• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie zakaz wyprzedzania na Spacerowej. Ale jest jeden warunek

Maciej Korolczuk
11 lipca 2024, godz. 17:30 
Opinie (294)
Po ostatnim wypadku znów wróciły pytania o bezpieczeństwo na Spacerowej. Miasto przyznało, że planuje tam wprowadzić zakaz wyprzedzania, ale dopiero, gdy powstaną tam buspasy. Po ostatnim wypadku znów wróciły pytania o bezpieczeństwo na Spacerowej. Miasto przyznało, że planuje tam wprowadzić zakaz wyprzedzania, ale dopiero, gdy powstaną tam buspasy.

Po ostatnim poważnym wypadku na ul. SpacerowejMapka wróciły pytania o poprawę bezpieczeństwa na trasie łączącej Oliwę z Obwodnicą Trójmiasta. Wśród pomysłów naszych czytelników pojawił się postulat wprowadzenia zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej. W środę, podczas spotkania z mieszkańcami Oliwy na temat planowanych buspasów, do tego pomysłu odniosły się władze miasta. Zakaz będzie, ale dopiero po realizacji inwestycji.



Zakaz wyprzedzania na Spacerowej to:

Przypomnijmy. Do poważnego wypadku na Spacerowej doszło w nocy z soboty na niedzielę (6-7 lipca). Samochód osobowy uderzył tam w drzewo.

Siła uderzenia była ogromna. Samochód został kompletnie zniszczony. Dwie jadące nim osoby zostały ciężko ranne. Aby wydostać poszkodowanych z rozbitych pojazdów, strażacy użyli specjalistycznego sprzętu hydraulicznego.


Jak poprawić bezpieczeństwo na Spacerowej?



Znów, jak bumerang, wróciły pytania o bezpieczeństwo w tym miejscu. Czytelnicy przypominali, że kilka lat temu zlikwidowano tam fotoradar, co na krętej trasie doprowadziło do rozzuchwalenia piratów drogowych.

Wśród pomysłów pojawiły się postulaty m.in. ograniczenia prędkości, a nawet zakazu wyprzedzania na całej długości Spacerowej między Osową a Oliwą.

Co ciekawe, do tego pomysłu już w środę odniosły się władze Gdańska, które w Oliwskim Ratuszu Kultury prezentowały koncepcje planowanego buspasa na Spacerowej i budowy tunelu pod Pachołkiem (środki na ten cel miasto chce pozyskać z budżetu państwa).

Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej? Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?

Z mieszkańcami rozmawiał m.in. Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska oraz Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Taki zakaz będzie obowiązywał, jak tylko pojawią się buspasy - usłyszeli mieszkańcy.

Kolizja i korek na Spacerowej (6 opinii)

Mała kraksa na Spacerowej a dodatkowo Koreczek od Grunwaldzkiej na Opata i Spacerowej az do tego miejsca, więc pewnie dlatego Bum..;]
Mała kraksa na Spacerowej a dodatkowo Koreczek od Grunwaldzkiej na Opata i Spacerowej az do tego miejsca, więc pewnie dlatego Bum..;]

Miejsca

Opinie (294) 4 zablokowane

  • Wybudowac drugi pas a nie tylko ograniczenia i zakazy!!!

    Dajcie nam żyć! Kradniecie nasze podatki i ograniczacie naszą wolność! Nie o taką Polskę walczyliśmy!

    • 5 2

  • Furmanki

    Najlepiej tam zaczac jezdzic jak na morskie oko, bo debi.le sie rozbijaja. Tam spokojnie mozna jechac 100km/h, a bo paru patusow zrobi selekcje naturalna i juz trzeba wszystko zmieniac jak na lotnikow w Gdyni przed riviera zrobili 50 na drodze szybkiego ruchu.... Najlepiej niech jeszcze dowala swiatla, zeby wgl nie mozna bylo jezdzic po trojmiescie tylko stac

    • 4 0

  • Całkowicie

    Zamknijcie ulice, wszystkie

    • 5 0

  • xxx

    Moze wprowadzic zakaz ruchu w obu kierunkach, nikt sie nie rozbije.....

    • 5 0

  • A może by tak pomyśleć o rozbudowie do dwóch pasów i połączenia z Drogą Zieloną? A nie, czekaj, mieli tak zrobić ale pieniądze poszły na festyn

    • 6 2

  • buemi

    wygrac wybory a dobrze rzadzic to dwie inne sprawy jak widac i czuc

    • 4 0

  • Damorka.

    Przecież miał być tunel POd Pachołkiem. POdejżewam że złom uzyskany z Damorki był więcej wart niż budowa tunelu.

    • 4 2

  • na d**ili nie ma rady. nawet potrójna ciągła nie pomoże. niech się rozbijają na drzewach byle nie zrobili krzywdy innym. drogi publiczne to nie tor wyścigowy. 90% wypadków spowodowanych jest nadmierną prędkością.

    • 3 0

  • Jednej z głupszych argumentów, jakie słyszałem (1)

    z tym buspasem. Po prostu zrobić 50 i zakaz wyprzedzania. Problemy na Spacerowej są dwa:
    -korki
    -rozwalajacy się idioci

    Zakaz wyprzedzania nie pogarsza żadnego z tych problemów. O co w ogóle chodzi?

    • 1 3

    • O kasę

      • 0 0

  • nie powinno być zakazu (1)

    selekcja naturalna, słabi kierowcy odpadają z życia

    • 2 1

    • Często też niewinni i POstronni.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane