• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilfinger Berger i Wakoz chcą 1,1 mld za Południową Obwodnicę Gdańska

Michał Brancewicz
10 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Jedyny most, jaki powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przebiegnie nad Motławą. Jedyny most, jaki powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przebiegnie nad Motławą.

Południowa Obwodnica Gdańska może kosztować 1,126 mld zł - na tyle opiewa najtańsza oferta w przetargu na tę trasę. To oszczędność ponad 900 mln zł względem kosztorysu przygotowanego przez GDDKiA.



Południowa Obwodnica Gdańska pozwoli ominąć śródmieście Gdańska kierowcom jadącym od strony Warszawy w kierunku Gdyni i dalej. Południowa Obwodnica Gdańska pozwoli ominąć śródmieście Gdańska kierowcom jadącym od strony Warszawy w kierunku Gdyni i dalej.
Do przetargu stanęło dziesięciu oferentów: siedem konsorcjów i trzy firmy, ale oferty złożyło już tylko pięć z nich. Rozpiętość cenowa nie była duża. Najmniej za budowę ponad 18 km drogi ekspresowej zażądało konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska i Wakoz (prowadził prace ziemne na budowie Baltic Areny) - 1,126 mld. zł. Najwyższa cena wyniosła 1,347 mld zł.

Wygląda na to, że inwestor obwodnicy południowej, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędzi 900 mln zł.

- Początkowo budowę wyceniliśmy na 1,2 mld zł. - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Potem, wobec galopujących cen musieliśmy dokonać weryfikacji kosztorysu. Wtedy określiliśmy, że na inwestycję musimy przeznaczyć ponad 2 mld zł. - wyjaśnia.

Choć znamy już ceny, jakie za budowę obwodnicy zażądały firmy, wciąż trwa weryfikacja ofert. Jeżeli jednak okaże się, że w najtańszej ofercie nie ma uchybień formalno-prawnych, to właśnie Bilfinger Berger i Wakoz wybudują trasę łączącą Obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S7.

Coraz bardziej realne wydają się wcześniejsze zapowiedzi, że prace na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska ruszą już we wrześniu. Czas na realizację to 24 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).

Przerwy zimowe mogą spowodować, że ten czas wydłuży się do 33 miesięcy. A to oznacza, że droga ekspresowa powstanie w czerwcu 2012, czyli tuż przed Euro. Na szczęście przy łaskawych zimach, jakie mamy od kilku lat, takie przerwy mogą okazać się niepotrzebne.

POG liczyć będzie ponad 18 km i połączy Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1 z drogą krajową nr 7. Na całej jej długości powstanie sześć dwupoziomowych węzłów, 10 wiaduktów, most nad Motławą i estakada o długości ok. 3 km.

Złożone oferty na budowę Południowej Obwodnicy Gdańska:
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków
Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37

Opinie (209) 3 zablokowane

  • ale bedzie wstyd albo (3)

    albo w koncu firma poplynie... czego serdecznie zycze

    wakoz i panowie wiccy - prezesi o wyksztalceniu zawodowym i zawodzie wyuczonym kierowca.

    gddkia niech ma sie na bacznosci... a konkurenci niech z lupa patrza na oferte i szukaja bledow.

    • 10 2

    • albo wypłynie (1)

      a ja im życzę aby na kontrakcie ZAROBILI. Aby jak najlepiej się przyłożyli i wszystko terminowo zrealizowali oczywiście przy zachowaniu wysokiej jakości.
      Marzenia? Tak, ale szczere - bo chcę aby POG powstała.
      I najlepsze - nie mam nic wspólnego z WAKOZ, a nawet z branżą budowlaną.

      • 4 0

      • To ciekawe

        Dwa posty wcześniej pisał Pan że czytał SIWZ a szczególnie przedmiar ;). Musi się Panu strasznie nudzić. HAHAHAHA

        • 0 0

    • popłynąc to ty sobie mozesz palcem na mapie brynolu

      • 0 0

  • Śmiech na sali

    Oszczędność to jest wtedy gdy zamiast 4zł wydamy 3zł. Oszczędność wynosi 1zł.

    Natomiast jeżeli mamy kosztorys za 11zł i a wybudujemy za 5zł. To nie nie dość że nie oszczędziliśmy to tak naprawdę straciliśmy 1zł.

    złodzieje!

    • 1 2

  • ceny są fajne iles milionow i 60gr :) (4)

    Ciekawe jak to policzyli? Bo cene w przyblizeniu to jeszcze mozna oszacowac, ale 1 345 267 860,60 ... jak im te 60gr wyszlo? Dodali cene rolki papieru do kibla? :D

    • 3 2

    • hehehe

      Ty myślisz ze to człowiek liczy ? Pracuje w tej branży i to wszystko na podstawie projektu i podanych danych komputer liczy.

      • 2 0

    • Nie, na sznurek dla takich @#$@#$ jak Ty.

      • 1 1

    • Na palcach liczyli i im tak wyszło

      A jeszcze musieli trochę luda zaprosić bo im palców brakowało.

      A poważnie, to tak jak wyżej, to liczy w dużej mierze oprogramowanie przy przyjęciu odpowiednich danych wyjściowych

      • 1 0

    • Jest coś takiego jak KOSZTORYS (inwestorski/budowlany) , a tam masz ceny co do grosika.
      Ech jelonki .....

      • 1 0

  • Centum Gdanska bez tirów- to priorytet.

    Wstyd i strach dla niszczejacych i trzesacych sie budynków w zacnym centrum. Pojawia się realna szansa

    • 4 0

  • Tylko nie WAKOZ! (4)

    Jeśli ktoś ma wątpliwości, niech jedzie do Banina - krzywe krawężniki, pofałdowany asfalt, tak robi WAKOZ remont drogi.
    Jeszcze nie skończone, a już do poprawki.

    • 7 3

    • ... (2)

      Zgadzam się burdel nieziemski... Widziałem tysiące firm które remontują drogi i żadna firma takich cudów nie robi

      • 1 1

      • (1)

        tysiące firm, hehe. już to widzę.

        • 0 1

        • ok, kilkadziesiąt ;P

          • 0 1

    • Już poprawiali ;-)

      Np. wjazd na Źródlaną (ale znów jest do poprawki) czy kostkę odwadniającą. Jestem też ciekaw czy przebieg chodnika był tak od początku zaplanowany czy też zmienili projekt, bo mieli dość walki z pniami pozostałymi po wycięciu drzew. A te krawężniki równo z poziomem asfaltu to patent na zaoszczędzenie kosztów budowy kanalizacji burzowej?

      PS. Gdzie tam widziałeś pofałdowany asfalt? Jeżdżę codziennie tym remontowanym odcinkiem i nic takiego nie zauważyłem. Wręcz jestem pozytywnie zaskoczony, że nowy asfalt udało im się połączyć ze starym odcinkiem bez "hopy".

      • 2 1

  • Wiecznie niezadowoleni (2)

    Nonstop polaczkom coś nie pasuje. Mielliśmy nie dostać Euro2012 - dostaliśmy, mieliśmy mieć problemy z przetargami na BA - zero problemów, miało nie być kasy na BA - jest, miały być opóźnienia - powstaje szybciej niż planowano, miało nie być kasy na POG - jest za dużo, miało nie być nowych tramwajów - będą. Ale oczywiście polaczki zawsze będą niezadowolone. Skąd się biorą takie typy, zrzędy. Żony was nie zadawalają? Może viagre se kupcie.

    • 10 7

    • (1)

      Jak w 2012 dowiesz się, że dewizą miasta będzie dewiza Kononowicza (bo na nic nie będzie poza spłatą kredytów), to może wtedy i viagra Tobie nie pomoże

      • 2 3

      • Jak się niepodoba to won do Białegostoku, to miasto w sam raz spełnia twoje oczekiwania, a raczej ich brak

        • 1 1

  • (2)

    a moze by tak na początek dokonczyc zjazd armi krajowej do obwodnicy jakos rozsadnie a nie omijac cos co juz jest zaczete i nie skonczone.
    ulatwilo by to wielu gdanszczanom dojazd do pracy czy to w strone kokoszek czy tez na obwodnice w obu kierunkach ( gdynia, pruszcz)

    • 0 5

    • to osobna inwestycja

      tu info:

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=34014
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=34034

      • 1 0

    • Poczytaj trochę na jakim etapie są inwestycje, a potem wyskakuj z takimi pseudopropozycjami

      • 1 0

  • co to do chu.. jest na tym zdjeciu?? luk erosa!!! nie rozumiem gdzie w polu sobie robia !! (2)

    nie dokladna ta mapa nie wiadomo dokad sie ciagnie i skad??

    • 0 3

    • użyj rozumku i nie bluzgaj (1)

      Od paru miesięcy dokładnie wiadomo o co chodzi, zbyt trudno przychodzi myślenie? Tu dokładny opis http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_gdansk/nowe_drogi_krajowe/article.php/id_item_tree/95bda9dbdadb68778e6484340ccdbd03/id_art/3e48b37bbfb76f38cfdf5b227de72895

      • 0 0

      • w uzupełnieniu

        http://www.gddkia.gov.pl/images/user/f/f9cf7434707e57b0c4429bf2a54cc04c.png

        wystarczy pomyśleć i poszukać

        • 0 0

  • Najlepsze są te grosze po przecinku w wycenach. (3)

    Jak ktoś robi wycenę na miliard złotych z dokładnością do jednego grosza to chyba jest niespełna rozumu

    • 4 5

    • żenada twoja wypowiedź, trąca profesjonalistą.

      Pewnie gdybyś składał ofertę to wyglądala ona by tak: "zrobię tę drogę za bańkę pińcet" :))))

      • 3 0

    • . (1)

      Właśnie taka dokładność w wyliczeniach powoduje większy profesjonalizmy bo inwestor widzi ze wykonawca potrafi dokładnie wycenić swoją robotę...

      • 1 0

      • róznica 1gr...

        ..może przesądzić o wygranym przetargu

        • 0 0

  • no proszę, a juz myślałem że nie dożyję tej budowy.

    taka uwaga. Jest to inwestycja państwowa nie miejska. Teraz czas na miasto i budowę całej trasy Sucharskiego.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane