- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Będą nowe pociągi dla Pomorza
Samorząd województwa pomorskiego podpisał umowę z Newagiem, który dostarczy nam pięć nowych Impulsów. Elektryczne składy mają być gotowe na początku przyszłego roku. Zapłacimy za nie 123 mln zł. Trafią na linię PKM oraz trasy z Trójmiasta do miast regionu.
- Z badań przeprowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkańcy Pomorza korzystają z połączeń kolejowych najchętniej w Polsce - mówi marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk. - Cieszymy się więc, że do ich dyspozycji zostaną oddane pociągi Impuls, odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, podróżujących z dziecięcymi wózkami, rowerzystów. Zamówione przez samorząd pociągi to zupełnie nowa jakość na pomorskich torach. Do tej pory inwestowaliśmy w tabor spalinowy. Teraz czas na składy elektryczne - podkreśla Mieczysław Struk.
Pociągi trafią do nas stosunkowo szybko.
- Mogę obiecać, że już pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. po pomorskich torach będą kursować wszystkie zamówione pociągi - obiecuje prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Nowe składy mają zastąpić wyeksploatowane pojazdy serii EN57. Będą niskopodłogowe, ich wnętrze będzie w całości monitorowane i klimatyzowane. Będą wyposażone w głosową i wizualną informację pasażerską. Dla niepełnosprawnych będą pochylnie, a dla podróżujących rowerami co najmniej 20 miejsc na ich przewóz. W każdym z Impulsów 45WE zmieści się ponad 500 osób, w tym 225 na miejscach siedzących.
Za 5 Impulsów zapłacimy 123 mln zł. Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie, resztę dokłada samorząd województwa pomorskiego.
Opinie (235) 4 zablokowane
-
2018-07-17 10:14
Nowe pociągi powinny trafić na podstawową linie SKM Gdańsk - Wejherowo
Obecne składy coraz częściej nie dają rady
- 9 9
-
2018-07-17 10:14
Tu to dalej powinny jeździć SU46, SP45, SP42 z Bipą/Bhp, Bonanzą oraz SN61 z Ryflakiem. W oliwkowym malowaniu.
- 8 1
-
2018-07-17 10:22
zwiększenie częstotliwości SKM na trasie Gdynia - Chylonia - Gdańsk Śródmieście (3)
do 5 minutowego taktu w godzinach szczytu i zadbanie o dobre warunki (bezpieczeństwo i komfort) docierania pieszych i rowerzystów do stacji SKM to podstawowy warunek poprawy systemu komunikacyjnego w Trójmieście.
Osoby dojeżdżające rowerem do stacji kolei lokalnych stanowią w Holandii ponad 30 procent ogółu pasażerów pociągów kursujących w tym kraju.
Dobre warunki dojazdu rowerem wymagają restrykcyjnej polityki parkingowej (darmowe wyłącznie miejsca do parkowania typu "kiss and ride" - krótkoterminowe parkowanie w celu wysadzenia pasażera przy stacji SKM).
Przypuszczalnie 20 miejsc do przewozu rowerów może się okazać niewystarczające w czasie pogodnych weekendów na wiosnę. Najważniejsze, by zadbać o zapewnienie możliwości bezpiecznego parkowania rowerów przy stacjach SKM.
Tak czy inaczej rozwój systemów Rower + kolej + rower metropolitalny (MEVO) to szansa na rewolucję w myśleniu o sposobie poruszania się po Trójmieście. Zawieśmy niepotrzebne odpieranie hejtu na kilka miesięcy: wiosna 2019 roku będzie dobrym testem sprawności wdrażania nowego sposobu myślenia o funkcjonowaniu całego Trójmiasta.- 11 4
-
2018-07-17 11:09
Czyli sugerujesz pociągi dla rowerów , nie dla ludzi? (1)
Rower zajmuje jakieś 3 miejsca pasażerskie.
W Trójmieście rower nigdy nie będzie tak istotnym środkiem komunikacji- ze względu na połączenie klimatu - mało zachęcającego do korzystania z roweru zwykle przez 8 miesięcy w roku- oraz ukształtowania terenu - dużej liczby zjazdów i podjazdów.
Porównywanie Holandii i Gdańska to jakaś kpina.- 3 1
-
2018-07-17 15:01
Duża część Gdańska i całego Trójmiasta to tzw. dolny taras - można go porównywać z Amsterdamem
czy Kopenhagą.
Rower wspomagany elektrycznie da sobie radę nawet w najbardziej pagórkowatym mieście w Polsce (czyli w Gdyni).
Wiele miast Szwajcarii czy Austrii ma dużo większy udział ruchu rowerowego niż obecnie w Gdańsku.
Jeśli chodzi o klimat, to nawet miasta blisko koła podbiegunowego w Finlandii mają wyższe wskaźniki znaczenia ruchu rowerowego niż Gdańsk - lider Trójmiasta pod tym względem.
Spróbuj zrozumieć, że im więcej ludzi będzie korzystało z rowerów, to ci chcący korzystać z samochodów, komunikacji miejskiej czy swoich nóg będą mieli bezpieczniejsze i bardziej przyjazne do życia miasto niż obecnie.
Do tego jednak potrzeba trochę więcej zdolności do wyobrażania sobie alternatywnych wizji przyszłości. Jazda samochodem w warunkach miejskich niestety temu nie sprzyja. Proponuję wyjście na spacer.- 2 1
-
2018-07-18 14:33
Jaka kuwa ewolucja? Rower to cofanie sie do zamierzchlych czasów..
- 1 0
-
2018-07-17 10:26
Będą stanowiska leżące dla rowerów z elektryczną pompką?
- 1 7
-
2018-07-17 11:12
skm.
- 1 3
-
2018-07-17 11:21
witam
Wsiadanie i wysiadanie z obecnych składów SKM to prawdziwa tragedia,
wagony nie dostosowanie do istniejących peronów
odległość peronu do stopnia wagonu jest zbyt duża i niebezpieczna,- 7 2
-
2018-07-17 11:23
To jest paranoja i niegospodarnosc z naszych podatków! Od poczatku było wiadomo ze beda elektryczne
ale zmarnowali miliony na trujące spalinowe tylko dlatego ze nie mogli sie dogadac miedzy sobą bo te wszystkie spółeczki sa w 100% państwowe! Ale maja to gdzies bo wydaja kase podatnika i żadnej kary nie ponosza!
- 5 6
-
2018-07-17 11:24
No i znowu linie Słupsk-Gdynia i Gdynia-Elbląg?! (1)
Bo nie można zrobić szybkiego pociągu Słupsk-Elbląg? Ile jeszcze czasu ludzie ze Słupska/Lęborka/Wejherowa nie będą mogli sprawnie dojechać do stolicy województwa? Dlaczego pośrodku trasy są sztucznie przerywane w Gdyni, skoro pociągi z Gdyni jadą dalej?!
- 8 1
-
2018-07-18 14:35
Kogo obchodzą ludzie z Lęborka, czy Wejherowa???
- 0 1
-
2018-07-17 11:43
bogaty ten samorząd a ludzie w szpitalach za głodowe stawki pracują.... (2)
- 8 4
-
2018-07-18 05:37
straszne (1)
zawsze moga sie przekwalifikowac
- 1 0
-
2018-07-18 14:36
Co, na robola, jak ty? Nie po to się kształcili, kończyli studia, zeby lopata machać..
- 0 0
-
2018-07-17 12:06
Cytat : (1)
"Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie..." kławstwo powtórzone choćby milion razy nadal pozostanie kłamstwem.
- 7 3
-
2018-07-17 15:04
a co jest w tym kłamliwego?
eurosceptyk czy co?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.