- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Auta przestaną jeździć przez Bramę Nizinną
Zapowiadana w 2016 roku budowa objazdu Bramy Nizinnej w końcu doczeka się realizacji. Jeszcze w tym roku, a najpóźniej na początku przyszłego, mają ruszyć prace budowlane. Dzięki temu samochody ominą wyremontowany cztery lata temu zabytek.
Teraz pojawia się jednak światełko w tunelu i szansa na zmiany. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czeka na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. "Budowa objazdu Bramy Nizinnej w Gdańsku".
- Plan minimum na ten rok to uzyskanie ZRID-u i wyłonienie wykonawcy - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Potem przystąpimy do realizacji, środki na to zadanie mamy zabezpieczone.
Według szacunków sprzed dwóch lat budowa objazdu po dawnym moście kolejowym nad Opływem Motławy, który zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt, ma kosztować ok. 10 mln zł.
Nowa droga przebiegać będzie częściowo po terenach należących do PKP. Proces wykupu gruntów przez miasto był elementem, który opóźniał do tej pory rozpoczęcie tej inwestycji. Dyrektor Bartosiewicz zapewnia, że jest porozumienie z kolejarzami w tej kwestii.
Historia Bramy Nizinnej
Brama Nizinna, znajdująca się przy ul. Dolna Brama, na pograniczu Starego Przedmieścia i Oruni, to jedna z czterech nowożytnych bram Gdańska (wzniesiono po jednej na każdą stronę świata) w otaczającym miasto pierścieniu wałów ziemnych. Została wybudowana na początku XVII wieku w stylu renesansowym, a jej architektem był Jan Strakowski. Obiekt niemal bez szwanku przetrwał II wojnę światową.
Opinie (150) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-03 17:06
Konserwator z pewnością wstrzyma tą inwestycję, bo tam są zabytkowe mury przy tych torach. poza tym ten mostek też jest zabytkowy. Więc nic z tego. Będzie dalej tak jak jest.
- 4 3
-
2020-07-03 19:13
LEX Developer (1)
Zanim zaczniecie się cieszyć tą zmianą spójrzcie proszę jak poprowadzona jest droga. Za wasze pieniądze miasto w tej okolic robi kolejną inwestycje pod developera.
- 6 3
-
2020-07-03 19:22
Twoja ulica też jest "pod dewelopera" abyś mógł nią jeździć
- 3 2
-
2020-07-03 19:21
Tam potrzebna jest rewitalizacja nie tylko bramy ale i najbliższej okolicy !!!!!!!!! Piękno tego miejsca jest zapomniane od 40 lat ! Serce pęka że taka historyczna perła tak zaniedbana i niechciana !!!
- 10 2
-
2020-07-03 19:48
Lawendowe Wzgórze
A dlaczego Straż Miejska omija Lawendowe Wzgórze????
- 5 1
-
2020-07-03 19:51
opinia
dobra decyzja stara droga tylko piesi i rowery
- 5 1
-
2020-07-03 22:43
W latach 90-tych uczęszczałem do dawnego Unimoru i ta brama była bardzo oblegana na wszystkich przerwach.
- 4 0
-
2020-07-04 08:47
A jednak (1)
Jeszcze w drugiej polowie lat 40-tych XX wieku grupa chlopakow znalazla granat, ktory albo chcieli rozbroic, lub tez tylko sie nim bawili. Robili to wlasnie w Bramie Nizinnej. Granat zadzialal zgodnie ze swoim przeznaczenie. Flaki obryzgaly nawet sklepienie. Ciezko poraniony przezyl (cudem) cudak Jasiu Zielone Ucho z Dolnej Bramy. Zwaryjowal i stal sie Peterem Konfederatem Starego Przedmiescia. Pil na umor i niegroznie lzyl i wyzywal kazdego, kogo napotkal na swojej drodze. Byl nie do zdarcia i przezyl liczne grono abstynentow, bedac antyprzykladem tezy, ze picie wodki nie poplaca.
- 2 0
-
2020-07-04 12:46
Peter Konfederat - poeta urzędował przez długie lata w Sopocie
- 1 0
-
2020-07-04 09:52
Ciekawostka jest że na bramie do lat 80 wisiała swastyka z wrona byla zaslonieta drzewem
- 3 0
-
2020-07-04 11:18
Samochody zamiast pod , mają jeździć koło Bramy Nizinnej?
Jaki to ma sens? Ulica pod , czy ulica koło Bramy Nizinnej, to i tak na to samo wychodzi. Tu wstrząsy i tu wstrząsy. Lepiej by było zrobić przedłurzenie ul. Pod Zrębem w formie zakola do Czerwonego Mostu ( tak formalnie się nazywa ).
- 1 1
-
2020-07-04 16:36
Zaraz, zaraz..a gdzie tu ekolodzy?aktywiści??
Już pomijajac fakt że za,friko osuszy sie działkę deweloperowi to byly wiadukt kolejowy notabene zabytek kolejnictwa, to oba stawy sa od lat siedliskiem ptactwa wodnego tym objetych ochrona labedzi niemych!!!!
Jak chca robic droge to w innym,miejscu, a nie niszczyc cichy zakatek dzikiej przyrody w sercu miasta!!!- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.