- 1 Wspólna pasja ojca i syna. Razem kradli lego (67 opinii)
- 2 Pożar magazynu pod lupą ABW (175 opinii)
- 3 Powstanie 40-metrowy akademik z hotelem (242 opinie)
- 4 Czarne skrzynki z rozbitego Bielika (137 opinii)
- 5 Zakopiańska jednokierunkowa i niejasna? (138 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (334 opinie)
Będzie zakaz wyprzedzania na Spacerowej. Ale jest jeden warunek
Po ostatnim poważnym wypadku na ul. Spacerowej wróciły pytania o poprawę bezpieczeństwa na trasie łączącej Oliwę z Obwodnicą Trójmiasta. Wśród pomysłów naszych czytelników pojawił się postulat wprowadzenia zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej. W środę, podczas spotkania z mieszkańcami Oliwy na temat planowanych buspasów, do tego pomysłu odniosły się władze miasta. Zakaz będzie, ale dopiero po realizacji inwestycji.
Siła uderzenia była ogromna. Samochód został kompletnie zniszczony. Dwie jadące nim osoby zostały ciężko ranne. Aby wydostać poszkodowanych z rozbitych pojazdów, strażacy użyli specjalistycznego sprzętu hydraulicznego.
Jak poprawić bezpieczeństwo na Spacerowej?
Znów, jak bumerang, wróciły pytania o bezpieczeństwo w tym miejscu. Czytelnicy przypominali, że kilka lat temu zlikwidowano tam fotoradar, co na krętej trasie doprowadziło do rozzuchwalenia piratów drogowych.
Wśród pomysłów pojawiły się postulaty m.in. ograniczenia prędkości, a nawet zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej między Osową a Oliwą.
Co ciekawe, do tego pomysłu już w środę odniosły się władze Gdańska, które w Oliwskim Ratuszu Kultury prezentowały koncepcje planowanego buspasa na Spacerowej i budowy tunelu pod Pachołkiem (środki na ten cel miasto chce pozyskać z budżetu państwa).
![Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3768/150x100/3768655__kr.webp)
Z mieszkańcami rozmawiał m.in. Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska oraz Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Taki zakaz będzie obowiązywał, jak tylko pojawią się buspasy - usłyszeli mieszkańcy.
Kolizja i korek na Spacerowej (6 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-07-11 18:44
Wystarczy uruchomić (21)
Odcinkowy pomiar prędkości i się niektórzy uspokoją ale jak zwykle najgłupsze pomysły pato urzędników albo innych populistów są poddane niby dyskusji i wdrażane w życie
Ludzie, czemu sobie utrudniamy życie? Zaraz ta sama dyskusja będzie o tunelu, gdzie mało kto jedzie 70km/h.- 318 46
-
2024-07-12 14:54
Gdyby odcinkowy karał też za nieuzasadnione blokowanie
ruchu, to ok. Wielu nie wie, kiedy odwoływane są ograniczenia i w jaki sposób. Potem jadą 50 całą Spacerową.
- 11 0
-
2024-07-11 21:00
Jeżeli będzie również służył do karania tych co jadą połowę dopuszczalnej
to jestem za!
- 47 18
-
2024-07-11 20:23
(5)
Nie zarobi na siebie. Tam nawet na pustej drodze większość wlecze się 60.
- 27 9
-
2024-07-11 21:04
Wloką się bo myslą (4)
że jest 50. Trzeba więc na końcach i zatrzymywać, pytać dlaczego jadą 60 i karać za przekroczenie, no bo myślą, że 50. A potem jeszcze zabrać prawko za kompletną nieznajomość PORD, no bo niby skąd sobie ubzdurali to 50..
- 29 21
-
2024-07-12 09:45
(3)
Panie "kierowca" znaki 30,50 czy 70 mówią o ograniczeniu szybkości maksymalnej a nie o nakazie jazdy z tą szybkością .
- 13 30
-
2024-07-12 12:43
Tamowanie ruchu lub utrudnianie ruchu (2)
wiec na 70 jadąc 50 i robiąc za sobą korek a z przodu długa wolna to tamujesz ruch.
"Zachowanie znane jako szeryfowanie, czyli tamowanie lub utrudnianie ruchu, może kosztować nadgorliwego kierowcę co najmniej 500 zł."- 17 7
-
2024-07-12 14:25
"Przez tamowanie należy rozumieć takie zachowanie się sprawcy, niezgodne z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, które powoduje całkowite zatrzymanie ruchu, zmniejszenie dopuszczalnej prawem prędkości czy też inne tego typu zakłócenie płynności ruchu na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania.
Utrudnianie zaś to takie"Przez tamowanie należy rozumieć takie zachowanie się sprawcy, niezgodne z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, które powoduje całkowite zatrzymanie ruchu, zmniejszenie dopuszczalnej prawem prędkości czy też inne tego typu zakłócenie płynności ruchu na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania.
Utrudnianie zaś to takie zachowanie się sprawcy, sprzeczne z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, które co prawda nie powoduje zatrzymania ruchu, ale uniemożliwia jego płynną ciągłość, wprowadza dezorientację innych uczestników ruchu, tym samym powodując komplikacje w ruchu drogowym. Utrudnianie ruchu polega na zakłóceniu jego płynności; ruch ten jest zaburzony, ale możliwy. Skutkiem zachowania utrudniającego ruch jest sytuacja zmuszająca innych uczestników ruchu do zwiększenia uwagi lub podejmowania dodatkowych manewrów, na przykład hamowania."
Więc jeśli jedzie na ograniczeniu do 70km/h nawet i 20km/h i nie łamie przepisów drogowych, nie jest to ani utrudnianie ani tamowanie ruchu.
Może sam powinieneś oddać prawo jazdy za kompletną nieznajomość PORD?- 5 9
-
2024-07-12 14:10
To nie jest ani tamowanie ani utrudnianie ruchu
Jest to jazda z dopuszczalną prędkością. Żadnego mandatu się za jazdę 50kmh na 70 nie dostanie
- 8 10
-
2024-07-11 20:10
i to dobry pomysł
- 4 19
-
2024-07-11 19:31
Tyle że urzędnicy nie mogą uruchomić pomiaru (4)
Bo to są kompetencje canrad a nie urzędników.
Pomiar odcinkowy na Słowackiego jest ale co z tego skoro te dane mogą służyć tylko do celów informacyjno- statystycznych.
Aby urzędnicy mogli sami stawiać radary i egzekwować kary na podstawie odczytów z tych że radarów potrzebne są zmiany prawne.- 10 15
-
2024-07-12 11:24
(1)
Jakimś cudem udało się zrobić kilka dróg z takim pomiarem w pomorskim. Wydaje mi się że wystarczy chcieć, to można. :) Odcinkowy pomiar to chyba jedyny sposób na "polskiego kierowcę" i rzeczywiście na Spacerowej, Słowackiego, w tunelu itp by się przydał. Najlepiej widać jak rodacy zachowują się za kierownicą na bocznych kaszubskich drogach gdzie
Jakimś cudem udało się zrobić kilka dróg z takim pomiarem w pomorskim. Wydaje mi się że wystarczy chcieć, to można. :) Odcinkowy pomiar to chyba jedyny sposób na "polskiego kierowcę" i rzeczywiście na Spacerowej, Słowackiego, w tunelu itp by się przydał. Najlepiej widać jak rodacy zachowują się za kierownicą na bocznych kaszubskich drogach gdzie patrolu policji ani żadnego innego sposobu kontroli przepisów nie uświadczymy w życiu. Droga szerokości jednego samochodu, ostry zakręt bez widoczności? Będę pędził parę tonową wywrotką środkiem drogi 90km/h, a że za zakrętem mogę kogoś zabić? Takiej refleksji brak, gdy brak "kontroli" z góry.
- 3 19
-
2024-07-12 13:58
Odcinkowe trzepanie kasy. Na szczęście w prawie nie ma pewnych pojęć i mogą kumatym cmoknąć.
- 16 3
-
2024-07-11 21:09
ekipa fur d do roboty
- 3 16
-
2024-07-11 21:05
Ale co tam chcecie mierzyć?
To, że ktoś zamiast 70 wlecze się 50?
- 22 12
-
2024-07-11 19:28
Ale Kyle
- 0 2
-
2024-07-11 19:06
Jest to droga wręcz Predysponowana. Do Odcinkowego pomiaru prędkości! (5)
Dziwię się że po tylu tragicznych wypadkach jeszcze go tam nie ma ??!!!
- 21 33
-
2024-07-11 20:03
Oczywiście pomiar się przyda (4)
Ja jednak jestem zdania, że brak umiejętności to podstawowy problem. Jak ktoś przede mną grzeje na mokrej drodze hamując dopiero będąc już w zakręcie, to sam prosi się o efekty jak na zdjęciu z wypadku. Szczerze nieraz czuje się bezpieczniej jadąc koło auta przekraczającego prędkość ale jadącego przewidywalnie i z dobra techniką niż koło wolniejszego "nieogara".
- 16 17
-
2024-07-11 20:26
(3)
Sprawne i współczesne (tak max 15 lat, czyli takie w których stabilizacja toru jazdy była już obowiązkowym wyposażeniem) nie powinny mieć najmniejszego problemu z hamowaniem w zakręcie na mokrym przynajmniej przy prędkości do 90-100km/h. Testowałem to na kilku autach na jazdach doszkalających na torze w Pszczółkach, prawie niemożliwe jest auto wyprowadzić z równowagi bez wyłączania esc.
- 5 16
-
2024-07-12 11:26
(2)
Bardzo łatwe ... jeżeli jeździmy na 15 letnich oponach zimowych podczas letniego deszczu. Popatrz jakie opony mają samochody +10 lat na ulicy... horror. Opona to jedyny element który fizycznie łączy nas z drogą, i ma kolosalne zacznie w takiej sytuacji,
- 1 3
-
2024-07-12 18:20
Podpisano
Wulkanizator
- 1 0
-
2024-07-12 15:00
Wielu ma lepsze, niż
wielbiciele niemieckich marek bmw lub mercedes.
- 2 1
-
wczoraj 14:55
Był fotoradar i ludzie zwalniali.
Dzisiaj go nie ma i nie wiem dlaczego nie ma woli aby stanął ponownie.
Na Spacerowej wypadki są przynajmniej raz w tygodniu.
Do sytuacji niebezpiecznych dochodzi po kilka razy dziennie.- 3 0
-
2024-07-12 09:54
Przecież jest (3)
Na Spacerowej jest ograniczenie prędkości na całej długości i zakaz wyprzedzania na prawie całej. Czego jeszcze chcecie? Obstawiam, że kierujący, który skończył na drzewie, jednego, albo drugiego, albo obu i tak nie przestrzegał. Co kolejne ograniczenia mogą zmienić? Jak ktoś będzie chciał się rozbić, to się rozbije i w strefie 30.
- 163 2
-
2024-07-12 13:05
Oni wcale nie chcą się rozbijać.
Problemem jest mentalność. Polacke jak wsiądzie do samochodu, to zaczyna się zachowywać, jakby był na prywatnym terenie w czołgu. Dodatkowo większość takich geniuszy - szczególnie spod znaku śmigła, czterech zer, wideł i celownika - ciągle sądzi, że fura przedłuża mu trąbę. Takie samce pseudoalfa. No i zanika instynkt samozachowawczy, nie wspominając o takiej banalnej umiejętności jak ocena sytuacji i zdrowy rozsądek.
- 4 2
-
2024-07-12 10:12
Polska... (1)
Jeden i**ota się rozwali, to wszyscy (milion...) mają mieć ograniczenie. Może odbierzcie prawo jazdy wszystkim bo jakiś inny wsiadł po pijaku...
- 28 2
-
2024-07-12 14:41
Ale jak jeden kogoś zabije, to będzie ujadanie, że trzeba było tragedii żeby to ukrócić.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.