- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (55 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (69 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-06 21:46
Tak to prawda..
Gen.bryg Stanisław Dąbek ur. 28.III.1892r- a co ciekawe( 28.III.1945r.) data wyzwolenia Gdyni z pod okupacji Niemieckiej (nazistowskie)- to w kolejną rocznice 28.III n/roku-powinno zostać wreszcie to uhonorowane i uznane także i w Gdyni. Jest w życiorysie tego oficera epizod i to dość istotny... W grudniu (1918 r. walczył o wyzwolenie miasta Lubaczów z rąk...Ukraińskich...Był dowódcą(porucznik) oddziału który walczył z wojskami ukraińskimi. Czy to teraz jest aby "poprawne"o tym wspominać co by "czegoś" nie popsuć.????? Ale ten stopień generała to bym dodał w nazwie ulicy dotychczas(płk.). A sama "ulica" to wiek też XIX tyle ,że "pod asfaltem z dziurami..."
- 14 0
-
2019-05-06 21:48
A może buspas na Wielkopolskiej? (1)
Powrót do domu po godz. 16 to jeden wielki dramat...
- 9 5
-
2019-05-06 21:53
mało korków?
jeżdzę busem i jestem przeciw
- 6 3
-
2019-05-06 21:55
zdurnieli?
a godzinach szczytu tak, potem nie, kto to ogarnie
- 10 3
-
2019-05-06 21:57
W Gdyni szybko się rozwiązuje problemy. Po ch....j nam nowe drogi, obwodnice, czy ścieżki rowerowe. Biała farba, kontarapasy i po sprawie.
- 18 3
-
2019-05-06 22:04
A ja bym "poszedł"
jeszcze dalej i uchwalił całkowicie inne takie miejscowe - takie niby prawo o ruchu drogowym- obowiązujące tylko na terenie Gminy Gdynia. Wprowadzi bym jakieś nowe zakazy, nakazy, ograniczenia ale tylko w Gdyni. Jak były były naprawdę total- hiper korki to mogły by być zezwolenia jazdy- pod prąd/ z prądem, na skróty, przez posesje, krzaki, rowerami po bus-pasach ,hulajnogami b/ograniczenia...ale tylko do 30 km/h.
- 16 1
-
2019-05-06 22:09
Zgodnie z przepisami to
odcinek 5-6 km pokonuje się w 44-55 minut. Ile strat w paliwie i ekologii???
- 12 1
-
2019-05-06 22:50
fot.3/3
widać,że Panowie na fotce to świetny mają humor....O której godzinie i kiedy wykonano to zdjęcie ??? dziwnie pusto na drodze.....
- 11 3
-
2019-05-06 22:53
Tragedia
Kompletnie niezrozumiała decyzja angażująca duże środki a efekt będzie mizerny.
Jedyne logiczne rozwiązanie to obwodnica Witomina. Wiadomo ze to kosztowne ale za to rozwiązanie na lata a nie tanie ściemnianie ze się cis w temacie robi. Wstyd normalny ...- 10 5
-
2019-05-06 22:55
Nie obwodnica ale estakada na wzór tej Estakady Kwiatkowskiego
a ulica E. Kwiatkowskiego to inna "bajka"-przepraszam ale chyba tragedia....
- 11 0
-
2019-05-06 23:19
Tablice elektroniczne zmiennej treści,...
... kontrabuspas + wąsate Janusze w swych Paseratti.
Będzie się działo.
Na miejscu pogotowia ratunkowego to bym założył jakiś stały punkt w tym lesie żeby nie musieli ciągle tam dojeżdżać z Centrum- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.