• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocena polityki władz Gdańska: Dobra kultura, zła polityka parkingowa

km
18 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Gdańszczanie najbardziej zadowoleni są z polityki kulturalnej, dzieli ich podejście do powiększenia strefy płatnego parkowania czy transportu zbiorowego. Gdańszczanie najbardziej zadowoleni są z polityki kulturalnej, dzieli ich podejście do powiększenia strefy płatnego parkowania czy transportu zbiorowego.

Mieszkańcy Gdańska są zadowoleni z prowadzonej przez samorząd polityki kulturalnej, sporym poparciem cieszy się też zabudowa Śródmieścia. Z kolei najczęściej narzekają na politykę parkingową i komunalną - wynika z badania zamówionego przez Radio Gdańsk.



Jak oceniasz politykę miasta w zakresie transportu publicznego?

Badania na zlecenie publicznej rozgłośni przeprowadziła w połowie grudnia 2017 roku firma GFK. Przepytano 500 pełnoletnich gdańszczan. Miało ono na celu ocenić preferencje wyborcze gdańszczan oraz problemy, z którymi borykają się w życiu codziennym.

Najlepiej wypada polityka kulturalna, gorzej poszerzenie strefy parkingowej



Trzy czwarte ankietowanych pozytywnie ocenia politykę kulturalną miasta. W ocenach w tej sferze najbardziej entuzjastyczni są uczniowie i studenci. W skali od 1 do 5 dają oni gdańskiej kulturze aż 4,5 pkt., podczas gdy średnia ocen to 4.

Najsłabsze oceny zebrał projekt poszerzenia stref płatnego parkowania - 52 proc. ocen negatywnych, a średnia ocen dla polityki miasta w tej kwestii to zaledwie 2,5. Choć 22 proc. wspiera też politykę poszerzania stref parkingowych (takich stref chcieli np. mieszkańcy Oliwy).

Co ciekawe, mieszkańcy dzielnic takich jak Wrzeszcz, Oliwa czy Śródmieście, chcieliby ograniczenia ruchu aut. Natomiast pozostali mieszkańcy chcą wygodnego i taniego dojazdu do pracy własnymi samochodami.

Do tego aż 52 proc. mieszkańców wsparcie władz dla transportu zbiorowego ocenia słabo - bo tyle dają połączone odpowiedzi "raczej źle" i "zdecydowanie źle".

Pozytywne oceny dla Forum Gdańsk i zabezpieczeń przeciwpowodziowych



W sprawie zabezpieczenia przed powodziami, aż 43 proc. gdańszczan ocenia działalność miasta "dobrze" i "raczej dobrze". Jednocześnie aż 41 proc. ma kłopot z oceną tej sfery inwestycji miejskich.

Stosunkowo dużym poparciem cieszy się zabudowa Śródmieścia (w tym budowa kompleksu Forum Gdańsk) oraz otwarcie władz na inicjatywy mieszkańców. Ponad połowa respondentów oceniła te obszary działalności pozytywnie (odpowiednio 60 proc. i 56 proc.). Jednak niemal co piąty mieszkaniec jest przeciwnego zdania (odpowiednio 20 proc. i 18 proc.).

Podzielone opinie w polityce imigracyjnej i usług komunalnych



Spore podziały widać np. w sprawie otwartości miasta na napływ uchodźców. 38 proc. ankietowanych popiera napływ uchodźców, ale niewiele mniej - 29 proc. - jest przeciwko ich napływowi.

Podobnie jest w przypadku cen za usługi komunalne (głównie śmieci i woda). 27 proc. pozytywnie ocenia politykę władz miasta w tym zakresie, ale 28 proc. jest odmiennego zdania.

Ocena politycznych działań władz samorządowych jest mocno powiązana z preferencjami politycznymi ankietowanych. Planujący głosowanie w najbliższych wyborach samorządowych na kandydatów Platformy Obywatelskiej istotnie częściej przyznają pozytywne oceny władzom lokalnym we wszystkich badanych obszarach, a zwolennicy Prawa i Sprawiedliwości zdecydowanie częściej źle oceniają działania samorządu gdańskiego.
km

Opinie (263) 2 zablokowane

  • Smieci w sopocie sa o polowe tańsze (1)

    Strefa parkowania platnego coraz wieksza biletomaty nie sprawne podatki w gore czego jeszcze trzeba.. I to dlatego taka dobra ocena

    • 25 6

    • Sopot z wielkiej litery piszemy.

      • 2 1

  • Ciemniaki w blachosmrodach wszedzie chca miec parkingi za darmo to nic nowego.Ale na zachodzie likwiduje sie parkingi i stawia (4)

    na komunikacje miejską!Jak rygorystycznie traktuje sie buraków za kierownica wystarczy wyjechać za granicę w Polsce czy Gdańsku mają sielskie życie! Na szczęście w Polsce własnie weszła ustawa która jest od lat stosowana na zachodzie czyli podniesienie opłat za parkowanie do 10zł za godzinę!
    I pamietajcie buraki obojetnie kto bedzie szadził czy Pis czy PO skończyło sie eldorado dla was!!
    czesc noramalnych ludzi jest tego swiadoma i juz przestawiła sie na komunikacje miejską!

    • 23 38

    • Jak cie nie stac na samochód to zmień prace albo weź kredyt

      i nie wylewaj swoich żalów w przestrzeni publicznej. Pewnie bilety też chcesz za darmo...

      • 13 9

    • Kubusiu, nie obrażaj ludzi korzystających z opcji, które krytykujesz jak Jarek K.

      Jarek K. pytany czy woli herbatę czy kawę, odpowiada, że woli herbatę, bo kawa to paskudny napój.

      Zwykły człowiek rozważa różne opcje i podejmuje decyzje takie, jakie mu pasują w danym kontekście.

      W dobrze zarządzanych miastach tzw. zachodu stawia się przede wszystkim na aktywne formy mobilności: dba o komfort i bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów, promuje korzystanie z rowerów wspomaganych elektrycznie (dobre na dojazdy na odległości do 12 km lub nawet więcej); dba się o jakość otoczenia stacji lokalnej kolei (węzły przesiadkowe bez konieczności schodzenia do tuneli pod jezdniami ulic) etc. etc.

      Dba się także o to, by miasto było miastem krótkich odległości, ale na pewno nie ma sensu wyzywania korzystających z samochodów od blachosmrodziarzy. Ich trzeba strzyć, doić i zarządzać konfliktami, które między nimi występują, a nie obiecywać budowy darmowych parkingów wielopoziomowych, za które płacą wszyscy podatnicy, a nie ich użytkownicy.

      • 7 5

    • Napisał zakompleksiony Polak.

      Prostactwo, POgarda dla człowieka, wyniosłość, POnizanie ludzi o odmiennych POgladach lub mniej zarabiających. Super, że napisałeś ten post zakompleksiony polakówu.

      • 1 4

    • Jak komunikacja miejska

      bedzie funkcjonowała w taki sposób, że dojadę na spotkanie z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Zielenisz, w podobnym czasie co samochodem oraz w ludzkich warunkach (nie jak sardynka w puszce), to z pewnością się przesiądę.

      • 0 2

  • (1)

    Jak będzie rządził budyń z elita tonie będzie dobrze,aby do wyborów.

    • 37 7

    • kto tonie? i gdzie? może trzeba pomóc?

      • 1 3

  • Janusze co myślą, że kupili z autem miejsce parkingowe w pakiecie (4)

    Na 24h/7 dni w centrum Gdańska :-)

    • 26 25

    • bo auto dla janusza to sysnonim luksusu kupuje taki 20 letni złomn i czuje sie dowartościowany (3)

      wydaje musie ze jest kimś lepszym i dostał sie do elitarnego zbiorowiska :) wiec wszystko mu sie należy.Miejsca parkingowe takze on nie zaplaci nawet 3 zł za godzinę bo to dla niego za wielki wydatek .

      • 12 5

      • o co chodzi z ta nagonka na samochody (1)

        nie rozumiem tego hejtu wylewającego się na środek transportu jakim jest samochód, to tak jakby się obrażać, że ktoś ma telefon komórkowy - bo przecież rozmawia w miejscach publicznych), czy komputer, etc. Walka z cywilizacją??

        • 6 7

        • To nie nagonka.

          Rzeczywiście nie rozumiesz, więc wyjaśniam. Hejt wylewa się nie na samochód jako taki, tylko na buraków zastawiających chodniki bo ich nie stać na opłatę parkingową w legalnym miejscu. Na samochód oczywiście ich stać. Na parkowanie, utrzymanie (patrz filtry DPF) już niestety nie.

          • 6 2

      • Płace podatki za które są remontowane ulice, więc miejsca parkingowe powinny być darmowe.

        • 0 2

  • Racja ale kto na forum analizuje fakty 5% to max

    Dziś ja mam rację bo ja mam rację dominuje.Poza tym ,jeżeli skrytykuję jedną inwestycję prez.Adamowicza to w necie -jestem pisowcem-absurd,jeżeli analogicznie poprę jestem peowcem-absurd

    • 21 4

  • Ale zaraz po raz kolejny powiększa strefę płatnego parkowania (1)

    wmawiając że to dla dobra i na prośbę obywateli. Adamowicz już dawno powinien odejść jak wszyscy przyspawani do stołków

    • 32 7

    • powiększanie strefy płatnego parkowania leży także w interesie kierowców

      jeśli się tego nie robi, to kierowcy tracą czas i pieniądze na szukanie wolnego miejsca do parkowania.

      Dla mieszkańców istotne jest tworzenie atrakcyjnych alternatyw dojazdu samochodem i obciążanie kierowców kosztami, które generują oni sami.

      Największym wrogiem kierowcy jest inny kierowca, który zajął mu miejsce do parkowania, które ten sobie upatrzył.

      • 7 7

  • (2)

    jak najbardziej można i nawet trzeba wprowadzać działania zniechęcające do podróżowania autem w mieście za pomocą nałożenia opłat za parkingi w centrum, może i nawet jakiś podatek od starych aut ( brak norm UE w zakresie emisji CO2 ). Takie działa nie może odkorkować po części miasto, nie będzie zawalona każda wolna przestrzeń przez samochody, mniej zanieczyszczeń w powietrzu no i nie zabieranie miejsca postojowego lokalnym mieszkańcom przez różnych przybyszy z okolic. Ale....w zamian musi być jakaś alternatywa. Transport miejski w obecnym stanie funkcjonalnym jest niestety do bani- stosunkowo drogi, brak synchronizacji, różna polityka biletowa, ulgowa i rozkładowa PKM, SKM, ZTM itd. brak zarysów na " metropolitarność" przez co Trójmiasto, choć gdyby nie tablice informujące ze jest się już w innym mieście, jest całkowicie rozczłonkowane komunikacyjnie. W obecnym stanie rzeczy, samochód wydaje się być jedynym rozsądnym rozwiązaniem pomimo uciążliwości o których powyżej- ale czy to na pewno są dobre kierunki wyboru? szczęście, że jest jeszcze prozdrowotna alternatywa w postaci dobrze rozwiniętej sieci ścieżek rowerowych- to jak na razie jedyny plus

    • 17 8

    • Zgadzam się wypowiedzią.

      Jeśli mają być tak drogie parkingi ( wg m.nie opłata za godzinę nie powinna przekraczać 30% minimalnego wynagrodzenia godzinowego netto by nie dyskryminować biedniejszych) to niech jest rozwinięta komunikacja miejska. Tzn. autobus max co 10 minut. Nie zadałabym się na autobus do pracy co pół godziny. Jeden nie przyjedzie i się spóźniam a jak mam jeszcze przesiadkę gdzie muszę poczekać to czas dojazdu wydłuża się do 1,5 godziny w jedną stronę. Czas dziennego dojazdu 3 godziny - życie się marnuje. Druga sprawa to logiczny rozkład tej komunikacji i tu podam przykład - 3 autobusy np 210,130,184 w ciągu dwóch minut a potem przerwa ok 20 minut. Wysiadam na Morenie i chcę jechać na Ujeścisko - wysiadam koło Swissmedu i widzę jak mi uciekają 162 i 262 i znów czekanie......Brak połączeń bezpośrednich wydłuża niemiłosiernie dojazdy do centrum mieszkańcom np. Kiełpinka, Jabłoniowej itd

      • 1 1

    • Zamiast "zniechęcać" czytaj dowalać kierowcom trzeba stworzyć komunikację miejską, która będzie konkurencyjna - porównywalny czas dojazdu i ludzkie warunki, a nie przepełniony autobus raz na pół godziny. No ale wiadomo, jak chcemy wygrać na 100 metrów z Usainem Boltem to można albo latami ćwiczyć, albo połamać przeciwnikowi nogi. Zabawne, że najwięksi pieniacze, którzy tak zagorzale walczą o to, żeby absurdalnymi opłatami zmusić wszystkich do porzucenia własnych aut kopią dołek sami pod sobą. Wyobraźcie sobie co będzie, gdy komunikacja zostanie taka sama jak teraz, a wszyscy kierowcy przesiądą się do autobusów. Kolejka żeby wsiąść do tramwaju zaczynała by się jeszcze przed schodami na peron w tunelu pod dworcem

      • 0 0

  • średnia kultura, na ulicach i w przestrzeni kosmiczna tandeta

    rozlewanie miasta po Pruszcz, w beznadziejnych planach zagospodarowania, Bastiony Wałowa, brak ochrony zabytków, zidiociałe ZDIZ, DRMG, quasi-tramwaje PESY w których nie usiądziesz nawet jak masz drewnianą nogę, drożyzna na rynku mieszkaniowym i robienie łaski deweloperce a przede wszystkim hotelarzom, burdelmamom i turystom

    • 32 4

  • Forum jest piękne i nawiązuje swoim charaterem do zabudowy Starego Miasta (1)

    a kto ma inne zdanie jest głupi

    • 15 28

    • Hyba gupi

      • 4 0

  • Wciskacie kit,że 36% mieszkańców Gdańska jest za sprowadzaniem tzw. imigrantów przeważnie młodych byczków.Jest to największy błąd Adamowicza.

    • 52 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane