• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe linie, ale mniej nowych tramwajów

ms
20 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (20 lutego 2008)
Nawet jeśli nie uda się kupić wielu nowych tramwajów, trzonem taboru ZKM będą nowe-stare tramwaje z Dortmundu, które na razie spisują się bez zarzutu. Nawet jeśli nie uda się kupić wielu nowych tramwajów, trzonem taboru ZKM będą nowe-stare tramwaje z Dortmundu, które na razie spisują się bez zarzutu.

Gdańsk wciąż ma szanse na unijne pieniądze na rozbudowę sieci linii tramwajowych, ale na pewno nie będzie mógł kupić tylu nowych tramwajów, ile by chcieli urzędnicy. Zamiast 40 będzie ich prawdopodobnie 25 - pisze dzisiejszy Dziennik Bałtycki.



Z wyliczeń gdańskich urzędników wynika, że tramwaje dotrą na Morenę i do dzielnicy Południe dopiero za trzy lata, czyli w 2011 roku. Z wyliczeń gdańskich urzędników wynika, że tramwaje dotrą na Morenę i do dzielnicy Południe dopiero za trzy lata, czyli w 2011 roku.
Gotowe są już wstępne - ostateczne poznamy w październiku - plany trzeciego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Tym razem miasto będzie się starać o unijne pieniądze na budowę kilku nowych linii tramwajowych i nowe pojazdy.

Jedna z nich ma połączyć Siedlce z Moreną - tramwaj jechałby wzdłuż ul. Rakoczego koło Carrefoura, a potem ulicą Bulońską, gdzie byłaby pętla.

Z kolei z nowej pętli na Chełmie tramwaj pojechałby na zachód, w stronę Ujeściska. Przy ul. Łódzkiej jedna nitka pojechałaby na południe wzdłuż projektowanej ul. Nowej Łódzkiej, druga pojechałaby w stronę obwodnicy, wzdłuż ul. Warszawskiej. W kolejnym etapie GPKM planuje się budowę linii na południe w kierunku Oruni Górnej.

Które trasy będą budowane w pierwszej kolejności okaże się dopiero jesienią. Ale już dziś wiadomo, że o ile z pieniędzmi na nowe linie nie będzie raczej problemu, o tyle ciężko będzie z unijnej dotacji kupić tyle nowych wozów, ile pierwotnie planowali twórcy GPKM.

- Fundusze strukturalne promują rozwój sieci tramwajowych, ale zakup nowego taboru już nie - tłumaczą specjaliści z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa, jednostki badawczej Ministerstwa Transportu, która przygotowuje dokumenty aplikacyjne. I dlatego nowa wersja dokumentu, który trafi do Ministerstwa Infrastruktury zamiast planowanych przez miasto 40 nowych tramwajów, przewiduje zakup jedynie 25 sztuk nowego taboru.

- Gdybyśmy wystąpili o dofinansowanie kupna 40 tramwajów, właściwie przekreślilibyśmy szanse GPKM-u - tłumaczy Antoni Szczyt, odpowiedzialny za GPKM w gdańskim magistracie.

Władze Gdańska uspokajają, że "zniknięcie" z projektu 15 tramwajów to nie problem. W ostatnich miesiącach gdański ZKM podpisał umowę na sprowadzenie 44 tramwajów z Dortmundu, które już dziś obsługują trasę na Chełm.

Z wyliczeń gdańskich urzędników wynika, że tramwaje dotrą na Morenę i do dzielnicy Południe dopiero za trzy lata, czyli w 2011 roku.

Budowa nowych tras tramwajowych wraz z kupnem 25 nowych wozów będzie kosztowała ok. 700 mln zł.
ms

Opinie (113) 6 zablokowanych

  • (2)

    można też odczekać chwilę i wsiąść w następny. Niestety, 8 często się spóźnia i tramwaje często jadą w stadzie: najpierw nabita 13, potem pusta trójwagonowa ósemka.

    • 0 0

    • Tak, ale czasem potrafią w ogóle nie przyjeżdzać, więc czekanie na następny też jest sporym ryzykiem :P

      • 0 0

    • Bo tak już jest - im więcej ludzi tym większe opóźnienie, im większe opóźnienie tym więcej ludzi. Błędne koło. A tramwaj tramwaju nie wyprzedzi.

      • 0 0

  • tabor (1)

    Nowe - TAK; złom z Dortmudu - NIE. Tak się składa że te trupy z Dortmundu wyglądają jak z epoki Gierka. Nasi włodarze to niezłe jelenie (albo ktoś ładnie kaskę pod stołem przytulił)żeby coś takiego kupywać, gdyż jest to sprzęt wycofywany w Niemczech z ruchu całkowicie zamortyzowany. Co najwyżej powinniśmy go w darach dostać za darmo bo koszt złomowania duży. Lepsze jest 10 nowych bombardierów niż 50 trupów z siedzeniami z jakiejś obleśnej skaji.

    • 0 0

    • i powiedz ludziom ze Stogów, że odtąd tramwaj będzie jeździł co 20 minut, bo "lepiej mieć mniej nowych niż więcej starszych"

      • 0 0

  • złom z Niemiec

    na którym nikt nie chce tam już jeździć ma być wizytówką na Euro?
    Będą goście mieli kupę śmiechu. Pan Adamowicz chyba nie jeździł tramwajami we Francji czy Niemczech ?

    • 0 0

  • O co chodzi ?

    Od 17 lat nie korzystam z tramwajów , o co tu chodzi??

    • 0 0

  • o przebudowach

    • 0 0

  • pismo to dotyczy pracodawców,oraz miasta

    to tylko to sa plany oby tak dalej ale nie podniecajcie sie bo ludzkość jak w gdańsku więcej szumu robi a nic nie działa.dajcie ludzią w zkm.podwyżke którzy nie lekki chleb mają o tym niem ma mowy w planach.gdzie ta wiarygodność ludzka podziała się by pamiętać o swoich pracownikach, doceniać ich. bo pamiętajmy jak samych siebie nie będziemy szanować to nikt nie będzie,

    człowiek na pierwszym miejscu i praca. dziękuję

    • 0 0

  • ...

    A metro?...

    • 1 0

  • Dortmundy na złom

    Tramwaje tzw.Dortmundy są w tak złym stanie,że w sobotę moja matka jadąc tramwajem linii 68 bała się czy dojedzie cała do Akademii Muzycznej a nawet czy w ogóle tam dojedzie bo tramwaj trzeszczał i gruchotał!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane