• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bieg na orientację we Wrzeszczu. Z którego peronu jedzie ta PKM-ka?

Maciej Korolczuk
10 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
Choć perony na dworcu we Wrzeszczu lśnią nowością, wciąż jest tam wiele do poprawienia. Choć perony na dworcu we Wrzeszczu lśnią nowością, wciąż jest tam wiele do poprawienia.

Z pierwszego peronu, a może z drugiego? - takie pytanie pojawia się w głowie niejednego pasażera, który z dworca we Wrzeszczu zamierza jechać pociągiem PKM. - Dlaczego przy wejściu na peron w tunelu podziemnym nie ma migających strzałek informujących, z którego peronu odjedzie następna kolejka? - dopytują zdezorientowani pasażerowie.



Czy brak informacji, z którego peronu odjeżdża kolejka jest problemem?

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej jeżdżące po torach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej odjeżdżają z dworca we Wrzeszczu z dwóch peronów: pierwszego i drugiego. Z dwóch platform odjeżdżają także kolejki SKM na dworcu głównym w Gdańsku, gdzie podróżnych o tym, z którego peronu odjedzie najbliższa kolejka informuje migający sygnał umieszczony tuż nad wejściem na 1 lub 2 peron. Na brak tego bardzo prostego, a przy tym znacznie ułatwiającego podróż pasażerom rozwiązania zwrócił uwagę pan Marcin.

- Na dworcu we Wrzeszczu nie ma żadnych informacji, kiedy i który pociąg gdzie się zatrzyma. Dodatkowo chciałbym zauważyć, że brakuje kasowników przy wejściu na perony, przy których staje PKM. Trzeba lecieć przez cały tunel, skasować bilet przy wejściu na peron SKM i jeszcze dopytywać innych, z którego peronu rusza dany skład. Jako turysta byłbym bardzo zdenerwowany i zestresowany, gdybym trafił nie tam gdzie trzeba, a za godzinę miałbym odprawę - irytuje się nasz czytelnik.
Rozkład za winklem lub w kasie. Aplikacja nieaktualna.

W środę wybraliśmy się na dworzec sprawdzić, czy w drugim tygodniu kursowania kolejek PKM udało się wyposażyć przystanek we Wrzeszczu - dla wielu pasażerów początkowy - w niezbędną infrastrukturę.

O tym, z którego peronu odjedzie skład w kierunku Gdańska Osowej można dowiedzieć się na kilka sposobów. Żaden z nich nie jest jednak doskonały.

Pasażer może stanąć w kolejce po bilet i zapytać kasjerkę. Można też odnaleźć we wnęce mini-poczekalni gablotę z godzinami odjazdów i przy konkretnym kursie odszukać symbol peronu. Przy większej liczbie pasażerów lub osób oczekujących w poczekalni może być to jednak kłopotliwe.

Gabloty z rozkładami wiszą w załamaniu ściany w mini-poczekalni. Nie dla wszystkich są one czytelne. Gabloty z rozkładami wiszą w załamaniu ściany w mini-poczekalni. Nie dla wszystkich są one czytelne.

Można też skorzystać z internetu i odszukać szczegółowe informacje na stronie internetowej SKM. Jest to sposób mało intuicyjny i wyklucza osoby, które z różnych względów mogą nie mieć w danej chwili dostępu do internetu.

W tym miejscu warto też dodać, że, niestety, nieprzydatna okazuje się tutaj także - pomocna zazwyczaj - aplikacja mobilna SKM KomPas. Na liście przystanków wciąż brakuje linii PKM, a podróżnych w błąd wprowadzają np. tabele opłat za bilety (bilet miejski wciąż kosztuje w niej 3 zł, podczas gdy od 1 września cena wzrosła do 3,5 zł).

- Aktualizacja aplikacji nastąpi w grudniu. Wówczas będzie można w niej bezpośrednio sprawdzić rozkład jazdy naszych pociągów po torach PKM, zmienimy też tabele cennikowe biletów - wyjaśnia Marcin Głuszek, rzecznik prasowy SKM. Dlaczego zmiany nastąpią tak późno? - Korekta w aplikacji wydaje się kosmetyczna, ale żeby ją przeprowadzić, potrzeba czasu. Zmiany wymaga bowiem cały silnik, na którym pracuje aplikacja.
Przy wejściu na perony brakuje informacji, z którego z nich odjedzie kolejka PKM. Nie ma też kasowników. Przy wejściu na perony brakuje informacji, z którego z nich odjedzie kolejka PKM. Nie ma też kasowników.

Co z kasownikami biletów na PKM, których również brakuje przy wejściu na peron?

- Kasowniki znajdują się w tunelu podziemnym przy sąsiednim wejściu na peron SKM. Nie ma konieczności, by instalować tam dodatkowe urządzenia - dodaje Głuszek.
Zawodne jest też poleganie na komunikatach wyczytywanych z głośników na peronie. Może się bowiem okazać, że nasz pociąg odjedzie, ale z peronu obok. Na niewiele może zdać się również sugerowanie obecnością kolejki PKM na peronie. Bo który wybrać, gdy oba tory są zajęte?

Przyda się żelazna kondycja

O odpowiedź, kiedy na dworcu pojawi się system informacji pasażerskiej zapytaliśmy wczoraj Polskie Linie Kolejowe. Niestety, pasażerowie do biegania między peronami będą się musieli przyzwyczaić.

- System dynamicznej informacji pasażerskiej zostanie zamontowany we Wrzeszczu w połowie 2016 roku. - informuje Karol Jakubowski z Biura Prasowego PKP PLK.

Opinie (323) 3 zablokowane

  • wyciągnąć konsekwencje od odpowiedzialnych!

    Pozew zbiorowy o straty wynikające ze spóźnień na loty, do pracy itp. Toż to kpina jakaś jest!

    • 15 0

  • Kto tu jest dla kogo...

    Bo od lat jest ten sam problem - urzędy i urzędnicy zapominają kto jest dla kogo. Podróż kolejką/autobusem/pkm/tramwajem jest elementem dnia, ma to mieszkańcom pomóc dostać się z pkt A do B. Tyle. To nie jest cel sam w sobie, podróżowanie, uczenie się rozkładów, zastanawianie się jakim autobusem, którym tramwajem, z którego peronu czy na jaki bilet. Ma być łatwo, szybko, prosto, przejrzyście. Wręcz bezmyślnie. To jest TRANSPORT!!!! PUBLICZNY, nie zadanie na poprawce z egzaminu z logistyki!!!!

    • 20 0

  • PIĘKNA RZECZYWISTOŚĆ

    Coś pięknego!!! A potem się dziwimy, że korków nie ubywa, ludzie i tak wybierają samochody, niestety, a szkoda.... mogło być tak PIĘKNIE! Dlaczego u nas w kraju wszystko musi działać tak dziwnie:(

    • 14 0

  • We Wrzeszczu panuje totalna dezinformacja (2)

    Moj przyklad z wtorku.
    Pedze do Rebiechowa na samolot SAS, z Gdyni przez Wrzeszcz.
    Ku mojemu zdziwieniu we Wrzeszczu: w tunelu i na peronach (wczesniej jak wspomnialem przyjechalem SKM z Gdyni) brak jest rozkladow jazdy obejmujacych SKM (PKM). Tam sa tylko tablice ze starymi rozkladami IC i PR.
    Brak jest rowniez jakiejkolwiek informacji skad taki pociag PKM (SKM) odjedzie do lotniska.
    Ok. 14 na jeden z tych tajemnych peronow podjechal taki pociag PKM z nazwa stacji Wrzeszcz na wyswietlaczu. Ja jednak potrzebowalem Osowa na wyswietlaczu. Stanal wypuscil ludzi, drzwi zamknal. Na wyswietlaczu wciaz Wrzeszcz, o co chodzi ???? I tu nagle: pojawia sie OSOWA i NATYCHMIASTOWY ODJAZD. To byla paranoja jakas. Tak sie nie robi......

    • 31 0

    • Bo w SKM tak jak w PKP dalej komuna...

      Ładne pociągi nie zmienia nawyków w firmie...

      • 3 0

    • skoro SAS a nie RYANAIR

      to TAXI może będzie lepiej a nie PKM???

      • 1 5

  • opłacalnośc podruzowania PKM

    własnie sie zastanawiałem czy opłaca sie jeździx PKM czy samochodem mam audi 2,0 o mocy 150 i tylko bendzynka , codzinne pokonuje 40 km w jena strone samochodem z kartuz do gdańsk i wydaje na paliwo około 700zł miesiecznie, przeliczyłem sobie opłacalnośc jazdy pociagiem dla 2 osób odrazu mowie niewarto bo na bilety musze wydac dokładnie 580zł miesieczne wiec gdzie tu jest interes fakt na paliwo wydam wiecej o 120zł ale szkoda mi tracic czas około 2 h na dojazd do pracy gdzie samochodem jadę 30 m

    • 7 2

  • pkm

    Został 210,bo oni doskonale wiedzieli że kolejka będzie nawalać

    • 7 0

  • dajcie sobie spokoj z ta PKM =

    porażka

    • 8 2

  • urzędy twierdzą że nic się niestalo (1)

    i jak zawsze ze zmiany są niepotrzebne mimo że my zatoki płacimy!!!!Wywalić tych betonowych biurokratów z roboty

    • 12 1

    • za pkmkę odpowiedzialny: marszałek i jego spółka

      miało być fajnie a wyszło tradycyjnie

      • 3 0

  • Megafoniki

    Informacje płynące z megafoniki również do poprawki.Nic nie słychać podczas dużego ruchu pociągów. Nauka dykcji również wskazana.

    • 8 0

  • Zapowiedzi głosowe we Wrzeszczu też są jak z Misia. Nie idzie w ogóle tego zrozumieć.

    Słychać też drące papę w czasie zapowiedzi koleżanki typu: Maryysiaaa! Cooo? Zalejj kawęęęę.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane