• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy zastępcze winne korków na Stogach?

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Mieszkańcy skarżą się, że obecna organizacja ruchu komunikacji miejskiej powoduje korki w godzinach szczytu. Mieszkańcy skarżą się, że obecna organizacja ruchu komunikacji miejskiej powoduje korki w godzinach szczytu.

Remont torów tramwajowych na Przeróbkę doskwiera nie tylko pasażerom komunikacji miejskiej, ale również kierowcom samochodów. Reorganizacja ruchu, w tym zamknięcie Mostu Siennickiego, sprawiła, że codziennie tworzą się korki na ul. Wosia Budzysza.



Długo wyczekiwany remont torów tramwajowych na Przeróbkę, który rozpoczął się pod koniec czerwca, wymusił zamkniecie Mostu Siennickiego dla ruchu aut (dla pieszych i rowerzystów nadal jest otwarty). Ruch samochodów oraz autobusy zastępcze skierowano przez most im. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. To z kolei sprawiło, że znacznie wzrósł ruch na skrzyżowaniu ul. Wosia Budzysza z Trasą Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

- Po zamknięciu Mostu Siennickiego ruch ze Stogów na Przeróbkę jest minimalny. W związku z tym pas do jazdy prosto jest stale pusty, natomiast pas do skrętu w stronę ul. Elbląskiej przez most wantowy - wiecznie zajęty. Proponowałbym wprowadzić możliwość skrętu na most wantowy z dwóch pasów, co znacznie zmniejszyłoby korki, które sięgają często centrum Stogów - proponuje pan Jarosław, czytelnik Trojmiasto.pl

Propozycję naszego czytelnika przesłaliśmy do Zarządu Dróg i Zieleni, aby ustosunkował się do niej i ewentualnie naniósł poprawki w organizacji ruchu, wprowadzając tymczasowe oznakowanie.

- Wniosek ten potraktowaliśmy jako oficjalny i został złożony do Działu Inżynierii Ruchu. Jeżeli da się faktycznie wprowadzić taką organizację ruchu, jak proponuje czytelnik, to ją zastosujemy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Na tej odpowiedzi niestety na razie zakończyły się działania ZDiZ. Propozycję czytelnika wysłaliśmy w poniedziałek 21 lipca, zaś odpowiedź rzecznik otrzymaliśmy w środę. W piątek upewniliśmy się, czy zostały podjęte jakieś decyzje, ale wniosek nadal był nierozpatrzony.

Zdaniem naszych czytelników, korki powoduje jednak nie tylko niewydolne skrzyżowanie z Trasą Sucharskiego, ale również usytuowanie przystanków autobusów zastępczych za tramwaj w ciągu ul. Wosia Budzysza.

- Przystanki zostały bezmyślnie usytuowane w najwęższych miejscach, przez co samochody nie mogą omijać autobusów na przystankach. To sprawia, że przez jeden autobus stoi cała kolejka aut, nieraz nawet od Stogów. Dlaczego nie przesunięto przystanków w miejsca, gdzie jezdnia szeroka jest na dwa pasy ruchu? - dziwi się pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl

Jak oceniasz lokalizacje przystanków zastępczej komunikacji autobusowej na Stogi?

Okazuje się, że wybór miejsc dla przystanków wcale nie był przypadkowy, a celowo dobrany w taki sposób, by zapewnić bezpieczeństwo pasażerom komunikacji.

- Podobny system lokalizacji przystanków z powodzeniem stosowaliśmy już na przystanku Mostostal zobacz na mapie Gdańska podczas wstrzymania ruchu tramwajowego. W ten sposób unikamy sytuacji, w której pasażerowie wysiadający z autobusów, "wyskakują" zza pojazdu wprost pod koła samochodów, jadących równoległym pasem. Ponadto autobusy w ten sposób wymuszają spowolnienie ruchu, a więc liczba kierowców przekraczających prędkość jest redukowana dzięki takiemu rozwiązaniu - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.

Dodatkowo urzędnicy przypominają, że na etapie planowania lokalizacja przystanków i organizacji ruchu była zatwierdzona przez specjalną komisję, w skład której oprócz ZTM, wchodzą też przedstawiciele też m.in. Zarząd Dróg i Zieleni oraz policja.

Prace przy remoncie trasy na Przeróbkę potrwają do września 2015 r. Wcześniej, bo już do końca br. zostanie otwarte połączenie tramwajowe do pętli Przeróbka, choć nadal, ze względu na prace budowlane, zamknięty będzie dla ruchu aut Most Siennicki i odcinek komunikacji tramwajowej między Przeróbką a Stogami.

Postęp prac nad remontem trasy tramwajowej na Przeróbkę. Film prezentuje stan sprzed ok. tygodnia.

Miejsca

Opinie (86) 1 zablokowana

  • ja bym

    za te wasze wieczne narzekania zaczął wam robić na złość i tak:
    po zakończeniu remontu otworzył bym trasę na przeróbkę i puścił same stare tramwaje - tak we wrześniu 2015 . Od tego dnia zamknął bym trasę od mostu wantowego do plaży na kolejne 1,5 roku i puścił autobusy zastępcze - pojedyncze bez klimatyzacji ! Tramwaj by jechał do przeróbki a autobus od mostu - spacerek 10cio minutowy.
    Włączył bym światła na moście tak by autobusy stały po 3 minuty czekając na zmianę światła. Wprowadził bym też tak rozstrzelony rozkład jazdy by autobus jechał 20km/h od przystanku do przystanku i jeszcze na tym przystanku musiał stać 2 minuty by wyrównać czas względem rozkładu. Oczywiście przystanki wyrównawcze byłyby na tych zwężeniach. Wszystkie przystanki byłyby na żądanie oraz nie byłyby honorowane bilety autobus-tramwaj. Tramwaj by jeździł co 15 minut a autobus co 20 minut tak by trzeba było tracić jak najwięcej czasu na przesiadkę, ale z drugiej strony nikomu by ten autobus nie odjechał. Ciekawe co wtedy byście tu pisali. MARUDY !

    • 10 1

  • rys (2)

    Panie Redaktorze, proponuje zainteresowac sie przy okazji Stogow tematem stawiania miliarda zakazow zatrzymywania sie w okolicach wejscia na plażę i jedynego niestrzezonego prywatnego parkingu jaki sie tam znajduje na okolicznosc brania i wreczania grubych lapowek urzednikom zdiz w Gdańsku jesli to oni odpowiedzialni sa za ta "zakazowa paranoje"!

    • 3 3

    • pparanoją jest myślenie, że parę tysięcy ludzi

      da radę zaparkować swojego grata parę metrów od plaży.

      • 2 0

    • bardzo dobrze że są zakazy, po to jest parking żeby na nim parkować, nie stać cie dziadu to gdzie indziej jedz.
      Sam miałem stłuczke w tam tym roku "bo ktoś zle zaparkował"

      • 0 0

  • Jakie korki ???

    10 czy 15 samochodów to nie jest żaden korek, ludzie.

    Tak, puśćmy tam dwa albo i trzy pasy do skrętu, potem będzie cyrk na tym krótkim odcinku między skrzyżowanie a Wantowym, tym bardziej że i zjazd na Wantowy też bardzo krótki jest.

    • 6 0

  • kodeks drogowy

    kodeks drogowy zakazuje omijania autobusu/tramwaju jezeli przystanek nie jest wylaczony z obrysu jezdni , np zatoka. I tyle w temacie.

    • 3 1

  • Korki w upalne dnia na plażę Stogi (1)

    Korki to są ale na plażę zdiz powinien również postawić zakaz zatrzymywania się na odcinku od pustego stawu do plaży bo samowola parkujących

    • 3 0

    • Stoi

      • 0 0

  • Karetki też stoją

    O przejeździe dla karetek nikt nie pomyślał. Stogi to dzielnica starszych ludzi, a i na plaży często pojawia się karetka.

    • 1 1

  • Można było poczekać...

    Może wystarczyło zaplanować remont na okres po otwarciu tunelu pod Wisłą i nie byłoby problemu?

    • 0 0

  • (1)

    Ja widzę że prawie wszyscy traktują samochody jako luksus czyli po to aby wygodnie wozić swoje 4 litery. Ale to nie jest do końca prawda. W dużym mieście samochody są używane bardzo często do pracy, załatwianie rozlicznych interesów ( też praca). Często ktoś musi przemieszczać się często w ciągu dnia po mieście lub między miastami i nie da się tego robić komunikacją bo po pierwsze zajmuje to bardzo dużo czasu doba ma tylko 24 h a trzeba też spać. Po drugie komunikacją nie da się przewozić dużych i bardzo ciężkich rzeczy.
    Mieszkamy w dużym mieście i naturalna koleją rzeczy jest życie dynamiczne a samochody są częste potrzebne do dynamicznego rozwoju miast.
    Roweru również nie da się używać jako środka przemieszczania się na dużą skalę. Jest to raczej rodzaj rekreacji lub też może być stosowany jako środek transportu na niewielkich odległościach i to tylko dla tych których praca nie stanowi ograniczenia. Nie wiem czy ktokolwiek chciałby korzystać z usług pracowników z śmierdzącej potem obsługi która do pracy dojeżdża rowerem lub przybiega.
    Kolejną sprawą wymysł tych przystanków na zwężeniach czy też pomysłu redaktora tego artykułu co do sondy o możliwościach stosowania progów zwalniających. Tak więc apeluję ludzie opamiętajcie się a co z karetkami, strażą pożarną itp. których błyskawiczna interwencja może uratować czyjeś domostwo lub życie. Może taka karetka z pacjętem ma skakać na progach lub stać na zwężeniu za autobusami i samochodami ??? Niech lepiej pseudo dyrektor Zomkowski Sebastian się trocheczkę chociaż nad tym zastanowi

    • 0 5

    • Roweru również nie da się używać jako środka przemieszczania się na dużą skalę.

      To co robią rano te setki rowerzystów na Al. Zwyciestwa? Rekreację uprawiają?

      • 0 0

  • korki

    Jeżdżę ze Stogów o różnych godzinach i jeszcze nigdy nie stałam w korkach, a że czasami trzeba chwilę poczekać to nie znaczy że to są korki.
    A tak na marginesie Panie Krzysztofie to w tytule powinno być: winne korkom, a nie korków

    • 2 0

  • Ludzie gdzie wy macie korki spowodowane tym że autobusy muszą stanąć na przystankach zastępczych aby zabrać pasażerów ?
    Pomyślcie trochę zanim wypowiecie się na ten temat.
    Narzekacie na to że są korki SPOWODOWANE PRZEZ AUTOBUSY a tak naprawdę to samochody robią korki których ze Stogów tak naprawdę nie ma.
    Nie dość że wożą cztery litery samochodami bo przecież ich zdaniem komunikacja jest dla ludzi gorszych to jeszcze narzekają że NIBY autobusy robią zamieszanie i przez nie są korki.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane