- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-06 14:57
2022 rok?
Szkoda że nie 2222.
- 31 3
-
2019-05-06 14:57
Czy to nie jest artykuł przygotowany na prima aprilis?
- 28 3
-
2019-05-06 14:58
Chore
Jak większość decyzji w um gdynia.
- 31 0
-
2019-05-06 15:08
szczurek masz zły wpływ na nasze miasto, decyzje to jakaś farsa. odejdź!
- 26 5
-
2019-05-06 15:10
genialne (1)
Ten pomysł demaskuje nieudolność gdyńskich władz. Zaklinanie rzeczywistości. Pytanie brzmi: jak przy pomocy białej farby i prawoskrętu "dobudować" buspas i sprostać rosnącemu ruchowi aut z budowanych osiedli? Odpowiedzią jest ulubione motto strategów miejskich, niedasie. I tym razem to prawda.
Wszystkim nieobecnym przy urnie polecam uczestniczyć w następnych wyborach.- 34 3
-
2019-05-06 17:05
nic nie zrobią
Pozostaje czekać, aż marszałek rzuci kasą i wybuduje połączenie kolejowe, tak jak w przypadku północnej części Gdyni. Te łaj...y nic nie potrafią poza sprzedawaniem (też nieudolnie) miejskich gruntów.
- 13 2
-
2019-05-06 15:15
Inaczej jak d**ilizm tego nie można nazwać. Trasa wylotowa z Obwodnicy powinna mieć jak najwięcej pasów a te głupki ograniczają ruch.
- 24 6
-
2019-05-06 15:18
(1)
Osoba która to zatwierdzi będzie skończonym imbecylem!
- 30 5
-
2019-05-06 16:15
Tak i nazywa sie Szczurek i to na niego glosowała banda i**otów z Gdyni
- 13 3
-
2019-05-06 15:21
(5)
Buspasy tak, ale nie kosztem likwidacji pasa dlacodziennych użytkowników dróg idących w dziesiątki tysięcy aut na dobę. Czy ci urzędnicy mają mózgi?
- 29 8
-
2019-05-06 17:02
chłopcze (4)
weź powietrze i ochłoń. Jakie dziesiatki tysiecy na dobe o godzinie 8 w strone chwarzna z witomina? Ten buspas to akurat trafiony pomysł.
- 11 6
-
2019-05-06 17:10
(3)
Dwa pasy a jeden likwidują Jak to jest mądre rozwiązanie w sprawie odkorkowania miasta to ci współczuję trzeźwości.
- 13 3
-
2019-05-06 17:16
Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem? (2)
buspas powstanie na pasie do ruchu przeciwnego, czyli na pasach, które rano prowadzą z witomina do chwarzna i będą prawie PUSTE, a z takim natężeniem ruchu 1 pas tam wystarczy. Dla kierowców aut nic się nie zmieni, a to oni biją największą pianę ;D
- 9 6
-
2019-05-06 20:01
(1)
Rano pusty pas w stronę Witomina? Skąd jesteś pajacu? Rano są mega korki w tym kierunku !!!!!!!! Po południu w drugą stronę!
- 0 10
-
2019-05-06 20:53
"mam samochod, po co mi mózg?"
kolejny kierowca, który nie zrozumiał zmian opisanych w artykule ani tego co napisałem :D
"które rano prowadzą z witomina do chwarzna" - umiesz czytać kapuściany gł.bie? :D- 6 5
-
2019-05-06 15:23
Szczurek ku....wa mać jeszcze jedno lotnisko sobie zbuduj. Bo zamiast poszerzać "wylotówki" to je tak na dobrą sprawę likwidujesz.
- 36 1
-
2019-05-06 15:25
2022? Pie......ne kłamcy.
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.