- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-07 00:02
Lepiej niech pojadą obwodnica i dalej estakada i morską do centrum. Taka sama droga i szybciej. Nadmorskiej nowe bus pasy. I 4
Lepiej niech pojadą obwodnica i dalej estakada i morską do centrum. Taka sama droga i szybciej. Na morskiej nowe bus pasy. I 4 mln zaoszczędzone. Nikt z Chwarzno na Witomino i tak nikt nie jeździ !!!
- 0 11
-
2019-05-07 02:04
To jakaś KPINA (2)
Drogi się buduje a nie dzieli!!! W innych miastach budują dużo dróg np.Gdańsk-super, Kościerzyna z mniejszym budżetem wybudowała obwodnice itp a w Gdynia nic!!!! I to myślenie tylko o bus basach to jakaś paranoja a jakoś władze miasta podróżują samochodami poza godz korków... gdzie pieniądze ze sprzedaży terenów wodociągowych!!!
- 21 3
-
2019-05-07 06:56
(1)
Obwodnicę Kościerzyny budowała Gdaka, bo jest w ciągu drogi krajowej.
- 0 10
-
2019-05-07 10:12
nie wiem kto ją budował i mało mnie to interesuje, jako wyborca widzę efekt - jest obwodnica. Rozmowy z władzą centralną i skuteczny lobbing to też zadanie władz miejskich, w Gdyni udają, że o tym nie wiedzą
- 8 1
-
2019-05-07 03:29
Kontrabuspas....
Skad oni biora towar?
Po marysce az tak nie trzepie.- 16 3
-
2019-05-07 05:21
Czy nasz najjasniejszy "wybrali mnie wiec mam racje i nie macie nic do gadania" przejezdza tam swoja limuzyna na Wiczlino....
.... jesli tak, to jest jakas nadzieja.
- 11 0
-
2019-05-07 05:26
Rozwiązanie jest proste
Od północy do 12:00 jeden kierunek ruchu z Chwarzna do Witawy a o 12;00 zmiana i robimy drogę jednokierunkowa od Witawy do Chwarzna.
- 8 3
-
2019-05-07 06:08
Ci dwaj panowie ze zdjęcia mają poranny szczyt
- 15 3
-
2019-05-07 06:27
Teks na zdjeciu powinien brzmiec:
Hej, młody kierowco, smutek zwalcz i strach,
Przecież na tej jezdni za 30 lat,
Przebiegnie, z pewnością, farba malowany,
Szeroki jak Kacza, czerwony Kontrabuspas
I z korkiem zepnie korek,
w którym twój ojciec tkwi.- 21 0
-
2019-05-07 06:30
Pozniej opracujemy wizualizacje kontra-kontrabuspasa dla rowerzystow. (1)
A na nim namalujemy kontra-kontra-kontrapas dla biegaczy.
- 20 0
-
2019-05-07 06:53
O tak
Bo Dzesika Brajanek nie pojadą komunikacją do szkoly dziadzius mamusia zawiezie
- 5 5
-
2019-05-07 09:18
No to już wiemy na których
cymbałów nie głosować.
- 13 1
-
2019-05-07 09:37
niedorajdy (1)
A pomyśleć, że za pieniądze utopione w lotnisku, infoboksie, pomniku na skwerze, kolejce na Kamienną Górę można by było rozwiązać wiele problemów mieszkańców. To jest szczyt głupoty ze strony wyborców, żeby głosować na ludzi, którzy roztrwonili tyle publicznej kasy.
- 16 1
-
2019-05-07 10:10
lista jest dłuższa
Lista tych "inwestycji" jest dużo dłuższa.
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.