• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez prawoskrętu na Piotrkowskiej

Rafał Borowski
8 września 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Warszawskiej na Ujeścisku. Skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Warszawskiej na Ujeścisku.

Droga tymczasowa na odcinku ul. PiotrkowskiejMapka, obok skrzyżowania z ul. Warszawską, została przekształcona w chodnik. Zdaniem naszego czytelnika to błąd. We wskazanym miejscu zmieściłby się zarówno chodnik, jak i pas jezdni, który należało przekształcić w prawoskręt. - W tym rejonie planowana jest budowa dodatkowego połączenia ul. Piotrkowskiej z al. Adamowicza - odpowiadają urzędnicy.



Czy warto zbudować prawoskręt, który proponuje nasz czytelnik?

Przypomnijmy: od lutego trwa budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku, która połączy torowiska wzdłuż al. Havla oraz al. Adamowicza. W ramach inwestycji przebudowywany jest także odcinek ul. Piotrkowskiej, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Warszawską i Ostrołęcką.

Czytaj również: Nowa Warszawska. Już widać, którędy pojedzie tramwaj

To jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie tej dzielnicy, który w godzinach szczytu jest zawsze zakorkowany.

Nasz czytelnik zapytał, dlaczego w miejscu widocznej skarpy nie został zbudowany zarówno chodnik, jak i nowy prawoskręt. Nasz czytelnik zapytał, dlaczego w miejscu widocznej skarpy nie został zbudowany zarówno chodnik, jak i nowy prawoskręt.

Chodnik w miejsce tymczasowej drogi



W związku z przebudową, kilka miesięcy temu drogowcy zbudowali tymczasową jezdnię z żelbetowych płyt, na którą został przeniesiony ruch w kierunku ul. Warszawskiej. W tym celu została zlikwidowana spora część szerokiej skarpy, która oddziela ul. Piotrkowską od najbliższej posesji.

Po zakończeniu przebudowy wspominanego odcinka ul. Piotrkowskiej, droga z płyt została zlikwidowana, a w jej miejscu został wybudowany szeroki chodnik. Z naszą redakcją skontaktował się mieszkaniec Ujeściska, który argumentuje, że decyzja urzędników była błędem. Jego zdaniem, należało zachować nowo powstałą jezdnię i przekształcić ją w prawoskręt, który znacznie ułatwiłby poruszanie się po dzielnicy.

- Zdecydowana większość kierowców, która wyjeżdża z ul. Piotrkowskiej na ul. Warszawską, skręca w prawo, czyli w kierunku centrum. Stworzenie prawoskrętu w tym miejscu naprawdę udrożniłoby ten wyjazd. A korki są tutaj codziennie, m.in. ze względu na fakt, że część kierowców stanowią rodzice odwożący dzieci do podstawówki nr 12 przy ul. Człuchowskiej. Po odwiezieniu dzieci jadą do pracy, najczęściej właśnie w kierunku centrum - przekonuje pan Radosław.
Jak tłumaczy mieszkaniec Ujeściska, w godzinach szczytu większość kierowców skręca z ul. Piotrkowskiej w prawo, czyli w kierunku al. Havla. Jak tłumaczy mieszkaniec Ujeściska, w godzinach szczytu większość kierowców skręca z ul. Piotrkowskiej w prawo, czyli w kierunku al. Havla.

Urzędnicy planują inne udrożnienie wyjazdu z dzielnicy



Czytelnik zapewnia, że wykonanie prawoskrętu nie musiałoby oznaczać braku chodnika. Jego zdaniem, szerokość skarpy wzdłuż ul. Piotrkowskiej była wystarczająca, by wybudować zarówno nowy pas jezdni, jak i chodnik. Dlaczego nie zdecydowano się na takie przedsięwzięcie? Niestety, urzędnicy nie odpowiedzieli na to pytanie.

Zamiast tego poinformowali, że planują w inny sposób udrożnić ruch samochodowy na omawianej ulicy. Mowa o budowie brakującego łącznika przeciwległego krańca ul. Piotrkowskiej z al. Adamowicza. Jak informowaliśmy kilka miesięcy temu, jego budowa powinna rozpocząć się jeszcze tym roku.

Czytaj więcej: Kiedy powstanie drugi wyjazd z Ujeściska?

- Tymczasowa droga z płyt na ul. Piotrkowskiej utworzona została na potrzeby wykonania docelowego układu drogowego w ul. Piotrkowskiej. Po wykonaniu docelowego układu, tymczasowy objazd został rozebrany, a w jego miejscu wykonany zostanie chodnik, który stanowić będzie dojście do budowanej linii tramwajowej. Z uwagi na harmonogram inwestycji, prace prowadzone są sukcesywnie i zgodnie z technologią robót. W celu rozładowania ruchu w tym rejonie planowana jest budowa dodatkowego połączenia ul. Piotrkowskiej z al. Adamowicza w rejonie centrum edukacyjnego. Zakończenie realizacji tego odcinka planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku - odpowiada biuro prasowe Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Świeżo ułożony chodnik w miejscu tymczasowej drogi z płyt żelbetowych. Świeżo ułożony chodnik w miejscu tymczasowej drogi z płyt żelbetowych.

Ul. Nowa Warszawska na święty nigdy?



Pan Radosław zwrócił przy okazji uwagę, że pierwotnie Nowa Warszawska miała powstać jako linia tramwajowa oraz biegnąca wzdłuż niej dwupasmowa ulica. Inwestycja została jednak okrojona tylko do pierwszego elementu. Zdaniem czytelnika, ani budowa nowej linii tramwajowej, ani też łącznika ul. Piotrkowskiej z al. Adamowicza - choć niewątpliwie poprawią sytuację - nie rozwiążą problemów z korkami mieszkańców Ujeściska.

Źródło problemu leży bowiem w "starej" ul. Warszawskiej, na której kanalizuje się ruch samochodowy w tej części miasta. To jednopasmowa i kręta droga, która została wytyczona jeszcze przed wojną, gdy Ujeścisko było podgdańską wsią. Kiedy można spodziewać się wybudowania nowej, położonej do niej równolegle trasy? Odpowiedź urzędników można streścić krótko: nie wiadomo. Równie dobrze można mówić o perspektywie kilku, jak i kilkunastu lat.

Czytaj więcej: Tak wyglądało Ujeścisko przed wojną

- W obecnej perspektywie finansowej UE nie ma realizacji części drogowej tej inwestycji. Ze względu na zakres oraz możliwości otrzymania dofinansowania wykonujemy jedynie część związaną z budową nowej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą przystankową i budową ścieżki pieszo-rowerowej z funkcją ciągu technologicznego. Otrzymane dofinansowanie nie obejmuje budowy układu drogowego, a jedynie budowę tras komunikacyjnych dla transportu zbiorowego i komunikacji rowerowej. Przystąpienie do wykonana tego układu drogowego w docelowym kształcie będzie mogło być rozważane w przypadku budowy ul. Nowej Jabłoniowej i Bulońskiej Południowej, jako uzupełnienia układu drogowego górnego tarasu - odpowiada biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skrzyżowanie jest zawsze zakorkowane w godzinach szczytu. Skrzyżowanie jest zawsze zakorkowane w godzinach szczytu.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejny przykład dyskryminacji południowych dzielnic przez władze Gdańska (4)

    Tak jak PO część wschodnia Polski traktowało jako Polske B, tak w Gdańsku politycy PO traktują południowe dzielnice jako Gdańsk B. Przy wyborach trzeba im za to podziękować

    • 17 9

    • Poludnie to Lipce i Sw. Wojciech

      • 3 2

    • PiS traktuję Polskę wschodnią, jak schyłkowy PRL

      "Stan wyjątkowy".

      • 3 0

    • A aromaty z Szadułek są w gratisie od UM. (1)

      • 0 1

      • "Szadułek", słoiczku?

        • 0 0

  • Samochodziarze by najchetniej zaorali wszystko i wszedzie zrobili drogi i parkingi

    • 8 13

  • dd

    Oczywiście, ze powinien być prawoskręt!!! Wyjazdy z osiedla powinny być zrobione od lat. O mieszkańcach nie myśli się wcale tylko rozbudowuje osiedla obok Warszawskiej....
    A mieszkańcy przezywają katusze jadąc do pracy albo z pracy....

    • 18 1

  • Kolejny chodnik do nikąd . (1)

    Po co komu nowy chodnik który nie jest połączony z czymkolwiek ? Zerknijcie na Street wiew jak było przed rozbudową- 20 metrów chodnika na zakręcie po prawej stronie Piotrkowskiej. Dalej nie ma nic. Można było przejeść przez przejście dla pieszych i skończyć spacer starym chodnikiem po prawej stronie Warszawskiej na latarni . Całe 20 kroków.

    • 14 6

    • nie jest ale będzie

      • 4 0

  • Generator korków (4)

    Mieszkam na tym osiedlu od 15 lat. Od mniej więcej 10 lat ulica Piotrkowska i Warszawska w tym rejonie jest prawie zawsze zakorkowana w godzinach szczytu. Czy da się ograniczyć problem korków rozbudowując drogi? Przykład nowo wybudowanego skrzyżowania Al. Adamowicza i Warszawskiej pokazuje, że chyba tak. Skrzyżowanie Al. Havla z Armii Krajowej pokazuje natomiast jak tego nie powinno się robić. Projektantów i urzędników poprawiali mieszkańcy, którym udało się trochę poprawić sytuację prawoskrętem zbudowanym z budżetu obywatelskiego.

    Wygląda na to, że w tym temacie może być podobnie. Czy projektanci / urzędnicy byli w ogóle w tym miejscu przed stworzeniem i zatwierdzeniem planów?

    1. Nowa droga jest mega wąska (choć miejsca jest dość sporo).
    2. Jest pod górkę, więc auta znacznie wolniej ruszają na światłach.
    3. Zaraz przed światłami będzie przystanek, który dodatkowo zmniejszy ilość aut przejeżdżających na jednej zmianie świateł
    4. Zabrakło prawoskrętu, a jest wielka i niepotrzebna skarpa.

    Wszelkie argumenty, że za dużo samochodów, że można wybudować pięć prawoskrętów i nic to nie zmieni, itd. są bez sensu, bo nie zwalniają z dobrego zaplanowania i wykonania przebudowy. Jeżeli coś robimy róbmy to w możliwie najlepszy sposób.

    W okolicy jest jeszcze jedno miejsce, które mnie zastanawia. Wybudowano piękną pętlę tramwajową przy Warszawskiej. TBS-y na końcu ul. Piotrkowskiej są dosłownie rzut beretem od tej zajezdni. Jednak pomimo tego projektanci zapomnieli o chodniku, którym mieszkańcy mogliby dojść na ten przystanek. Zbudowano natomiast asfaltową drogę prowadzącą na razie donikąd. Obok jest stara gruntowa droga, którą można dojść do przystanku, jednak w trakcie budowy została ona zniszczona i obecnie po każdym deszczu jest mega błoto. Po zmroku jest ciemno i niebezpiecznie. Ile więcej kosztowałaby ta inwestycja gdyby przy okazji zbudować chodnik i parę lamp?

    • 36 4

    • Też to zauważyłam, że obecna droga jest o wiele węższa niż była wcześniej była!!!!
      Projekt jest zły....
      A tak czekałam, że na osiedlu wreszcie coś się zmieni na lepsze a jest gorzej niż było....

      • 8 1

    • dodam jeszcze że setki pojazdów skracają sobie drogę ze Świętokrzyskiej przez Człuchowską (2)

      na Piotrkowską na jedyny wyjazd z osiedla. Wystarczy stłuczka czy awaria i pozamiatane -poranny Armagedon. A kolejka od Jabłoniowej zaczyna się przy pętli w godzinach szczytu.

      • 9 1

      • (1)

        A ile osób jeszcze nie wie o tym skrócie...

        • 4 0

        • Ja wiem, ale mi szkoda auta na te wasze płyty i wertepy. Chyba, że już wyrównane? Sprawdzimy, sprawdzimy... ;)

          • 0 0

  • Skoro większość jedzie do centrum to.... tramwaj pomoże rozładować korki.

    • 8 3

  • Jak nie ma prawoskrętu to przynajmniej nie będzie przejedżania na czerwonym świetle.

    • 12 1

  • Dziwi brak znajomości realiów, w tym miejscu był już chodnik przez nikogo nie używany i prowadzący nigdzie. Wiadomo jest wszystkim po za urzędnikami magistratu, że pasażerowie tramwaju będą jak do tej pory przechodzić przez ulicę na wys. przystanku i iść między pepco a biedronką.

    • 11 4

  • Modernizacja polega na wytyczeniu przejazdu tramwajowego przez Piotrkowską.

    Reszta zostaje bez zmian. Gdańsk 2021.

    • 7 1

  • Znowu nie wybudowali drogi dla rowerów a urzednicy jak zawsze kłamią ze ruch rowerowy jest dla nich proirytetem! (1)

    A gdzie buspas dlaczego autobus ma stac w korkach ma stac w korkach!

    • 8 9

    • Nie zes*ajcie się z tymi drogami dla rowerów. I tak nikt ich później nie używa.

      • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane