- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-06 15:28
Kolejny temat zastepczy z UM Gdynia
Inwestycje leza to wymyslili fajerwerki....
- 21 3
-
2019-05-06 15:31
Rozumiem że do roku 2022 nic nie zostanie zrobione z ulica Chwarznienską? (1)
Władze miasta nie potrafią zarządzać miastem a stąd wniosek płynie jeden
- 30 0
-
2019-05-06 16:21
wyprodukowanie farby i opłacenie Januszy od budowania musi kosztować
- 6 5
-
2019-05-06 15:55
brak wizji
Władze Gdyni nie mają wizji rozwoju miasta ,łatają doraźnie ,problemy odsuwają od siebie ,brak planu rozwoju dzielnic Gdyni drogi niedostosowane do rzeczywistej wielkości dzielnic ,bus pas wprowadzi tylko zamęt z jednej strony jak i z drugiej jak będą autobusy opuszczać bus pas włączać się na lewy pas w kierunku miasta,ważne że władze mają pomysł ,czemu nie miały go jak drogę przebudowywano,jak to się ma do przebudowy skrzyżowania na Witominie !!??
- 29 0
-
2019-05-06 16:04
(1)
Chyba ich pogięło, tam są korki przy dwóch pasach a przy jednym to nawet nie chcę myśleć
- 22 6
-
2019-05-06 22:47
Przeczytaj raz jeszcze, a potem chwilę przemyśl. Widziałeś traci kotek w stronę Chwarzna?
- 7 3
-
2019-05-06 16:35
Farsy ciąg dalszy
Coś takiego mógł wymyślić tylko człowiek który nie jechał komunikacja miejska przynajmniej 20 ostatnich lat ani nie jeździ jako kierowca w godzinach szczytu.
- 31 3
-
2019-05-06 16:42
Budujcie drogi a nie pitoly
- 24 5
-
2019-05-06 17:05
Chore miasto, chore pomysły.
- 24 3
-
2019-05-06 17:12
(2)
Jeszcze zróbcie kretyni buspas na Rolniczej.
- 21 11
-
2019-05-07 00:32
b/t (1)
ulicę Rolniczą można poszerzyć o 2 kolejne pasy jest na to dużo miejsca.Miał być bus pas do skrętu w Chwarznieńską jest miejsce.Na całej tej ulicy można też poszerzyć i tak wyodrębnić dodatkowy pas,który w czasie szczytu byłby raz w jedną raz w drugą stronę. Widać że naszych włodarzy trzeba cofnąć do szkoły.
- 8 0
-
2019-05-07 04:54
Farba nie da rady poszerzyc...
.... deszcz zmyje z trawnikow biale pasy.
- 9 0
-
2019-05-06 17:18
Widzę, że największy b... d... mają kierowcy aut :D (1)
jak zwykle. Im nie dogodzisz, im się należy, bo oni płacą podatki w paliwie! To wy trujecie jednak ludzi woząc swoja z...y w samochodach gdzie jedzie prawie samo powietrze w środku, tworzycie korki, wypadki, hałas i spaliny. Z waszego punktu widzenia nic się nie zmieni, tylko autobusy do centrum będą jechać szybciej, ale jaśnie panom to właśnie przeszkadza. Przyzwyczajajcie się, że samochód przestaje być luksusem i miasto będzie tworzone dla ludzi, pod kątem transportu publicznego, a wasz "luksus" będzie oznaczał stanie w korkach heheh.
PS.
wypit...ć z miasta!- 9 32
-
2019-05-06 17:21
i jeszcze jedna rana dla miasta
zainstalujcie tam kamery, żeby janusze w swoich passerati dostawały mandaciki za jazdę po buspasie pod prąd.
- 8 8
-
2019-05-06 17:40
Kolej jednoszynowa
A wiecie że z Chwarzna planowana jest kolej?! Ale z oszczędności będzie miała tylko jedną szynę.
- 28 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.