• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy kursują do dawnej mleczarni. Mieszkańcy chcą zmian

Krzysztof Koprowski
30 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (159)
  • Mieszkańcy pobliskich osiedli chcą, aby autobusy docierały na ul. Czerską zamiast kończyć bieg przy zlikwidowanej mleczarni.
  • Mieszkańcy pobliskich osiedli chcą, aby autobusy docierały na ul. Czerską zamiast kończyć bieg przy zlikwidowanej mleczarni.
  • Nowe osiedla w rejonie ul. Starogardzkiej, Czerskiej i Kazimierza Wielkiego.
  • Obecnie autobusy zawracają przy dawnej mleczarni. W oknach autobusu odbijają się resztki zabudowy zlikwidowanego zakładu.

Choć po spółdzielni mleczarskiej MaćkowyMapka pozostał tylko gruz, wciąż przed wejściem na teren zlikwidowanego zakładu funkcjonuje pętla autobusowa. Nieco ponad kilometr od tego miejsca znajduje się przystanek-widmoMapka, gdzie dla żartu wywieszono rozkład autobusu linii 189, na przedłużenie której spod dawnej mleczarni czekają mieszkańcy nowych osiedli. Ewentualne zmiany nastąpią jednak najwcześniej w połowie przyszłego roku.



Jak oceniasz komunikację miejską na nowych osiedlach Trójmiasta?

Linia autobusowa 189 stanowi połączenie pomiędzy przystankami "Wały Piastowskie" w centrum Gdańska a "Maćkowy" z wjazdem na pętlę przy dawnym zakładzie mleczarskim. Choć produkcja spożywcza została wstrzymana już w 2017 r., a obecnie niemal cała zabudowa została obrócona w gruz, nie dokonano żadnych zmian jej przebiegu.

- Po zakładzie pozostały już tylko wspomnienia, więc jaki jest sens, aby w tym miejscu nadal kończyły bieg autobusy linii 189? Pasażerowie wysiadający na końcowym przystanku to w większości mieszkańcy pobliskich osiedli, oddalonych o 700-1000 m. Dlaczego nie można przedłużyć linii dalej ul. StarogardzkąMapka do CzerskiejMapkaKazimierza WielkiegoMapka, gdzie wokół powstają nowe budynki? - pyta nasz czytelnik, pan Paweł.
[2021 r.]Znikają budynki spółdzielni mleczarskiej Maćkowy [2021 r.]Znikają budynki spółdzielni mleczarskiej Maćkowy
  • Fikcyjny rozkład linii 189 na przystanku - widmo na ul. Czerskiej.
  • Przystanek - widmo na ul. Czerskiej.
  • Słupi przystankowe w górnym odcinku ul. Czerskiej.
  • Przystanek - widmo na Mapach Google.

Gotowe przystanki muszą poczekać na budowę dróg



Na wspomnianej ulicy Czerskiej ustawione są już słupki przystankowe, natomiast w dolnym odcinku ulicy zamontowano wiatę na "przystanku-widmo", który został oznaczony nawet w Mapach Google. Ponadto, na jej szybie naklejono fikcyjny rozkład linii 189 - przypuszczalnie narysowany przez jednego z młodszych mieszkańców pobliskich osiedli.

Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że docelowo przystanki będą włączone w trasę linii 189, ale wymaga to znacznych nakładów finansowych na rozbudowę układu drogowego.

- Aby możliwe było wprowadzenie autobusów w ul. Czerską, niezbędna jest budowa odcinka drogi od budynku 51 do 37, gdzie obecnie znajduje się tymczasowa droga budowlana z płyt drogowych. Ponadto na planowanym skrzyżowaniu ul. Czerskiej i Władysława Jagiełły [obecnie ulice te nie są ze sobą nawet połączone - dop. red.] musi zostać zbudowane rondo o średnicy umożliwiającej zawracanie autobusów standardowej wielkości - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Odcinek ul. Czerskiej wykonany z płyt drogowych, który wymaga przebudowy celem wprowadzenia ruchu autobusów.
  • Ulica Kazimierza Wielkiego, która mogłaby pełnić fragment pętli ulicznej (po uporządkowaniu parkowania).

W oczekiwaniu na budowę nowego ronda na Starogardzkiej



Docelowo ZTM planuje wydłużyć trasę autobusu jeszcze dalej - w kierunku ul. StraszyńskiejMapka, gdzie także będzie niezbędne wyznaczenie miejsca dla nawrotu pojazdów.

Nim to jednak nastąpi, istnieje szansa na wydłużenie linii 189 ul. Starogardzką do nowego ronda na przecięciu z ulicą Czerską i NiepołomickąMapka. To właśnie na nim mają zawracać autobusy. Planowane zakończenie jego budowy to czerwiec przyszłego roku.

Budowa ronda przekreśla jednak możliwość tymczasowego wykorzystania do nawrotu pętli ulicznej CzerskaMapka - Kazimierza WielkiegoMapka - Władysława JagiełłyMapka, która pozwoliłaby przedłużyć linię autobusową pod nowe osiedla.

- Na czas budowy nowego ronda zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu w rejonie ul. Czerskiej, która uniemożliwia ruch autobusów - tłumaczy Zomkowski.
Zgoda na budowę ronda Starogardzka - Czerska - Niepołomicka Zgoda na budowę ronda Starogardzka - Czerska - Niepołomicka

Materiał archiwalny z 2020 r.


Materiał archiwalny z 2021 r.


Miejsca

Opinie (159) 8 zablokowanych

  • (1)

    A gdyby tak połączyć linię 189 z linią 175 w jedną... Trasa długa ale odejdą problemy z nieistniejącym rondem i przesiadkami z jednego do drugiego. Rzadko jeżdżę autobusem bo teraz to bardziej chyba uberem się opłaca ale jak już jadę to jeden autobus na drugiego nie poczeka 15 sekund żeby ludzie mogli się poprzesiadać.

    • 6 15

    • 175 jest często opóźniony

      To byłby armagedon jeździć tą linią jak ona aż Siedlec jeździ

      • 12 0

  • (2)

    Kiedy się skończą komentarze głupiomądrych że jak to można mieszkać na takim osiedlu! Nie wszyscy dostali mieszkanie w spadku by mieszkać w centrum :) Czasem spójrzcie kawałek dalej niż czubek własnego nosa. Budowanie wysokich bloków w centrum - źle, bo niszczy krajobraz, budowanie 4piętrowych bloków na przedmieściach - źle, bo to trzeci świat. Najlepiej niech wszyscy mieszkają w falowcu w 5 osób na 40 m2.

    • 28 14

    • Nie wymadrzaj się! Jak dostałem mieszkanie na suchaninie też nie było infrastruktury, a byłem szczęśliwy! Schodziłem po

      Po schodach na kartuską, zima zjeżdżałem na du**e! I było ok! Teraz sami roszczeniowcy, bo nie mają pod domem przystanku!

      • 3 3

    • Nie dostałam mieszkania w spadku. Kupiłam.

      Zarabiam mało, jeżdżę komunikacją miejską. Tym bardziej nigdy nie wyprowadziłabym się na pustynię. Mieszkam w mieście, nie w hybrydce dewelopera.

      • 3 2

  • Planowanie przestrzenne (2)

    Spójrzcie na pierwsze zdjęcie. Na całym tym terenie nie ma ani lekarza, ani przedszkola, ani szkoły, ani poczty, ani kościoła (jak już ktoś musi koniecznie mieć kościół). Myślicie, że za "złej komuny" to by przeszło? Ale jasne, trzeba było obalać stary system żeby kapitał mógł się nachapać. Ktoś kto robi ludziom takie rzeczy powinien siedzieć przez długie lata.

    • 22 12

    • To czemu develpper nie wybudowal?

      • 4 4

    • Na tym osiedlu są żłobki, przedszkola, piekarnie, fryzjer, apteka, kwiaciarnia, pizzeria, Lidl. 2 km dalej jest przychodnia
      Czego jeszcze potrzeba?

      • 5 0

  • Kupili tam tanie mieszkania na prowincji a teraz lament (2)

    Wiedzieli że tam autobus nie dojeżdża i nie będzie dojeżdżać. Niech kupią sobie samochody.

    • 21 16

    • Dojadą, będzie wszystko, spokojnie.

      • 1 1

    • I będą stać godzinami karyny ze swoimi dzesikami i brajanami w korkach! !

      • 2 2

  • Najważniejsze to ekonomiczna opłacalność, tu się nie opłaca, więc niech nie lamentują.

    • 12 5

  • Rozgonić to towarzystwo. Kupili za grosze mieszkania a teraz jakieś roszczenia. Skandal !!!

    • 15 19

  • niedasie i nie opłacasie.... spadajta

    • 12 4

  • Deceloper nie wybudowal drogi to nie ma autobusu. Proste

    • 17 1

  • Gdzie jest (1)

    Droga do obwodnicy i dojazd do Traktu św Wojciecha przepustowość Starogardziej się już kończy świadczy to o porannych i popołudniowych korkach czy nikt tego nie widzi czy nie chce widzieć!

    • 16 1

    • Niech sobie gminy oscienne wybuduja

      • 2 1

  • Tam faktycznie szkoda, że nie dojeżdża

    Bo dużo zabudowań oddalonych sporo od przystanku i brak alternatyw. Jedynie oby nie zrobili tak jak na Kampinoskiej że autobus zajeżdża tam po to, żeby zawrócić i zatrzymać się ciut niżej 200 metrów od Kampinoskiej, niepotrzebnie komplikując i wydłużając trasę. Ktoś ważny musi tam mieszkać skoro nawet wymusili 289, żeby tam zajeżdżał...

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane