• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie zakaz wyprzedzania na Spacerowej. Ale jest jeden warunek

Maciej Korolczuk
11 lipca 2024, godz. 17:30 
Opinie (294)
Po ostatnim wypadku znów wróciły pytania o bezpieczeństwo na Spacerowej. Miasto przyznało, że planuje tam wprowadzić zakaz wyprzedzania, ale dopiero, gdy powstaną tam buspasy. Po ostatnim wypadku znów wróciły pytania o bezpieczeństwo na Spacerowej. Miasto przyznało, że planuje tam wprowadzić zakaz wyprzedzania, ale dopiero, gdy powstaną tam buspasy.

Po ostatnim poważnym wypadku na ul. SpacerowejMapka wróciły pytania o poprawę bezpieczeństwa na trasie łączącej Oliwę z Obwodnicą Trójmiasta. Wśród pomysłów naszych czytelników pojawił się postulat wprowadzenia zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej. W środę, podczas spotkania z mieszkańcami Oliwy na temat planowanych buspasów, do tego pomysłu odniosły się władze miasta. Zakaz będzie, ale dopiero po realizacji inwestycji.



Zakaz wyprzedzania na Spacerowej to:

Przypomnijmy. Do poważnego wypadku na Spacerowej doszło w nocy z soboty na niedzielę (6-7 lipca). Samochód osobowy uderzył tam w drzewo.

Siła uderzenia była ogromna. Samochód został kompletnie zniszczony. Dwie jadące nim osoby zostały ciężko ranne. Aby wydostać poszkodowanych z rozbitych pojazdów, strażacy użyli specjalistycznego sprzętu hydraulicznego.


Jak poprawić bezpieczeństwo na Spacerowej?



Znów, jak bumerang, wróciły pytania o bezpieczeństwo w tym miejscu. Czytelnicy przypominali, że kilka lat temu zlikwidowano tam fotoradar, co na krętej trasie doprowadziło do rozzuchwalenia piratów drogowych.

Wśród pomysłów pojawiły się postulaty m.in. ograniczenia prędkości, a nawet zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej między Osową a Oliwą.

Co ciekawe, do tego pomysłu już w środę odniosły się władze Gdańska, które w Oliwskim Ratuszu Kultury prezentowały koncepcje planowanego buspasa na Spacerowej i budowy tunelu pod Pachołkiem (środki na ten cel miasto chce pozyskać z budżetu państwa).

Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej? Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?

Z mieszkańcami rozmawiał m.in. Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska oraz Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Taki zakaz będzie obowiązywał, jak tylko pojawią się buspasy - usłyszeli mieszkańcy.

Kolizja i korek na Spacerowej (6 opinii)

Mała kraksa na Spacerowej a dodatkowo Koreczek od Grunwaldzkiej na Opata i Spacerowej az do tego miejsca, więc pewnie dlatego Bum..;]
Mała kraksa na Spacerowej a dodatkowo Koreczek od Grunwaldzkiej na Opata i Spacerowej az do tego miejsca, więc pewnie dlatego Bum..;]

Miejsca

Opinie (294) 4 zablokowane

  • I co da zakaz? Na Moscie Siennickim jest zakaz dla ciezarowek i jezdza non stop

    • 4 1

  • Dobry pomysł

    spiesz się powoli a zajedziesz szybciej

    • 2 2

  • Wiekszej glupoty dawno nie czytalem

    Tak rozumujac nalezy zrobic wszedzie zakaz wyprzedzania. W calym kraju , na kazdej drodze , na autostradach etc. Przeciez wypadki sa na kazdej drodze. Czyli to ze kierowca nie mysli to reszta ukarana? Z glupote mniejszosci karze sie wiekszosc. Zrobcie dwa pasy w kazda strone , bus pas , normalne skrzyzowania ( wezly ) z obwodnica i klopot zniknie

    • 11 3

  • 3miasto to wioska - która się dusi we własnej głupocie uspokajania ruchu

    zamiast budowania nowych, bezpiecznych dróg - zwężanie starych pamiętających jeszcze PRL. I oczywiscie jeszcze wiecej znaków zakazu....
    totalitarne i głupie myslenie sierot po komunie - zakazac wszystkiego i wszystkich zapakowac do KM

    • 16 3

  • Znowu te polskie pomysly

    Jeden powazniejszy wypadek, zreszta spowodowany przez brawure jednego kierowcy i juz planuje sie zakazy, nakazy i zmiany organizacji. Rece opadaja.

    • 13 0

  • Bzdura

    Zrobić odcinkowy pomiar prędkości. Przecież kiedyś tam jeździło się 90kmh. Potem 70kmh. To może zróbmy strefę tempo 30kmh? Tylko przez jakiegoś nie odpowiedzialnego kierowcę...

    • 9 1

  • Zakaz już jest przed zakrętem przy leśniczówce

    • 3 0

  • Wystarczy uruchomić (21)

    Odcinkowy pomiar prędkości i się niektórzy uspokoją ale jak zwykle najgłupsze pomysły pato urzędników albo innych populistów są poddane niby dyskusji i wdrażane w życie
    Ludzie, czemu sobie utrudniamy życie? Zaraz ta sama dyskusja będzie o tunelu, gdzie mało kto jedzie 70km/h.

    • 318 46

    • Jest to droga wręcz Predysponowana. Do Odcinkowego pomiaru prędkości! (5)

      Dziwię się że po tylu tragicznych wypadkach jeszcze go tam nie ma ??!!!

      • 21 33

      • Oczywiście pomiar się przyda (4)

        Ja jednak jestem zdania, że brak umiejętności to podstawowy problem. Jak ktoś przede mną grzeje na mokrej drodze hamując dopiero będąc już w zakręcie, to sam prosi się o efekty jak na zdjęciu z wypadku. Szczerze nieraz czuje się bezpieczniej jadąc koło auta przekraczającego prędkość ale jadącego przewidywalnie i z dobra techniką niż koło wolniejszego "nieogara".

        • 16 17

        • (3)

          Sprawne i współczesne (tak max 15 lat, czyli takie w których stabilizacja toru jazdy była już obowiązkowym wyposażeniem) nie powinny mieć najmniejszego problemu z hamowaniem w zakręcie na mokrym przynajmniej przy prędkości do 90-100km/h. Testowałem to na kilku autach na jazdach doszkalających na torze w Pszczółkach, prawie niemożliwe jest auto wyprowadzić z równowagi bez wyłączania esc.

          • 5 16

          • (2)

            Bardzo łatwe ... jeżeli jeździmy na 15 letnich oponach zimowych podczas letniego deszczu. Popatrz jakie opony mają samochody +10 lat na ulicy... horror. Opona to jedyny element który fizycznie łączy nas z drogą, i ma kolosalne zacznie w takiej sytuacji,

            • 1 3

            • Wielu ma lepsze, niż

              wielbiciele niemieckich marek bmw lub mercedes.

              • 2 1

            • Podpisano

              Wulkanizator

              • 1 0

    • Ale Kyle

      • 0 2

    • Tyle że urzędnicy nie mogą uruchomić pomiaru (4)

      Bo to są kompetencje canrad a nie urzędników.
      Pomiar odcinkowy na Słowackiego jest ale co z tego skoro te dane mogą służyć tylko do celów informacyjno- statystycznych.
      Aby urzędnicy mogli sami stawiać radary i egzekwować kary na podstawie odczytów z tych że radarów potrzebne są zmiany prawne.

      • 10 15

      • Ale co tam chcecie mierzyć?

        To, że ktoś zamiast 70 wlecze się 50?

        • 22 12

      • ekipa fur d do roboty

        • 3 16

      • (1)

        Jakimś cudem udało się zrobić kilka dróg z takim pomiarem w pomorskim. Wydaje mi się że wystarczy chcieć, to można. :) Odcinkowy pomiar to chyba jedyny sposób na "polskiego kierowcę" i rzeczywiście na Spacerowej, Słowackiego, w tunelu itp by się przydał. Najlepiej widać jak rodacy zachowują się za kierownicą na bocznych kaszubskich drogach gdzie patrolu policji ani żadnego innego sposobu kontroli przepisów nie uświadczymy w życiu. Droga szerokości jednego samochodu, ostry zakręt bez widoczności? Będę pędził parę tonową wywrotką środkiem drogi 90km/h, a że za zakrętem mogę kogoś zabić? Takiej refleksji brak, gdy brak "kontroli" z góry.

        • 3 19

        • Odcinkowe trzepanie kasy. Na szczęście w prawie nie ma pewnych pojęć i mogą kumatym cmoknąć.

          • 16 3

    • i to dobry pomysł

      • 4 19

    • (5)

      Nie zarobi na siebie. Tam nawet na pustej drodze większość wlecze się 60.

      • 27 9

      • Wloką się bo myslą (4)

        że jest 50. Trzeba więc na końcach i zatrzymywać, pytać dlaczego jadą 60 i karać za przekroczenie, no bo myślą, że 50. A potem jeszcze zabrać prawko za kompletną nieznajomość PORD, no bo niby skąd sobie ubzdurali to 50..

        • 29 21

        • (3)

          Panie "kierowca" znaki 30,50 czy 70 mówią o ograniczeniu szybkości maksymalnej a nie o nakazie jazdy z tą szybkością .

          • 13 30

          • Tamowanie ruchu lub utrudnianie ruchu (2)

            wiec na 70 jadąc 50 i robiąc za sobą korek a z przodu długa wolna to tamujesz ruch.
            "Zachowanie znane jako szeryfowanie, czyli tamowanie lub utrudnianie ruchu, może kosztować nadgorliwego kierowcę co najmniej 500 zł."

            • 17 7

            • To nie jest ani tamowanie ani utrudnianie ruchu

              Jest to jazda z dopuszczalną prędkością. Żadnego mandatu się za jazdę 50kmh na 70 nie dostanie

              • 8 10

            • "Przez tamowanie należy rozumieć takie zachowanie się sprawcy, niezgodne z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, które powoduje całkowite zatrzymanie ruchu, zmniejszenie dopuszczalnej prawem prędkości czy też inne tego typu zakłócenie płynności ruchu na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania.

              Utrudnianie zaś to takie zachowanie się sprawcy, sprzeczne z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, które co prawda nie powoduje zatrzymania ruchu, ale uniemożliwia jego płynną ciągłość, wprowadza dezorientację innych uczestników ruchu, tym samym powodując komplikacje w ruchu drogowym. Utrudnianie ruchu polega na zakłóceniu jego płynności; ruch ten jest zaburzony, ale możliwy. Skutkiem zachowania utrudniającego ruch jest sytuacja zmuszająca innych uczestników ruchu do zwiększenia uwagi lub podejmowania dodatkowych manewrów, na przykład hamowania."

              Więc jeśli jedzie na ograniczeniu do 70km/h nawet i 20km/h i nie łamie przepisów drogowych, nie jest to ani utrudnianie ani tamowanie ruchu.

              Może sam powinieneś oddać prawo jazdy za kompletną nieznajomość PORD?

              • 5 9

    • Jeżeli będzie również służył do karania tych co jadą połowę dopuszczalnej

      to jestem za!

      • 47 18

    • Gdyby odcinkowy karał też za nieuzasadnione blokowanie

      ruchu, to ok. Wielu nie wie, kiedy odwoływane są ograniczenia i w jaki sposób. Potem jadą 50 całą Spacerową.

      • 11 0

  • zakaz wyprzedzania bo ktos przegial pale? no bez zartow

    • 6 3

  • Sam zakaz wiele nie zmieni

    Dla polskiego kierowcy znaki to tylko sugestia

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane