• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie zakaz wyprzedzania na Spacerowej. Ale jest jeden warunek

Maciej Korolczuk
11 lipca 2024, godz. 17:30 
Opinie (294)
Po ostatnim wypadku znów wróciły pytania o bezpieczeństwo na Spacerowej. Miasto przyznało, że planuje tam wprowadzić zakaz wyprzedzania, ale dopiero, gdy powstaną tam buspasy. Po ostatnim wypadku znów wróciły pytania o bezpieczeństwo na Spacerowej. Miasto przyznało, że planuje tam wprowadzić zakaz wyprzedzania, ale dopiero, gdy powstaną tam buspasy.

Po ostatnim poważnym wypadku na ul. SpacerowejMapka wróciły pytania o poprawę bezpieczeństwa na trasie łączącej Oliwę z Obwodnicą Trójmiasta. Wśród pomysłów naszych czytelników pojawił się postulat wprowadzenia zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej. W środę, podczas spotkania z mieszkańcami Oliwy na temat planowanych buspasów, do tego pomysłu odniosły się władze miasta. Zakaz będzie, ale dopiero po realizacji inwestycji.



Zakaz wyprzedzania na Spacerowej to:

Przypomnijmy. Do poważnego wypadku na Spacerowej doszło w nocy z soboty na niedzielę (6-7 lipca). Samochód osobowy uderzył tam w drzewo.

Siła uderzenia była ogromna. Samochód został kompletnie zniszczony. Dwie jadące nim osoby zostały ciężko ranne. Aby wydostać poszkodowanych z rozbitych pojazdów, strażacy użyli specjalistycznego sprzętu hydraulicznego.


Jak poprawić bezpieczeństwo na Spacerowej?



Znów, jak bumerang, wróciły pytania o bezpieczeństwo w tym miejscu. Czytelnicy przypominali, że kilka lat temu zlikwidowano tam fotoradar, co na krętej trasie doprowadziło do rozzuchwalenia piratów drogowych.

Wśród pomysłów pojawiły się postulaty m.in. ograniczenia prędkości, a nawet zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej między Osową a Oliwą.

Co ciekawe, do tego pomysłu już w środę odniosły się władze Gdańska, które w Oliwskim Ratuszu Kultury prezentowały koncepcje planowanego buspasa na Spacerowej i budowy tunelu pod Pachołkiem (środki na ten cel miasto chce pozyskać z budżetu państwa).

Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej? Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?

Z mieszkańcami rozmawiał m.in. Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska oraz Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Taki zakaz będzie obowiązywał, jak tylko pojawią się buspasy - usłyszeli mieszkańcy.

Kolizja i korek na Spacerowej (6 opinii)

Mała kraksa na Spacerowej a dodatkowo Koreczek od Grunwaldzkiej na Opata i Spacerowej az do tego miejsca, więc pewnie dlatego Bum..;]
Mała kraksa na Spacerowej a dodatkowo Koreczek od Grunwaldzkiej na Opata i Spacerowej az do tego miejsca, więc pewnie dlatego Bum..;]

Miejsca

Opinie (294) 4 zablokowane

  • Świetna wiadomość. (7)

    Pasy ruchu powinny być fizycznie oddzielone, jak w Szwecji - słupkami i stalową linką. Do tego oczywiście Fotoradary na zakręcie - w obie strony i dodatkowy gdzieś po środku. Najlepiej odcinkowy pomiar prędkości.

    Zmorą Spacerowej są ograniczeni umysłowo kierowcy, którzy znacznie przekraczając prędkość:

    1. Narażają życie i zdrowie jadących prawidłowo.
    2. Generują poteżne korki, które dotykają tysiące innych kierowców.

    • 59 60

    • To wyjedź do tej wspaniałej szwecji do inzynierów i lekarzy z pontonów

      Oni zwłaszcza przestrzegają prawa

      • 12 22

    • Popieram. Trzeba oddzielić pasy ruchu. (1)

      Sam zakaz wyprzedzania bedzie martwym zakazem. Podobnie jak teraz martwe sa ograniczenia predkosci.

      Schematy wypadkow na Spacerowej sa dwa:

      Przekroczenie predkosci, nieopanowanie pojazdu i uderzenie w drzewo/inny pojazd.

      Niebezpieczne wyprzedzanie i nie zdazenie sie schowac.

      Wniosek prosty:

      Oddzielenie pasow ruchu by ograniczyc predkosc.
      Odcinkowy pomiar predkosci z tolerancja na 60-70km/h i dodatkowe fotoradary na zakretach w Rynarzewie z tolerancja 40/50km/h.

      Efekt: Mniej wypadkow, mniej korkow spowodowanych wypadkami.

      • 15 17

      • z ciebie jest taki inż jak z koziej wiesz co xD weź lepiej tabsy od lekarza bo już za mocno odjeżdżasz. Zaraz dla bezpieczeństwa progi zwalniające zaproponujesz na obwodnicy, albo ba! betonem oddzielić pasy od siebie co nie ?

        • 11 12

    • Upał Ci szkodzi ?

      Wyobraźni wam ludzie brak! Dlatego dochodzi do takich sytuacji!
      Więcej androida zamiast używać mózgu i rozwijać w głowie kreatywność i spostrzegawczość ... Ludzi dziś żyją w trybie pasywnym, najlepiej jak za nich zacznie oddychać AI ...

      • 5 4

    • I jeszcze działka obok leśniczówki!

      • 1 2

    • Popieram

      Oddzielmy pasy ruchu. Gdańsk chce fotoradary

      • 5 5

    • Odcinkowy pomiar,moim zdaniem nie działa na drajwerów tak jak błysk flesza foto radaru!!Bo go widać!!!A pomiar jest nie widoczny!!Błysk i widok słupka działa bardziej hanująco!!

      • 1 2

  • (13)

    Generalnie problemem jest to że ludzie nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego więc moim zdaniem ten zakres niewiele dał jeżeli ktoś nie myśli jadąc

    • 428 10

    • No wlasnie

      d**ilom nie pomogą ograniczenia prawne

      • 23 3

    • Nie! (7)

      Problem jest w tym że
      1.Część kierowców zupełnie nie myśli
      2.Część kierowców jest za stara
      3.Część kierowców nie ma żadnych predyspozycji do prowadzenia pojazdów
      4.Część kierowców nie ma w ogóle wyobraźni

      Żadne przepisy nie zapewnia bezpieczeństwa jeśli powyższe istnieje.

      Należy eliminować na początku przed wydaniem uprawnień tych co się kompletnie nie nadają i wyeliminować tych, którzy już mają swój wiek i ich koncentracja jest na poziomie leniwca ;)

      • 20 28

      • Tym sposobem wymieniles 95% kierowcow (2)

        • 19 4

        • Tak. 95% ludzi którzy mają prawko nie powinno go mieć (1)

          Rozwiązało by to wiele obecnych problemów.

          • 5 2

          • i Ty oczywiście jesteś w tych 5% superkierowców

            • 7 1

      • Bzdura (1)

        Ci sami kierowcy co w Polsce są za starzy, nie mają predyspozycji, wyobraźni, nie myślą, itp., itd. jakoś magicznie nadrabiają te niedostatki po wyjeździe za granicę, gdzie wysokość i nieuchronność kar jest większa.

        • 28 6

        • nieuchronność kary jest decydująca

          wysokość kary gra drugie skrzypce, jeżeli egzekucja kuleje a szanse ukarania w ogóle są nikłe

          • 8 0

      • Swój wiek? To znaczy ile lat?

        • 6 0

      • Dokładnie! Brawo. Minusy zapewne od starszych ;ludzi którzy boją się testów? No właśnie...

        • 0 1

    • Część ludzi nie zna przepisów,

      Część ludzi ma przepisy gdzieś, część kierowców jest niezrównoważona i najgorsze jest to że ci którzy jadą prawidłowo są "prześladowani" na drogach.

      • 30 1

    • chyba muszę się zgodzić

      niestety, jedyne rozwiązanie to puszczenie osobno po jednym pasie w jednym kierunku z pasem rozdzielającym patrz rozwiązanie na ulicy Kartuskiej. Polak ma we krwi, że wszystkie przepisy powinny pozwolić mu podróżować tak szybko, jak chce, i pozwalać jeździć mu tam, gdzie akurat dostrzegł szansę na skrócenie czasu podróży o 15 milisekund. Te przepisy, które mu tego zabraniają, są nieżyciowe

      • 21 2

    • Generalnie to brak nowych dróg, w normalnych krajach wraz ze wzrostem ilości aut, buduje się nowe drogi.

      • 6 11

    • Bantustan

      Prawo i przepisy tworzone na kolanie, bez głowy, bez stabilnej podstawy.
      Świr spowodował wypadek? Ukarać innych zakazem wyprzedzania.
      Pijany spowodował kraksę? Nałóżmy na wszystkich konfiskatę pojazdu.
      Mafiozi rozliczja się gotówką?
      Nałóżmy na wszystkich zakaz transakcji gotówkowych do kwoty.......

      Itp itd. Bantustan, głosowany regularnie co 4 lata te same gęby....

      • 8 2

  • (1)

    Wszystkie 3 odpowiedzi z ankiety niet. Zostawić jak jest.

    • 27 11

    • Praca u podstaw

      1. Szkolenia kierowców na kursie na prawko w kierunku zrozumienia, że wyprzedzanie w mieście niekoniecznie przekłada się na czas dotarcia na miejsce.
      2. Prawdziwe badania psychologiczne przed wydaniem prawka, że statystyką ilości wypadków na psychologa.
      3. Podniesienie pensji drogówce, żeby pojawiło więcej służby oraz zdjęcie statystyk ograniczających ich pracę.

      Sytuacja zmieni się bardzo szybko, a takie wypadki nie będą miały racji bytu.

      • 0 2

  • Typowo polskie (8)

    Ogół musi się dostosować do tej mniej inteligentnej części społeczeństwa. Dlaczego zawsze tak jest? Tam można i da się bezpiecznie wyprzedzać.

    • 92 13

    • Jeżdzę Spacerową od 30 lat i nigdy nie musiałem tam nikogo wyprzedzać. (4)

      Oddzielić pasy ruchu.

      • 19 20

      • Haha (2)

        To może właśnie TY jesteś tym, którego wszyscy starają się wyprzedzić?

        • 23 17

        • Jesteś jednym z tych samozwańczych następców Kubicy (1)

          To na pewno ty w kAudi

          • 9 9

          • Tak, to wlasnie ja

            A ty z Mercedesa?
            Tego z trzema parami drzwi?

            • 3 1

      • Rowery tez nie.??

        • 6 1

    • Typowo zachodnie i lewackie

      • 7 6

    • Ja wiem

      skoro policja od lat nie pilnuje przestrzegania przepisów (oprócz suszenia przy porsche, przy Ikea i przy galerii Morena) to po wypadku jakieś ćwierćinteligenta wystarczy je zaostrzyć i robota zrobiona.

      • 10 1

    • No właśnie dlaczego zakaz wyprzedzania

      Może PO prostu należy dożywotnio zabierać prawko dzbanom tuska

      • 3 3

  • XDDD (3)

    I co ten zakaz niby da jak podludzie będą nadal jeździć jak d**ile, pierdzac swoimi blaszakami

    • 47 13

    • Dlatego trzeba oddzielić pasy ruchu. (1)

      Stalowa linka/barierki - cokolwiek. Jeśli półgłówki nie będą mieli jak wyprzedzać to będą zmuszeni do jazdy swoim pasem, ewentualnie będą wyprzedzać poboczem.

      • 6 7

      • Ja proponuje stalowe prety po obu stronach jezdni

        Z przyspawanymi ostrzami.
        I jeszcze pod prądem.
        Gwarantuje, że spacerowa zwolni do 5-10 km/h
        Ale czekaj, w innych artykułach zastanawiamy się jak przyspieszyć na Spacerowej...

        • 3 2

    • Jest różnica pomiędzy państwem "opiekuńczym"

      czyli represyjnym a obywatelskim, opartym o odpowiedzialność jednostki a nie zbiorową. Tym też się różni wolność od autorytaryzmu, gdzie najlepiej żeby każdy utrzymywał jednego milicjanta który będzie go dzień i noc pilnował zgodnie z tysiącami stron przepisów. A sejm zamiast coś poprawić wciąż płodzi nowe buble.

      • 7 1

  • Jeden owija się o drzewo a reszta cierpi,,,
    A chcącemu nie dzieje się krzywda, jechał jak pirat i skończył jak pirat wiec sam tego chciał,,,

    • 72 4

  • W czym niby jest problem, by zakazać wyprzedzania od teraz?

    • 31 27

  • Spokojnie za 18 lat pojawiają się buspasy

    Nie ma co się denerwować przecież powiedzieli że "Taki zakaz będzie obowiązywał, jak tylko pojawią się buspasy - usłyszeli mieszkańcy" czyli za co najmniej 18 lat.

    • 35 3

  • Na spacerowej jest zakaz wyprzedzania z Oliwy do Osowej od Renuszewa aż do zjazdu przed Osową na Borodzieja :)))) (3)

    W Renuszewie stoi znak ` uwaga kilka niebezpiecznych zakrętów` i nie ma znaku ` koniec niebezpiecznych zakrętów` a to oznacza że aż do zjazdu na Borodziej przed górką w Osowej obowiązuje całkowity zakaz wyprzedzania. Ciekawe czy nasi dzielni Policjanci z Drogówki o tym wiedzą ? :))))))))))))))))

    • 16 19

    • A niby skąd mają o tym wiedzieć.

      Dzisiaj wystarczy 3 tygodniowe przeszkolenie i już murem panny za mundurem

      • 9 2

    • I właśnie tacy kierowcy są najgorsi.

      Nie wolno wyprzedzać na zakrętach poprzedzonych tymi znakami
      (Niezależnie od wymalowanych pasów) a nie na całej długości

      • 11 0

    • I znowu żeś się zbłaźnił, jak wielokrotnie tutaj...

      Znaki a3 i a4 wcale nie muszą być powtórzone z tabliczką "Koniec", to raz. A na niebezpiecznych zakrętach co do zasady nie wolno wyprzedzać (z pewnymi wyjątkami!). Tylko że tam gdzie ludzie zazwyczaj wyprzedzają na Spacerowej, zakrętów nie ma. Doucz się i przestań siać ferment.

      • 0 0

  • Dwa pasy w każdą stronę (3)

    Zróbcie w końcu dwa pasy w każdą stronę, albo tak jak wylot z witamina na obwodnicę pas który działa w godzinach w jedną nad w bądź w drugą stronę. Proste

    • 50 15

    • Dla księżulka z wiochy?

      Sam zapłać za to

      • 7 13

    • to zrób sobie, mi we wrzeszczu to niepotrzebne

      • 5 4

    • I będzie jak na Słowackiego

      jeszcze szybciej i jeszcze bardziej niebezpiecznie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane