- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Będą nowe pociągi dla Pomorza
Samorząd województwa pomorskiego podpisał umowę z Newagiem, który dostarczy nam pięć nowych Impulsów. Elektryczne składy mają być gotowe na początku przyszłego roku. Zapłacimy za nie 123 mln zł. Trafią na linię PKM oraz trasy z Trójmiasta do miast regionu.
- Z badań przeprowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkańcy Pomorza korzystają z połączeń kolejowych najchętniej w Polsce - mówi marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk. - Cieszymy się więc, że do ich dyspozycji zostaną oddane pociągi Impuls, odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, podróżujących z dziecięcymi wózkami, rowerzystów. Zamówione przez samorząd pociągi to zupełnie nowa jakość na pomorskich torach. Do tej pory inwestowaliśmy w tabor spalinowy. Teraz czas na składy elektryczne - podkreśla Mieczysław Struk.
Pociągi trafią do nas stosunkowo szybko.
- Mogę obiecać, że już pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. po pomorskich torach będą kursować wszystkie zamówione pociągi - obiecuje prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Nowe składy mają zastąpić wyeksploatowane pojazdy serii EN57. Będą niskopodłogowe, ich wnętrze będzie w całości monitorowane i klimatyzowane. Będą wyposażone w głosową i wizualną informację pasażerską. Dla niepełnosprawnych będą pochylnie, a dla podróżujących rowerami co najmniej 20 miejsc na ich przewóz. W każdym z Impulsów 45WE zmieści się ponad 500 osób, w tym 225 na miejscach siedzących.
Za 5 Impulsów zapłacimy 123 mln zł. Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie, resztę dokłada samorząd województwa pomorskiego.
Opinie (235) 4 zablokowane
-
2018-07-17 12:16
Wcześniej pisano, że będą jeszcze w tym roku... a poza tym to kropla w morzu potrzeb...
- 7 2
-
2018-07-17 13:13
dla zainteresowanych mogła by być szersza informacja i dane techniczne ... (1)
Moc , szybkość , ile gwarancji ?. i jakie przebiegi między przeglądowe ,orientacyjny przebieg do kasacji , żywotność itd. itd, ...
- 3 1
-
2018-07-18 14:37
Wpisz w necie Impuls Newag, to znajdziesz info..
- 0 0
-
2018-07-17 13:19
i w takim pociągu 1-2 toalety na 500 osób
trochę mało
- 1 8
-
2018-07-17 13:35
5 zamiast 50, to kpina z nas. (3)
Rozumiem trudności, zawsze są problemy z pieniędzmi, ale 5 sztuk to kropla w morzu potrzeb. Tak, jestem zadowolony z tego zakupu, ale kiedy czytam o pozostałych województwach kupujących po 50 sztuk taboru albo o tych które juz w prawie 100 % wymieniły tabor na nowy, to...chyba rozumiecie....Ile jeszcze przyjdzie czekać na konkretne zmiany taborowe i torowe w pomorskim ?
- 9 5
-
2018-07-17 14:53
szukasz przyczyn? (2)
Pis rozpoczął swoje urzędowanie od wstrzymania dotacji państwowych na drogę Gdańsk - Szczecin. Wojewoda Pomorski , który jest urzędniczyną posadzoną na tym stołku nawet nie pisnął. Podobnie jest z innymi zamierzeniami. To mściwe towarzycho traktujące Polskę jak swoją zagrodę. Stąd 5 zamiast 50-ciu.
- 3 1
-
2018-07-17 20:09
To bardzo smutna, ale chyba prawdziwa historia (1)
Niemniej zacofanie czy jak kto woli odstawanie pomorskiego na rynku taborowym jest coraz bardziej widoczne.
- 2 0
-
2018-07-18 14:38
Jak sa problemy z pieniędzmi, trzeba dodrukować w mennicy i tyle..
- 0 0
-
2018-07-17 13:37
PKM ??
pierwsze słyszę, że PKM jest zelektryfikowana ???
no chyba że się wliczy w to tory SKM ????- 5 5
-
2018-07-17 13:40
A co zaplanowano na trasę do Starogardu Gd./Chojnic/Człuchowa?
- 8 1
-
2018-07-17 13:59
??????????? (1)
Korzystamy najchętniej i słusznie z połączeń kolejowych a mnóstwo linii zlikwidowanych przed laty nigdy nie zastało reaktywowanych. I tak np. po zlikwidowanej linii do Starogardu Gdańskiego przez Skarszewy pozostał zarośnięty nasyp a z hucznych zapowiedzi, że tam powstanie trakt rowerowy nic nie wyszło.Zróbcie więc tam albo super drogę rowerową, albo połączcie Gdańsk bezpośrednio /a nie z przesiadką w Pszczółkach jak kiedyś / ze Starogardem. W ten sposób dla wielu mieszkańców Starogardu i Skarszew otworzyłby się gdański rynek pracy. Jeżeli ktoś kompetentny uważa, że to za trudne, to mie jest taki kompetentny za jakiego się uważa więc powinien zmienić zawód.
- 8 0
-
2018-07-18 14:40
I kolejne słoiki w Gdańsku tym razem ze Skarszew...nieeeee...
- 0 0
-
2018-07-17 14:06
Uwaga. (1)
Pragnę zauważyć, że linia PKM nie jest zelektryfikowana więc te składy będą miały mały problem z ruszeniem z miejsca.
- 8 2
-
2018-07-18 14:40
Dorobią żagle...
- 0 0
-
2018-07-17 14:27
Jeszcze tylko 15 razy tyle pociągów i nie trzeba będzie w pomorskim złomem jeździć
- 4 1
-
2018-07-17 15:14
Może ktoś minie oświeci. Jak składy elektryczne będą obsługiwały linię PKM? A może ktoś przygotowujący zamówienie przeoczył brak sieci trakcyjnej?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.