• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą dwa nowe pociągi. Urząd dokłada 14,5 mln zł

MKo
28 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Urząd Marszałkowski kupił od spółki Newag dwa pociągi elektryczne do obsługi ruchu aglomeracyjnego i regionalnego. Docelowo zamówienie ma obejmować 31 dodatkowych pojazdów.   Urząd Marszałkowski kupił od spółki Newag dwa pociągi elektryczne do obsługi ruchu aglomeracyjnego i regionalnego. Docelowo zamówienie ma obejmować 31 dodatkowych pojazdów.

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego dołoży brakujące 14,5 mln na zakup dwóch pociągów o napędzie elektrycznym, na które pierwotnie planował przeznaczyć 55 mln zł. Ostatecznie we wtorek urzędnicy poinformowali o wyborze oferty na 69 mln zł, jaką złożyła spółka Newag z Nowego Sącza.



W podróżowaniu pociągiem najważniejsze jest:

Oferty w przetargu na zakup elektrycznych pociągów rozstrzygnięto pod koniec maja, a dziś urzędnicy poinformowali o wyborze oferty.

Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy: spółka Newag z Nowego Sącza oraz Pesa z Bydgoszczy. Pierwsza dostawę dwóch pociągów (aglomeracyjnego i regionalnego) wyceniła na 69 mln, a druga 104 mln zł.

To znacząco wyższe oferty od pierwotnie założonego budżetu, który na etapie przygotowania przetargu nie uwzględnił dwucyfrowej inflacji. Urzędnicy na zakupy planowali przeznaczyć 55 mln zł, dlatego przez ostatni miesiąc trwały analizy, czy i skąd uda się pozyskać brakujące 14,5 mln zł.

Ostatecznie urząd marszałkowski zdecydował o wyborze oferty Newagu, a co za tym idzie, dołożyć brakujące 14,5 mln zł.

Marszałek: kupujemy dwa, a chcemy kupić 31 pociągów



- Dzisiaj rozstrzygnęliśmy przetarg na zakup nowego taboru o napędzie elektrycznym dla województwa pomorskiego. Wygrał NEWAG. Póki co kupujemy dwie sztuki, ale jesteśmy zdeterminowani, aby wykorzystać pełną opcję i zakupić łącznie 31 sztuk nowych ezt dla połączeń regionalnych i aglomeracyjnych - poinformował w mediach społecznościowych Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Wnętrze jednego z pociągów spółki Newag. Wnętrze jednego z pociągów spółki Newag.
Pociąg aglomeracyjny ma być fabrycznie nowym, wieloczłonowym pojazdem o napędzie elektrycznym (EZT). Obsłuży połączenia kolejowe na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście/Gdańskiem Głównym a Wejherowem (linie kolejowe nr 202 i 250). A po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr: 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy muszą umożliwiać obsługę tych linii.

Z kolei pociąg regionalny (również fabrycznie nowy, wieloczłonowy pojazd o napędzie elektrycznym) będzie realizował wojewódzkie przewozy pasażerskie. Do czasu zelektryfikowania linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253 pojazdy będą kursować po następujących liniach kolejowych: 9 Malbork - Gdańsk Główny, 131 Tczew - Smętowo, 202 Gdańsk Główny - Słupsk, 204, Malbork - Elbląg, 405 Słupsk - Ustka Uroczysko z możliwością rozszerzenia o linie nr 250 i relację pociągu Gdynia Główna - Iława - Olsztyn - Iława - Gdynia Główna.
MKo

Miejsca

Opinie (174) 6 zablokowanych

  • a na Polnoc Gdyni (5)

    Cos pojedzie?

    • 12 0

    • Niedasie

      • 10 0

    • wymieniane jest całe torowisko (2)

      nie można było takiego drobiazgu uwzględnić?!

      • 4 0

      • (1)

        Przecież do samego Oksywia są tam nowe tory.

        • 2 1

        • przez Chylonię i Hutniczą - pomysł na "wygaszanie popytu"

          Nowe torowisko robione jest przy Wiśniewskiego.

          • 3 0

    • Jo, pojedzie jak platforma wygra wybory wtedy pokażemy plany.

      • 2 0

  • Obiektywnie mówiąc NEWAG robi bardzo dobry sprzęt. Cieszy mnie bo PESA niestety ale obniżyła loty bardzo mocno..

    • 6 0

  • i dobrze

    te NEWAGi co jeżdżą do Słupska są super! Aż chce się nimi jeździć :-) (a PESA to fuj, ciasne to to, głośne)

    • 6 0

  • tylko Newag, dobra jakość materiałów i wykonania, Pesa przypomina tandetną "chińszczyznę"

    • 6 0

  • Pesa nawet tramwaju niepotrafi wykonac mimo ze to relikt PRLu jest i jeszcze te opóźnienia

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Pomorze laczy tylko intercity (2)

    A do Bydgoszczy szroty? Czyli jak widac historyczne Pomorze nie zasluguje na dobra jakosc polaczen- wazniejsze ziemie odzysksne (slupsk), zulawy, warmi i mazury. A poza tym pociag to smetowa to przyklad patologii, gdzie dwoch marszalkow nie moze sie dogadac- czy to taki problem pociagnac dwie stacje dalej do stacji wezlowej Laskowice Pomorskie? Zyskaloby Swiecie, Grudziadz, a nawet Tuchola, Czersk, Bory Tucholskie. A Smetowo ( kiedys tez stacja wezlowa) ale wszelkie odgalezienia zostaly zaorane, wiec pociag konczy bieg niemal w polu, ale przed granica wojewodztwa. Chore to, konsekwencje antyreform kolejowych lat 2000-2015.

    • 9 1

    • (1)

      co dal wojewoda pomorski?,co dla pomorza robi morawiecki, dla ,,polaczenia polski z morzem"?.

      • 2 2

      • to brocha namiestnika...

        dostał placet od wyborców, to niech się wykazuje...

        "dej, dej, dej" do "centraly"?
        To trzeba umieć.
        Elbląg sobie wydreptał, Górale sobie wydreptali "zakopiankę", Kulczyk sobie "wynegocjował"...

        • 0 0

  • W końcu (1)

    normalny rozkład siedzeń. Nie muszę się gapić na "buzie" innych i vice versa.

    • 2 4

    • to sie

      leczy...

      • 0 0

  • Chcemy kupić 31 ale nie stać nas na 2.

    • 7 1

  • Ankieta

    Zróbcie ankietę wielokrotnego wyboru. Tu trzeba zaznaczyć wszystkie opcje i jeszcze częstotliwość.

    • 4 0

  • (2)

    I tak właśnie SKM traci swój monopol. To co się dzieje w tej firmie to porażka i marszałek o tym wie ale oficjalnie nie może mówić. Poziom biurokracji w SKM sięga szczytów ludzi zatrudnionych w biurach( najczęściej po rodzinie) pracuje tam o wiele więcej niż prawdziwych kolejarzy którzy zajmują się ruchem pociągów.

    • 9 1

    • traci monopol?

      A ktoś tory zbudował?
      Dla tych "trepów" ważna jest perspektywa "byle do emerytury"...
      Potem choćby i potop.

      • 0 0

    • W SKM rządzi PiS

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane