaha
Z jednym statkiem :D
- 34 1
-
2020-12-22 07:39
Zegarek Ruhla?
- 9 1
-
2020-12-22 12:32
hahahaha PLO chodzi tak jak Dalmor :) bredzisz pisuarze
- 6 1
-
2020-12-21 21:22
też się zdziwiłam....
- 22 0
-
2020-12-21 21:29
I Jarosław Kaczyński jako wicepremier (2)
Takie czasy nastały
- 45 4
-
2020-12-21 21:40
To akurat łatwo wyjaśnić. (1)
Został "wicepremierem" dla picu, głównie po to żeby mieć darmową ochronę wszystkich służb.
Przewidywał po prostu że po "wyroku" trybunału ludzie wyjdą na ulicę i tych paru prywatnych ochroniarzy może mu nie wystarczyć.
A teraz ma np. na zawołanie 60 czy 70 policyjnych samochodów które blokują rejon, i do tego 400-600 policjantów. I wszystko legalnie.- 54 6
-
2020-12-22 09:28
tożtozomo
- 8 1
-
2020-12-21 21:45
A komornik omija szerokim łukiem. Pani nietykalna (4)
- 65 1
-
2020-12-21 22:11
jak wszyscy z dobrej zmiany... (3)
- 42 3
-
2020-12-21 23:35
chyba powinno być dojnej (2)
- 31 3
-
2020-12-22 07:40
Dobra, bo dojna ;-) (1)
- 21 3
-
2020-12-22 09:28
he he
Adrian
- 8 1
-
2020-12-21 22:47
Miała do wyboru Port, PLO i marynarkę Wojenną. Wybrała PLO bo najbliżej do fryzjera. Takie kadry ma nasza partia.
- 66 3
-
2020-12-22 06:30
Mysle ..... (1)
A mielismy taka dobra flote oceaniczna .
Regularne linie zeglugowe .
A teraz ?
Czy kolejne rzady cos z tym robily oprocz likwidacji ?
Co ten rzad zrobil dla gospodarki morskiej.
Kraj lezacy nad morzem bez floty .
To jest robota dla Ptokuratora .
Mowie to calkiem powaznie .- 15 1
-
2020-12-24 16:44
Zostało PŻB i stępka w Szczecinie
- 1 0
-
2020-12-22 10:56
Mielawczyk to male piko
Nikt nie zauwazyl ze to spolka skarbu panstwa oszukujaca to wlasnie panstwo. Dlaczego statek zarejestrowany na Malcie?? Spolki skarbu panstwa maja placic podatki w tym panstwie i przynosic zyski z dywidendy. A one na starcie juz to panstwo okradaja aby zarobic grosze i zeby pani co niema pojecia poza tym ze tatus jej utopil cala zaloge a kaczor dal mu medal !!!!
- 24 0
-
2020-12-22 11:04
Statki wożą pewnie pierze i puch.
- 11 0
-
2020-12-22 14:26
Akurat Docia ma odpowiednie wykształcenie! (2)
Pozdrawam Wszstkich Absowentów Administracji WSM o Kierunku :
Zarządzanie i Organizacja Eksploatacji Statków
- to były tylko 2 roczniki!
Docia była na pierwszym i bodajże tylko lektorat z niemieckiego został jej do dociągnięcia z drugim. Zdecydowanie więc ma odpowiednie Wykształcenie!
Szkoda tylko ze nasza flotę rozbito w 1992 roku i od 1994 roku absolwenci tego kierunku zmuszeni zostali do szukania pracy za granicą....
Po 1992 roku otwarto tylko Organizację Obrotu Portowo-Morskiego.
Niby gdzieś to blisko ale jednak z zarządzaniem organizacją statków to już mało wspólnego ...- 3 7
-
2020-12-22 15:24
nie ma takiej szkoły (1)
nigdy nie było takiego kierunku, nawet przed wojną.
- 6 3
-
2020-12-22 20:25
WSM- ki nie było?
No faktycznie prawdomówny jak Tusk.
- 1 3
-
2020-12-21 19:59
Topić (4)
Pirackie łodzie..
- 152 3
-
2020-12-21 20:53
nasz pokojowo nastawiony statek (1)
pruł do piratów ze wszystkich luf!
- 9 5
-
2020-12-21 21:44
Nasz pokojowo nastawiony statek
Odleciał następnie w nieznanym kierunku
- 11 0
-
2020-12-21 21:20
Jej pokazał jak to się robi.
- 2 0
-
2020-12-22 10:15
ruskie umieli. a u nas w ue wyszlo takie w spodniach-rurkach i zycie bandyty ceni bardziej niz marynarza
- 4 1
-
2020-12-21 19:59
(2)
Piraci z Karaibów
- 33 17
-
2020-12-22 13:00
Nawet Jack sparrow nie dał rady prawdziwej nadbałtyckiej szlachcie
Zdrowych wesołych świąt
- 0 0
-
2020-12-22 13:00
Jeżeli Kaczyński zajmuje się tą sprawą to na bank nic nie zostanie wyjaśnione i piraci będą grasować dalej :)
- 1 1
-
2020-12-21 20:00
Ważne (28)
W sprawie został zorganizowany zespół zarządzania kryzysowego z udziałem premiera Mateusza Morawickiego i wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego. -brakuje jeszcze Macierewicza
- 397 37
-
2020-12-21 20:09
Macierewicz zajety (1)
Rzuca papierowymi samolotami w brzoze, trzymając przy tym za łydkę swojego pomocnika ;)
- 55 4
-
2020-12-24 17:05
Misiewicz już nie taki misiek, schudł biedaczek 20 kg na więziennym wikcie...
- 0 0
-
2020-12-21 20:11
I jeszcze sASINa na dokładkę (9)
- 40 4
-
2020-12-21 20:15
To by kosztowało z pół sasina jak nic! (6)
- 42 4
-
2020-12-21 20:17
Czyli jakieś 35mln zł przyjmując że jeden Sasin to ok 70mln zł w błoto ;) (5)
- 31 6
-
2020-12-21 21:51
70 mln w błoto to nie tylko Sasin. (4)
To także jeden Komorowski ze względu na i**otyczne referendum rozpisane przez tegoż pod koniec jego kadencji prezydenckiej, w którym wzięło udział jakieś 8% uprawnionych.
- 9 24
-
2020-12-21 21:59
O tu gdzieś się PiSior wtrącił w wesołą rozkminkę, próbując zakryć polityczne brudy kupką piasku;)
- 22 5
-
2020-12-21 22:10
Jest jednak dość znaczna różnica pomiędzy referendum, które się odbyło, (2)
a sasinowymi "wyborami", na które tylko kasę przewalono.
- 25 4
-
2020-12-22 01:33
Ale kto blokował wybory? (1)
Chyba nie Sasin tyło opozycja.
No i po co to robiła?- 4 21
-
2020-12-22 01:56
Ale jak blokowała?
Taką masz krótką pamięć?
To PiS dał ciała po całości.- 16 3
-
2020-12-21 20:19
i Suski jako ekspert od geografii transportu (1)
- 32 2
-
2020-12-21 20:29
i Janusz Kowalski jako obrońca suwerenności polskiego pokładu statku
- 22 1
-
2020-12-21 20:46
Co z tą brzozą?
Była tam czy nie? Ponoć płynęła obok.
- 32 3
-
2020-12-21 20:56
Sugerujesz, że mogło być słychać
strzały?
- 24 1
-
2020-12-21 21:04
O już Niemcy się cieszą (1)
- 2 13
-
2020-12-21 21:31
O, już Rosjanie zauważyli Niemców.
- 12 1
-
2020-12-21 21:24
i cóż taki zespół mądrego wymyśli? (1)
- 16 1
-
2020-12-21 21:41
Nic nie wymyśli, ale za każde posiedzenie kasa wpadnie.
Jak to mówiła Szydło? Po co kraść, wystarczy dobrze kombinować.
- 17 1
-
2020-12-21 21:46
To ruskie nam brużdżą przecież, nie było sztucznej mgły tam? (1)
- 5 3
-
2020-12-21 22:04
Mgła była z ruskiej wytwornicy dymu, ponieważ obok było ruskie techno party w lesie i mgła przyszła z tamtad ;)
- 10 1
-
2020-12-22 00:45
I Zenka Martyniuka
- 12 0
-
2020-12-22 07:42
Obserwator
Śledztwo powinien prowadzić Macierewicz z Sasinem sukces murowany
- 6 0
-
2020-12-22 13:05
I Godek
- 4 0
-
2020-12-22 13:27
Pyr Pyr Pyr.. już lecę
- 3 0
-
2020-12-22 18:07
Naczelni Piraci Kraju prowadzą śledztwo :)
- 2 0
-
2020-12-22 18:45
Sukces murowany
Toć taaaakie nazwiska! ;)
- 2 0
-
2020-12-22 20:19
tak
kot Prezesa by się uśmiał XD
- 1 0
-
2020-12-22 20:58
Jaka kasa za zespół kryzysowy?
Ciekawi mnie wynagrodzenie członków zespołu zarządzania kryzysowego. Bo, że nie są wpisani na listę pracowników pro bono - jestem pewien.
- 1 0
-
2020-12-21 20:01
(10)
"zespół zarządzania kryzysowego z udziałem premiera Mateusza Morawickiego i wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego." I od razu człowiek poczuł sie bezpieczniej, Kaczynski wybitny komandos Gromu zajął sie sprawą.
- 317 32
-
2020-12-21 20:05
J. K.
Gdyby Kaczyński tam był, nie musieliby się nigdzie zamykać. Sam rozprawiłby się z piratami.
- 29 2
-
2020-12-21 20:12
Jakby tusk rzadzil
To by stwierdził, że trzeba było wybrać inny zawód
- 12 28
-
2020-12-21 20:14
(4)
Poczulbys się bezpieczniej jakby sprawą zajął się Tusk, Sikorski albo zegarek?
- 12 24
-
2020-12-21 20:22
nie, wolę tego od konfetti z helikoptera. (2)
Nie dość, ze zabójczo przystojny to jeszcze ma rozmach...
- 33 1
-
2020-12-21 21:33
Ja wolę Carycę Suską, potężny wulkan intelektu.
- 17 3
-
2020-12-21 22:47
ładnie go zgasiłeś:)
- 7 0
-
2020-12-22 12:13
w sumie tak
- 0 0
-
2020-12-21 21:36
Noo... zdaje się że ostatnio chroniło go z 86 radiowozów :)
- 10 2
-
2020-12-21 21:51
O rany jest już tak i**otycznie, że aż śmiesznie
przez łzy- 7 1
-
2020-12-22 09:00
Zajście na wodzie. Kaczyński jest wybitnym komandosem jednostki formoza.
- 1 0
-
2020-12-21 20:02
(2)
Ładnie napisane "dzięki postawie załogi" czytaj zaczęli nawalać w dzikich ze wszystkiego co mieli na pokładzie + być może ochrona antyterrorystów z usa lub nawet ruskich i się udało
- 31 51
-
2020-12-21 20:11
Załoga ukryła się w cytadeli, więc tzw. piraci nie mieli możliwości by statek prowadzić.
I tyle.- 27 0
-
2020-12-23 01:23
to podobno tajna informacja ale ...
podobno to Morawiecki osobiście dowodził desantem komandosów z OTK ale antek nie pozwala ujawnić tej informacji.
- 2 0
-
2020-12-21 20:02
Załoga powinna być przeszkolona, mieć broń na pokładzie, (13)
i strzelać bez ostrzeżenia w razie abordażu. To tak jak z uchodźcami z Afryki na pontonach ratują ich a następni też na to liczą i wypływają a potem jest tylko więcej ofiar...
- 119 38
-
2020-12-21 20:04
Rozance maja
- 15 10
-
2020-12-21 20:13
Jasne, jasne - już to widzę jak 50-60 letni marynarze z brzuchami bawią się w Clintów Eastwoodów :D
Za dużo się filmów naoglądałeś.
- 28 9
-
2020-12-21 20:13
(1)
Część armatorów wynajmuje najemników do ochrony statków handlowych. Na YT znajdziesz trochę nagrań z ufortyfikowanych statków i ostrzeliwania pirackich motorówek. Chociaż sporo z nich to byli rybacy wpędzeni w piractwo zniszczeniem rejonów połowowych itp to jednak nadal bandyterka.
- 34 0
-
2020-12-22 02:38
No ale czesc zalogi to byli najemnicy z tzw "dzikich" krajow.
- 1 1
-
2020-12-21 20:26
Brawo (3)
Jasne i co marynarze by mieli mić jednodniowe szkolenie z obsługi broni i wio na morze?
Człowieku, nie masz pojęcia jakie są napięcia na statku. Jakby na każdym była broń w zasięgu załogi to co chwile były by wiadomości że załoga do siebie strzelała.- 20 5
-
2020-12-21 21:02
Wystarczy szafa na broń do której ma szyfr jedynie kapitan ;) (2)
- 7 16
-
2020-12-21 21:15
??
I vo każdy kapitan po służbie w Formozie? A może po szkoleniu w WOT??
- 13 8
-
2020-12-22 02:41
Ale kapitan na dalekich rejsach czasem takze jest nawalony.
To szyfru by nie pamietal. Chyba ze przedtem wywiesil by go na tablicy w messie zalogowej.
- 7 3
-
2020-12-21 22:00
Ale ze co? (3)
Ale ze co? Ze ja jako czlonek zalogi mialbym strzelac z ostrej amunicji do innych ludzi? W kontrakcie nie mam zapisku o zabijaniu.
- 15 9
-
2020-12-21 23:52
to idź jak świnia na rzeź, bo w kontrakcie nie masz walki o życie. (2)
- 10 10
-
2020-12-22 01:58
Piraci z tamtych rejonów nie zabijają marynarzy. (1)
Bo to by im się zwyczajnie nie opłacało.
- 6 8
-
2020-12-22 02:43
Nie masz racji bo kazdy pirat to zboj.
- 10 2
-
2020-12-22 10:50
Na strzelaninie jest tak, że giną ludzie po obu stronach. A wiara w to, że każdego marynarza można przerobić na komandosa jest trochę naiwna. Opcja z cytadelą to najlepsze co do tej pory wymyślono - potencjalni piraci, nie maja możliwości ani sterowania statkiem, ani wzięcia zakładników i muszą liczyć się z tym, ze jak zostaną zbyt długo na pokładzie to antyterroryści wybiją ich jak kaczki.
- 7 1
-
2020-12-21 20:02
Matko boska ! (4)
- 23 10
-
2020-12-21 20:50
Muj Borze...
- 6 3
-
2020-12-21 22:50
Bosek, jutro przychodzisz z madką do szkoły!
- 5 0
-
2020-12-22 10:17
czesc, to ja, szeregowy Bosek, o której mam byc z matką?
- 4 1
-
2020-12-23 13:42
rany boskie
- 2 0
-
2020-12-21 20:05
Arciszewska, Morawiecki i Kaczyński ... (9)
a Antoniego zabrakło? Przecież to główny specjalista od zamachów i wszelkich spiskowych teorii. Mógłby się teraz sprawdzić w podkomisji ds. morskiego zamachu terrorystycznego.
- 181 27
-
2020-12-21 21:42
A ja jestem specjalistą w zakresie psychiatrii i moim zdaniem należy cię leczyć ! (2)
- 4 22
-
2020-12-21 21:46
A Antoniego byś zdiagnozował, czy łykasz jego teorie bez diagnozy? (1)
- 21 1
-
2020-12-22 05:47
Łyka pewno nie tylko teorie...
Tylko się nie zakrztuś!
- 7 0
-
2020-12-22 00:32
jak tak negujesz 'teorie spiskowe' to spojrz jak na twoich oczach nwo sie buduje (2)
pod przykrywka swirusa
- 2 9
-
2020-12-22 06:57
powiedz to rodzinom zmarłych...
- 4 0
-
2020-12-22 14:42
A łap zgłoszenie za szerzenie fejk niusów.
Najgorsze w was jest to, że potem łapiecie to g****, idziecie na L4, a ktoś musi za was zasuwać.- 1 0
-
2020-12-22 08:17
Prezesem PLO jest pisowska posłanka. (1)
...więc wyjasnianie będzie skuteczne.
- 5 0
-
2020-12-22 15:11
a pomaga jej ojczulek nowego urbana
- 1 0
-
2020-12-22 15:42
Powiedz kobieto wszystkim czytelnikossm dlaczego nasze statki plywaja pod tania bandera przecierz to jest okradanie panstwa oczywiscie masz dobra posadke i przyykasz oczy na machloje wspierajac bande nieudacznikow z po sld wiosna nie zla mieszanka d*polizow angeli,komunistow ktorzy niszczyli nasz kraj oraz wiosna pedalkow pomalu maja wieksze prawa nisz normalny czlowiek
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.