- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (51 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Bilfinger Berger i Wakoz chcą 1,1 mld za Południową Obwodnicę Gdańska
Południowa Obwodnica Gdańska może kosztować 1,126 mld zł - na tyle opiewa najtańsza oferta w przetargu na tę trasę. To oszczędność ponad 900 mln zł względem kosztorysu przygotowanego przez GDDKiA.
Do przetargu stanęło dziesięciu oferentów: siedem konsorcjów i trzy firmy, ale oferty złożyło już tylko pięć z nich. Rozpiętość cenowa nie była duża. Najmniej za budowę ponad 18 km drogi ekspresowej zażądało konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska i Wakoz (prowadził prace ziemne na budowie Baltic Areny) - 1,126 mld. zł. Najwyższa cena wyniosła 1,347 mld zł.
Wygląda na to, że inwestor obwodnicy południowej, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędzi 900 mln zł.
- Początkowo budowę wyceniliśmy na 1,2 mld zł. - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Potem, wobec galopujących cen musieliśmy dokonać weryfikacji kosztorysu. Wtedy określiliśmy, że na inwestycję musimy przeznaczyć ponad 2 mld zł. - wyjaśnia.
Choć znamy już ceny, jakie za budowę obwodnicy zażądały firmy, wciąż trwa weryfikacja ofert. Jeżeli jednak okaże się, że w najtańszej ofercie nie ma uchybień formalno-prawnych, to właśnie Bilfinger Berger i Wakoz wybudują trasę łączącą Obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S7.
Coraz bardziej realne wydają się wcześniejsze zapowiedzi, że prace na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska ruszą już we wrześniu. Czas na realizację to 24 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Przerwy zimowe mogą spowodować, że ten czas wydłuży się do 33 miesięcy. A to oznacza, że droga ekspresowa powstanie w czerwcu 2012, czyli tuż przed Euro. Na szczęście przy łaskawych zimach, jakie mamy od kilku lat, takie przerwy mogą okazać się niepotrzebne.
POG liczyć będzie ponad 18 km i połączy Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1 z drogą krajową nr 7. Na całej jej długości powstanie sześć dwupoziomowych węzłów, 10 wiaduktów, most nad Motławą i estakada o długości ok. 3 km.
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków
Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37
Opinie (209) 3 zablokowane
-
2009-08-10 20:38
ale bedzie wstyd albo (3)
albo w koncu firma poplynie... czego serdecznie zycze
wakoz i panowie wiccy - prezesi o wyksztalceniu zawodowym i zawodzie wyuczonym kierowca.
gddkia niech ma sie na bacznosci... a konkurenci niech z lupa patrza na oferte i szukaja bledow.- 10 2
-
2009-08-11 10:44
albo wypłynie (1)
a ja im życzę aby na kontrakcie ZAROBILI. Aby jak najlepiej się przyłożyli i wszystko terminowo zrealizowali oczywiście przy zachowaniu wysokiej jakości.
Marzenia? Tak, ale szczere - bo chcę aby POG powstała.
I najlepsze - nie mam nic wspólnego z WAKOZ, a nawet z branżą budowlaną.- 4 0
-
2009-08-31 13:01
To ciekawe
Dwa posty wcześniej pisał Pan że czytał SIWZ a szczególnie przedmiar ;). Musi się Panu strasznie nudzić. HAHAHAHA
- 0 0
-
2010-06-21 20:44
popłynąc to ty sobie mozesz palcem na mapie brynolu
- 0 0
-
2009-08-10 21:11
Śmiech na sali
Oszczędność to jest wtedy gdy zamiast 4zł wydamy 3zł. Oszczędność wynosi 1zł.
Natomiast jeżeli mamy kosztorys za 11zł i a wybudujemy za 5zł. To nie nie dość że nie oszczędziliśmy to tak naprawdę straciliśmy 1zł.
złodzieje!- 1 2
-
2009-08-10 22:11
ceny są fajne iles milionow i 60gr :) (4)
Ciekawe jak to policzyli? Bo cene w przyblizeniu to jeszcze mozna oszacowac, ale 1 345 267 860,60 ... jak im te 60gr wyszlo? Dodali cene rolki papieru do kibla? :D
- 3 2
-
2009-08-10 22:13
hehehe
Ty myślisz ze to człowiek liczy ? Pracuje w tej branży i to wszystko na podstawie projektu i podanych danych komputer liczy.
- 2 0
-
2009-08-10 22:29
Nie, na sznurek dla takich @#$@#$ jak Ty.
- 1 1
-
2009-08-11 02:23
Na palcach liczyli i im tak wyszło
A jeszcze musieli trochę luda zaprosić bo im palców brakowało.
A poważnie, to tak jak wyżej, to liczy w dużej mierze oprogramowanie przy przyjęciu odpowiednich danych wyjściowych- 1 0
-
2009-08-11 08:11
Jest coś takiego jak KOSZTORYS (inwestorski/budowlany) , a tam masz ceny co do grosika.
Ech jelonki .....- 1 0
-
2009-08-10 22:21
Centum Gdanska bez tirów- to priorytet.
Wstyd i strach dla niszczejacych i trzesacych sie budynków w zacnym centrum. Pojawia się realna szansa
- 4 0
-
2009-08-10 22:26
Tylko nie WAKOZ! (4)
Jeśli ktoś ma wątpliwości, niech jedzie do Banina - krzywe krawężniki, pofałdowany asfalt, tak robi WAKOZ remont drogi.
Jeszcze nie skończone, a już do poprawki.- 7 3
-
2009-08-10 22:34
... (2)
Zgadzam się burdel nieziemski... Widziałem tysiące firm które remontują drogi i żadna firma takich cudów nie robi
- 1 1
-
2009-08-11 08:58
(1)
tysiące firm, hehe. już to widzę.
- 0 1
-
2009-08-11 09:47
ok, kilkadziesiąt ;P
- 0 1
-
2009-08-11 08:23
Już poprawiali ;-)
Np. wjazd na Źródlaną (ale znów jest do poprawki) czy kostkę odwadniającą. Jestem też ciekaw czy przebieg chodnika był tak od początku zaplanowany czy też zmienili projekt, bo mieli dość walki z pniami pozostałymi po wycięciu drzew. A te krawężniki równo z poziomem asfaltu to patent na zaoszczędzenie kosztów budowy kanalizacji burzowej?
PS. Gdzie tam widziałeś pofałdowany asfalt? Jeżdżę codziennie tym remontowanym odcinkiem i nic takiego nie zauważyłem. Wręcz jestem pozytywnie zaskoczony, że nowy asfalt udało im się połączyć ze starym odcinkiem bez "hopy".- 2 1
-
2009-08-10 22:31
Wiecznie niezadowoleni (2)
Nonstop polaczkom coś nie pasuje. Mielliśmy nie dostać Euro2012 - dostaliśmy, mieliśmy mieć problemy z przetargami na BA - zero problemów, miało nie być kasy na BA - jest, miały być opóźnienia - powstaje szybciej niż planowano, miało nie być kasy na POG - jest za dużo, miało nie być nowych tramwajów - będą. Ale oczywiście polaczki zawsze będą niezadowolone. Skąd się biorą takie typy, zrzędy. Żony was nie zadawalają? Może viagre se kupcie.
- 10 7
-
2009-08-11 08:07
(1)
Jak w 2012 dowiesz się, że dewizą miasta będzie dewiza Kononowicza (bo na nic nie będzie poza spłatą kredytów), to może wtedy i viagra Tobie nie pomoże
- 2 3
-
2009-08-11 14:21
Jak się niepodoba to won do Białegostoku, to miasto w sam raz spełnia twoje oczekiwania, a raczej ich brak
- 1 1
-
2009-08-10 22:45
(2)
a moze by tak na początek dokonczyc zjazd armi krajowej do obwodnicy jakos rozsadnie a nie omijac cos co juz jest zaczete i nie skonczone.
ulatwilo by to wielu gdanszczanom dojazd do pracy czy to w strone kokoszek czy tez na obwodnice w obu kierunkach ( gdynia, pruszcz)- 0 5
-
2009-08-10 23:12
to osobna inwestycja
tu info:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=34014
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=34034- 1 0
-
2009-08-11 02:24
Poczytaj trochę na jakim etapie są inwestycje, a potem wyskakuj z takimi pseudopropozycjami
- 1 0
-
2009-08-11 00:02
co to do chu.. jest na tym zdjeciu?? luk erosa!!! nie rozumiem gdzie w polu sobie robia !! (2)
nie dokladna ta mapa nie wiadomo dokad sie ciagnie i skad??
- 0 3
-
2009-08-11 10:35
użyj rozumku i nie bluzgaj (1)
Od paru miesięcy dokładnie wiadomo o co chodzi, zbyt trudno przychodzi myślenie? Tu dokładny opis http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_gdansk/nowe_drogi_krajowe/article.php/id_item_tree/95bda9dbdadb68778e6484340ccdbd03/id_art/3e48b37bbfb76f38cfdf5b227de72895
- 0 0
-
2009-08-11 10:40
w uzupełnieniu
http://www.gddkia.gov.pl/images/user/f/f9cf7434707e57b0c4429bf2a54cc04c.png
wystarczy pomyśleć i poszukać- 0 0
-
2009-08-11 00:08
Najlepsze są te grosze po przecinku w wycenach. (3)
Jak ktoś robi wycenę na miliard złotych z dokładnością do jednego grosza to chyba jest niespełna rozumu
- 4 5
-
2009-08-11 02:26
żenada twoja wypowiedź, trąca profesjonalistą.
Pewnie gdybyś składał ofertę to wyglądala ona by tak: "zrobię tę drogę za bańkę pińcet" :))))- 3 0
-
2009-08-11 09:53
. (1)
Właśnie taka dokładność w wyliczeniach powoduje większy profesjonalizmy bo inwestor widzi ze wykonawca potrafi dokładnie wycenić swoją robotę...
- 1 0
-
2009-08-11 10:36
róznica 1gr...
..może przesądzić o wygranym przetargu
- 0 0
-
2009-08-11 07:10
no proszę, a juz myślałem że nie dożyję tej budowy.
taka uwaga. Jest to inwestycja państwowa nie miejska. Teraz czas na miasto i budowę całej trasy Sucharskiego.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.