• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilet SKM z automatu

(boj)
22 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Po wielu latach na perony SKM wrócą automaty biletowe. Na razie trzy na próbę - jeszcze w tym roku. Jeśli zyskają uznanie podróżnych - będzie ich więcej.

Kto z podróżnych SKM nie przypomina sobie sytuacji, kiedy to pociąg ma za chwilę odjechać, a do kasy biletowej wije się długi "ogonek" klientów? Albo nocą - nie ma otwartej kasy, więc skąd wziąć bilet?

Tu idealnym rozwiązaniem wydają się automaty biletowe. Wiele lat temu naprawdę ułatwiały życie podróżnym, choć były brzydkie i wielkości sporej szafki. Bilety były grube, kartonowe (czego nie pochwaliliby ekolodzy), a automaty wydawały głośny, charakterystyczny, metaliczny dźwięk. Kiedy kilka osób jednocześnie kupowało bilety - był niezły "koncert". Dlaczego nie wrócić do dobrych pomysłów, tym bardziej, że technika poszła naprzód?

- Będziemy testować trzy automaty na stacjach Gdańsk Główny, Gdynia Główna i prawdopodobnie Sopot, gdzie najczęściej jest problem z zakupem biletu późnym wieczorem - powiedział "Radiu Gdańsk" Paweł Wróblewski, rzecznik SKM. - Testowane będą automaty w podstawowej, uproszczonej wersji, gdzie będzie można kupić bilet zarówno za bilon, jak i za banknoty.

Jeśli ta propozycja spotka się z uznaniem klientów - automaty mają szansę pojawić się na kolejnych przystankach SKM. Niewykluczone też, że będą to urządzenia o wiele nowocześniejsze od tych testowanych. Takie, które będą obsługiwać wszelkiego rodzaju karty płatnicze, gotówkę i będą świadczyć usługi dodatkowe. W takich automatach będzie można kupić nie tylko bilety kolejowe, ale także bilety ZKM czy wszelkie uniwersalne karty miejskie - o ile zostaną podpisane odpowiednie umowy.
(boj)

Opinie (97) 2 zablokowane

  • Powinno się zbudować uniwersalne automaty

    Powinno się zbudować i upowszechnić w Trójmieście uniwersalne automaty. Automaty takie powinny sprzedawać bilety na SKM, ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i na wszelkie inne komunalne spółki komunikacyjne działające w trójmiejskiej algomeracji. Automaty powinny też umożliwiać doładowywanie funkcjonujących już kart bezstykowych oraz wydawać nowe karty. Poza tym w takim automacie powinna być możliwość zakupu biletu na PKP w dowolnej relacji a także kolejowych biletów zagranicznych, łącznie ze specjalnymi ofertami obowiązującymi w Niemczech czy innej Holandii. Poza tym automaty powinny sprzedawać bilety lotnicze LOT-u i innych linii lotniczych uwzględniając ogólnoświatowe siatki połączeń, jak również bilety na promy i statki. Za pomocą automatu powinna być także możliwość zapłaty za płatne parkowanie we wszystkich miastach UE i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, doładowania kont telefonów komórkowych typu pre-paid, zakupu biletów do kin, teatrów, oper, operetek i filharmonii. Automat powinien działać także jak uniwersalny bankomat (wraz z funkcją wpłatomatu). Dodatkowo powinien umożliwiać podłączenie do bardzo szybkiego Internetu, również w systemie hot-spotu rozciągającego się na pół kilometra od automatu. Dla osób nie posiadających laptopa powinien być też przystosowany specjalny ekran umożliwiający skorzystanie z internetu bezpośrednio przy automacie na kilku stanowiskach. Poza tym automat powinien sprzedawać bilety do ZOO i na wieżę widokową w Toronto. Powinien też umożliwiać złożenie i korektę zeznania podatkowego, być w stanie udzielać podstawowych porad prawnych i śpiewać piosenki na życzenie.

    • 0 0

  • Mirono

    Zawsze z przyjemnością czytam Twoje opinie, ale tym razem się nie zgadzam. Przed zbudowaniem czegokolwiek należy zaorać firmę zwaną pkp i to bez wzgledu na przynależność organizacyjną, kolor skóry, orientację sexualną itd :))

    • 0 0

  • RENOMA WITA

    mnie osobiscie jako kanara bardzo ciesza te automaty biletowe poniewarz duzo ludzi ni ema pojecia jaka ulga im przysluguje i sie myla. te automaty to bedzie istny raj dlqa kanara. bedziemy pisac kwit za kwitem. hahahahaha.. kocham takich ludzi..... pozdrowienia i miejcie sie na bacznosci nassi drodzy podrozni....

    • 0 0

  • Nie ciesz się kanar, nie z czego. To że żerujecie na ludzkiej głupocie i naiwności wiadomo nie od dzisiaj. Umowę z skm i pr macie jak jak słyszałem do 2007 a potem kto wie, pewnie bezrobocie się szykuje.

    • 0 0

  • poprawka

    "NIE MA Z CZEGO" miało być

    • 0 0

  • Locoski

    Orając firmę PKP oddano by tylko przysługę lobby motoryzacyjno-paliwowemu, rządowi i Zarządowi PKP (oni ostatni by odeszli). Zresztą powoli to i tak zmierza w tym kierunku. Może nie chodzi o dosłowne zaoranie, co nie byłoby takie złe, ale o zniszczenie koleji jako środka transportu.

    • 0 0

  • Antypolityk

    A widzisz jakieś bardziej sensowne rozwiązanie?

    • 0 0

  • Locoski

    Szczerze mówiąć nie widzę, gdyż lobby motoryzacyjno-paliwowe przy poparciu społecznym do tego nie dopuści. Na utrzymaniu koleji zależy w Poslce jedynie:
    1. Ludziom dojeżdżającym do pracy lub na uczelnie ze względów finansowych i wygody (bo pociągiem szybciej i łatwiej).
    2. Turystom, np. rowerzystom.
    3. Pasjonatom koleji.
    4. Ekologom.

    Są to grupy niszowe. Ogromnej większości społeczeństwa, łącznie z Zarządem PKP kolej zupełnie nie obchodzi.

    • 0 0

  • Wreszcie!!!!!

    Idiotyczna obsługa klientów w postaci panieenk które sprzedają bilety w kasach musi jak najbszybciej odejśc do lamusa

    • 0 0

  • Antypolityku

    Najgroźniejszym czynnikiem w opisanym przez Ciebie zjawisku jest postawa władz pkp. Dotychczasowy system podziału kolejnego molocha na spółki kompletnie się nie sprawdził. Reorganizacja (czy jak tam się owe działania nazywały oficjalnie) wcale nie doprowadziła do poprawy waruków i opłacalności pkp. Stąd mój pomysł z zaoraniem, nie w sensie likwidacji środków tylko tak zwanego czynnika ludzkiego. Łatwo jest zlikwidować, sprzedać (lub otrzymać gratis) i wpuścić obcy kapitał któremu się to będzie opłacało. Trudniej zarządzać i naprawiać. Czynnik ludzki o którym piszę zasiada w pkp od wielu, wielu długich lat i wciąż ma się dobrze w przeciwieństwie do firmy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane