- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Bilfinger Berger i Wakoz chcą 1,1 mld za Południową Obwodnicę Gdańska
Południowa Obwodnica Gdańska może kosztować 1,126 mld zł - na tyle opiewa najtańsza oferta w przetargu na tę trasę. To oszczędność ponad 900 mln zł względem kosztorysu przygotowanego przez GDDKiA.
Do przetargu stanęło dziesięciu oferentów: siedem konsorcjów i trzy firmy, ale oferty złożyło już tylko pięć z nich. Rozpiętość cenowa nie była duża. Najmniej za budowę ponad 18 km drogi ekspresowej zażądało konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska i Wakoz (prowadził prace ziemne na budowie Baltic Areny) - 1,126 mld. zł. Najwyższa cena wyniosła 1,347 mld zł.
Wygląda na to, że inwestor obwodnicy południowej, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędzi 900 mln zł.
- Początkowo budowę wyceniliśmy na 1,2 mld zł. - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Potem, wobec galopujących cen musieliśmy dokonać weryfikacji kosztorysu. Wtedy określiliśmy, że na inwestycję musimy przeznaczyć ponad 2 mld zł. - wyjaśnia.
Choć znamy już ceny, jakie za budowę obwodnicy zażądały firmy, wciąż trwa weryfikacja ofert. Jeżeli jednak okaże się, że w najtańszej ofercie nie ma uchybień formalno-prawnych, to właśnie Bilfinger Berger i Wakoz wybudują trasę łączącą Obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S7.
Coraz bardziej realne wydają się wcześniejsze zapowiedzi, że prace na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska ruszą już we wrześniu. Czas na realizację to 24 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Przerwy zimowe mogą spowodować, że ten czas wydłuży się do 33 miesięcy. A to oznacza, że droga ekspresowa powstanie w czerwcu 2012, czyli tuż przed Euro. Na szczęście przy łaskawych zimach, jakie mamy od kilku lat, takie przerwy mogą okazać się niepotrzebne.
POG liczyć będzie ponad 18 km i połączy Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1 z drogą krajową nr 7. Na całej jej długości powstanie sześć dwupoziomowych węzłów, 10 wiaduktów, most nad Motławą i estakada o długości ok. 3 km.
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków
Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37
Opinie (209) 3 zablokowane
-
2009-08-10 14:55
Dopłacić 100 milionów... (9)
... ale zażądać wieloletniej gwarancji na wykonie. To która firma to zrobi jest mniej ważne. To jest dobrze rozumiany interes publiczny.
- 230 8
-
2009-08-10 15:30
Odkryłeś amerykę, umowa będzie zabezpieczona karą umowną (3)
- 2 10
-
2009-08-10 15:49
Tylko ciekawe jak się umówią :-D (2)
Hala Gdańsk-Sopot też była zabezpieczona umową (termin wykonania). Niestety termin się przeciągnął tylko dlatego, że nie wyłoniono w kolejnym mniejszym przetargu jakiegoś podwykonawcy instalacji. Opóźnienie nie z winy wykonawcy - kary nie można nałożyć - Mistrzostwa Europy w koszykówce będą w Olivii.
P.S. Niektórzy nieprzychylni mówili coś o zawalającym się dachu ale oficjalnie zdementowano fałszywe plotki, że miało to wpływ na opóźnienie- 18 0
-
2009-08-10 16:43
Fakt, jedyne co uratowało wykonawce hali to ten przetarg. Można jedynie gdybać co by było gdyby przetarg był w terminie a wykonawca byłby rok w plecy.
- 3 1
-
2009-08-11 09:34
hm moim zdaniem za cos takiego jak niewylonienie podwykonawcy na czas
powinien na przyszlosc przynajmniej wspolodpowiadac wykonawca, bo inaczej moze to byc furtka do naduzyc.
- 1 2
-
2009-08-10 20:28
Zwłąszcza gdy wykonawcą będzie Wakoz (1)
- 2 2
-
2009-08-11 21:38
Ciekawe czy w kalkulacji założyli, że niektórym dostawcom nie zapłacą?
- 2 0
-
2009-08-11 02:31
lepiej doplacic wiecej lepszej firmie (1)
co z tego, ze sie bedzie mialo gwarancje jak firna oglosi upadlosc?
Z oszczednosciami jest tak, ze zawsze sprawdza sie powiedzenie, ze "chytry dwa razy tracii"- 3 2
-
2009-08-11 09:29
Co to znaczy "lepsza" firma? Czy jest to firma, w której pracuje dobry znajomy?
Jakie są z kolei gwarancje, że "lepsza" firma nie upadnie?
Najlepszy fundusz powierniczy w USA prowadził niejaki... Madoff- 2 0
-
2009-08-11 08:21
ciekawe jak?
Przetarg na budowę drogi, to nie kupno jabłek na rynku. Można unieważnić ten (ciekawe na jakiej podstawie), rozpisać nowy i zacząć wszystko rok później :-)
- 0 0
-
2009-08-10 14:57
Oceniam tę wiadomość (11)
jako dobrą. Jednak należy brać pod uwagę JAKOŚĆ!!
Co z tego że tanio, jak się rozsypie?- 106 14
-
2009-08-10 15:00
Ty dla zasady tak piszesz, co nie? (1)
- 9 3
-
2009-08-10 15:12
A o czym ma pisac w jego gdyni
nic się nie dzieje a na rekinach się nie zna.
- 11 11
-
2009-08-10 17:11
(1)
Ty już wiesz, że się rozsypie. Jeśli masz zbędne 100 mln - to dorzuć do budowy. Ja nie chcę z moich podatków dopłacać, jeśli nie muszę.
- 0 4
-
2009-08-10 18:36
to dorzucisz do remontu
jeśli będzie źle wykonane..
- 8 1
-
2009-08-10 17:22
taaaaa baranie !
A jakby napisali ze wygrala firma która wykona o wiele drożej to pewnie pisałbyś - "za co oni biorą taką kasę" ?
marudo :P- 5 0
-
2009-08-10 20:13
2012 ODDANIE DO UŻYTKU
2013 REMONT NAWIERZCHNI :-)
- 9 6
-
2009-08-10 21:39
Twoja stara się rozsypie, (z listonoszem, sąsiadem, panem z elektrowni i każdym kto będzie w pobliżu)
- 4 3
-
2009-08-10 23:03
kryterium wybory zapewne w 95 jest nastawone na cene. (1)
na przetargu nigdy nie byłeś ?
- 1 1
-
2009-08-11 10:41
100%
zazwyczaj 100%
- 0 0
-
2009-08-11 08:59
Dobrze że nie Budimex - Dromex. Ulżyło mi
- 2 0
-
2009-08-11 13:07
jest projekt...
są specyfikacje techniczne...prace trzeba wykonać według zaakceptowanego projektu i specyfikacji technicznych - wszystko sprawdzają prawie non stop inspektorzy Inwestora , wg specyfikacji muszą być pobierane próbki i wykonywane badania, tych elementów które zostaną zakryte innymi i niewidoczne ostatecznie też, - jak nie będzie łapówkarstwa to nikt nie odbierze źle zrobionych robót, więc najniższa cena jest kryterium w tym wypadku ok.
- 0 0
-
2009-08-10 14:58
A za reszte zaoszczędzonych pieniędzy (9)
postawi się budki do opłat za wiazd.
- 52 20
-
2009-08-10 15:00
edit: wjazd
- 3 4
-
2009-08-10 15:02
Pytanie za sto punktów widziałeś gdzieś płatne ekspresówki lub obwodnice? (4)
- 6 3
-
2009-08-10 15:09
u nas mogą być płatne nikogo to nie zdziwi (3)
trzeba pracować na darmozjadów
- 7 3
-
2009-08-10 16:06
i jeszcze proponuje (2)
pomnik BUDYNIA I wybudować
- 4 9
-
2009-08-10 17:28
to zaczyna byc nudne
- 8 0
-
2009-08-11 10:43
twójstary to budyń
i dlatego spłodził takiego rzadziaka umysłowego jak ty
- 2 0
-
2009-08-10 22:21
(2)
Zanim napiszesz skontaktuk się z mózgiem. Drogi S nie są płatne w Polsce.
- 1 1
-
2009-08-11 09:01
Ale mogą być, Panie mózgowy ;-) (1)
- 1 0
-
2009-08-11 10:44
bo ty chcesz
panie bez mózgowy
- 0 0
-
2009-08-10 14:58
Fajnie (3)
będzie na pomnik.
- 37 11
-
2009-08-10 16:59
(2)
Budyń nie nadaje się na pomniki. Przy wyższych temperaturach nie trzyma się kupy.
- 9 0
-
2009-08-10 21:01
wow...:P
to mnie rozwaliło:PP:D
Bosskie;d;p- 2 1
-
2009-08-10 23:43
To niech będzie w polewie czekoladowej - będzie sztywniejsza konstrukcja :)
- 1 1
-
2009-08-10 14:58
JAK (4)
Jak to jest ze taki spory kawal drogi beda robić praktycznie tyle samo ile potrwa remont lostowickiej
- 44 11
-
2009-08-10 15:16
Ano tak ... (1)
że warunki przetargu to wymusiły, a w przypadku Łostowicej nie. To takie proste ...
- 1 0
-
2009-08-10 15:59
w przypadku Łostowickiej jednym z warunków przetargu była przejzedność ulicy w czasie prowadzonych prac....
Obowdnica powstaje na "jałowym" terenie i nic co z budowa nie związane raczej tamtędy nie będzie jeździć.
- 9 0
-
2009-08-10 21:45
(1)
Bo tak jak przedmówca, warunki realizacji są inne. Chyba nie masz żadnego doświadczenia, ale tak w skrócie - drogi w terenie zurbanizowanym buduje się trudniej, drożej i dłużej. A przygotowanie inwestycji drogowej w terenie miejskim to naprawdę rock'n rollowa jazda bez trzymanki w porównaniu z projektowaniem autostrady w polu.
- 0 0
-
2009-08-10 23:19
Głupoty piszesz totalne
Piszac "nie masz doswiadczenia".... chyba sam nie masz.
Łostowicką można zrobić w 7-9 miesięcy maksymalnie.
Obecnie prace idą w tempie 30-40 % mozliwych prac.
9 h na dobe ( możliwe jest 24 h-standard w UE,obecne prace prowadzone sa w wystarczającej odległośc od zabudowań aby zachować normy akustyczne,sztuczne oświelenie-też nie koliduje, tym bardziej że w nocy jest ruch praktycznie zerowy)Więc nie pisz głupot.Bo właśnie remonty takich ulic trwaja najkrócej jak się da( prace 24 h,70 % w godzinach 23-5,wykup gruntów załatwiony sprawnie i... przed rozpoczęciem inwestycji,główny wykonawca transze ma w czasie, a łopaty nie posiada)
Gdyby droge miał budować np. Tesco,Carrefour czy Schell to powstałaby w max. 6 mc-y- 5 1
-
2009-08-10 14:58
Dobrze, że nie Budimex Dromex SA bo nawet w 2015 nie byłaby gotowa ;p
- 63 7
-
2009-08-10 14:59
Wyścig malkontentów czas rozpocząc!!!! Tym razem macie utrudnione zadanie (6)
- 39 7
-
2009-08-10 16:00
? aaaa no tak widze dlaczego bedzie marudzenie, bo artykuł jest o inwestycji w Gdańsku! (2)
jesli by to była obwodnica u Szczurka, ach to by było.....
nowoczesnosc, dynamiczność, przyszłościowe myslenie, "nie to co w ....", tu sie żyje.... itd itd- 20 6
-
2009-08-10 16:11
(1)
co za bełkot....
- 6 10
-
2009-08-11 13:26
prawda to dla ciebie bełkot?
- 4 0
-
2009-08-10 16:00
? aaaa no tak widze dlaczego bedzie marudzenie, bo artykuł jest o inwestycji w Gdańsku! (1)
jesli by to była obwodnica u Szczurka, ach to by było.....
nowoczesnosc, dynamiczność, przyszłościowe myslenie, "nie to co w ....", tu sie żyje.... itd itd- 5 4
-
2009-08-10 16:11
tu też bełkot...
- 6 6
-
2009-08-10 21:48
racja, racja święta racja.
Gdyński PiS ma się gorzej jego członkowie nie są tacy aktywni jak gdańscy (i sopoccy) koledzy, którzy są wirtuozami tego forum.DO boju aktywiści, do boju... :))))- 5 0
-
2009-08-10 14:59
Jak (1)
Na jakiej podstawie i komu dopłacić co na to PZP
- 3 3
-
2009-08-10 15:20
Jak to : Jak?
W ofertach trzeba było uwzględnić warianty cenowe dla różnych okresów gwarancji. A potem przeprowadzić proces decyzyjny, która oferta jest najkorzystniejsza. To troszkę bardziej skomplikowane niż skopiowanie wartości ofert do Excela i posortowanie rosnąco. Wydaje dużą kwotę (np. telewizor, samochód itp...) to okres gwarancji często ma bardzo duże znaczenie przy wyborze i często klient skłonny jest kupić coś droższego ale z dłuższą gwarancją.
Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć.- 1 0
-
2009-08-10 15:00
Tunel pod Wisłoujsciem !!!! (9)
Jeśli nie zrobią TUNELU pomiędzy Nowym Portem a Stogami gdzie w dalszej części łączy most Jana Pawła II . to cala ta inwestycja mija się z celem rozładowania ruchu w śródmieściu.
- 49 18
-
2009-08-10 15:09
elbląska (1)
a rozładowanie elbląskiej też jest według Ciebie bez celu?
- 10 1
-
2009-08-10 20:08
Elblaska to też śródmieście, Tunel konieczny Cały Sopot, Żabianka, Przymorze, Zaspa jeździł by do i z Warszawy tunelem zamiast przez śródmieście.
- 5 0
-
2009-08-10 15:09
Najpierw tunel !! (1)
No tak bo "TIR" zamiast jechać tunelem pojedzie na obwodnice i wjedzie do Gdańska z 2giej strony ... Kartuską albo Słowackiego po kontener w Nowym Porcie i nadal będą korki .
No chyba ze jedzie do Gdyni.- 5 4
-
2009-08-10 15:19
Mpaka i projekt
Według mapy
a) Jedziesz A1
b) Zjeżdżasz w (Straszyn) "Węzeł południowy"
c) kierujesz się na "Węzeł olszynka"
d) z węzła kierujesz się na most Jana Pawła
e) i dalej powinieneś jechać nowo wybudowanym tunelem łączącym Stogi z Nowym Portem .... którego nie ma w planach tej budowy.
I dla tego wszyscy będą dalej jechać przez Słowackiego !!! zjeżdżając z obwodnicy kolo Matarni- 5 8
-
2009-08-10 16:09
tunel ma być (1)
budowany na TRASIE SUCHARSKIEGO a NIE na OBWODNICY POŁUDNIOWEJ
- 9 1
-
2009-08-11 09:43
Obwodnica i tunel
Jak sądzisz dlaczego Podwale Przedmiejskie w Gdańsku jest od ponad 10 lat zakorkowane ? Dlaczego od ponad 10 lat przejazd przez Pruszcz (odcinek 2-3km) niezależnie od pory dnia zajmuje godzinę - wyłącznie dlatego że nie ma połączenia pomiędzy 7 a S6. Czy sądzicie że te dziesiątki tysięcy samochodów jadą tylko do Nowego Portu? Spróbujcie bezkolizyjne z 7 wjechać na obwodnicę - jakieś genialne pomysły? Przez Malbork i Tczew? Przez Pruszcz? No oczywiście można w Płońsku skręcić na Bydgoszcz/Toruń - bez korków ale za to po kiepskich drogach. MYŚLEĆ MYŚLEĆ !!! Użyjcie tego co macie pod włosami - to się nazywa mózg i naprawdę tam jest
- 1 1
-
2009-08-10 20:44
taaa na ten tunel to nawet pomysłu nie mają
stać ich tylko na jednojezdniowy, ktorego wyjazd byłby w strefie handlowej stadionu
- 4 1
-
2009-08-10 21:51
tylko jak Gdańsk zrobi tunel (bo zrobi - z tego co pamiętam do 2013) i fragment Drogi Zielonej od Al. Grunwaldzkiej do Hali - tzw. łącznik a Sopot i Gdynia zostaną bez niczego to inwestycje Gdańska nie mają sensu.
- 0 4
-
2009-08-11 00:33
To artykół o ...
... obwodnicy południowej, która nie ma nic wspólnego z tunelem. Tunel ma być zrobiony jak będą budować trasę Sucharskiego.
- 1 0
-
2009-08-10 15:00
fiuuuu (4)
jeszcze "tylko" słowackiego, kartuska i w szczycie wyjazd z gdańska zajmie mniej niż 1h brawo
- 64 4
-
2009-08-10 17:01
(3)
No i Spacerowa!
- 4 2
-
2009-08-10 18:20
SPACEROWA?????? (2)
CHCESZ MIEĆ ZARAZ PROTESTY MIESZKAŃCÓW OSOWEJ????
w życiu Spacerowa nie będzie dwujezdniowa. Chyba że żyjący beton wyprowadzi się do Białorusi- 9 1
-
2009-08-10 21:10
wsersja katastroficzna..
sie wyprowadzi na białosyć (mało wątpliwe- u nas sa leopsze mućki niż u nich) albo co O WIELE GORSZE!! bedziejmy musieli czekać az ten "beton" wymrze;/ czyli jakies 40 lat...;/
alwe w sumie to i tak ta droga nie powstanie czybmniej niz za 20-30 lat wiec bedzie tyo samo;D- 2 0
-
2009-08-12 00:57
Niestety masz rację
mieszkam w Osowej ale już nie mogę słuchać o protestach dot. dróg . Najpierw były protest przeciwko budowie przyzwoitej ulicy Wodnika , bo będzie ruch a z nim ( to nie żarty ) tirówki i szczury z Selgrosa i Renku , ale to mniej znane protesty , najbardziej znany i niestety ośmieszający mieszkańców mojej dzielnicy to protest dot. tzw drogi lęborskiej , a jednocześnie ci co najgłośniej protestują tak samo głośno wyrażają niezadowolenie z korków na Spacerowej lecz gdyby faktycznie podjęto decyzję o kolejnych pasach na spacerowej to też by protestowali.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.