- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Bilfinger Berger i Wakoz chcą 1,1 mld za Południową Obwodnicę Gdańska
Południowa Obwodnica Gdańska może kosztować 1,126 mld zł - na tyle opiewa najtańsza oferta w przetargu na tę trasę. To oszczędność ponad 900 mln zł względem kosztorysu przygotowanego przez GDDKiA.
Do przetargu stanęło dziesięciu oferentów: siedem konsorcjów i trzy firmy, ale oferty złożyło już tylko pięć z nich. Rozpiętość cenowa nie była duża. Najmniej za budowę ponad 18 km drogi ekspresowej zażądało konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska i Wakoz (prowadził prace ziemne na budowie Baltic Areny) - 1,126 mld. zł. Najwyższa cena wyniosła 1,347 mld zł.
Wygląda na to, że inwestor obwodnicy południowej, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędzi 900 mln zł.
- Początkowo budowę wyceniliśmy na 1,2 mld zł. - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Potem, wobec galopujących cen musieliśmy dokonać weryfikacji kosztorysu. Wtedy określiliśmy, że na inwestycję musimy przeznaczyć ponad 2 mld zł. - wyjaśnia.
Choć znamy już ceny, jakie za budowę obwodnicy zażądały firmy, wciąż trwa weryfikacja ofert. Jeżeli jednak okaże się, że w najtańszej ofercie nie ma uchybień formalno-prawnych, to właśnie Bilfinger Berger i Wakoz wybudują trasę łączącą Obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S7.
Coraz bardziej realne wydają się wcześniejsze zapowiedzi, że prace na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska ruszą już we wrześniu. Czas na realizację to 24 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Przerwy zimowe mogą spowodować, że ten czas wydłuży się do 33 miesięcy. A to oznacza, że droga ekspresowa powstanie w czerwcu 2012, czyli tuż przed Euro. Na szczęście przy łaskawych zimach, jakie mamy od kilku lat, takie przerwy mogą okazać się niepotrzebne.
POG liczyć będzie ponad 18 km i połączy Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1 z drogą krajową nr 7. Na całej jej długości powstanie sześć dwupoziomowych węzłów, 10 wiaduktów, most nad Motławą i estakada o długości ok. 3 km.
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków
Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37
Opinie (209) 3 zablokowane
-
2009-08-10 18:10
Fajnie nich budują,tylko
jak będzie dalej od węzla Rudniki ?
- 1 2
-
2009-08-10 18:19
To może te zaoszczedzone 900 mln przekazać na rozbudowę istniejącej już obwodnicy
bo jak skończą południową i połączą ruch z obwodową trójmiasta to niestety niewiele się da ta obwodnica południowa,bo zakorkowana będzie trójmiejska!!!!!!!
- 4 2
-
2009-08-10 18:28
Jak mówią tak robią...
Cóż, trzeba przyznać, że o. Gdański GDDKiA robi to co sobie zaplanował.
Obwodnica Południowa to kluczowy element S7 w naszym regionie.
Jak zaczną budowę, to zostanie nam tylko kilka nowych inwestycji w województwie:
- OPAT (15km)
- Trasa Lęborska (38km)
- S6 z Lęborka do Sycewic (granica województwa) (70km)
- Most w Kwidzynie (6km)
I okaże się, że za 5-7lat będziemy mieli prawdziwą europejską sieć dróg. Fajnie!- 5 1
-
2009-08-10 18:30
No i jeszcze S7 do Jazowej...
Rzecz jasna jeszcze ten kawałek S7 - 25km :)
- 3 0
-
2009-08-10 18:31
a co z 900 milionami? (5)
pociągniecie temat dalej dziennikarze?
Bo można zmodernizować kilkadziesiąt dróg w Gdańsku.- 1 5
-
2009-08-10 19:44
A wyczuwasz różnicę między Miastem Gdańsk a GDDKiA, czy masz z tym problemy? (4)
- 2 2
-
2009-08-10 19:53
czyli, że co? te drogi to będą budowane w koszalinie?
a co na to MISTERNA SIEĆ POWIĄZAŃ POMIĘDZY SAMORZĄDOWCAMI A POLITYKAMI??
wot jełopa:-)- 0 1
-
2009-08-10 19:53
a z 900.000 zaouszczędzonych nie można czegoś zrobić dodatkowo w regionie? (2)
He?
- 0 0
-
2009-08-11 06:52
(1)
a czy to nie jest tak, że to po prostu mniejszy kredyt będzie?
- 1 0
-
2009-08-11 10:10
nie kredyt mniejszy...
... tylko ta kasa wróci do budżetu lub GDDKiA sfinansuje inną inwestycję. Zapytajcie GDDKiA - wszak instytucja publiczna.
- 0 0
-
2009-08-10 18:32
to może i ja sie dorzuce do tego koncertu życzeń (3)
chodniki na morenie!!!
ja jestem jak niewierny tomasz - dopóki nie zjade nową słowackiego to nie uwierzę
zwłaszcza ludziom z budyniu i paproci- 4 2
-
2009-08-10 22:04
A kto ciebie chce na Morenie? Spadaj do Sopoćkowa dziadygo
- 1 0
-
2009-08-10 22:28
(1)
Połącz się z mózgiem. Za chodniki odpowiada miasto, a na Morenie zapewne jakaś spółdzielna. Czy widzisz różnicę między GDDKiA a jakąś spółdzielnią?
- 2 0
-
2009-08-11 02:15
Gallux nie widzi, bo jedyne co widzi to spisek i niecne POczynania adwersarzy politycznych, no i wszędzie widzi znienawidzonego budynia :)))
- 0 1
-
2009-08-10 19:10
wszystko to dobitnie świadczy, że osoby zatrudnione w GDDKiA to zwykłe pały, które POwinny co najwyżej ręcznie ładować (1)
ciężarówki wakozu i broń Panie Boże wyceniać cokolwiek
to jest PO prostu POrażka!!- 2 10
-
2009-08-10 22:07
Jaki ty jesteś tępy.
Przecież biedaczku wyceny robi się w oparciu o sekocenbud i inne wydawnictwa oficjalne, które normalnie funkcjonują w obiegu. One uwzględniają również średni zysk, a że ktoś robi coś na lekkim plusie, po kosztach lub lekko poniżej to jego sprawa.- 2 0
-
2009-08-10 19:51
fajnie, jak jeszcze w nowych dzielnicach zaczną projektować ulice w uporządkowany sposób to będzie dobrze. na razie jest "s-ka", serpentyna, łuk, pętelka, każda w inną stronę, sami mieszkańcy się gubią. spójrzcie na plany albo widok satelitarny zachodnich miast. :/
- 0 1
-
2009-08-10 20:04
Centum Gdanska bez tirów- to priorytet.
Wstyd i strach dla niszczejacych i trzesacych sie budynków w zacnym centrum. Pojawia się realna szansa.
- 3 0
-
2009-08-10 20:32
Mogli by aoszczędzić więcej (6)
Mogli by zaoszczędzić więcej gdyby projektanci nie wzięli łapówek za wpisanie w projekt drogich materiałów!!!
- 10 4
-
2009-08-10 22:08
(5)
No i wtedy byśmy mieli szybciutko remoncik
- 1 0
-
2009-08-10 23:07
Niezła alternatywa (4)
Albo łapówka albo remont! CBA trzeba by nasłać!
- 11 0
-
2009-08-11 02:20
ludzie dajcie spokój z tą manią łapówek, (3)
Nie alternatywa, tylko m twierdzi, że zaoszczędzić trzeba było na materiałach a to by była głupota.
A tak nawiasem mówiąc, to kto miałby dawać łapówki projektantowi za droższe materiały?
Wykonawca - nie, bo projekt jest gotowy przed przetargiem na wykonawstwo,
Dostawca materiałów - nie, bo nawet takie hurtowe ilości poszczególnych materiałów dostarcza kilka liczących się firm, Więc kto? Nikt nie ma na etapie sporządzania projektu korzyści z wyboru materiałów.
Dajcie spokój czasami z teoriami wszechobecnego łapownictwa to jest męczące, wszędzie łapówki widzą.
A czy w Polsce nie można zaprojektować pożądnej drogi z dobrych materiałów?- 5 1
-
2009-08-11 08:43
Za rękę nie złapałem (2)
ale w projektach wyspecyfikowane są bardzo precyzyjnie materiały określonych producentów (drogich). Na rynku jest wiele produktów o porównywalnych właściwościach, ale jeżeli wyspecyfikuje się wszystkie szczegóły pasuje tylko jeden. Jest to oczywiście w interesie dostawców tych materiałów. Poza tym ceny wyspecyfikowanych materiałów często są poza Polską niższe niż w Polsce. Czyżby w Polsce występowały większe koszty związane ze sprzedażą? Nie formułowałbym tak bezpośrednich oskarżeń jak m, ale mnie osobiście to zastanawia.
- 13 0
-
2009-08-11 10:23
a może poszli do lasu (1)
cyt. "bardzo precyzyjnie materiały określonych producentów" tak szczególnie ma tu znaczenie producent żwiru, cementu i stali. Aaa byłbym zapomniał jeszcze asfaltu - LOTOS na pewno maczał w tym palce by to od niego brano asfalt.... no po prostu granda
A SIWZ, a szczególnie przedmiar czytał? Pewnie nie bo za trudne!- 0 1
-
2009-08-11 10:43
Skoro Pan leszekf taki zorientowany to zapewne wie o jakie materiały chodzi.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.