• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biała flota ma zniknąć sprzed Zielonej Bramy

Maciej Korolczuk
14 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rejsy statkiem na Wyspę Sobieszewską
Wiosną jednostki cumujące dotychczas przy Zielonej Bramie będą musiały znaleźć sobie nowe miejsce. Wiosną jednostki cumujące dotychczas przy Zielonej Bramie będą musiały znaleźć sobie nowe miejsce.

Cumująca od lat przy Zielonej Bramie i Wyspie Spichrzów Żegluga Gdańska musi znaleźć nowe miejsce dla swoich statków. To efekt piątkowego spotkania z władzami miasta, które na zmianę lokalizacji dały czas do wiosny przyszłego roku. - To straszliwy cios, to dla nas być albo nie być - mówi Jerzy Latała, właściciel białej floty ŻG.



Gdzie powinny cumować turystyczne statki?

O decyzji władz miasta właściciele statków cumujących przy nabrzeżu przy Zielonej Bramie dowiedzieli się w piątek rano. Wiceprezydent Gdańska Alan Aleksandrowicz poinformował, że wiosną biała flota musi zniknąć sprzed Wyspy Spichrzów.

W pobliżu nowych hoteli i restauracji powstaje kładka dla pieszych, a statki z jednej strony ograniczają widok na nowe budynki, z drugiej - zdaniem władz miasta - przyczyniają się do degradacji znajdującego się już teraz w złym stanie technicznym Długiego Pobrzeża.

- To było pierwsze z cyklu spotkań, jakie zaplanowaliśmy w sprawie koniecznego remontu Długiego Pobrzeża. Sygnalizujemy, że stan nabrzeża wymaga gruntownego remontu lub wręcz przebudowy od Bramy Zielonej do Targu Rybnego. Kluczowe, i na to będziemy kłaść szczególny nacisk, jest bezpieczeństwo użytkowników nabrzeża, zarówno od strony lądu, jak i wody. W razie konieczności poszukiwać będziemy alternatywnych lokalizacji obsługujących przewoźników i organizatorów rejsów turystycznych - wyjaśnia Alan Aleksandrowicz.

Żegluga Gdańska: Nabrzeże jest w dobrym stanie



- Nie mogę zgodzić się z takim uzasadnieniem - nie ukrywa Jerzy Latała, właściciel Żeglugi Gdańskiej. - Nabrzeże, przystosowane do cumowania naszych statków, jest w dobrym stanie. To 120-metrowy odcinek dopuszczony do ruchu pasażerskiego. Źle wygląda odcinek nabrzeża spacerowego, gdzie niedawno doszło do zapadnięcia chodnika. Na co ruch jednostek nie miał jednak żadnego wpływu. Jestem zrozpaczony, bo Żegluga była w tym miejscu od zawsze, na stałe wpisała się w krajobraz turystycznego Gdańska. Tym bardziej jest to dla mnie niezrozumiałe, że przecież niedawno podpisaliśmy 20-letnią umowę na dzierżawę. Faktury płacimy w terminie, nie daliśmy żadnego argumentu miastu, by nas tak traktowało.


Przewoźnicy mają czas do 20 kwietnia, by znaleźć swoim statkom nowe miejsce. Dotyczy to Żeglugi Gdańskiej i "Czarnej Perły" stylizowanej na dawny piracki żaglowiec. Miasto nie wskazało ich nowej lokalizacji, prawdopodobnie jednostki będą cumować w pobliżu mostu Wapienniczego.

Ekspertyza rozstrzygnie wątpliwości?



Jak mówi Latała, pod koniec stycznia powinny być znane wyniki ekspertyzy, jaką zlecił naukowcom z Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Ma ona ocenić, jakie jednostki mogą bezpiecznie poruszać się po Motławie.

- Dajmy się wypowiedzieć fachowcom w tej dziedzinie. Chcę dyskutować na argumenty, a nie na wyobrażenia. Chcemy być obecni w Gdańsku. I będziemy. Ale jeszcze nie wiem jak - dodaje właściciel ŻG.

Tramwaje wodne w Gdańsku

Opinie (718) ponad 100 zablokowanych

  • (1)

    To szatański pomysł... za likwidacją Żeglugi pójdzie likwidacja Żurawia "bo stary",Neptuna " bo nagi",Sołdka bo rdzewieje...a w likwidowane miejsca koszmary Wyspy Spichrzów i Galerie Handlowe.My Gdańszczanie nie pozwólmy na niszczenie Naszego Miasta ,nie unowocześniajmy pięknej Starówki,Nie pozwólmy na wycinanie Wzgórz Morenowych w/g upodobań deweloperów.Potrafimy wspaniale protestować w słusznych sprawach Kraju sprawie niszczenia Naszego Miasta jesteśmy tacy oporni.

    • 31 2

    • Nie, my na to.pozwalamy. pozwalamy od 25 lat.

      • 5 1

  • (2)

    Nad Motławą są wybudowane apartamenty w cenie milionów zł.
    Najtańszy kosztuje 5 baniek.
    Pewnie stąd ta decyzja, by w jelito bogaczy wejść?

    • 32 2

    • Może te statki nie są koszerne. (1)

      • 3 0

      • Raczej nie są zasilane wurstem.

        • 1 0

  • (1)

    Niestety, ale w Urzędzie zasiadają ludzie oderwani od rzeczywistości ,nie mający pojęcia o prowadzeniu działalności gospodarczej i myślący na poziomie Grety Tunberg. Zlikwidować wszystko co śmierdzi, hałasuje i przeszkadza. Co następne- będą wywozić ludzi, którzy nie pasują do wizerunku? Arogancja sięga zenitu.

    • 31 1

    • Dokladnie tak jak mowisz,

      • 8 0

  • Jakieś stateczki powinny tam być (1)

    może nie ten szmelc co smrodzi, ale całkiem bez floty nabrzeże będzie martwe

    • 17 3

    • Może to nie statki smrodzą, a Motława po akcji "szambo". Przecież nikt nie umył nabrzeży Cifem lub karcherem

      • 3 1

  • oooo NIE..!

    • 11 1

  • Najgłupszy pomysł władz Gdańska w XXI wieku, (2)

    To najgłupszy pomysł władz Gdańska w XXI wieku.Tylko laik,który nigdy nie widział ile tysięcy ludzi tygodniowo robi zdjecia z mostu przy Zielonej Bramie w strone Długiego Pobrzeza z Zurawiem mógł wpaść na taką głupotę i powinien się leczyć psychiatrycznie.Nikt o zdrowych zmysłach,który widziałby ile radosci z robienia zdjeć statkom białej floty na tle kamieniczek przez turystów i mieszkańców i potem wspaniałych wspomnień nie podjąłby decyzji a nawet nie pomyslałby aby taki piękny widok wykastrować z ogromnej atrakcji turystycznej.jestem przeciwko temu bzdurnemu,szkodliwemu pomysłowi władz gdańska!!!!!!!!!!!!!!

    • 31 3

    • popieram.To mega skandal,

      • 7 0

    • A to dopiero początek realizacji tych pomysłów...

      Oj będzie ich więcej, będzie.

      • 1 0

  • się któremuś developerowi nie spodobały

    • 21 1

  • Dzieki Gdańsku (2)

    Do reszty zabijasz ruch wodny na Motławie. Zostaną tylko tandetne plastikowe samochodziko-łódki z napisem Milicja

    • 30 0

    • Dokładnie ze to im nie przeszkadza

      • 5 0

    • bo plastik jest fantastik

      • 0 0

  • Nie dyskutują o śmiesznym argumencie widoki nam zasłaniają bo trudno o czymś takim w ogóle dyskutować. Prawda jest jednak fakt ze stan techniczny tych statków , może i odpowiada normom klasyfikatora ale estetyka już nie i to powinien być argument za usunięciem ich stamtąd. Ktoś zarabia pieniądze ale zainwestować w sprzęt zapomina jak widać.

    • 1 16

  • Cena honoru

    Ciekawe czy to ten sam developer, który jak wchodzi do budynku Urzędu Miasta to wszyscy mu się w pas kłaniają ... ups - tajemnica poliszynela !

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane