• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety na komunikację miejską w telefonie: przewodnik po aplikacjach

Krzysztof Koprowski
5 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Aplikacje na telefon pozwalają pominąć kasy biletowe oraz biletomaty. Trzeba jednak pamiętać o skasowaniu biletu przed wejściem do pociągu kilka minut przed planowanym przyjazdem. Aplikacje na telefon pozwalają pominąć kasy biletowe oraz biletomaty. Trzeba jednak pamiętać o skasowaniu biletu przed wejściem do pociągu kilka minut przed planowanym przyjazdem.

Malejąca liczba kiosków, rezygnacja ze sprzedaży biletów w tramwajach i autobusach wewnątrzmiejskich w Gdańsku oraz brak biletomatów w Sopocie i Gdyni sprawiają, że zakup biletu na komunikację miejską przez telefon staje się nie tylko technologicznym kaprysem, lecz jedyną metodą na uniknięcie nałożenia kary przez kontrolera. Sprawdzamy, jakie aplikacje umożliwiają swobodne podróże po Trójmieście.




W jaki sposób najczęściej kupujesz bilet na komunikację miejską?

Sprzedaż biletów telefonicznych w Trójmieście prowadzona jest w oparciu o dwa systemy taryfowe:
  1. Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (w tym na tramwaje, autobusy, trolejbusy),
  2. Szybkiej Kolei Miejskiej (w tym z wykorzystaniem tzw. Taryfy Pomorskiej).

Z tego powodu w przypadku biletów niekolejowych istnieją drobne różnice cenowe - na szczęście w większości sytuacji na korzyść pasażera - względem podstawowych cenników ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia, które mają zrekompensować dodatkowy koszt transmisji danych.

Czytaj też:

System Fala: "Nie chcemy konkurować z aplikacjami. Będziemy lepsi"



W Sopocie i Gdyni o zakup biletu szczególnie trudno ze względu na brak biletomatów. W Sopocie i Gdyni o zakup biletu szczególnie trudno ze względu na brak biletomatów.

Tańsze bilety metropolitalne ze względu na transmisję danych



Z drugiej strony jest to kolejny przykład, gdzie tzw. integracja taryfowa zamiast dążyć do uproszczenia zasad, komplikuje jeszcze bardziej i tak już wyjątkowo zagmatwaną ofertę biletową w aglomeracji Trójmiasta.

Bilety metropolitalne dostępne przez telefon (bilet ulgowy stanowi połowę ceny normalnego):
  • jednoprzejazdowe na linie zwykłe i nocne - 3,60 zł,
  • jednoprzejazdowe na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 4,20 zł,
  • jednogodzinne na linie zwykłe i nocne - 4,40 zł
  • jednogodzinne na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 5,40 zł.
  • jednogodzinne ZKM w Gdyni na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 4,40 zł.

Ostatni bilet to bez wątpienia "perełka" w systemie taryfowym Trójmiasta, bowiem obowiązuje tylko "na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych organizowanych przez ZKM w Gdyni oraz na liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku, objętych porozumieniami międzygminnymi, których stroną jest miasto Gdynia oraz, w granicach miasta Sopotu - na wszystkich pozostałych liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku".

W ofercie na telefon dostępne są też bilety dobowe oraz trzydniowe (w trzydniowych nie ma biletu kolejowo-komunalnego dwóch organizatorów):
  • 24-godzinny komunalny ważny w ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo - 16 zł,
  • 24-godzinny kolejowo-komunalny dwóch organizatorów ważny w pociągach SKM i PolRegio oraz ZTM Gdańsk albo ZKM Gdynia albo MZK Wejherowo - 22 zł,
  • 24-godzinny kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów - 25 zł,
  • 72-godzinny komunalny ważny jw. dobowy - 32 zł,
  • 72-godzinny kolejowo-komunalnych wszystkich organizatorów - 50 zł.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Telefoniczne bilety metropolitalne na tramwaj, autobus czy trolejbus są nieznacznie tańsze od papierowych odpowiedników dystrybuowanych przez ZTM Gdańsk oraz ZKM Gdynia. Telefoniczne bilety metropolitalne na tramwaj, autobus czy trolejbus są nieznacznie tańsze od papierowych odpowiedników dystrybuowanych przez ZTM Gdańsk oraz ZKM Gdynia.

Bilety SKM w identycznych cenach, jak w kasach biletowych



W przypadku biletów telefonicznych SKM obowiązuje identyczny cennik jak w kasach biletowych czy automatach na stacjach. Dodatkowo dostępne są wszystkie ulgi i ustawowe i zniżki.

Szczegółowe przedstawione oferty kolejowej ze względu na jej skomplikowany charakter mija się z celem, ale na szczęście w aplikacjach po podaniu stacji początkowej i końcowej, liczbie pasażerów oraz uprawnień do zniżek otrzymujemy podpowiedzi najkorzystniejszych ofert. Pozostaje nam zatem zaufać systemowi informatycznemu.

Szybka Kolej Miejska w przeciwieństwie do MZKZG w aplikacjach telefonicznych prowadzi również sprzedaż biletów okresowych.

Czytaj też:

Taryfa Pomorska, czyli podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych



Osiem aplikacji, sześć z biletami metropolitalnymi



Pod względem aplikacji na telefon, na rynku dostępnych jest aż osiem rozwiązań. Aplikacje różnią się między sobą przede wszystkim liczbą oferowanych usług oraz interfejsem. Różnice występują również pod względem regulaminów użytkownika, sposobie weryfikacji danych oraz oczywiście zastosowanych rozwiązań informatycznych, wpływających na szybkość działania.

Przed wybraniem aplikacji, z której będziemy ostatecznie korzystać, polecamy przetestować co najmniej kilka z nich. Warto też pozostawić konta co najmniej w dwóch aplikacjach, ponieważ zdarzają się czasami awarie, które mogą uniemożliwić nam podróż.

Wszystkie aplikacje posiadają oferty biletów w co najmniej kilku miastach, więc z jednej aplikacji możemy korzystać w trakcie podróży po Polsce.

Aplikacja SkyCash. Od lewej: ekran główny, wybór biletu SKM, parkowanie pojazdu. Aplikacja SkyCash. Od lewej: ekran główny, wybór biletu SKM, parkowanie pojazdu.

SkyCash - bilety MZKZG i kolejowe, parkowanie i inne usługi



SkyCash to zdecydowanie najbardziej rozbudowana aplikacja do dokonywania mikropłatności "na mieście". Oprócz biletów metropolitalnych i Szybkiej Kolei Miejskiej, możliwe jest m.in. uiszczenie opłat za parkowanie, przejazd autostradami, a nawet zakup biletów do kina czy wstępu do Tatrzańskiego Parku Narodowego.

W przypadku biletów kolejowych, warto odnotować możliwość zakupu biletów na pociągi PKP Intercity oraz PolRegio. W ofercie są też inni regionalni przewoźnicy kolejowi - m.in. Koleje Dolnośląskie, Śląskie Wielkopolskie czy Mazowieckie.

Minusem rozwiązania w zakresie biletów kolejowych jest potrzeba przełączania przewoźników, jeżeli korzystamy często z usług różnych spółek, a także uciążliwy system weryfikacji danych osobowych, gdy chcemy gromadzić środki w elektronicznej portmonetce.

Aplikacja Jakdojade. Od lewej: ekran wyszukiwania trasy, szczegóły przesiadek, zakupu biletów. Aplikacja Jakdojade. Od lewej: ekran wyszukiwania trasy, szczegóły przesiadek, zakupu biletów.

Jakdojade.pl - planer podróży z biletami MZKZG i SKM



Jakdojade.pl to przede wszystkim doskonały planer podróży, który pozwala znaleźć optymalne i szybkie połączenie pomiędzy nawet najbardziej oddalonymi punktami aglomeracji.

Od niedawna w Trójmieście prezentowany jest też rzeczywisty czas przyjazdu niektórych pojazdów komunikacji miejskiej.

W aplikacji dostępne są bilety MZKZG oraz SKM, a zakup odpowiednich biletów podpowiadany jest już na etapie planowania podróży. Oczywiście wyboru biletu dokonać możemy również bez wskazywania trasy, którą chcemy pokonać.

Minusem Jakdojade.pl są uciążliwe reklamy - ich wyłączenie to koszt 11,99 zł rocznie lub 1,99 zł miesięcznie.

Aplikacja MPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu jednorazowego, zakładka biletów okresowych. Aplikacja MPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu jednorazowego, zakładka biletów okresowych.

MPay - bilety metropolitalne, parkowanie, dodatkowe usługi



MPay pod względem oferowanych usług przypomina nieco aplikację SkyCash. Obok biletów na tramwaj, autobus czy trolejbus, możliwości uiszczania opłat za parkowanie, znajdziemy szereg usług dodatkowych - m.in. doładowania telefonu czy bilety wstępu do zoo (niestety nie gdańskiego) i parków narodowych.

Są też obecne bilety kolejowe wielu przewoźników, ale niestety brakuje wśród nich SKM Trójmiasto i PolRegio.

Pewnym niedopatrzeniem autorów aplikacji jest podpisanie biletów metropolitalnych jako MZK Wejherowo, które odpowiada za informatyzację biletów telefonicznych.

Ponadto jako region nie można wskazać Trójmiasta, lecz trzeba zdecydować się na konkretne miasto i w razie potrzeby dokonywać zmian.

Mylące może być też umieszczenie biletów metropolitalnych 72-godzinnych pod pozycją biletów okresowych, podczas gdy bilety dobowe są w zakładce biletów czasowych.

Aplikacja Mobilet. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, parkowanie pojazdu. Aplikacja Mobilet. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, parkowanie pojazdu.

Mobilet - bilety MZKZG oraz parkowanie



Mobilet to najstarsza aplikacja, która oferuje sprzedaż biletów metropolitalnych. Mimo upływu lat, jej interfejs nie uległ większym zmianom. Jest przejrzysty, szybki i zarazem pozbawiony zbędnych bajerów obciążających urządzenie.

W Mobilecie zapłacimy także za parkowanie samochodu w Trójmieście.

W sprzedaży są ponadto bilety kilku regionalnych przewoźników kolejowych, ale bez Szybkiej Kolei Miejskiej i PolRegio.

Aplikacja GoPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletów okresowych. Aplikacja GoPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletów okresowych.

GoPay - bilety metropolitalne, które trzeba dodatkowo kasować



GoPay to aplikacja, w której kupimy wyłącznie bilety metropolitalne. W dodatku odbywa się to w nietypowej formie, przypominającej stacjonarną sprzedaż.

Najpierw wskazujemy bilet, uiszczamy stosowną opłatę, a dopiero przed wejściem do pojazdu aktywujemy (kasujemy) wybrany przez nas bilet. W pozostałych aplikacjach zakup jest tożsamy ze skasowaniem (nadaniem ważności).

Ponadto w aplikacji jest wprowadzająca w błąd opcja wyboru biletu metropolitalnego okresowego. Po jej wskazaniu otrzymujemy komunikat "brak biletów dla wskazanych kryteriów".

Aplikacja Zbiletem.pl. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletu okresowego. Aplikacja Zbiletem.pl. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletu okresowego.

Zbiletem.pl - tylko bilety metropolitalne



Zbiletem.pl to najnowszy partner MZKZG w sprzedaży biletów. Aplikacja jest podobna do GoPay, a przejrzysty interfejs szybko prowadzi nas do poszukiwanego biletu, który aktywny jest zaraz po opłaceniu.

Podobnie jak GoPay, tutaj również mamy błędną informację o możliwości zakupu biletu okresowego, stanowiącą wyłącznie odnośnik do internetowej strony głównej aplikacji.

Aplikacja Koleo. Od lewej: ekran główny, rozkład jazdy, zakup biletu miesięcznego. Aplikacja Koleo. Od lewej: ekran główny, rozkład jazdy, zakup biletu miesięcznego.

Koleo - planer podróży z biletami SKM i PolRegio



Koleo to wygodny planer podróży kolejowych, w którym po wybraniu stacji początkowej i końcowej otrzymujemy propozycje podróży pociągami różnych przewoźników z opcją bezpośredniego zakupu biletów.

W przypadku Trójmiasta bezpośrednio z poziomu planera kupimy bilety SKM oraz PolRegio. Dodatkowo przez aplikację prowadzona jest sprzedaż biletów okresowych obu przewoźników.

Aplikacja Bilkom. Od lewej: planer podróży, zakup biletu, przebieg trasy. Aplikacja Bilkom. Od lewej: planer podróży, zakup biletu, przebieg trasy.

Bilkom - kolejowy planer zintegrowany z mObywatel



Bilkom, czyli autorskie rozwiązanie sprzedaży biletów i planera podróży spółki PKP Informatyka, oferuje zbliżoną funkcjonalność do Koleo.

W ofercie biletów oprócz SKM i PolRegio znajdziemy także PKP Intercity oraz kilku innych regionalnych przewoźników.

Bilkom umożliwia ponadto integrację z aplikacją mObywatel, dzięki czemu zakupione bilety możemy okazywać do kontroli bezpośrednio w aplikacji mObywatel wraz z elektronicznym dowodem osobistym (jest on respektowany przez PKP Intercity).

Pozostając przy rozwiązaniach PKP, należy także wspomnieć o własnej aplikacji PolRegio, która jednak nie zawiera biletów SKM. Można jednak poruszać się z nią po Trójmieście w oparciu o Taryfę Pomorską, w tym na szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

A wy z której aplikacji korzystacie? Podzielcie się opinią w sekcji komentarzy

Problem z kupnem biletów na pętli przy plaży na Stogach (39 opinii)

- Bardzo proszę o pomoc, może redakcji Trójmiasta uda się coś poradzić na problem z kupieniem biletu na przystanku Stogi Plaża, ponieważ ZTM nie reaguje na zgłoszenia.

Na plaże przyjeżdża dużo ludzi, są też tutaj trzy campingi, do których przyjeżdża sporo zagranicznych turystów. Biletu nie można kupić u kierowcy, przystanek jest nowo wyremontowany, ale nie został na nim postawiony biletomat, nie ma też kiosku.

Wiem, że są aplikacje, ale albo nie ma wersji anglojęzycznej, albo (pomimo tego, że aplikacje podane są na stronie ztm Gdańsk) Gdańsk nie występuje w spisie miast. Poza tym, wiele osób nie chce podawać numeru karty oraz swoich danych tylko po to, żeby kupić bilet za cztery zł
- napisał czytelnik.

Trójmiasto.pl: Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM lokalizacje automatów biletowych (należących do spółki Mennica Polska) są wynikiem zarówno wskazania przez Zarząd Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, jak i spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń, spółkę Mennica Polska, amortyzacją urządzeń.

- Dlatego też biletomaty stawiane są m.in. w miejscach, gdzie następuje duża wymiana pasażerów, na węzłach przesiadkowych, pętlach oraz przy dworcach. W przypadku przystanku „Stogi Plaża” mamy do czynienia wyłącznie z sezonowym zapotrzebowaniem, zaledwie przez kilka letnich miesięcy w roku, co w sposób istotny wpływa na rachunek ekonomiczny właściciela i operatora urządzeń. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż właściciel urządzeń, czyli spółka Mennica Polska SA aktualnie nie planuje prac związanych z umiejscowieniem tam automatu biletowego - mówi Gołąb.

Jak dodaje, ZTM rekomenduje zakup biletów za pomocą aplikacji mobilnych, dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety), zaopatrzenie się w zapas biletów w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, w placówkach pocztowych/handlowych, prowadzących sprzedaż biletów na gdańską komunikację miejską lub w jednym z pozostałych biletomatów (najbliższa lokalizacja na Stogach znajduje się na przystanku autobusowym „Zimna”, przy ul. Stryjewskiego).
Zobacz więcej
- Bardzo proszę o pomoc, może redakcji Trójmiasta uda się coś poradzić na problem z kupieniem biletu na przystanku Stogi Plaża, ponieważ ZTM nie reaguje na zgłoszenia.

Na plaże przyjeżdża dużo ludzi, są też tutaj trzy campingi, do których przyjeżdża sporo zagranicznych turystów. Biletu nie można kupić u kierowcy, przystanek jest nowo wyremontowany, ale nie został na nim postawiony biletomat, nie ma też kiosku.

Wiem, że są aplikacje, ale albo nie ma wersji anglojęzycznej, albo (pomimo tego, że aplikacje podane są na stronie ztm Gdańsk) Gdańsk nie występuje w spisie miast. Poza tym, wiele osób nie chce podawać numeru karty oraz swoich danych tylko po to, żeby kupić bilet za cztery zł
- napisał czytelnik.

Trójmiasto.pl: Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM lokalizacje automatów biletowych (należących do spółki Mennica Polska) są wynikiem zarówno wskazania przez Zarząd Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, jak i spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń, spółkę Mennica Polska, amortyzacją urządzeń.

- Dlatego też biletomaty stawiane są m.in. w miejscach, gdzie następuje duża wymiana pasażerów, na węzłach przesiadkowych, pętlach oraz przy dworcach. W przypadku przystanku „Stogi Plaża” mamy do czynienia wyłącznie z sezonowym zapotrzebowaniem, zaledwie przez kilka letnich miesięcy w roku, co w sposób istotny wpływa na rachunek ekonomiczny właściciela i operatora urządzeń. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż właściciel urządzeń, czyli spółka Mennica Polska SA aktualnie nie planuje prac związanych z umiejscowieniem tam automatu biletowego - mówi Gołąb.

Jak dodaje, ZTM rekomenduje zakup biletów za pomocą aplikacji mobilnych, dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety), zaopatrzenie się w zapas biletów w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, w placówkach pocztowych/handlowych, prowadzących sprzedaż biletów na gdańską komunikację miejską lub w jednym z pozostałych biletomatów (najbliższa lokalizacja na Stogach znajduje się na przystanku autobusowym „Zimna”, przy ul. Stryjewskiego).
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Jeden bilet na wszystko (13)

    Rozumiem, ze mase urzednikow trzeba utrzymac, ale nie rozumiem jak miasto moze od siebie odpychac i utrudniac jego mieszkanca zycie. Zrobic jeden bilet na wszystko, nie dzielic cen, automatow, punktow sprzedazy na zkm, skm, pkm, zegluge itd. Chce kupic jeden bilet i jechac nim po calym trojmiescie. Wspolczuje nowym mieszkancom i turystom ogarniecia tego systemu.

    • 139 4

    • (8)

      Ale wtedy nie wiadomo gdzie jechałeś i która gmina ma dostać kase

      • 10 22

      • xd (6)

        Co mnie to obchodzi? Ile można się zasłaniać tym kretyńskim argumentem

        • 28 5

        • (5)

          A jakie masz rozwiazanie?

          • 7 11

          • jestem mieszkańcem (1)

            i ostatnio otrzymałem dwa mandaty - oczywiście MOJA wina, grzecznie zapłaciłem, ale naprawdę jest strasznie ciężko wszystko to ogarnąć...

            pierwszy mandat w SKM Gdynia (chciałem być eko i nie pojechałem samochodem) zawsze kupuje bilet w automacie, ale był popsuty, kupiłem w kasie i nie skasowałem... wiem d**il ze mnie, ale byłem przyzwyczajony że tych z automatów nie trzeba kasować... no cóż za błędy się płaci

            drugi mandat w Gdańsku strefa parkowania, nie miałem karty i wrzucałem bilon i parkometr "się zatkał" (przestał przyjmować monety) chciałem opłacić 2h, opłaciłem 56minut - wróciłem po 1,4h oczywiście mandat - oczywiście zapłaciłem po co pisać/udowadniać ....

            tak więc ja stary obywatel 41lat i nie ogarniam tego systemu, to co mają powiedzieć osoby starsze po 70tce lub zagraniczni turyści...

            PS. ostatnio jechałem dalekobieżnym pociągiem z Gdyni (5 peron) i kobieta czekając na PKM do Wrzeszcza (przez lotnisko) rozmawiała z kimś przez telefon i darła się że spotkamy się w Oliwie na dworcu... przed wejściem uświadomiłem tą głośną Panią że ten pociąg jedzie do Wrzeszcza ale nie przez Oliwę - nie uwierzyła mi... obsługa ją uświadomiła ;)

            • 15 2

            • Opowiem inna historię - moja dziewczyna dostała mandat w skm mimo ze miala bilet zakupiony w apce.
              Jak? SKM przyjechała 3 min za wcześnie /podjechał spóźniony kurs i kanar wlepił mandacik za niewazny bilet (miała 12.50, wsiadła 12.46). Przeciez to jest absurd to co się dzieje w tym smutnym jak d*pa weza miescie.

              • 13 0

          • W aplikacji wiadomo, na jaką linię kupiłem bilet. Problem nie istnieje.

            W przypadku papierowych biletów i biletomatów kasa idzie tam, gdzie kupiono bilet.

            • 3 2

          • (1)

            Rozwiązanie mają w Holandii - jeden bilet, tak JEDEN, elektroniczny na cały kraj. Nie interesuje Cię, kto i jak to rozlicza, przykładasz do czytnika, wchodzisz i jedziesz.

            • 18 1

            • W Japonii przykładasz bilet do czytnika i rejestruje się, gdzie podróżujesz, zero problemu z ogarnięciem, czy jesteś w danym mieście/prefekturrze/na wyspie i z którego przewoźnika korzystasz. Tylko muszą to jeszcze do końca zunifikować, bo zaczęło się od kilku regionalnych kart, z których dwie zaczęły przeważać popularnością i w niektórych miejscach nie ma czytników, więc trzeba kupować bilety papierowe

              • 0 0

      • Urzędnik?

        Tak na start nie da się? Jak już muszą, niech się gminy zbiorczo rozliczą między sobą. Przecież wiadomo gdzie jaka linia jeździ i można policzyć/oszacować liczbę pasażerów. Zadaje się, że istnieje taki twór jak MZKZG, który powinien ogarniać tego typu rzeczy.

        • 0 0

    • (1)

      tylko że to co innego jeśli chcę podjechać jeden do kilku przystanków autobusem, a co innego jeździć cały dzień różnymi środkami transportu. Wiadomo że taki całodzienny bilet nie będzie kosztował nawet 5 zł, a dlaczego ktoś kto chce np. przejechać od Potokowej do Matarni jeden długi przystanek przez las miałby zaraz płacić 25 zł jak nie więcej?

      • 5 0

      • W Szwajcarii podajesz punkt startowy Miasto + ulice, i punkt końcowy Miasto + ulice. Płacisz i jedziesz czym chcesz - pociągiem, statkiem autobusem... Jeden bilet na wszystko. Ale to Szwajcaria tam samorządy/przewoźnicy potrafią ze sobą rozmawiać.

        • 4 0

    • Polecam warszawę

      5 lat mieszkałem w Warszawie i uważam że jest tam najlepsza komunikacja. System biletowy prosty jak konstrukcja cepa. Tani bilet miesięczny (kupowałem wtedy kwartalny po 98 zł za miesiac) na wszystko co jeździło po Warszawie czyli autobus tramwaj metro skm mazowieckie. Jak czyjaś gmina nie płaciła Warszawie lub płaciła za mało to bilet miesięczny kosztował 170 zł (były takie gminy wokol Warszawy które były w I strefie biletowe).tani bilet miesięczny /kwartalny/roczny powinien być zachęta dla mieszkańców i dobrym rozwiązaniem dla ZTM bo łatwiej planować wydatki jak.masz stałe przychody. Karta magnetyczna powinna być do kupienia w biletomacie zamiast biletu papierkowego. Mogą wówczas korzystać z tego rozwiązania również turyści. Tak korzystałem z komunikacji w Los Angeles i nie bylo problemu z kupnem takiego biletu z dodatkowym doładowaniem. Zamiast biletów papierkowych wprowadźcie karty magnetyczne lub zczytywanie inf z telefonów dla biletów miesięcznych/kwartalnych (przy stałej tej samej.oplacie dla wszystkich miast lub wprowadzając po dwie strefy gdzie punktem odniesienia jest np. Gdansk I Gdynia)... każdy kto wchodzi do pojazdu przykłada kartę telefon do czytnika i nie trzeba się martwić o rozliczenia bo wiadomo do którego miasta ma kasa trafić. Przewoźnik przekaże dane o liczbie pasażerów do ZTM i na tej.podstawie nastąpi rozliczenie. W dzisiejszych czasach prawie każdy ma smartfona więc nawet ludzie starsi z prostą aplikacja szybko by sobie poradzili. Ci powyżej 70 lat i tak nie płacą za przejazdy. Bilet jednoprzejazdiwy powinien być drogi aby zachęcić ludzi do kupowania tanich biletów miesięcznych. Dla turystów można by wprowadzić bilet tygodniowy / rodzinny z prawem zakupu dwa razy do roku. Karta kodowalaby numer PESEL i taki ktoś z dowodem osobistym mógłby potwierdzic tożsamość i skorzystać z rodziną z przejazdów turystycznych. Nie byłoby nadużyc bo bilet miesz kupić dwa razy do roku na okres tygodnia. Turysta miałby bilet ważny od Tczewa do Wejherowa. Ech..

      • 1 1

    • komuś odbiło

      takiej szajby to nie ma w żadnym innym mieście w PRL-u

      • 0 0

  • (1)

    Zakup biletów, zwłaszcza w Gdyni to gorzej niż 3ci świat. Natomiast z taryf obowiązujących w Trójmieście to można doktorat pisać.

    • 18 1

    • Miasto

      Zgadza się. Już nie jeden raz pisałam że w Gdyni z kupnem biletów na autobus to masakra. Przykładowo od Wzgórza Sw Maksymiliana do Karwin nie kupisz nigdzie. Zero kiosków zero automatów

      • 4 2

  • Pierwsze,,, (2)

    W Polsce nie ma obowiązku posiadania telefonu komórkowego, i co się ztym wiąże konta bankowego, a jeżeli mam to nie mam obowiązku z tego korzystać, aby kupić bilet komunikacji miejskiej.
    To obowiązkiem organizatora komunikacji jest umożliwienie kupna biletu.
    Nie ma systemu sprzedaży biletów jednorazowych ten system runął i nie istnieje, ale istnieje system kontroli biletów i wymuszanie kar od pasażerów którzy nie mieli gdzie go kupić, bo albo automat niesprawny, albo go na przystanku nie ma.
    Tymczasem organizatorzy weszli w sieci komórkowe, bo tak im wygodnie, a niektóre banki pobierają opłaty za transakcję na czyją korzyść działa organizator komunikacji, można sprawę podać do sądu tylko na to trzeba mieć czas i pieniądze.
    Delikatnie pisząc nazywa się to skandal, choć są bardziej okrutne określenia,

    • 40 5

    • Mozna też chodzic pieszo ...

      • 0 5

    • Dyzio marzyciel

      Jak czytam "mozna podać sprawę do sądu", to wiem, że z żadnym sadem nie miałeś chłopie nigdy do czynienia. Sądy w Polsce nie działają tak, jak ci się wydaje.. delikatnie mówiąc. I nie chodzi tu o czas i pieniądze.

      • 2 0

  • Jak tam FALA? Nic nie słychać?

    Coś mi się zdaje że za kilka lat i po wpompowaniu kolejnych kilku milionòw okaże się, że system jest niepotrzebny bo w międzyczasie nauczyliśmy się teleportacji ;-)

    • 7 0

  • Przy tak skomplikowanym i mało efektywnym systemie opłat, ulg, taryf

    Nie dziwię się, że dla wielu samochód pozostaje podstawowym środkiem transportu po Trójmieście.

    • 18 1

  • Brak dobowego

    We wszystkich aplikacjach brakuje biletu 24-godzinnego na jednego organizatora np. tylko ZKM Gdynia lub tylko ZTM Gdańsk. Sprawa nie do załatwienia od wielu wielu lat. Trudno jest korzystać z aplikacji mobilnych jeżeli nie ma w nich pełnego asortymentu biletów.

    • 12 0

  • A miało być tak pięknie-jeden wspólny bilet na całe trójmiasto Ale po co? Prezydenci miast wolą się lansować aby do polityki się wkręcić bo tam większe pieniądze A codzienne sprawy mieszkańców mają głęboko w D.....Gdzie ten wspólny bilet za 100zł ja się pytam???

    • 13 2

  • Skoro można podróżować tylko po zaszczepieniu

    to można kupować bilety tylko przez aplikację. Konsekwencja i logika

    • 4 3

  • odradzam koleo (4)

    mogą występować problemy z wyświetleniem biletu na niektórych telefonach (nagle, może jakaś źle przetestowana aktualizacja), smutno byłoby dowiedzieć się o tym w trakcie kontroli

    • 9 1

    • (1)

      korzystam z tej aplikacji od początku jej istnienia i nigdy nie miałem problemów z jej działaniem, w przeciwieństwie do jakdojade.pl albo aplikacją PKP. Koleo to solidna firma, można na niej polegać

      • 0 3

      • dlatego jest napisane "na niektórych telefonach"

        inaczej ich ocena szybko by spadła do jedyneczki

        • 1 0

    • (1)

      Koleo działa ok. Zmień telefon na coś porządnego.

      • 0 2

      • koleo niech zatrudni porządnego testera

        • 1 0

  • (1)

    Bede placil aplikacja jesli dostane za to znizke. Aplikacje to nic innego jak przenoszenie kosztow na klienta. Nikt mi nie placi za zajete miejsce w telefonie ani za zuzyty transfer. Jesli nie oplaca sie sprzedawac normalnych biletow to moze niech zlikwiduja cala komunikacje zbiorowa? Miasto zyska duzo terenu na dodatkowe drogi dla samochodow i rowerow, dla ktorych komunikacja zbiorowa nie jest zadna konkurencja.

    • 15 3

    • dodatkowo jeśli pojawi się błąd w aplikacji to pasażer zostanie ukarany; a nie firma która dostarcza wadliwą aplikację.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane