• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biznes za Metropolią Trójmiejską

ms
22 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
- Metropolia zwiększyłaby atrakcyjność inwestycyjną naszego regionu, rozwiązałaby też problemy, z którymi dziś samodzielnie borykają się miasta - uważają przedsiębiorcy i samorządowcy zasiadający w Pomorskim Sejmiku Gospodarczym i postulują utworzenie wspólnego organizmu administracyjnego dla Trójmiasta i okolicznych miast.

- Miasta naszego regionu działając razem miałyby o wiele większą siłę niż obecnie - zapewniał Radio Gdańsk dr Zbigniew Markowski z Gdańskiego Klubu Biznesu. - Stanowiłyby także bardzo atrakcyjne miejsce do inwestowania, zintegrowane łatwiej przyciągnęłyby kapitał, ludzi nauki, badań i kultury, a to z kolei pociąga za sobą bezpośredni rozwój regionu.

Uczestnicy spotkania przyznali, że poszczególne miasta regionu niechętnie zgodziłyby się na ograniczenie swoich kompetencji i przekazanie jej strukturze metropolitalnej. Podkreślali jednak, że to niczym nieuzasadnione obawy.

- Z metropolią mogłoby być jak z naszym wejściem do Unii Europejskiej - dał przykład marszałek województwa Jan Kozłowski, któremu idea powołania Metropolii Trójmiejskiej najwyraźniej przypadła do gustu. - Część z nas obawiała się, że po wejściu do wspólnoty stracimy naszą suwerenność, bo Bruksela będzie za nas decydowała o pewnych sprawach. Podobnie jest z miastami, które obawiają się, że część swoich kompetencji będą musiały przekazać na poziom Metropolii.

Jan Kozłowski stwierdził dobitnie, ze metropolia musi powstać i w końcu powstanie, a w jej skład wejdą oprócz Trójmiasta, Pruszcz Gdański, Rumia, Reda i Wejherowo.

Nie wiemy na jakiej podstawie prawnej miałaby zostać powołana Metropolia Trójmiejska, ale wiemy jaki portal internetowy byłby najlepszym źródłem informacji dla jej mieszkańców...
ms

Opinie (162)

  • do garmi

    czepiasz się opóżnienia budowy hali w gdyni? ok. Gdańsk daje przykład jak powinno się budowac tego typu obiekty. Budowa gdańskiej hali już na I, bardzo wczesnym etapie budowy opóźniła się o ponad 8 miesięcy. Można przytoczyć harmonogram z przez 1,5 roku według którego pierwsze prace budowalne miały się rozpocząć na wiosnę 2005 - nie rozpoczęły się do teraz. wyłonienie wynkonawcy już przeciągnęło się o poł roku. Aż strach pomyślec co będzie dalej. Więc spójrz na własna podwórko zanim zaczniesz krytykowac innych

    • 0 0

  • ZASTÓJ W GDYNII???!!! CO ZA ŻENADA

    przyszły rok będzie jednym z najlepszych dla Gdyni pod względem inwestyucji od wielu lat:
    estakada kwiatkowskiego
    rozbudowa Wisniewskiego
    ostatni etap drogi gdyńskiej
    ostatni etap modernizacji świętojańskiej
    kapitalny remont Dworca PKP i dworca SKM
    budowa dwoch nowych hoteli
    dokończenie budowy hali widowiskowo-sportowej
    początek budowy nowego stadionu
    nowoczesna zajezdnia trolejbusowa wraz z dalszą rozbudowa sieci
    budowa dwoch terminali kontenerowych-lacznie 1 mln TEU rocznie za 3 lata
    intensywne przygotowania do budowy terminalu promowego z prawdziwego zdarzenia i budowa terminalu pasazerskiego na lotnisku w babich Dolach
    budowa Pomorskiego Parku Naukow-Technologicznego
    nowy gmach Urzedu Miasta
    najbardziej spektakularna inwestycja mieszkaniowa w polsce - sea towers.
    rozbudowia GEANTA na Wzgórzu wraz z centrum kinowym o łacznej powierzchnii 50tys m2

    apropos hoteli, podoba mi się to zdanie "Hotel Gdynia, jeden z najbardziej charakterystycznych budynków w mieście, zostanie obniżony o dwa piętra", najchętniej "pościnałbym" kilka innych komunistycznych straszaków w centrum miasta, o ile nie wyburzyłbym ich!!!!!!

    • 0 0

  • No faktycznie sukces po 50 latach...

    remontują dworzec PKP, który wyglada jak big slams w Gdyni... Normalnie brawo !!! ...

    • 0 0

  • Masz krótką pamięć, czepiasz się pierdół. dworzec popadł w chaos ok 5 lat temu, jeszcze w latach dziewięćdziesiątych nie wyróżniał się niczym negatywnym.
    Najważniejsze że już za pare miesięcy zacznie się przebudowa całości infrastruktury w tym rejonie - dotyczy to dworca skm, peronów, budynku dworca pkp, łącznika a tkaże dworca pks.

    • 0 0

  • Observer i anonim

    A który dworzec w Polsce wygląda normalnie? Ba, które miejsce publiczne w Polsce jest czyste ?

    • 0 0

  • He he gdyński 'boom"

    troche staroci, troche pobożnych życzeń z dalekiej przyszłości+ rozbudowa blaszaka w style lat 90.

    • 0 0

  • blaszak

    a widziałeś projekt budowy centrum kinowego i handlowego?
    oj chyba nie za bardzo, bo to bardzo ciekawa architektonicznie koncepcja która z blachą ma niewiele wspólnego

    • 0 0

  • wielka szansa

    Jest to fantastyczna sprawa i wielka szansa dla naszego regionu.Może wreszcie przyciśgnie to inwestorów a wraz z nimi ich kapitał bo teraz nie wygląda to zbyt dobrze.Dobrym przykładem dla nas moze byc Wrocław, który rozwija sie w oszałamiającym tempie.A Gdańsk i Gdynia posiadają potencjał inwestycyjny a razem moą bardziej przyczynić sie do własnego rozwoju.Myślmy realnie i zapomnijmy o głupich waśnich między tymi dwoma miastami.Pozdro.

    • 0 0

  • lacorse

    A ja nie chcę ani waśni, ani inwestycji.

    • 0 0

  • oj, gdynianin, gdynianin, który nie chce mieć nic wspólnego z historią Gdańska, bo "to Niemcy wybudowali sobie to miasto". Ty chyba z Kurskim w jednej ławce siedziałeś? Gdańsk jest miastem hanzeatyckim, międzynarodowym, budowanym przez lata, a na początku więcej mieszkało tu Holendrów niż Niemców! Nie będę wracał do historii Polski i związków Gdańska z polskim królestwem (starannie zacieranym później przez propagandystów III Reszy, dokładnie tak samo starannie jak propagandyści PRL-u zacierali niemieckie ślady przeszlości w Gdańsku). Miasta wielokulturowe, wielonarodowe na pewno są bogatsze przez swoją historię, tradycje, różnorakie wpływy i przejawy róznych kultur, języków i nacji. Gdańsk jest inny, Gdynia inna, a Sopot zupełnie inny. Czy tro coś złego? Różnijmy się pięknie, choć nie widzę sensu mechaniczengo łączenia administracyjnego trójmiejskiej metropolii, jeśli już - to może w formie dość luźnego związku miast.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane