• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejna sygnalizacja na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
4 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja. Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja.

Po skrzyżowaniu z ul. Łowicką zobacz na mapie Gdyni, tym razem sygnalizator zostanie ustawiony na przejściu przy skrzyżowaniu z ul. Racławicką i Parkową zobacz na mapie Gdyni. Piesi, by przejść przez jezdnię, będą musieli wcisnąć przycisk.



Czy kierowcy na ul. Wielkopolskiej jeżdżą wolniej?

Poprawa bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej stała się koniecznością już kilka lat temu. Od 2004 roku doszło na drodze do ponad tysiąca wypadków i kolizji. Na trasie pojawił się radar, policjanci z wydziału ruchu drogowego obiecywali częściej przyglądać się prędkościom osiąganym na tej wylotówce. Większość twierdziła, że na nic się to nie zdało. Gdyńscy urzędnicy długo nie dawali się przekonać, że warto o bezpieczeństwo zadbać innymi środkami.

Kością niezgody był zwłaszcza montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Łowicką. Potrzebna była inicjatywa i determinacja ojca jednej z potrąconych dziewczyn, który zaproponował stworzenie we własnym zakresie projektu inwestycji.

Pod naciskiem pana Wojciecha i popierających go okolicznych mieszkańców oraz Rady Dzielnicy, znalazły się w budżecie miejskim pieniądze na inwestycję, która ujrzała światło dziennie w grudniu.

Pojawiły się także środki na sygnalizator na kolejnym niebezpiecznym przejściu w okolicach skrzyżowania z ul. Parkową i Racławicką. Jesienią, podczas pierwszego przetargu nie udało się wyłonić wykonawcy. Za kilka dni kolejne podejście.

- Mamy gotowy projekt, pozostaje wyłonienie wykonawcy i myślę, że tym razem się uda. W przyszłości chcemy natomiast przebudować całe skrzyżowanie i na pewno stanie się to w pewnym momencie konieczne - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Sygnalizacja nie będzie blokowała ruchu samochodowego. Zielone światło na przejściu będzie bowiem włączane na żądanie pieszego. Całość ma być zsynchronizowana z instalowanym wciąż systemem Tristar i powinna pojawić się w trakcie wakacji.

- Po zamontowaniu sygnalizatora, kończymy z inwestycjami w najbliższym czasie na Wielkopolskiej - dodaje Karmoliński.

Miejsca

Opinie (177)

  • Pieszy w tym kraju to intruz na drodze (5)

    W tym kraju obowiązuje prawo siły czyli na ogół pierwszeństwo wymusza: tir, osobowa, rower a na końcu jest bezbronnych pieszy.

    • 21 8

    • po rowerze sa

      jeszcze rolkarze i biegacze ;)

      • 6 0

    • i bardzo dobrze (3)

      • 1 5

      • może u Ciebie na wsi (2)

        koło A1, za ekranem akustycznym. musisz dojeżdżać kawał drogi do cywilizacji, to się denerwujesz, że to tyle trwa;)

        • 5 1

        • Dziadek z babcia krowy pasal u pana dziedzica na wsi, a wnuczek dorobił sie na kredyt M3 (1)

          i udaje miastowego.

          • 2 2

          • Niestety nie tylko

            Zauważyłem że takich ludzi jest coraz więcej. W większości mieszkają na górnym tarasie, Bojanach, Kosakowach, Baninach, w Rumi Redzie czy Wejherowie. Jednak wciąż duża grupa mieszka w mieście. Pomimo, że ma sklep 300 metrów od domu to musi usiąść w samochodzie żeby do niego podjechać, przy okazji bluzgając pieszych bo nie może się rozpędzić do 100 km/h

            • 5 1

  • światła

    Proponuje postawić co 200 metrów światła będzie świetnie.

    • 31 7

  • Poczekajmy kilka lat...a sygnalizacja będzie likwidowana. (6)

    Jak na dwupasmowej drodze mozna co 300 metrów robić światła?czy dwa pasy w każdym kierunku nie powinny udrażniac??czy powstały zeby preferować na nich pieszych?? Bezpieczeństwo pieszych jest ważne, ale pomyślmy tez jak wpłynie to na poruszanie sie po Wielkopolskiej. Kolejne nieprzemyślane działanie.

    • 40 22

    • dokladnie :) (5)

      w godzinach szczytu teraz sa takie korki, ze pieszczy moze bez problemu przejsc bez swiatel... Poza tym jest wysepka przejscie dwuetapowe wiec nie widze problemu...

      • 15 10

      • Masz rację

        Nie wyobrażam sobie jak będzie wyglądał ruch w godzinach szczytu. Ja problem jednak widzę, nawet przy obecności wysepki, sama miałam raz dużo szczęścia, że nie została ze mnie jajecznica...z tej oto wysepki schodząc, chciałam pokonać drugi etap przejścia, dlatego, że uprzejmy kierowca na bliższym mi pasie zatrzymał się.Ten na drugim nie miał zamiaru......

        W tym miejscu panuje prawo dżungli, takie scenyto norma. Przemieszczam się tamtędy zarówno samochodem i pieszo-trudno mi się opowiedzieć jednoznacznie za czy przeciw sygnalizacji-jakiekolwik rozwiązanie zostanie wybrane, zawsze znajdzie się ktośniezadowolony.

        • 12 0

      • (3)

        Jedynym problemem w tym miejscu jest to, że czasami czeka się na tym przejściu tak długo, że w tym czasie przeciętny zdrowy człowiek zdąży dojść do przejścia podziemnego przy Lidzkiej, przejść na drugą stronę i zrobić kilkadziesiąt metrów w stronę Racławickiej.

        • 3 2

        • (2)

          I niech tak będzie na stałe!

          • 3 6

          • Marcinku (1)

            tu była mowa o osobie zdrowej, nie starszej, schorowanej, czy z małym dzieckiem w wózku

            • 0 0

            • zróbmy też przejścia na obwodnicy!

              Przejścia i ścieżki rowerowe is my life!

              • 0 2

  • Władysława IV / Obrońców Wybrzeża (2)

    Tam również potrzebna jest sygnalizacja. Ile tam było potrąceń i kolizji. Wielu pędzi ponad 70km/h, jakby to była autostrada. Przecież przez to skrzyżowanie przebiega ruch tranzytowy, a z drugiej strony korzystają z tego skrzyżowania starsi ludzie.

    • 12 4

    • (1)

      50 m dalej są światła na żwirki i wigury drogowe piesze p..dy które nie umieją tak przechodzić by nie powodować wypadków mogą sobie przejść kawałeczek na przejście ze światłami

      • 1 2

      • Będziesz kiedyś po drugiej stronie.

        • 1 0

  • Kierowcy mają za swoje i tyle. Tam może 1 na 20 jedzie przepisowo więc pretensje do tylko do siebie.

    • 13 6

  • Korzystam z tego przejścia. (3)

    Jakoś nie przypominam sobie abym miał z tym jakikolwiek problem. A sygnalizacja ma też swoje minusy, bo jako pieszy też będę musiał czekać na zielone.

    • 24 9

    • to wyjdź szybciej z domu i zdążysz na to jedno zielone wcześniej

      • 4 1

    • będziesz miał "na żądanie" (1)

      wciskasz przycisk i czekasz nie dłużej, niż pięć sekund żeby przejść. Chyba, że w ciągu poprzednich 90 sekund ktoś już przechodził.

      • 1 1

      • zapraszam na przejście w Cisowej na wylocie z osiedla przy pętli trolejbusowej stoi się często tak długo że ludzie ryzykują potrącenie i przechodzą

        • 1 0

  • Do bani!

    Kolejne światła?! Dzięki tej sygnalizacji dojeżdżam ze szkoły godzinę dłużej, bardzo dziękuje ;) Trzeba było pomyśleć o tym szybciej, a nie jak już udzie poginęli

    • 9 13

  • Bedzie standardowo jak np. w Wejherowie.

    Sznur aut, pieszy podchodzi do przejscia naciska przycisk i czeka... po chwili nic nie jedzie pieszy przechodzi na druga strone... Dla aut zapala sie czerwone i kierowcy mysla... k... nikogo nie ma a pali sie czerwone.

    Te przyciski sa super aczkolwiek system nie jest dopracowany. W UK albo np w Czechach tez sa przyciski ale fotokomorka sprawdza czy na przejsciu stoi czlowiek...

    • 33 4

  • No nie, po tylu latach analiz i badań

    udało się. Proponuję dzień wolny z tej okazji wpisać do
    kalendarza. A dla pajaców którzy trenują tam wyścigi po karnym kuta... na przednią szybę.

    • 8 4

  • urzednicy (1)

    to chyba siedza na tych stolkach tylko po to w pracy zeby wymyslec nie zeby bylo bezpieczniej na drogach ale co by tu zrobic zeby jeszcze bardziej uprzykrzyc zycie kierowcom i zeby przede wszystkim jeszcze wiecej pieniedzy od nich wyciagnac.nie lepiej zrobic bezkolizyjna kladke dla pieszych albo przejscie podziemne??nieee,,,bo po co...przeciez takim rozwiazaniem sie nie zarobi..............

    • 8 7

    • wyłącz silnik, włącz myślenie neron

      budowa i utrzymanie kładki lub tunelu kosztuje. Niestety obniża komfort życia ludzi poruszających się pieszo. Ty też czasem chodzisz pieszo, chociaż twój tekst sugeruje, że o tym zapominasz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane